20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 170597 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #900 på: 26. Mai 2009, 23:40 »
Synes det er et artig forum, men er enig i at det kan bli vel usaklig til tider. Det beste med N-O er uten tvil bruken av humor.
Enig i det, savner akkurat det her.

Det er jo et forum med relativt mange flere medlemmer enn dette, så da blir det jo desto flere idioter der og ;) Men jeg vil nå si det er minst like mye usaklig tull her som det er der.
Men nok om det. Begge er to gode forum for oss Newcastle-fans.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #901 på: 27. Mai 2009, 00:31 »
Newcastle Online er det mest negative drittforumet som finnes. I ALLE spillertråden som overhodet finnes på det forumet står det bare piss og negativt. Det er så mange usaklige klovner inne der at det er helt utrolig! Det meste er "shit" og "rubbish" for de fleste folka der inne..

Jeg er uansett veldig enig i det meste som blir sagt om Martins. Blir selvsagt feil å klandre ham for at vi rykket ned, men at han ikke er noen spesielt god fotballspiller(lagspiller), det er jeg i allefall helt enig i...

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #902 på: 27. Mai 2009, 00:39 »
Okei. Men Andre, du nevnte tidligere at det var flere spisser i Championship vi kunne få som var bedre enn Martins. Hvem er de spissene?
Vet du ønsker han vekk uansett om vi er i PL eller CCC, men lurer bare på hvilken spiss i CCC som er bedre enn Martins, og om du kan nevne en spiss vi i det hele tatt kan signere til tross for nedrykket, som er bedre enn Martins.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #903 på: 27. Mai 2009, 01:10 »
Jeg sa (mente i allefall) at jeg tror vi kan få en spiss i CCC som er bedre enn Martins, men hvem det blir gjenstår å se :) Vanskelig for meg å si nå hvem som kan være aktuell for oss neste sesong. Jeg har heller ikke sett noe Championsshipfotball denne sesongen, men jeg føler meg ganske sikker på at det finnes spisser der som er bedre enn Martins.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #904 på: 27. Mai 2009, 01:12 »
103 kamper for klubben og 35 mål. Terroriserer ethvert forsvar hver gang han er på banen både fysisk og psykisk. Ja, han har noen mangler og er en spesiell spiller, men for oss har han vært veldig verdifull disse tre sesongene. Jeg er ihvertfall veldig godt fornøyd med det han har bidratt med i tre sesonger, og han har vært en verdig bærer av vår legendariske nummer 9 trøye. Han er en typisk afrikansk spiller som gjør uventede ting og som kan være vel glad i å drible, engelskmenn er konservative folk og ser heller opp til spillere av typen Shearer, Keane, Gerrard som har mye mer power og duellkraft osv. Jeg synes noe av sjarmen med Martins er nettopp spillestilen hans, det er aldri kjedelig med Martins på banen. På sine dårlige dager så kan han sikkert være litt frustrerende, men det er alltid arbeidsinnsats og vilje i bunnen hver gang Martins er på banen. Det at vi vet at han kan overraske, er uforutsigbar og kan gjøre "det umulige" er også en viktig ting å ha på et fotballag. Sesongen 06/07 var også et bevis på at Martins kan være en god lagspiller, bare han har gode nok medspillere! Kieron Dyer og Martins var glimrende sammen, og jeg mener Dyer var en faktor til at Martins var så god og omvendt! Dessverre har vi ikke hatt en kjeft på midtbanen vår de to siste sesongene med skikkelig kreativitet slik Dyer hadde.

Han er altfor god til å være med ned i CCC, så jeg håper Martins finner seg en verdig klubb i sommer hvor han kan fortsette utviklingen. Kommer garantert til å følge med karrieren hans videre og håper han gjør det riktig bra!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #905 på: 27. Mai 2009, 01:27 »
103 kamper for klubben og 35 mål. Terroriserer ethvert forsvar hver gang han er på banen både fysisk og psykisk. Ja, han har noen mangler og er en spesiell spiller, men for oss har han vært veldig verdifull disse tre sesongene. Jeg er ihvertfall veldig godt fornøyd med det han har bidratt med i tre sesonger, og han har vært en verdig bærer av vår legendariske nummer 9 trøye. Han er en typisk afrikansk spiller som gjør uventede ting og som kan være vel glad i å drible, engelskmenn er konservative folk og ser heller opp til spillere av typen Shearer, Keane, Gerrard som har mye mer power og duellkraft osv. Jeg synes noe av sjarmen med Martins er nettopp spillestilen hans, det er aldri kjedelig med Martins på banen. På sine dårlige dager så kan han sikkert være litt frustrerende, men det er alltid arbeidsinnsats og vilje i bunnen hver gang Martins er på banen. Det at vi vet at han kan overraske, er uforutsigbar og kan gjøre "det umulige" er også en viktig ting å ha på et fotballag. Sesongen 06/07 var også et bevis på at Martins kan være en god lagspiller, bare han har gode nok medspillere! Kieron Dyer og Martins var glimrende sammen, og jeg mener Dyer var en faktor til at Martins var så god og omvendt! Dessverre har vi ikke hatt en kjeft på midtbanen vår de to siste sesongene med skikkelig kreativitet slik Dyer hadde.

Han er altfor god til å være med ned i CCC, så jeg håper Martins finner seg en verdig klubb i sommer hvor han kan fortsette utviklingen. Kommer garantert til å følge med karrieren hans videre og håper han gjør det riktig bra!

Herlig innlegg, kø1. Alt du skriver er riktig, og jeg kunne ikke vært mer enig. At folk i det hele tatt ønsker de beste spillerne våre vekk, er sykt.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #906 på: 27. Mai 2009, 01:41 »
Har han virkelig vært så stor trussel i år? Og har han virkelig gitt alt? Det jeg husker best fra Martins denne sesongen er at han småjogger etter baller i angrep eller roter dem bort. For all del, han kan finne på å gjøre uventa ting og score bra mål, men det skjer alt for sjelden. Jeg mener vi har mer igjen av å ha en spiss som gjør det man forventer ofte, men en som gjør det du ikke forventer av og til...

Når det gjelder at vi mister våre beste spillere, kan jeg ikke se hvem det skal være? Det er ikke en kjeft som har spilt noenlunde fast fra midtbanen og fram som det vil være noen krise om vi mister før neste sesong...

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #907 på: 27. Mai 2009, 01:56 »
Han er den eneste som har vært en trussel skal jeg si deg, den eneste. Og han småjogger ikke rundt. Han løper MYE, hvis du følger med.
Og tar du en titt på ansiktet hans, så kan du se en av få på laget som faktisk er sliten, svett og sur. Han prøver, og prøver, og prøver og prøver.
Han vil score mål hele tiden, og får aldri gjort det han er best til, takket være den elendige midtbanen vår. Han må så og si alltid møte midtbanen og hente ball. Hadde vi hatt en ordentlig midtbane, en playmaker e.l, så skal jeg love deg at han hadde bøtta inn med mål.
Tenk litt. Vi har ikke EN spiller på laget, bortsett fra Bassong, som er viktigere enn Martins. Ingen som har lagt merke til hvor elendige vi er på banen uten Martins, hvor elendig Owen var uten Martins på banen? Martins er laaangt viktigere enn hva enkelte tror.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #908 på: 27. Mai 2009, 02:48 »
Syns Martins har blitt vår klar mest oppskrytte spiller. Ja, han springer etter baller som havner i nærheten av ham, men han har da faen ikke noe imponerende innsats på egen banehalvdel, og slik vår sesong ble var vi ofte på egen banehalvdel.
Dessuten eier han ikke hjerne eller overblikk - og har kasta vekk utallige overgangsmuligheter. Folk prater også om hvor ofte han skaper ting på egen hånd - det har vi faen ikke sett nok til. Jada, Oba gjør fine ting på sitt beste - men jeg griner ikke noen tårer over at han forsvinner. Hadde eksempelvis sett spisser som Defoe, Keane, Bent and so on inn fremfor Oba da det var aktuelt. Det gjelder fortsatt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #909 på: 27. Mai 2009, 03:39 »
Helt enig med Kristoffer.

Mats: Jeg følger bra med når jeg ser kamper, men jeg ser ikke at Martins løper så sykt mye. Han er jo spiss, så han må jo løpe litt. Og det at han skaper så mye er jeg totalt uenig i. Han roter bort de fleste av pasningene han får, eller så stopper han opp spillet noe sinnsykt. Og uansett, hva hjelper det at han skaper ting når han er like lite klinisk som Christer Basma foran mål?

For å gjenta meg selv, hvor lett er det for en midtbanespiller å slå pasninger til en spiss som ikke en gang selv vet hva han har tenkt å gjøre før han har ballen i beina. Han aner jo ikke hvordan han skal gå på løp i bakrom. Det er det som er grunnen til at han alltid møter grunnen, ikke fordi vi har elendige midtbanespillere som ikke kan slå de rette pasningene...

