20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan ødelegge en klubb..  (Lest 26309 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Hvordan ødelegge en klubb..
« Svar #75 på: 20. Mai 2005, 15:37 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Er du virkelig for ansettelsen av Souness Asbjørn? Svar ja eller nei. Det er et enkelt spørsmål.

Om jeg var for ansettelsen? Nei

Men er jeg villig til å gi Souness en sjanse til å bygge opp sitt eget lag når han først har blitt ansatt? Ja

Skulle vi sparke Souness idag vil det koste klubben enormt med penger. Grunnen  er at Newcastle må kjøpe ut Souness og alle hans medarbeidere. Bare se hva Liverpool måtte betale for å sparke Houllier.

Jeg mener det er bedre å gi Souness en sjanse når  han først har fått jobben. Jeg tror Newcastle vil bli en sunnere klubb når Bellamy og Robert forsvinner.

Jeg gidder ihvertfall ikke gå rundt å hate en manager som ikke har fått handlet sitt eget lag, selvom også jeg har vært frustrert til tider. Men det var jeg også under Bobby Robson som aldri byttet før det sto 67 min på tavla.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #76 på: 20. Mai 2005, 15:39 »
Da forstår jeg deg bedre. Har alltid ment at Souness skal få neste sesong også. Så får hans skjebne bli avgjort etter det.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 20. Mai 2005, 15:45 »
Da forstår jeg deg bedre. Har alltid ment at Souness skal få neste sesong også. Så får hans skjebne bli avgjort etter det.

Heller ikke jeg setter penger på at Souness vil bli en suksess i Newcastle, men jeg vil gi han en sjanse nå som jeg at han vil sitte også i begynnelsen av neste sesong.

Det er ingen vits i å svartmale alt Souness gjør, for alt han foretar seg er ikke latterlig.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 20. Mai 2005, 15:51 »
Jeg har ikke kritisert Souness for alt han gjør. Men jeg vet når katastrofe er nær!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 20. Mai 2005, 15:52 »
Jeg har ikke kritisert Souness for alt han gjør. Men jeg vet når katastrofe er nær!

Når da :-)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 20. Mai 2005, 16:03 »
Like rundt hjørnet Asbjørn! Like rundt hjørnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #81 på: 20. Mai 2005, 16:10 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Hadde ikke både Newcastle og Blackburn 2 poeng når Souness forlot Blackburn?

Jo, men når Souness tok over Newcastle hadde vi 5 poeng, mens Rovers hadde 2 eller 3. Etter at Souness kom til Newcastle har vi tatt 39 poeng, mens Blackburn har tatt 40, og det selv med et langt dårligere mannskap.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 20. Mai 2005, 16:16 »
Sitat fra: "Nordin"
Sitat fra: "Asbjørn"

Hadde ikke både Newcastle og Blackburn 2 poeng når Souness forlot Blackburn?

Jo, men når Souness tok over Newcastle hadde vi 5 poeng, mens Rovers hadde 2 eller 3. Etter at Souness kom til Newcastle har vi tatt 39 poeng, mens Blackburn har tatt 40, og det selv med et langt dårligere mannskap.

Souness var vel ansatt som Newcastle manager under Blackburn kampen, men det var Carver som ledet laget fra benken.

Ellers så er jeg sikker på at Blackburn hadde et langt bedre lag i veldig mange PL kamper denne sesongen. Spesielt i kampene etter 0-3 tapet for Villa.

Når man tenker stall mot stall er det selvsagt klasseforskjell.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 20. Mai 2005, 16:22 »
Jeg nekter å tro at Robson hadde klart å føre oss til en 5 plass som noen nevnte her. Dvs foran Liverpool.

Et lag med midstoppere som Bramble, O`brien, Elliott, Taylor og Hughes hadde aldri klart å holde mål fram til jul uansett manager.

Hvem skulle Robson hentet som midtstopper i Januar? Tror dere Robson hadde handlet Boumsong for 100 millioner når han selv vet at han kunne fått franskmannen gratis noen mndr før?

Det ville vært et nederlag for Robson, og jeg tror neppe han hadde hentet Boumsong.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 20. Mai 2005, 18:48 »
Det er flere fisker i vannet. Han sa at han var ute etter en erstatter for Woodgate. Men så langt kom han altså ikke.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #85 på: 20. Mai 2005, 18:54 »
Hadde nok blitt King..
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 20. Mai 2005, 20:12 »
Sitat fra: "Mushans"
Hadde nok blitt King..

