20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan ødelegge en klubb..  (Lest 26249 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Hvordan ødelegge en klubb..
« Svar #15 på: 19. Mai 2005, 18:10 »
www.NUFC.com

Står vel i de tider Milner kom til klubben..
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 19. Mai 2005, 18:12 »
Men Mushans kan du svare meg på dette:

Mange skriver at det er håpløst å selge våre beste spillere, som mange mener er Bellamy, Robert, og Kluivert. Grunnen er at det ikke vil komme noen spillere inn som vil holde et like høyt nivå. Er Robert, Kluivert og Hughes de eneste med et slikt nivå som vil spille for Newcastle?

Er det ingen andre spillere som holder et like høyt nivå eller høyere nivå som vil komme til Newcastle denne sommeren?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 19. Mai 2005, 18:21 »
Jeg tolker her at du syns Kluivert og Robert er spillere av ok kvalitet, men ikke noe mer enn det heller. Der er jeg sterkt uenig. Klassespillere begge to som lider under et regime som ikke verdsetter deres måte å spille fotball.

Joda, vi kan nok få spillere til å erstatte Hughes, men om vi skal erstatte spillere med samme offensive kvaliteter som Robert og Kluivert må vi ut med £20m og £100k i lønn..

Vi har rett og slett ikke råd til å gi bort våres beste spillere for å skulle erstatte dem med like gode spillere.

Butt, Bellamy, Hughes, Kluivert, Viana, Robert, Babayaro og Bowyer = £60m å erstatte med fullverdige erstattere som har levert på øverste nivå..

Når vi da også skal utvide stallen med 4-5 mann blir det fort £100m ut av pungen på Fat Fred minus det vi får for spillerne vi selger.. Rundt £10m..
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 19. Mai 2005, 18:28 »
Om vi skal tro ambisjonene til Fat Fred og Newcastle ja..

Greit for meg om vi spiller med Carr, Bramble, Faye, Milner, Ambrose og Ameobi og med mål om å holde seg i divisjonen, men da bør de også si at ambisjonene er å holde plassen og ikke kjempe i toppen!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 19. Mai 2005, 18:35 »
Sitat fra: "Mushans"
Jeg tolker her at du syns Kluivert og Robert er spillere av ok kvalitet, men ikke noe mer enn det heller. Der er jeg sterkt uenig. Klassespillere begge to som lider under et regime som ikke verdsetter deres måte å spille fotball.

Joda, vi kan nok få spillere til å erstatte Hughes, men om vi skal erstatte spillere med samme offensive kvaliteter som Robert og Kluivert må vi ut med £20m og £100k i lønn..

Vi har rett og slett ikke råd til å gi bort våres beste spillere for å skulle erstatte dem med like gode spillere.

Butt, Bellamy, Hughes, Kluivert, Viana, Robert, Babayaro og Bowyer = £60m å erstatte med fullverdige erstattere som har levert på øverste nivå..

Når vi da også skal utvide stallen med 4-5 mann blir det fort £100m ut av pungen på Fat Fred minus det vi får for spillerne vi selger.. Rundt £10m..

Både Robert og Kluivert er gode spillere når de selv vil, men altfor ofte gidder de rett og slett ikke. Om Robert og Kluivert er så utrolig gode, hvorfor kommer ikke storklubbene å henter de? Robert ber på sine knær om å få forlate Newcastle gratis. Gjør han det, siden han er redd for at ingen vil betale for han? Bra og ikke altfor dyre erstattere for Robert kan være Zenden (bosman spiller som ble kåret til årets spiller av boro supporterene), Lyon spilleren Sidney Gouvo(5-7mp), Van Der Vaart(5-7mp) eller Van Der Meyde(4-5mp).

At vi skal beholde Kluivert som håvet inn £67.000 i lønn ville vært en katastrofe. Kluivert scoret 6 PL mål på 25 PL kamper. Mer må man forlange fra en spiller som tjener ca 40 millioner i året. Ofte skadet var han også, uten at legene fant noe galt. Da har man lov til å være skeptisk til holdningene til nederlenderen. Da er det langt bedre å hente spillere som Andy Johnson (5mp), Robbie Keane(5-6mp) eller Alan Smith(7-8mp). Spillere som virkelig blør for klubben.

At det koster £60 millioner å erstatte Butt, Bellamy, Hughes, Kluivert, Viana, Robert, Babayaro og Bowyer er selvsagt bare tull. Viana som ikke engang får plass på Sporting (fikk 3 minutter igår), har ikke utrettet noe i Newcastle trøya. Så hvorfor du tar fram han er det bare du som vet.

Hvem har sagt at Babayaro skal bort foresten? Alan Oliver er furten på Babayaro, men det betyr vel ikke at nigerianeren forsvinner?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 19. Mai 2005, 19:06 »
Håvet Kluivert inn 67k? Hmm, rart det da når Barca har betalt halve lønnnen! Kluivert er den spilleren i Newcastle som har mest mål per spilte minutt denne sesongen. Shearer som sikkert ikke håver inn noe mindre enn 70k laget som kjent hele 7 mål på 27 kamper i serien.

Jeg skjønner ikke hva de tenker på når Paddy blir sparket etter en sesong, mens Shearer blir skryt opp i skyene etter at begge to hat hatt to dårlige sesonger. Menmen, Paddy er nok den spissen med størst potensial av alle spissene som har vært på Tyneside. Synd at Souness måtte misbruke muligheten til å få et sikkelig spisspar igjen i Kluivert og Shearer.. Smith, Johnsen og Keane er spiller som ikke er sammenlignbar med Kluivert engang. Kluivert har et internasjonalt snitt over måten han spiller fotball på, men de tre nevnte ikke kommer seg langt utenfor balløya.. Se på Smith i United, milevis unna en startplass!

Robert er vel "vårt" svar på Ginola i 96 utgaven. Herlig spiller som ikke alltid jobber tilbake, men det er slike spillere som har gjort Newcastle til et morsomt lag å se på de siste årene. Nå er alt mørkt! Husker du perioden under Daglish og Gullit? Uten kantspiller på venstresiden?! Skal vi kjøpe en spiller med samme fot som Robert må vi nok ut med 7-8m. Van Der Vaart? Nei, takk. Vi trenger spillere som kan komme til linjen å slå innlegg.

Sidney Gouvo? Så du mener at Kluivert og Robert er gode om gidder, mens Gouvo er en spiller som står på i 90 minutter? Da bør du sette deg ned å se på et par kamper med Lyon. Zenden? Haha, Championship here we come!

Souness har sagt han skal selge de som ikke holder det nivået og har den innstillingen han er ute etter i spillerne sine. Han har også sagt at han skal forsterke laget med etablerte spillere og ha en større stall neste år. Da regner jeg med at han må betale store summer for spillerne som kommer inn.. Om du da selger Hughes, Babayaro, Bowyer, Viana, Robert, Kluivert og Bellamy må man forsterke med 7 spillere + 4-5 for å forsterke stallen.

Hughes og Babayaro ut gjør at vi har Carr, Ramage, Taylor på høgreback. Bramble, O`Brien Boumsong på stoppere. Elliott på venstreback.

Her må det minst inn en kvalitetsspiller i hvert eneste ledd for at forsvaret skal kunne bite i fra seg. Kvalietsspillere koster i dette leddet mellom 4 og 10 millioner. Høgreback(Miguel?)  £5m, midtstopper(Andrade?) £8m), venstreback ??? £4. Forsvarspillere £17m

Midtbanen må vi forsterke mye om Viana og Robert forsvinner fra venstresiden. N`Zogbia er en god back up, men vi må nok ha inn en kvalitetsspiller da kantene er noe av det viktigeste i vårt spill. Rothen kunne nok vært en mann. £7m.

Bowyer og Butt forsvinner ut sentralt gjør at vi kun står igjen med Jenas og Faye + eventuelt Milner, Ambrose og Dyer. Skal vi kjempe i toppen er ikke Faye god nok og Jenas kan ikke spille hver eneste kamp. Uten at jeg vet hvem vi skulle ha kjøpt blir regning i alle fall £15m. Emre til £5m er et kupp!

Høgre kant kan nok Dyer bekle sammen med Ambrose og Milner.

På topp må vi ha 3 nye spisser sammen med Shearer. Owen til £20m og to andre til 10 til sammen er ikke urealistisk.

