20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 170670 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #435 på: 25. Jan. 2008, 07:22 »
Hva er det som er så latterlig med innlegget mitt Lars Arild?

Du vet jo tydeligvis ikke hva du prater om når du sier at du ser likhetstrekkene mellom Martins og Ferdinand når han var på Martins sin alder.....Les Ferdinand var min første favorittspiller i Newcastle, og jeg har lest en del om han og hans karriere, og faktum er at SirLes slo igjennom i ganske voksen alder!! For å bevise min påstand så slo jeg opp Wikipedia, og der står det at SirLes spilte sin første HELE sesong for QPR i 92/93, altså i en alder av 25/26 år(født 1966)...

Når det gjelder luftstyrken til Ferdinand var den helt vill!!! Sannsynligvis den beste hodespilleren vi noen gang har hatt i Newcastle, han overgår t.o.m kongen når det gjelder luftstyrke...Ellers så skrev Joakim mye av det samme jeg ville skrevet hva ang luftstyrken til Oba..sammenligningen med Tino er jeg enig i.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #436 på: 25. Jan. 2008, 08:04 »
Oba har fått et svimlende kontraktsforslag fra Newcastle....Han er tilbudt £90.000 i uka de neste 5 og et halvt årene!! Altså ut 2013..kontrakten skal ikke inneholde noen form for klausuler(selvsagt, nå er det jo ikke Sheperd som styrer det). Det er nok også årsaken til at de tilbyr så mye som 50% i lønnsøkning!! Oba benytter seg forøvrig av en såkalt superagent som har sikret storkonrakter til både Terry og Rio Ferdinand..Alt det jeg skriver bygger på en artikkel i thesun.co.uk, så helt sikker på at dette er riktig vet man jo ikke.

Håper Oba skriver under, hadde vært kjempedeilig! Nestemann ut til å få et nytt kontraktsforslag er ikke overraskende Steven Taylor..

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article724778.ece

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #437 på: 25. Jan. 2008, 11:03 »
Eg er heilt einig. Sir Les og Martins er jo ikkje like i det heile teke!! Ferdinand var sjukt god i lufta. Ein Håvard Flo-type x 100. I tillegg var han ein goalgetter av rang. Nesten like god som Shearer. Dette er ikkje Martins.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #438 på: 25. Jan. 2008, 11:11 »
Ferdinand hadde alt. Fart, styrke, teknikk, hodestyrke, det nermaste ein kjem ein komplett spiss. Martins er ikkje i nærheten av å være det, enda.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #439 på: 25. Jan. 2008, 11:16 »
Ja det er ingen tvil om at Sir Les er den desidert beste hodespilleren vi har hatt i Newcastle (i nyere tid i alle fall). Han er kanskje den beste som har vært i Premier League! Han scoret noen fantastiske mål på hode i sin tid som spiller. Og VELDIG mange!

Å sammenligne Asprilla og Martins er egentlig ikke så dumt. Faktisk ganske like. Asprilla hadde en del bedre teknikk enn Martins, mens Martins er en kjappere enn Faustino. Som typer er de ganske like.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #440 på: 25. Jan. 2008, 11:33 »
Martins kommer nok aldri til å bli en komplett spiss...det tror jeg vi kan fastslå allerede. På samme måte som Owen er Martins en spiss som spiller på ekstremferdigheter, begge er vanvittige naturtalenter i form av hurtighet og spenst, martins har også en utrolig naturlig atletisk kropp ingen hvite mennesker har og begge slo igjennom som tenåringer på det ypperste nivået i europa. Begge er små og vil aldri ruve i lufta, derfor vil de heller aldri bli komplette spisser, men de har begge utrolig sterke spissferdigheter som de kan utvikle videre, samtidig som at de hele tiden må prøve å bli bedre på det de er svake på. Jeg ser tydelig at Owen har fått en sterkere overkropp etter skadeavbrekket i fjor, og dermed er han blitt bedre med mann i rygg, men det holder dessverre ikke når campbell, terry, rio peiser inn i ryggen på owen, fordi det i utgpkt ikke er en del av Owen's "spill", men han er bedre enn før ihvertfall.

For Martins sin del gjelder det bare å videreutvikle spissferdighetene sine og bli bedre foran kassa, et oppspillspunkt eller en hodesterk spiss vil han aldri bli, til det er rett og slett 171cm for smått.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #441 på: 25. Jan. 2008, 12:15 »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #442 på: 25. Jan. 2008, 19:54 »

... til det er rett og slett 171cm for smått.

Pirkete, men rett skal vaere rett.. Martins er 170cm   ;)

http://www.premierleague.com/page/Statistics/0,,12306,00.html
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/Profiles/0,,10278~23651,00.html

Har du selv målt Oba, Radar? Han kan jo ha vokst en centimeter siden profilen ble skrevet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #443 på: 25. Jan. 2008, 21:08 »
Mulig han er javascript:void(0);
Gliser171cm og at han er målt til 170cm av klubben sent på dagen. For personer som tilbringer store deler av dagen med press på ryggraden har en tendens til å krympe i løpet av en dag pga at vesken mellom rygghvirvlene presses ut og dermed gjør ryggen kortere. F.eks så kan lastebilsjåfører i USA (De sitter i bilen i lengre periode enn de i norge) krympe med opptil 2-3cm i løpet av en dag.

Jeg vil tro at personer som løper mye i løpet av en dag kan ha potensiale for å presse veske ut av ryggraden slik at kroppslengden kan reduseres. En kamerat av meg som er maratonløper testet det en dag og han var ca.1 cm kortere etter et ultraløp (mer enn 4 timers sammenhengende løping) Derav er det mulig at Oba er 171cm.
 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D Skål  ;D ;D ;D ;D ;D

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #444 på: 29. Jan. 2008, 20:38 »
Martins blir til sluttspillet i ACN etter at Nigeria kom videre i sin gruppe.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #445 på: 29. Jan. 2008, 20:42 »
Hvorfor spilte han ikke i dag? I det hele tatt.
Nigeria hadde en meget viktig kamp. Er han skadet, eller rett og slett ikke funnet god nok?
Noen som vet om han satt på benken? Ser på kampen, men fikk ikke med meg benken....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #446 på: 29. Jan. 2008, 23:32 »
Det er overhodet ikke bra dersom Martins må bli igjen og atpåtil ikke får sjansen til å spille tilbake selvtilliten sin!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #447 på: 29. Jan. 2008, 23:38 »
Martins skadet seg like før pause i kampen mot Mali på fredag, og ble tatt av i pausen da....og dermed spilte han ikke i dag.

Vi kunne virkelig trengt Martins nå, for vi sliter virkelig både med å skape sjanser og å score. Skremmende at Smith nærmer seg 25 kamper uten å ha scoret...på tide med Owen - Martins!

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #448 på: 30. Jan. 2008, 18:54 »
Mja, Smith har vel ikke spilt så mange kamper som spiss, så 25 kamper er et tall som høres forferdelig høyt ut.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #449 på: 30. Jan. 2008, 23:18 »
Nå har jo Smith spilt en god del av de kampene som midtbanespiller da.
Høres litt mye ut med 25 kamper. Han har jo mistet en del kamper pga suspensjon for gule og røde kort da, så 25 kamper høres vel mye ut i mine øyne. Men det kan godt hende det stemmer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon