20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan ødelegge en klubb..  (Lest 26243 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvordan ødelegge en klubb..
« på: 19. Mai 2005, 17:36 »
Det hele starter sommeren 2003!

- Newcastle gjør en meget god sesong med mellomspill i Champions Leauge og var med i toppen av Premier Leauge i 02/03. Havnet til slutt på en 3. plass etter at laget mistet litt av formen mot slutten.

- Lee Bowyer blir hentet inn fra West Ham. En spiller som hadde levert på øverste nivå tidligere, men hadde hatt formsvikt etter at Leeds gikk i oppløsning. "Young Darren Ambrose" kom inn fra Ipswich, men verken han eller Bowyer hadde det som skulle til for å løfte The Magpies de hakket som skulle til for å utfordre Arsenal og United, mens Liverpool og Chelsea rustet for store summer. Spesielt i London blir det handlet for store summer. Fat Fred vil ikke forsterke før Newcastle kommer til Champions Leauge.

- Newcastle taper på straffer i Champions Leauge kvalik.

- HÅPLØS start på sesongen, men vi skjeper oss inn mot juletider.. Kniver med Liverpool om 4. plassen. Arsenal, Chelsea og Man Utd er i en klasse for seg selv!

- I januar kvitter vi oss med Solano. Vårt eneste alternativ på høgrekant og i de neste månene sutrer Jenas, Dyer, Bowyer og Bellamy for at de må spille i denne posisjonen. Det skal være flere av spillerne som nekter å starte i posisjonen, og vil heller starte på benken!

- Spillere som har vært bra for Newcastle i to sesonger blir plassert på free transfer eller solgt til klubber på nedre halvdel. Dabizas går til Leicester, mens Lua-Lua blir lånt ut til Portsmouth. Cort som var meget utsatt for skader blir solgt til Wolves. Alt dette uten at en eneste spiller blir hentet inn foruten udugelige Bridges på lån fra Leeds!!

- Vi taper til slutt 4. plassen etter at utrolig mange mister ligainnspurten på grunn av skader og en liten stall etter mangler på spillerkjøp. Vi taper også sammenlagt semifinalen i UEFA-cupen med det som må kalles et resverelag!

- Newcastle forsetter å hente unge spiller foran 04/05 sesongen. "Young James Milner" kommer inn portene på St. James` Park for smått utrolige £5m fra Leeds, mens Robson skyter gull fuglen når han skaffer seg N`Zogbia fra Le Havre.

- Robson henter også et par erfarne herremenn. Sliteren Nicky Butt, verdensklasse spissen Patrick Kluivert og Stephen Carr kommer inn dørene for £4m fra Man Utd, Barcelona og Tottenham. Tre gode spillere, spesielt Kluivert skulle ta Tyneside med storm, men alle hadde en historie med skader. Noe som skulle vise seg utover i sesongen!

- Newcastle selger Lua-Lua til Portsmouth, mens fjorårets dårlige sesong gjorde at Gary Speed blir solgt til Bolton. £8.5m`s mannen Hugo Viana blir lånt ut til Sporting Lisboa. Harry Redknapp signerer Andrew Griffin til sitt Portsmouth.

- Newcastle åpner sesongen med uavgjort 2-2 borte mot Middlesbrough, men det som stjeler overskriftene i media er at Dyer har nektet å starte kampen på høgrekant og blir henvist til benken.

- Etter 4 kamper står Newcastle med 2 uavgjort og 2 tap. Sir Bobby Robson må pakke sakene. Fat Fred selger Woodgate til Real Madrid og prøver senere å kjøpe vidunderbarnet Wanye Rooney.

- Mildt sagt skandaleombruste Souness kommer inn som sjef for "The Magpies". De spiller 10 kamper på rad uten tap, men taper alt fra november til januar utenom i UEFA-cupen. "Rocket-Ronny" ankommer for å fylle hullet etter Woody. Ronny Johnsen startet et par kamper for Newcastle, men blir ikke tilbudt ny kontrakt.

- Souness har snakket om at fansen ikke kan dømme han før etter kjøpene i januar henter inn Babayaro og Boumsong, mens lagets kanskje beste spiller, Oliver Bernard, blir gitt vekk til Southampton! Håpløse Amdy Faye kommer inn for å fylle tomrommet som langtisskade Butt sentralt.

- Sirkus-Newcastle fortsetter når Bellamy faker en skade, etter å ha blitt tvunget til å spille på kanten, i for kant av en kamp mot Arsenal. Bellamy og Souness slenger dritt i media. Bellers som uten tvil hadde vært Newcastles beste spiller denne sesongen blir kastet på dør og Glasgow-klubben Celtic henter han på lån ut sesongen.

