20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan ødelegge en klubb..  (Lest 26240 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvordan ødelegge en klubb..
« Svar #30 på: 19. Mai 2005, 22:26 »
Helt klart.. Newcastle åpnet dårlig under Robson. Unntaket var vel når de var med i Intertoto.

Dyer spilte langt under pari frem til jul da han tok tak i spillet sitt. Hadde kunnet fått en bra pris for han i januar.

Med Robson ved roret hadde vi garantert kommet langt opp på øvre halvdel!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 19. Mai 2005, 22:41 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "Mushans"
Hadde Robson vært trener hadde vi i dag vært i UEFA-cupen uten å måtte spille i intertoto-cupen. Ser heller at Bramble, Dyer, Bellamy og Kluivert var i London et par ganger å laget litt faenskap og tull enn å havne på 14. plass!

Du mener Newcastle hadde klatret fra en 19. plass til en 7 plass under Bobby Robson? Blant annet med en Dyer som nektet å spille.

Tror ikke jeg.

Vi var ikke på 19 plass da Robson fikk sparken!!  Her må vi holde tunga rett i munnen. Robson fikk sparken etter 4-2 tapet borte mot Villa og John Carver ledet kampen mot Blackburn som vi vant 3-0 hjemme..
Før første kampen til Souness så tabellen slik ut:

1   Arsenal   5   5   0   0   19   -   5   15   
2   Chelsea   5   4   1   0   6   -   1   13   
3   Bolton W   5   3   1   1   9   -   6   10   
4   Middlesbr  5   3   1   1   11   -   9   10   
5   Everton   5   3   1   1   7   -   6   10   
6   Spurs   4   2   2   0   4   -   2   8   
7   Aston Villa   5   2   2   1   7   -   6   8   
8   Liverpool   4   2   1   1   6   -   3   7   
9   Portsm.   4   2   1   1   9   -   7   7   
10   Man.U   5   1   3   1   5   -   5   6   
11   Charlton   4   2   0   2   6   -   9   6   
12   Newcastle    5   1   2   2   9   -   9   5   
13   Man.C   5   1   1   3   6   -   5   4   
14   Birmingh.   5   1   1   3   3   -   5   4   
15   Fulham   5   1   1   3   6   -   10   4   
16   Southam   4   1   0   3   5   -   8   3   
17   West B.A.   5   0   3   2   4   -   8   3   

18   Norwich    4   0   2   2   5   -   9   2   
19   Blackburn    5   0   2   3   4   -   11   2   
20   Crystal    5   0   1   4   4   -   11   1

Newcastle lå på 12 plass og Blackburn som Souness var manager for lå på 19 plass.

Souness trente Newcastle ned 2 plasser, menst Hughes som tok over Blackburn fikk dem opp til 15 plass..

Hadde Souness blitt i Blackburn er jeg ganske sikker på at de hadde blitt nedrykk på de.

Newcastle hadde nok garantert blitt bedre enn nr.14.med Robson som manager. Det tør jeg å påstå med hånden på hjerte.

Ja,jeg mente at Robson burde gi seg, men det var i mai mnd. og ikke i august/sep. Han kunne like godt ha blitt ut året!!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #32 på: 19. Mai 2005, 22:48 »
Det er vel ingen hemmelighet at Newcastle har spilt uten mål og mening i sitt angrepsspill denne sesongen, mens vi under Robson var kjent for å være et av de mest angrepsvillige lagene i serien.

Souness har ikke spilt med et angrepsmønster eller brukt spillere som kan bruke forandre kamper(Robert, Kluivert, Bellamy).

At han fikk sitte ut sesongen er en skam og viser hvilken ambisjoner styret har for Newcastle. Når du kjøper spillere som Faye på sentralmidtbane sier det litt om din spillestil og holdning til spillet. Det er ikke nok å kunne takle og springe. Du må kunne holde ballen i laget og lage sjanser gjennom kreativtet og overblikk samt ha de egenskapene som Faye innhar for å spille på et topp 4-lag!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 20. Mai 2005, 00:11 »
Når Bobby Robson gikk hadde Newcastle like mange poeng som Blackburn med 2 poeng. Etter blant annet fanstastiske resultater som 2-2 hjemme mot nedrykkslaget Norwich og 1-0 tap  hjemme mot Spurs som vi alltid har hatt taket på hjemme.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 20. Mai 2005, 00:15 »
Når man kjøper spillere som Faye så sier det litt om din spillerstil???? Hva mener du med det. Hva sier kjøp som Boumsong og BAbayaro?

Hva sier kjøp som Butt, Viana, Cort, BAssedass, Cordone, Gavilan og O`brien deg? Er disse kjøpene så veldig mye bedre? Faye  holder flere klasser over f.eks BAssedas som kostet dobbelt så mye.

Pass deg for hva du skriver, for du snakker imot deg selv gang på gang Mushans.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 20. Mai 2005, 00:55 »
Når Bobby Robson gikk hadde Newcastle like mange poeng som Blackburn med 2 poeng.

Og ManU og Liverpool hadde 4.. Grunn til panikk da??
Ser vi på sesongen før måtte vi spille5 kamper uten seier før endelig seieren kom mot Southampton!

Virker som du digger Souness Asbjørn! Alt han gjør er riktig, spillere som vi er linka til osv. er superspillere..

Souness rævkjører Newcastle Asbjørn!!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 20. Mai 2005, 01:50 »
Måtte bare grave å finne en historie om hvordan ødelegge en klubb.Da passet jo denne fint:

http://www.dagbladet.no/sport/1998/03/17/70710.html

Hvordan ble Fat Fred benådet etter denne episoden??

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #37 på: 20. Mai 2005, 02:47 »
Når man kjøper spillere som Faye så sier det litt om din spillerstil???? Hva mener du med det. Hva sier kjøp som Boumsong og BAbayaro?

Boumsong og Babayaro spiller i forsvaret. De kan ikke sammenlignes i den graden av måten å spille på, selv om Boumsong og Babayaro faktisk er gode offensive spillere.

Tror faktisk du kan telle på en hånd hvor mange ganger vi har scoret etter innlegg fra backene etter at Bernard stakk til Southampton!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #38 på: 20. Mai 2005, 09:47 »
Når Bobby Robson gikk hadde Newcastle like mange poeng som Blackburn med 2 poeng. Etter blant annet fanstastiske resultater som 2-2 hjemme mot nedrykkslaget Norwich og 1-0 tap  hjemme mot Spurs som vi alltid har hatt taket på hjemme.

Bobby Robson har alltid hatt en dårlig seriestart med Newcastle. Men etter 10 runde begynner laget alltid å komme seg veldig. Jeg er ikke i tvil om at vi hadde ligget på en 5.plass om Bobby hadde styrt klubben. Når vi snakker om kjøpene til Souness, har han bare kjøpt dritt, det gjorde ikke Bobby.

Så du mener kanskje at Souness er en bedre manager enn Sir Bobby Robson?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 20. Mai 2005, 10:03 »
Sitat fra: "Thomas Beckheim"
Når Bobby Robson gikk hadde Newcastle like mange poeng som Blackburn med 2 poeng.

Og ManU og Liverpool hadde 4.. Grunn til panikk da??
Ser vi på sesongen før måtte vi spille5 kamper uten seier før endelig seieren kom mot Southampton!

Virker som du digger Souness Asbjørn! Alt han gjør er riktig, spillere som vi er linka til osv. er superspillere..

Souness rævkjører Newcastle Asbjørn!!

Hadde ikke Man Utd og Liverpool en kamp mindre spilt pga CL kvalifisering? Da er vel ikke 4 poeng så kritisk, som med 2 poeng etter fire kamper.

I teorien kunne både Man UTd og Liverpool stått med 7 poeng etter 4 kamper mot Newcastle sine to poeng. Har det en tanke som har slått deg?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 20. Mai 2005, 10:04 »
Sitat fra: "geordie-olav"

Bobby Robson har alltid hatt en dårlig seriestart med Newcastle. Men etter 10 runde begynner laget alltid å komme seg veldig. Jeg er ikke i tvil om at vi hadde ligget på en 5.plass om Bobby hadde styrt klubben. Når vi snakker om kjøpene til Souness, har han bare kjøpt dritt, det gjorde ikke Bobby.

Du er også typen som snakker imot deg selv. Souness har bare kjøpt dritt sier du. Altså Boumsong er en drittspiller i dine øyne. Det skal jeg huske på.

Ganske utrolig at man dømmer en manager etter 3 kjøp, men det er ofte de samme personene som bare slenger dritt når motgangen kommer som ikke klarer å ha beina planta på jorda når det skulle komme noen seire.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 20. Mai 2005, 10:06 »
Bortsett fra ham da! Hvor mange ganger må jeg si det!?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 20. Mai 2005, 10:09 »
Men mushans, kan du svare på mitt innlegg. Du svarer på det du har lyst til å svare på virker det som, og vrir deg unna det du ikke kan svare på.

Skrevet: Mai 20 12:15    Tittel:    

--------------------------------------------------------------------------------

Når man kjøper spillere som Faye så sier det litt om din spillerstil???? Hva mener du med det. Hva sier kjøp som Boumsong og BAbayaro deg?

Hva sier kjøp som Butt, Viana, Cort, BAssedass, Cordone, Gavilan og O`brien deg? Er disse kjøpene så veldig mye bedre? Faye holder flere klasser over f.eks BAssedas som kostet dobbelt så mye.

Pass deg for hva du skriver, for du snakker imot deg selv gang på gang Mushans.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 20. Mai 2005, 10:10 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Bortsett fra ham da! Hvor mange ganger må jeg si det!?

Da står vi igjen med to kjøp som kostet til sammen £2,5 millioner. Er det et grunnlagg han bør dømmes ut ifra? Det var januar og de var svært få klubber som ønsket å selge midt i sesongen.

Hva med alle drittkjøpene Robson sto for?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 20. Mai 2005, 10:18 »
Ja, men Bobby fikk oss ihvertfall høyere på tabellen og hadde en ti ganger bedre lagånd. Det er viktigst!
Nå går alle spillerne ut i media hele tiden. Souness klarer ikke å holde kontroll over laget. Tror du virkelig på Souness?