20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 170804 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kico

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #420 på: 23. Jan. 2008, 20:07 »
Joda, kan gå med på at systemet til Allardyce ikke gav Martins de samme mulighetene for å bruke sine styrker, som i utgangspunktet er hurtighet.
Hvis Keegan og muligens Alan gir oss en god og målfarlig Martins skal jeg holde kjeft, men for å være helt ærlig håper og tror jeg ikke han vil bli satset ordentlig på engang.
Walking in a Keegan wonderland!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #421 på: 23. Jan. 2008, 22:15 »
Pass opp for neste år folkens?
Da kommer jeg til å sette penger på Martins som toppscorer :o
Tror han vil få sitt skikkelige gjennombrudd da, å Keegan å spillestilen til Keegan kommer til å være en av grunnene.. Merk mine ord, har meget stor tro på det sammarbeidet..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #422 på: 23. Jan. 2008, 22:29 »
Tror også at det fort kan klaffe skikkelig for Martins neste sesong, og tror vi kommer til å se en Martins med bedre ferdigheter og ikke minst bedre selvtillit tover mot sommeren nå.

Men skjønner ikke deg kico som ikke engang håper at Martins skal satses på. Mener du virkelig det?  :o Hvem burde Keegan i så fall satse på?

Rozen

• Gjest
« Svar #423 på: 23. Jan. 2008, 23:48 »
Har virkelig troen på Oba eg. Han har vert totalt ute av form nesten hele denne sesongen, vet ikke hva dette skyldes... Men jeg glemmer ikke fjorårets sesong da han virkelig var god! Og ka faen skal en forvente av en spiss?? en spiss skal prøve, og feiler ofte.. Kan ikke forvente at en skal gå forbi hver eneste gang vel? Martins har den egenskapen til tider at ballen er glistra i beina hans..
Får han tilbake selvtilliten og får spillehumør så får vi nok oppleve noen mål tilsvarende borte mot Tottenham i fjor ;)

kico

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #424 på: 24. Jan. 2008, 12:14 »
Tror også at det fort kan klaffe skikkelig for Martins neste sesong, og tror vi kommer til å se en Martins med bedre ferdigheter og ikke minst bedre selvtillit tover mot sommeren nå.

Men skjønner ikke deg kico som ikke engang håper at Martins skal satses på. Mener du virkelig det?  :o Hvem burde Keegan i så fall satse på?
Selv om mange her inne mener at Owen - Martins sammen på topp burde brukes, er jeg faktisk helt enig med Allardyce i at det neppe er noen suksess. Fortsatt litt usikker på hvordan Keegan ser på den saken, men en ting er sikkert, og det er at han før eller siden henter ny spiss. Og den spissen skal ikke erstatte Ameobi på reservelaget, han skal brukes fast på topp. Og da ser jeg heller for meg at Owen kjøres sammen med en ny spiss på topp, gjerne en spiss som klarer å møte oppspillene uten problemer, noe Oba aldri kommer til å være noe flink til. For han er ikke den type spiss. Jeg ser på Dean Ashton som en perfekt spillertype, han er kanskje den som likner Shearer mest i dagens PL. Sikkert mye uenighet rundt det, men er hvertfall en stor beundrer av West Ham spissen.
Anyway, som jeg uttalte tidligere så ser jeg Martins som en typisk superinnbytter, men det er neppe en status han kan leve med.
Walking in a Keegan wonderland!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 24. Jan. 2008, 14:51 »
Keegan liker vel og spille med ein stor spiss ? ala Ferdinand  :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 24. Jan. 2008, 17:02 »
Er forøvrig helt enig med kico hva Ashton angår, og har vel nevnt det tidligere at Ashton er det nærmeste en kommer "en ny Shearer".
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #427 på: 24. Jan. 2008, 19:23 »
En skadefri Ashton som jeg er enig i er den engelske spilleren som minner mest om Shearer, parret han med vår egen Martins, som kan minne litt om ferdinand..
Hadde vært spennende å se hva de kunne fått til sammen..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 24. Jan. 2008, 19:29 »
Vel. Ærlig talt føler jeg ikke Martins kan sammenlignes med Ferdinand på noen som helst måte. Ferdinand var killer i lufta og en avslutter av klasse.
Jeg sikler litt ved tanken av Ashton og Owen som par for vårs og for England, jeg! Tror det hadde vært en jævla fin kombinasjon. Ashton har ingen elendig målstatistikk for Hammers denne sesongen, og han er også en flink tilrettelegger, og Owen kan nok få mye ut av eventuelle nedfallsfrukter fra godeste Ashton!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #429 på: 24. Jan. 2008, 19:41 »
Se på alderen Kristoffer, den har LITT å si..
Martins minner om Ferdinand. Martins er en killer i luften, han er en MEGET god avslutter. Han har mange av de kvalitetene Ferdinand hadde, iallefall vist vi tar alderen i betraktning..
Noen som husker Ferdinand i den alderen Martins er på nå, tror det er mere potensiale i Martins enn det var i Ferdinand..
Men dette er mine meninger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #430 på: 24. Jan. 2008, 19:51 »
Martins er da ikke en bedre hodespiller enn verken Viduka eller Smith, og kan ikke måles overhodet med Sir Les på det området. Sir Les kunne jo drepe mennesker med pannebrasken sin!
Martins er vel på sin dag en glimrende avslutter, men han er alt for variabel i avslutningene til å kan kalles en stabilt god klasseavslutter syns jeg.
At Martins i utgangspunktet har potensialet til å bli bedre kan jeg selvsagt si meg enig i!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 24. Jan. 2008, 19:52 »
Martins er det stikk motsatte av SirLes.....eneste de har til felles er at begge er sterke, men de er to er/var to HELT forskjellige spillertyper..

Jeg synes rett og slett ikke Ashton vil forsterke oss. Vi har allerede gode spisser i stallen, og vi må sikte litt høyere enn Ashton hvis vi skal forsterke!

Regner med du er klar over at England har en spiss som heter Wayne Rooney, kristoffer... :P Ashton vil aldri bli fast på det engelske landslaget, Owen sin plass henger i en syltynn tråd den også..

Lars Arild Stordal: Ikke drit deg ut!!! Ikke kom her og si at du fulgte med på Les Ferdinand i QPR på slutten av 80-tallet!! Jeg begynner nesten lure på om du noengang har sett SirLes i aksjon....
« Siste redigering: 24. Jan. 2008, 19:58 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 24. Jan. 2008, 21:03 »
Heh går iafall ikkje og sammenligne luftstyrken til Les med Oba sin.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #433 på: 24. Jan. 2008, 22:13 »
Gidder ikke engang kommentere ditt latterlige innlegg kø1 ::)
Annet at du ikke har peilling på hva alle andre her på forummet følger med på\har fulgt med på.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #434 på: 24. Jan. 2008, 22:23 »
Det går overhodet ikke an å sammenligne Sir Les og Martins når det gjelder luftstyrke. Martins har en enorm spenst, ja. Det er en viktig grunn til at han kan se ut til å være en killer i lufta. Men ærlig talt, ta en titt på alle sjansene Martins har hatt med pannebrasken, og du ser at han ofte kommer mye høyere enn ballen og treffer fullstendig feil.

Når Martins først treffer, så treffer han så til de grader. Det gjelder både med bein og hode.

Ingen var mer pålitelig enn Sir Les i lufta. Skal vi sammenligne Martins med noen, vil jeg heller sammenligne ham med Asprilla. Tino var også en ustrukturert spiller, etter det jeg kan huske, og var veldig dårlig når han var dårlig og verdensklasse når han var god.
Men da sammenligner jeg typene, ikke ferdighetene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon