20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bramble nærmer seg landslaget ifølge Glenn Roeder  (Lest 5209 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
En ting har ihvertfall Souness fått til, og det er at Bramble er en helt annen spiller bak i vårt forsvar om man sammenligner med hvordan han spilte under Robson. Nå er den storvokste stopperen fortjent med i landslagssdiskusjon.

Titus Bramble is on the verge of a call-up to the full England squad after the Newcastle United defender had such a storming end to his season.

Former United skipper Glenn Roeder is now working for the FA and part of his duties are scouting for England boss Sven-Goran Eriksson.

And after watching Bramble's superb performance against Chelsea at St James' Park on Sunday, Roeder has sent a glowing report to Eriksson on the defender (pictured) who has a cabinet full of Under-21 caps but has never been involved with the full squad.

Roeder said today: "I first saw Bramble playing for Ipswich against Manchester United at Portman Road when he could have been no more than 17 and but he does not seem to have found any level of consistency since then.

"But he is playing in an old man's position - I know because that's where I played - and that consistency will come with experience.

"On Sunday he never put a foot wrong and I have sent in a glowing report about him to Sven-Goran Eriksson.

"Bramble is big, strong and powerful, but what I also like about him is that, unlike a lot of central defenders, he can get the ball down and spray it around a bit.

"Obviously, even with Jonathan Woodgate out injured, England are very strong at the heart of their defence, with Rio Ferdinand, John Terry Sol Campbell, Ledley King and now Zat Knight, but Titus Bramble can now start pushing himself for a place in the full squad."

Link

[Edit av admin pga uhorvelig lang link]
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Bramble nærmer seg landslaget ifølge Glenn Roeder
« Svar #1 på: 19. Mai 2005, 15:03 »
Bramble har hatt en meget god sesong etter at Boumsong kom. Han har tidvis vist seg som en klassestopper. Og da snakker vi om mannen som vi har ergret oss over i flere år, etter at han har kunnet skifte fra det geniale til å gjøre de latterligste brølerne verden noen gang har sett. Bramble får litt av en jobb neste sesong, med å vise at årets höjdare ikke var noe blaff.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 19. Mai 2005, 15:08 »
Sitat fra: "Joakim"
Bramble har hatt en meget god sesong etter at Boumsong kom. Han har tidvis vist seg som en klassestopper. Og da snakker vi om mannen som vi har ergret oss over i flere år, etter at han har kunnet skifte fra det geniale til å gjøre de latterligste brølerne verden noen gang har sett. Bramble får litt av en jobb neste sesong, med å vise at årets höjdare ikke var noe blaff.

Jepp og jeg tror han klarer det. La oss håpe det kommer inn en kvalitetstopper til slik at konkurransen blir enda hardere.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #3 på: 19. Mai 2005, 15:28 »
Etter at vi før januar maste enormt om forsterkninger i forsvaret, har vi nå fått det. Først og fremst har Boumsong gitt hele forsvaret en real forsterkning. Bramble spiller godt ved siden av en annen god stopper. I tillegg har vi Taylor og Ramage som er up-and-coming.
Toon, Toon,
Black and white army

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 19. Mai 2005, 16:32 »
Sitat fra: "Joakim"

Korrekt. Jeg vil takke Boumsong for at Bramble har gjort det såpass godt. Får Bramble en solid stopper ved sin side, så spiller han bra. Han minner meg litt om Djimi Traore i Liverpool eller Wes Brown i Manchester United. De og er avhengige av en solid stopper ved sin side. Får de det, så spiller de også godt.

Jeg håper Bramble og Boumsong kan fortsette utviklingen og bli en kanonduo i midtforsvaret. Det har vært positive tegn i riktig retning denne sesongen.

Men på landslaget?Vel...Tror Sven Göran rangerer Terry, Ferdinand, Campbell og King foran Bramble. I tillegg så har England Carragher og Upson som begge kan gjøre en god jobb. Synd å si det, men Bramble kan få svært få landskamper i løpet av sin karriere.
Carr har altfor få landskamper for England!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 19. Mai 2005, 16:50 »
Nå er det svært få her inne som vil gi noe som helst kreditt til Souness, men jeg vil ikke svartmale alt skotten gjør.

Bramble var også tragisk til tider ved siden av Woodgate. Da var det O`brien som var et klart førstevalg.

Souness ga Bramble ekstra treningsøkter hver eneste morgen klokken 07:00. Souness har også fokusert på konsentrasjonsvikten til Bramble. I tillegg har Bramble selv sagt at han omtrent aldri går ut på byen lenger. Det var vanlig under Bobby Robson, men nå har de fått drikkeforbud.

Dette ser ut til å ha styrket Bramble vesentlig. Bramble har også bevist i ettertid at han har spilt godt når Boumsong har vært skadet eller har vært utilgjengelig for spill (UEFA CUP).

Ellers så burde i det minste Souness få kreditt for at han hentet en makker som passet til Bramble. Eller var det bare flaks?

[Edit av admin pga unødvendig sitering]

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 19. Mai 2005, 16:58 »
Du har rett Asbjørn. Souness skal ha ros for at han hentet inn en klassestopper som det Boumsong er.

At Souness også har en stor del av æren med tanke på Bramble sin personlige fremgang skal en ikke luke vekk fordi Souey generelt sett er upopulær. Disse to tingene henger sammen.

Likevel, jeg setter klubben i et kritisk søkelys da jeg spør hvorfor man ikke hentet inn Boumsong allerede før sesongstart. Da var han fri agent, og man hadde spart seg for å kjøpe han et halvt år senere. Hadde man hatt et våkent speidernett...

Uansett så er dette gledelig, får håpe at Bramble og Boumsong for den del sin innsats ikke bare er et blaff som det var nevnt ovenfor. Er det ikke det, så går man lysere tider i møte.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 19. Mai 2005, 18:06 »
Sitat
Souness ga Bramble ekstra treningsøkter hver eneste morgen klokken 07:00. Souness har også fokusert på konsentrasjonsvikten til Bramble. I tillegg har Bramble selv sagt at han omtrent aldri går ut på byen lenger. Det var vanlig under Bobby Robson, men nå har de fått drikkeforbud.

Kanskje det er drikkeforbudet som gjør at Newcastle ikke vinner kamper lengre?
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 19. Mai 2005, 18:09 »
Ja la oss få alkoholen tilbake. Det er nok vinnerresepten.

[Edit av admin pga unødvendig sitering]

alsonu

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 21. Mai 2005, 01:28 »
Sitat fra: "Rolfern"
Men på landslaget?Vel...Tror Sven Göran rangerer Terry, Ferdinand, Campbell og King foran Bramble. I tillegg så har England Carragher og Upson som begge kan gjøre en god jobb. Synd å si det, men Bramble kan få svært få landskamper i løpet av sin karriere.

Helt enig. Skal svært mye til for at Bramble skal bli en viktig brikke på det engelske landslaget. Men synd? At Bramble holder seg unna landskamper, ser jeg bare på som en stor fordel for NUFC :wink:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21. Mai 2005, 01:51 »
Joda, er enig der, men det er jo hyggelig at også Titus får prøve seg sammen de store gutta noen ganger. Men han kan mer enn gjerne holde seg unna fast landslagsspill, noe som også er ganske sannsynlig at han gjør. Er det noe det kryr av i England, så er det stoppere. Landslaget lider ingen nød der. Derfor er det nok også mange som vil bli prioritert foran Titus. Men det er som du sier, Olav, bare hyggelig for vår del.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21. Mai 2005, 09:47 »
Jo, det er hyggelig at han på den måten stiller mer uthvilt til kamper og slipper å komme tilbake fra samling med skader, men spill på landslaget har jo også sine positive sider. Om Titus skulle delta i VM/EM så kommer han kanskje tilbake med en positiv opplevelse, samt at han helt sikker lærer noe og ilegger seg selv mer rutine.

Men, landslaget trenger ikke Titus når man kan velge og vrake mellom Terry, Ferdinand, Campbell og King for å nevne noen.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21. Mai 2005, 13:35 »
Woody er nok tilbake til høsten... Da blir det nok enda vanskeligere for Bramble å spille seg inn på England!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Noreng

• Gjest
« Svar #13 på: 21. Mai 2005, 16:30 »
ja, England har et godt midtforsvar.......

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #14 på: 21. Mai 2005, 16:50 »
Sant det. Rio Ferdinand, John Terry, Jonathan Woodgate, Titus Bramble, Leslie King, Sol Cambell og Wayne Bridge bare for å nevne noen. Uhyre sterkt midtforsvar det engelske landslaget! Få lag som kan måle seg med noe slikt noe. Mulig Tyskland har et bedre forsvar.