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #910 på: 27. Mai 2009, 06:21 »
Er litt enig med alle, likar Martins og synes han er en morsom type og har selfølgelig navnet hans på drakta, men ser også at han er litt oppskrytt, og denne sesongen synes eg han har vore langt fra god. Ja han gjer alle forsvar nervøse pga sin enorme fysikk, men det hjelper då lite når han ikkje scorer oftare, eller bidrar til fleire assists. Martins vil alltid være ein spelar som er glimrande på sitt beste, og direkte elendig på sitt verste. Alt i alt en medioker spelar.

Er litt enig med han som seier vi kan få en bedre spelar i CC, då meinar eg en som vil score oftare, Martins vil neppe være god for meir enn 15-20 mål per sesong uavhengig om det er PL eller CC, mens en spelar som Chopra eller Doyle nok vil kunne score fleire mål i CC, men sidan dei manglar toppnivået til Martins ville dei vore lang fra like god som han i PL.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #911 på: 27. Mai 2009, 11:07 »
Syns Martins har blitt vår klar mest oppskrytte spiller. Ja, han springer etter baller som havner i nærheten av ham, men han har da faen ikke noe imponerende innsats på egen banehalvdel, og slik vår sesong ble var vi ofte på egen banehalvdel. Dessuten eier han ikke hjerne eller overblikk - og har kasta vekk utallige overgangsmuligheter. Folk prater også om hvor ofte han skaper ting på egen hånd - det har vi faen ikke sett nok til. Jada, Oba gjør fine ting på sitt beste - men jeg griner ikke noen tårer over at han forsvinner. Hadde eksempelvis sett spisser som Defoe, Keane, Bent and so on inn fremfor Oba da det var aktuelt. Det gjelder fortsatt.

Der skal han ikke være heller! Etthvert lag må ha en spiller som ligger i front hele tiden, hvis ikke blir det ikke nok strekk i laget og da får vi aldri spilt oss ut. Og Når Martins spiller så er det han som har ansvaret for å strekke laget nok, så da skal han faen ikke drive å springe rundt på egen banehalvdel. Som spiss har Martins førsteforsvareransvar, og det er normalt å starte presset et lite stykket inn på motstanderens banehalvdel, og der gjør han jobben sin.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #912 på: 27. Mai 2009, 12:22 »
Er litt enig med alle, likar Martins og synes han er en morsom type og har selfølgelig navnet hans på drakta, men ser også at han er litt oppskrytt, og denne sesongen synes eg han har vore langt fra god. Ja han gjer alle forsvar nervøse pga sin enorme fysikk, men det hjelper då lite når han ikkje scorer oftare, eller bidrar til fleire assists. Martins vil alltid være ein spelar som er glimrande på sitt beste, og direkte elendig på sitt verste. Alt i alt en medioker spelar.

Er litt enig med han som seier vi kan få en bedre spelar i CC, då meinar eg en som vil score oftare, Martins vil neppe være god for meir enn 15-20 mål per sesong uavhengig om det er PL eller CC, mens en spelar som Chopra eller Doyle nok vil kunne score fleire mål i CC, men sidan dei manglar toppnivået til Martins ville dei vore lang fra like god som han i PL.

Helt enig her. Martins kan overraske og han er utrolig underholdende å se på, men han mangler taktiske egenskaper og den kliniske målteften. Han er i tillegg en spiller vi kan få en del penger for, og han tjener mye over CCC standard, så jeg syns vi skal selge hvis vi får sjansen.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #913 på: 27. Mai 2009, 23:35 »
Så dere CL-finalen i dag så dere en spiss som jobba bra i Eto`o. Det ville selvsagt vært det beste om Martins hadde blitt og han hadde motbevist meg, men jeg tror dessverre det er liten sjanse for at det skjer...

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #914 på: 27. Mai 2009, 23:40 »
Obafemi Martins er nok voldsomt oppskrytt. Dette er ein spiss som ikkje er i nærheten å utnytte styrkane sine. Ikkje har han fotballhjerne, og ikkje er han nokon god avslutter. Tillegg til dette er han veldig av og på. Kan ikkje seie han jobbar så utruligt mykje at det gjer noko. Hadde han vore ein klassespiss så hadde han klart å sikra plassen for newcastle for LENGE sidan. Antallet 100% sjangser som Martins har misset denne sesongen er skremmande. Gjelder også Owen.

Hadde Martins vore langt meire direkte og faktisk UTNYTTA farta si så hadde han vore farlig god.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!