- Newcastle gjør det forferdelig i serien, og ender til slutt på en 14. plass. De blir utspilt av Man Utd i FA-cup semifinalen, mens et grått Sporting Lisboa blir for sterke etter at Newcastle ledet 2-0 langt ut i andre kamp...

- Sommeren 2005. Newcastle skal etter ryktene kvitte seg med Butt, Bellamy, Hughes, Kluivert, Viana, Robert, Babayaro og Bowyer. 4 av deres beste offensive spillere i Bellamy, Kluivert, Robert og Bowyer. Babayaro har levert en god innstas på venstreback når han ikke har vært ute med skade, mens Butt har vært en skandale i hele sesongen. Hughes har ikke noe å tilføre laget med sine altfor mange personlige feil.

- Newcastle 2005/2006: Given - Carr, Bramble, Boum, Baba - Milner, Faye, Jenas, Dyer - Shearer, Ameobi

- Ser overhode ikke at Souness kan få inn spillere som forsterker laget. Hvem vil spille for et lag på vei langt ned i gjørma og med en udugelig manager som ikke har taktiske eller menneskelige evner?

- 2006\2007: Championship?

Helt utrolig å se på alle feilene som har blitt gjort de siste to sesongene. Fra å vare et lag helt i toppen av Premier Leauge har vi falt igjennom og blitt et bunnlag. Selger vi resten av våre beste spillere kan det fort bli nedrykk neste år.
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 19. Mai 2005, 17:40 »
Lee Bowyer kom gratis fra West Ham!!

Måtte bare pirke litt...

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 19. Mai 2005, 17:41 »
Sant nok.. Charlton er nok moderklubben, sorry :wink:
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 19. Mai 2005, 17:42 »
Ellers er jeg enig i det du skriver.. Hadde et innlegg på Newcastle.no om hva som er årsaken til Newcastle sin nedtur..

Mye gikk galt sommeren 2003. Newcastle hadde blitt nr.3 i serien og klar for CL.

Jeg venta på at Newcastle kom til å kjøpe 3-4 klassespillere før CL skulle begynne. Vi hadde muligheter til å hente Wayne Bridge fra Southampton og Glen Johnson fra West Ham. Det skjedde aldri og disse gikk til Chelsea samme sommer..
Eneste kjøpet vårt ble Lee Bowyer som kom gratis..

Serie åpningen ble elendig,Newcastle spilte 6 seriekamper før de vant hjemme mot Southampton.

Så ble vi slått ut i CL kvaliken av Partizan Beograd på hjemmebane. Helt utrolig ettersom vi vant 0-1 på bortebane..

Serie åpningen
Leeds United - Newcastle United 2 - 2
Newcastle United - Manchester United 1 - 2
Newcastle United - Birmingham City 0 - 1
Everton - Newcastle United 2 - 2
Newcastle United - Bolton Wanderers 0 - 0
Arsenal - Newcastle United 3 - 2
Newcastle United - Southampton 1 - 0

Spillet kom seg senere i sesongen og vi ble som kjent nr.5 i PL den sesongen og tapte semifinalen i Uefa cupen mot Marseille..

Men hele tiden mistet spillerene respekten for Sir.Bobby Robson og spillertroppen bestod av flere bråkebøtter som hadde sine egne meninger.

Så ble Robson sparket og Souness ansatt som manager.. Resten kjenner vi utmerket godt til------> Bellamy saken,Dyer/Bowyer og Robert sine utbrudd.

Dette er min teori om hvorfor ikke Newcastle er topp 4 i PL. Vi må altså tilbake til sommeren 2003!!!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 19. Mai 2005, 17:45 »
Sommeren 2003 er nok kjernen i problemet ja. Newcastle tapte nesten aldri med Woodgate på laget, men sleit når Bramble og O`Brien måtte spille sammen..

Tenk om vi hadde kjøpt Boumsong den sommeren.........

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 19. Mai 2005, 17:49 »
Hadde vi fått Boumsong den sommeren hadde det nok sett mye lysere ut i dag!! Derfor ser jeg gjerne at vi kjøper en stopper til i sommer selv om Bramble spiller bra med Boumsong!!

Vil helst ikke se O`Brien på banen neste år og om vi kjøper Andrade i sommer har vi Taylor og Bramble i bakhold. Det vil uansett bli nok av kamper på de gjennom en lang sesong!