Høgreback: 5
Midtstopper: 8
Venstreback: 4
Venstrekant: 7
Midtbane: 15
Spisser: 30

60 var nok litt forsiktig.. Skal vi kunne kjempe om gull neste år må vi nok ut med 70 bare for å erstatte de vi selger..

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 19. Mai 2005, 19:19 »
Barca betalte halve lønna ja, men hva har det med saken å gjøre. Han håvet inn £67.000 i uka, og Barcelona hadde ikke betalt halve lønna mo han hadde blitt en eller flere sesonger til. Det er skammelig å se at han ikke ga mer for klubben. I tillegg sier han selv at han er skadet men legene finner ikke noe som er galt. Er du ikke skeptisk til det?

Du ler av Zenden som ble kåret til årets spiller av Boro supporterene, som kom 7 plasser foran Newcastle denne sesongen. Zenden er en spiller som også jobber meget hardt defensivt. Selvom han jobber mye bakover på banen står han med 5 PL mål på 36 PL kamper, mens Robert står med 3 PL mål på 31 PL kamper. Hvorfor du ler av Zenden vet ikke jeg, men det blir bare patetisk.

Ja, jeg har sett mange Lyon kamper de to siste årene og Gouvo er en spiller som har imponert meg kraftig, og er en av grunnene til at Lyon er overlegne i den franske serien. Han er også fransk landslagspiller, noe Robert ikke er i nærheten av uansett hvem som styrer det franske landslaget. Et tankekors kanskje?

Du snakker om gull neste sesong. Du må være den eneste Newcastle supporteren i verden som snakker om PL gull.

[Edit av admin pga unødvendig sitering]

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 19. Mai 2005, 19:24 »
Hva var det Fat Fred gikk ut å sa for noen uker siden?

" Newcastle skal tilbake i toppen "

Men som jeg skriver er det greit for meg å kjempe i bunnen om ambisjonene er å kjempe i bunnne.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 19. Mai 2005, 20:39 »
Shepherd sa Newcastle skal tilbake til en topp 4 plassering. Han nevnte ikke gull som du skriver.

Jeg synes vår gamle venstreback Beresford sier mye fornuftig her:

Graeme Souness should not be blamed for a "disastrous" first season which saw the club embroiled in several controversies, according to former Magpies full-back John Beresford.

Even by St James' Park standards, the 2004/05 campaign broke all previous levels of turmoil with a long list of unsavoury incidents which started on the opening day of the season when Kieron Dyer refused to play on the right of midfield in the 2-2 draw with Middlesbrough.

Sir Bobby Robson was sacked after just four games and Souness was his replacement in mid-September, but the 52-year-old's appointment has had far from the calming influence expected by chairman Freddy Shepherd.

Souness has had constant problems with Laurent Robert, a fall-out over Craig Bellamy's position that led to the Welshman being loaned to Celtic and told he will never play for Newcastle again, as well as having to deal with the disgraceful on-pitch scrap between Dyer and Lee Bowyer.

Results have provided little respite, with the Magpies finishing 14th in the Premiership and being knocked out of a Uefa Cup quarter-final and an FA Cup semi-final in the space of three days.

Beresford has a great deal of sympathy for Souness and believes it is crucial United's want-away stars are off the wage bill as soon as possible in order for the Scot to bring in new faces.

"In his first season, if you work it out with all the incidents that have happened, he's had the experience of 10 seasons at Newcastle," said Beresford, who came close to winning the Premiership with United during his six-year spell at St James' Park in the 1990s.

"It's been unbelievable and I feel a little bit sorry for him because the reason he came in was because they had these sorts of problems.

"A lot of the incidents haven't been anything to do with being on the football pitch.

"It's been a bit of a disaster in the end, even though they've got to the quarter-final of the Uefa Cup and the semi-final of the FA Cup. Literally the season was finished after the Uefa Cup against Sporting.

"He'll now take stock of everything but his big problem is people like Craig Bellamy, Patrick Kluivert and Laurent Robert, who aren't going to be at the club.

"All these players have got to go and he won't actually be able to get the players he wants until they've gone because of the wage bill."

Beresford believes as well as recruiting at least six new players this summer, Souness still has to address the Magpies' discipline in order to challenge for fourth place - but the Intertoto Cup will give his team the chance to gel.

However, the former left-back accepts that Souness desperately requires a good start to the season or will have to face increasing pressure before Christmas due to the levels of expectation.

"Newcastle are in a transitional stage," Beresford continued. "They believe they're a big club and competing with the likes of Arsenal, Manchester United and Chelsea but they're a million miles away from that and I think the supporters are starting to understand that now.

"But when they're in these competitions, they just want to win something. When Graeme Souness came in, he made some good buys but it takes time.

"I would expect at least five or six new players this summer, which is a good thing, but it'll take time to knit.

"They're in the Intertoto and they can use that to knit the team together as well as progressing in Europe.

"They can realistically get in the Champions League. If they hadn't gone so well in the Uefa Cup and the FA Cup, the Champions League was up for grabs this year."

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #24 på: 19. Mai 2005, 21:02 »
Joda. Mye av det Beresford sier er fornuftig. Han var også en spiller som smart, i tillegg til at han var lynende rask. Var ikke redd for raske vinger på den tiden. Men problemet med Beresford her er at han ikke analyserer Souness' kvalifikasjoner riktig. Han utelater en hel del. Souness sier/skryter av at vi spiller lik fotball som Chelsea. Enhver tulling kan se at det ikke stemmer. Souness har veldig store problemer med å være ydmyk/takle kritikk. Souness er bestemt, og ting skal gå den veien han vil, ellers går det galt. Souness vil helt sikkert rydde opp i en del disiplinære problemer, og mange spillere kan nyte godt av det (jmfr Bramble og Dyer), men til slutt ser ikke jeg på Souness som noen stor taktiker og menneskekjenner. Så hva vil Shepherd gjøre den dagen han finner ut at Souness har fått orden på de disiplinære problemene? Jo, han vil beholde Souness. Jeg vil heller ha en manager som kan takle både disiplinære saker og struktur, og i tillegg kan være manager. Vi kunne jo like gjerne ansatt Hitler. Han var bra på struktur og disiplinære problemer, men han var ingen racer når det gjaldt fotballtaktiske kunnskaper.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 19. Mai 2005, 21:08 »
Tja, han sier ikke vi spiller lik fotball som Chelsea, men at vi bruker den samme formasjonen.

Vi ville vel alle ha en annen manager ifjor, også Fat Fred ville ha det. Men fakta er at verken Big Sam, Steve Mclaren, Steve Bruce, Alan Shearer, Alan Curb eller Martin Oneill ville ha jobben.

Newcastle kan ikke velge å vrake i managere og derfor ble det Souness. Steve Mclaren sa rett ut at han takket nei pga den dårlige kulturen i klubben.

Å forandre en dårlig kultur tar mange mange år, om det ikke kommer en utenfra som setter ned foten ved det minste overtramp.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #26 på: 19. Mai 2005, 21:11 »
Om jeg ikke erindrer feil ville Ottmar til Newcastle. Dessuten var det kanskje ikke nødvendig å sparke SBR - bare få han til å gjøre fornuftige spillerkjøp.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 19. Mai 2005, 21:13 »
Sitat fra: "Mack"
Om jeg ikke erindrer feil ville Ottmar til Newcastle. Dessuten var det kanskje ikke nødvendig å sparke SBR - bare få han til å gjøre fornuftige spillerkjøp.

Ottmar hadde et hvile år. Han takket nei til flere jobber ifjor. Hadde Bobby fortsatt så hadde sirkuset fortsatt. Var ingen som hadde respekt for Bobby mot slutten virket det som. Fyll og bråk om hverandre uten at noen ble straffet.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #28 på: 19. Mai 2005, 21:26 »
Hadde Robson vært trener hadde vi i dag vært i UEFA-cupen uten å måtte spille i intertoto-cupen. Ser heller at Bramble, Dyer, Bellamy og Kluivert var i London et par ganger å laget litt faenskap og tull enn å havne på 14. plass!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 19. Mai 2005, 22:19 »
Sitat fra: "Mushans"
Hadde Robson vært trener hadde vi i dag vært i UEFA-cupen uten å måtte spille i intertoto-cupen. Ser heller at Bramble, Dyer, Bellamy og Kluivert var i London et par ganger å laget litt faenskap og tull enn å havne på 14. plass!

Du mener Newcastle hadde klatret fra en 19. plass til en 7 plass under Bobby Robson? Blant annet med en Dyer som nektet å spille.

Tror ikke jeg.