King ja :-)

Tottenham som krever minst £20 millioner for stopperen hadde aldri Robson betalt. Arsenal har flørtet litt med Tottenham men spurs har sagt glem det. King hadde vi aldri fått, og ihvertfall ikke i Januar mnd som er den vanskeligste måneden å hente spillere siden svært få klubber selger midt i sesongen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 21. Mai 2005, 02:05 »
Jeg tror ikke vi skal utelukke muligheten for at Robson hadde handlet enten Boumsong eller King. Samtidig kan det også hende at han hadde funnet andre løsninger, som kanskje hadde vært likså gode som løsningen med å hente Boumsong.

Men det blir egentlig bare dumt å spekulere i hvordan ting hadde vært under Robson. Hadde det vært ro i klubben, så tror jeg Robson hadde fått fortsatt, og selv om vi kanskje ikke hadde greid fjerde- eller femteplassen, så er jeg skråsikker på at Robson hadde snudd ting på rett kjøl igjen, og at vi hadde kommet LANGT høyere på tabellen enn vi gjorde med Souness. Jeg mener det er en grunn til at vi havnet der vi havnet. Den grunnen er ikke Sir Bobby Robson, det er ikke Craig Bellamy eller Jonathan Woodgate. Det er heller ikke Freddie Shepherd. Det er Greame Souness.
Han har vist at han ikke evner å gjøre gode taktiske grep underveis i kamper, som kan snu ting rundt. I kamper vi har ligget under, har han satt inn Kluivert eller Shearer altfor seint, slik at de har hatt svært liten mulighet til å påvirke resultatet. Han har heller aldri greid å gjøre noe for å forhindre at kampen har vært så godt som tapt for vår del, etter at motstanderen har scoret først, eller utlignet vår ledelse. Og hjemmekampen mot Fulham står alene som et eksempel på hvorfor vi ikke kan tillate oss å fortsette med Greame Souness. Det koster alltid mye å sparke en manager. Det kostet oss penger å sparke Robson også. Men noen ganger må man bare bite i det sure eplet, og punge ut for å få laget på rett kjøl igjen. Jeg kan gi mye penger på at Greame Souness ikke er klubbens manager per 1.1.2006, i og med at jeg tror det finnes en grense, også for Shepherd, for hvor lenge laget kan underprestere. Det hjelper ikke å la Souness bygge sitt eget lag. Vi bør jo ta med i betraktningen at han overtok Newcastles beste stall på flerfoldige tiår. En stall med særdeles lite daukjøtt.

Ruud Gullit fikk en "second chance", men han viste enkelt og greit at han ikke dugde. Verken på transfermarkedet eller på det taktiske plan. Men inntil høsten 99, så hadde de aller fleste stor tro på Gullit. Den troen er det ingen som har på Souness, og det er det en vesentlig grunn til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #88 på: 23. Mai 2005, 14:07 »
Jeg er også egentlig under den oppfatning om at Souness bør få et år til på seg. Det å bytte manager hvert år er vertfall ikke bra for en klubb, uansett hvem det er....oki, hadde Mourinho kommet i sommer ville det vært greitt...:P
Men han må få en sjanse syns jeg, så får hans plass i himmelen avgjøres etter  neste sesong!

Har sagt mye rart om Souness på forumet, mest imot...så noen med god hukommelse vil sikkert trekke frem noen innlegg hvor jeg sier stikk motsatt av det jeg sier nå, men bare with me on this one!  :)

Bjørn - tilgivelse ?
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 23. Mai 2005, 23:27 »
Spør du meg, så taler Souness' CV enkelt og greit for at han overhodet ikke engang skulle vært vurdert som manager i denne klubben. Det får da være grenser på galskap. Og når sesongen har vært så gjennomført elendig som den har. Hvorfor i all verden skal vi gi Souness en ny sjanse? Den som tror at årets dårlige sesong var et resultat av den dårlige stemninga under Robson, trur på grønne julenisser fra Jupiter.
Såvidt meg bekjent scoret vi flere kamper på Robsons fire siste kamper som manager, enn i Souness fire første kamper som manager. Årets sesong ble poengmessig like dårlig som Dalglish-marerittet 97/98. Men statistikken viser at vi har færre seire og flere tap enn under både Gullit og Dalglish. Jeg vil med andre ord hevde at vi har gjort vår dårligste PL-sesong noensinne. Også skal manageren fortsette? Hvorfor i huleste skal han det?

Det må noen i såfall fortelle meg, for det skjønner ikke jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon