20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 169771 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ulf Høie

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #1005 på: 30. Juni 2009, 03:34 »
Martins er en av spillerne jeg håper blir. fordi han er en svært spennende spiller, med ekstreme kvaliteter og ikke minst høy innsats i nesten hver kamp! At noen synes at han bør selges er for meg uforståelig, eneste begrunnelsen er vel beløpet vi kan få for han, og det er et svakt argument for å selge en spiller som kommer til å bli uvurderlig viktig i championship!
Dessuten tror jeg Carrol og Martins sammen på topp er framtida for NUFC  ;D

hmm...

Skjønner at du stusser litt på det, men det jeg mener  er at Martins viser høy innsats i forhold til andre stjernespisser som Berbatov, Owen, Ronaldo osv. Han er en av få som reiser seg opp og fortsette å krige for ballen om han blir felt, og det er bra

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1006 på: 30. Juni 2009, 03:36 »
Jeg syns det er en mye større myte enn at han ikke eier fotballhjerne, jeg...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1007 på: 30. Juni 2009, 10:57 »
Forresten, velkommen på forumet, Ulf!

Greit at han kanskje er kjapt oppe og prøver å fange ballen etter balltap, men jeg syns han virker altfor uinteressert i kanskje 70 av 90 minutter. Hvertfall det siste året. Han var ikke sånn i Inter, ikke i starten her heller, men det ser rett og slett ut som han har mista litt gnisten opp gjennom. Og synd er det.

Og når det kommer til fotballhjernen som Kristoffer snakker om, er den totalt fraværende. Ikke skjønner han hvordan han skal løpe i rom eller hvordan han skal komme i de rette posisjonene. Men de egenskapene han har, så er det såkalte ekstremferdigheter. Farten, skuddet og spensten er ekstreme.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1008 på: 30. Juni 2009, 15:25 »
Det er ekstremferdigheter, men hadde han kunne benyttet disse bra nok hadde han heller ikke vært Newcastle-spiller nå, og antakeligvis heller ikke for et år siden. Forøvrig enig i det du sier ellers.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1009 på: 30. Juni 2009, 15:27 »
Hvordan skal Martins få brukt farta si i bakrommet når han ALLTID må møte midtbanen for og få tak i ballen? Midtbanen vår er jo ikke i stand til og slå stikkere til Martins. Må le hver gang folk sier at Martins ikke har hjerne for fotball. Det er og forblir en myte. Hadde han hatt gode fotballspillere rundt seg, noe han ikke har, så hadde det aldri blitt sagt. Ingen som hadde klart og spille regelmessig fotball i verdens hardeste liga hvis en ikke har fotballforståelse.
Martins er ingen Xavi nei, men det blir ikke riktig og si at Martins er en dum fotballspiller. For det er han så absolutt ikke.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1010 på: 30. Juni 2009, 18:10 »
Jeg syns det er en mye større myte enn at han ikke eier fotballhjerne, jeg...

Du synes vel det du..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #1011 på: 30. Juni 2009, 21:46 »
Får Martins den rette midtbanen rundt seg, der han slepper å gå ned og hente ballen, kommer det garantert 15++ mål fra han.

Martins virka kanskje umotivert det siste halvåret, grensa mot lat i mange kamper, men så spilte han med ein skade nesten hele det halvåret ifølge kommentatorene under Aston Villa kampen.
Newcastlesupporter siden 1992

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1012 på: 30. Juni 2009, 22:12 »
Får Martins den rette midtbanen rundt seg, der han slepper å gå ned og hente ballen, kommer det garantert 15++ mål fra han.

Martins er ikke en spiss som bare løper i bakrommet, en del av spillestilen hans er å by seg opp lavt i banen, komme seg rettvendt og utfordre. I motsetning til Owen klarer han å skape noe når han har ballen 40 meter unna motstanderens mål med ryggen til. Så det handler ikke så mye om at han skal slippe å komme ned å hente ballen, for dette kommer alltid til å være en del av spillestilen hans og jeg synes han er veldig flink til å skape muligheter når han kommer seg rettvendt og kan dra av et par mann. Det er klart at både Owen, Martins og de andre spissene våre har lidt under at midtbanen vår har vært rævva og at vi dermed har vært avhengig av enkeltmannsprestasjoner og tilfeldigheter. Både Owen og Martins hadde lett putta 15 hver med et godt lag i ryggen, det er jeg ikke i tvil om. Riktignok skal det sies at begge har hatt sine målsjanser, men det har vært altfor få!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Ulf Høie

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1013 på: 01. Juli 2009, 02:32 »
Forresten, velkommen på forumet, Ulf!

Greit at han kanskje er kjapt oppe og prøver å fange ballen etter balltap, men jeg syns han virker altfor uinteressert i kanskje 70 av 90 minutter. Hvertfall det siste året. Han var ikke sånn i Inter, ikke i starten her heller, men det ser rett og slett ut som han har mista litt gnisten opp gjennom. Og synd er det.

Og når det kommer til fotballhjernen som Kristoffer snakker om, er den totalt fraværende. Ikke skjønner han hvordan han skal løpe i rom eller hvordan han skal komme i de rette posisjonene. Men de egenskapene han har, så er det såkalte ekstremferdigheter. Farten, skuddet og spensten er ekstreme.

Takk takk  :D
Jeg synes, som mange andre, at Martins glatt kunne scort mer mål, med en skikkelig midtbane bak seg. Og jeg tror at mye av den manglende gnisten skylder netopp dette. Og vi må ikke glemme at spisser generelt ikke er de mest innsatsvillige på et lag og at Martins fortsatt er langt bedre enn mange av hans spiss-kolleger på dette området.
Dessuten er han fortsatt en av de mest spennende spillerne i England uansett divisjon  :P

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1014 på: 01. Juli 2009, 11:42 »
Tror ikke Martins er fremtiden for Newcastle, alderen hans er jo et mysterium. Jeg tror han har rundet 30 og at han ikke har mer enn en 2-3 gode sesonger igjen. Derfor håper jeg vi selger han nå mens vi fremdeles kan få noe for han.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1015 på: 01. Juli 2009, 14:59 »
Jeg ser egentlig ingen grunn til å tvile på alderen hans. Ser han ut som en 30-åring?
Dessuten bodde han jo sammen sin mor i starten, såvidt jeg kan huske.

Martins er utvilsomt en spiller vi bør beholde, om vi kan.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1016 på: 01. Juli 2009, 15:33 »
Oppblåst drittsekk?
Kjenner du han personlig?

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1017 på: 01. Juli 2009, 15:33 »
Jeg ser egentlig ingen grunn til å tvile på alderen hans. Ser han ut som en 30-åring?
Dessuten bodde han jo sammen sin mor i starten, såvidt jeg kan huske.

Martins er utvilsomt en spiller vi bør beholde, om vi kan.

Nja. En oppblåst drittsekk med 50 millioner i årslønn. Vi kan beholde ham til Cashley har solgt klubben.

Ka får deg til å si at han er en oppblåst drittsek? Interessant...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1018 på: 01. Juli 2009, 15:35 »
Jeg synes du bør kunne begrunne hvorfor du mener han er en oppblåst drittsekk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1019 på: 01. Juli 2009, 15:41 »
Det synes jeg er et veldig dårlig svar, Peter.
Greit nok at du har dine meninger, og jeg har mine, men jeg ønsker å vite hva som får deg til å mene det du mener. Jeg synes bare din mening er såpass oppsiktsvekkende, at jeg synes en enkel begrunnelse er på sin plass.

Vær så snill, ikke noe mer "jeg har mine meninger, du har dine".
Det er ikke en begrunnelse for hvorfor du mener noe.