[Edit av admin pga unødvendig sitering]

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 19. Mai 2005, 17:50 »
Mange skriver at det er håpløst å selge våre beste spillere, som mange mener er Bellamy, Robert, Hughes og Kluivert. Grunnen er at det ikke vil komme noen spillere inn som vil holde et like høyt nivå. Er Robert, Kluivert og Hughes de eneste med et slikt nivå som vil spille for Newcastle?

Hvorfor kom Boumsong til Newcastle om alt bare er sorgen? Boumsong er vel den beste forsvarspilleren Newcastle har hatt i moderne tid.

Ellers så kostet ikke Milner £5 millioner men £3,5 millioner.

Å trekke slike bastante konklusjoner før en eneste erstatter blir handlet inn blir helt feil for meg.

Asbjørn som håper og tror flere må bite i det sure epple. Souness sin svakhet er i mine øyne ikke spillerkjøp.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 19. Mai 2005, 17:51 »
Er Andrade sannsynlig uten UEFA-cup? Blir garantert dyr!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 19. Mai 2005, 17:53 »
Sitat fra: "Thomas Beckheim"
Sitat fra: "Mushans"
Sommeren 2003 er nok kjernen i problemet ja. Newcastle tapte nesten aldri med Woodgate på laget, men sleit når Bramble og O`Brien måtte spille sammen..

Tenk om vi hadde kjøpt Boumsong den sommeren.........

Hadde vi fått Boumsong den sommeren hadde det nok sett mye lysere ut i dag!! Derfor ser jeg gjerne at vi kjøper en stopper til i sommer selv om Bramble spiller bra med Boumsong!!

Vil helst ikke se O`Brien på banen neste år og om vi kjøper Andrade i sommer har vi Taylor og Bramble i bakhold. Det vil uansett bli nok av kamper på de gjennom en lang sesong!

Souness vil garantert hente inn en solid stopper før sesongstart. Jeg tipper han går for Gallas (som er misfornøyd i Chelsea), Andrade eller Distin.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 19. Mai 2005, 17:55 »

Den som lever får se, men Deportivo har store økonomiske problemer og må selge spillere.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 19. Mai 2005, 17:58 »
Håper han går for Gallas eller Andrade da!! Distin er heller ikke noe dumt alternativ, men ettersom han har vært i Newcastle tidligere og vraket et kontraktforslag pga. lønnskrangel ser jeg helst at han ikke kommer.

Vil ha et forsvar som kan bidra med å holde 0`en og som ikke skaper panikk hver gang ballen er innenfor 16meteren våres!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 19. Mai 2005, 17:59 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Mange skriver at det er håpløst å selge våre beste spillere, som mange mener er Bellamy, Robert, Hughes og Kluivert. Grunnen er at det ikke vil komme noen spillere inn som vil holde et like høyt nivå. Er Robert, Kluivert og Hughes de eneste med et slikt nivå som vil spille for Newcastle?

Hughes er langt fra vår beste spiller. Det skriver jeg jo i teksten, men Bellamy, Bowyer, Robert og Kluivert er spillere som hadde dratt lasset om manageren hadde vært noelunde oppegående!

Sitat
Hvorfor kom Boumsong til Newcastle om alt bare er sorgen? Boumsong er vel den beste forsvarspilleren Newcastle har hatt i moderne tid.

Så du mener at Boumsong er bedre enn Woodgate? Ser ikke at Boumsong har hatt samme innvirkning på laget som Woody. Med Woody på banen tapte Newcastle nesten aldri..

Newcastle såg vel bedre ut med juletider enn nå.. Uten Bellamy, Kluivert og Robert er vi nok ikke like populær å spille for!

Sitat
Ellers så kostet ikke Milner £5 millioner men £3,5 millioner.

Milner har allerde kostet Newcastle mer enn £3.5m etter at han rundet 25 kamper for klubben.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 19. Mai 2005, 17:59 »

Rundt 8mill.pund. er det siste jeg har lest!!
Ved juletider krevde jo Deportivo 40mill. euro.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 19. Mai 2005, 18:01 »
£8m? Da er det bare å kjøpe!

Men at vi skal kunne lokke til oss en av fotballeuropas beste midtstoppere tviler jeg på gitt..

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 19. Mai 2005, 18:06 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Hvor har du fått det fra? Kan du komme med link?

Newcastle have completed the signing of Leeds midfielder James Milner on a five-year deal worth up to £5m.

http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/teams/n/newcastle_united/3852503.stm

Jul 2004 James Milner MID Leeds United £3.6m + £1.4m to follow

http://www.nufc.com/html/transfers-robson.html