20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Obafemi Martins  (Lest 170986 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Obafemi Martins
« Svar #390 på: 20. Des. 2007, 15:54 »
Martins har vært bedre enn i fjor.
Ja, det betyr ikke at han har vært stabilt veldig god, for det er dessverre masser av det samme som i fjor. Problemet til Martins er at han er fryktelig ustabil. Dersom ikke Martins har dagen er det ikke veldig mye vits i å spille han. I fjor hadde han en enorm formsvingning. Når han var i form var han knallgod, men så kunne han gå flere kamper på rad uten å gjøre en dritt omtrent. Det er frustrerende.
Samt at han gjør mye dumme valg.
Men det veldig positive sålangt denne sesongen er at han er betraktelig mer målfarlig nå tross alt. Han er mye flinkere til å putte syns jeg, selv når han ikke er helt på topp spillemessig.
Nå vil jeg for all del legge til at jeg syns Martins er en kjempespiller med masser av potensiale, som på sitt beste er en fryd å se på. Men samtidig, Martins har enda endel å gå på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 20. Des. 2007, 17:18 »
Og likevel blir han plassert på høyrekanten når brukere på dette forumet tipper lagopstillingen...

Er det rart? Når folk tipper en lagoppstilling så tar man jo utgangspunkt i hva man tror den blir, og det er jo høyst sannsynlig at Martins faktisk spiller på høyre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 20. Des. 2007, 19:10 »
Uansett blir det alltid til at Martins beveger seg innover å spiller sentralt, enten det er formasjonsendring eller ei.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 21. Des. 2007, 21:20 »
Joda, han gjør det. Men som ving så mangler han de taktiske ferdighetene til å vurdere når han skal gå inn. Han ender litt for ofte opp på nøyaktig samme plass som midtspissen inne i feltet, når crossballen kommer. Og det er der hovedproblemet til Martins ligger i mine øyne. Hvis spissene våre kræsjer i hverandre når crossballene kommer, da har vi fryktelig liten sjanse til å score mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 07. Jan. 2008, 10:15 »

Villa vil ha Martins
06.01.2008

Aston Villa skal være en av flere klubber som står klare med sjekkheftet for å sikre seg Obafemi Martins (23).

Portsmouth og Tottenham skal også være fristet til å by £13M, som er identisk med kjøpsklausulen som står i kontrakten med Martins.

Martins er Newcastle sin toppscorer denne sesongen med seks mål og skal ha et stort ønske om å skifte klubb, da han har fått nok av stilen og de taktiske valgene til Sam Allardyce.

og hvem kan ikke si seg enig! uff, går martins og emre på vegne av sam er det tragisk. nå ønsker jeg virkelig sam bort fra denne klubben. spiller kjedelig fotball og spillerne trives ikke. få den mannen ut.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 07. Jan. 2008, 10:20 »
Håper for all del ikke Martins drar. Selv om han har vært frustrerende dårlig i det siste er han fortsatt ung og har vanvittige gode ferdigheter på sitt beste. Klubben skal jo tenke langsiktig og da er det viktig å beholde spillere som Martins og Taylor.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 07. Jan. 2008, 14:05 »
Gjer meg ingenting. Synes Martins er ein spiss som er vanvittig god på det beste, men direkte håpløs på sitt verste. Totalt sett er han etter mi meining ein ganske gjennomsnittlig god spiss.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #397 på: 07. Jan. 2008, 16:28 »
Gjer meg ingenting. Synes Martins er ein spiss som er vanvittig god på det beste, men direkte håpløs på sitt verste. Totalt sett er han etter mi meining ein ganske gjennomsnittlig god spiss.

Ok, men da er Owen og Viduka under gjennomsnittet. Noe av det verre jeg har sett av et spisspar. Tenker selvfølgelig på Stoke-kampen.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 07. Jan. 2008, 18:12 »
Martins viste nokk i fjor. Mens owen var i gymmen fikset martins mål titt og ofte.

Hva har owen vist i år? ingenting.  martins var god i starten av sesongen, men klippekortene til Owen og Viduka ødela selvtilliten hans. Ser det tydelig på ham at føler manglende tillit av Allardyce. Jeg håper at hvis Allardyce får sparken, at martins enda er i klubben og at neste manager klarer å få det beste ut av ham.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #399 på: 07. Jan. 2008, 18:27 »
You said it annern ;) allardyce bruker han ute av posisjon, slenger han inn og ut av laget. Martins har bare hatt en formsvikt.

Og jeg lurer på alle de gangene når martins har bommet, så bare: fy faen hvis det hadde vært owen hadde det vært mål. vel nå har owen bommet to ganger alene med keeper på to kamper, og spille messig vært dårlig. Martins er vår beste spiss pr dags dato, det er en tragedie om han blir solgt.

og husk, han er bare 23 år.
lt;3 Newcastle <3

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #400 på: 07. Jan. 2008, 18:46 »
Totally spot on Doffi!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #401 på: 07. Jan. 2008, 20:09 »
Godt å se at folk vil beholde Martins. Skal vi selge en spiss må det jo være Owen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 07. Jan. 2008, 21:35 »
Skal vi selge en spiss er jeg ikke for sikker på at det SKAL være Owen. Owen har, siden skadecomebacket, hatt to sjanser, og bommet begge gangene. Det er ikke dermed sagt at han er dårligere enn Martins, og dermed ikke det minste interessert i å spille for Newcastle.

Men at Owen ikke kommer til å få ny kontrakt, er det liten tvil om. Men om Martins får det samme er jeg heller ikke like sikker på. Men jeg forventer at Martins IKKE selges til noen av våre fremste konkurrenter (med det mener jeg altså de klubbene han har blitt linket til de siste dagene), og ihvertfall ikke for under det klausulen tilsier.

Jeg kan trygt godta å selge til Arsenal. Men jeg selger ikke til Tottenham. Det gjelder vel egentlig også Michael Owen, uten at kravene mine er like strenge der.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #403 på: 22. Jan. 2008, 15:24 »
Martins impressed by Kev
Toon front-man looking forward to working with Keegan
Kan ikke vente til å se hva Keegan kan få ut av Martins, gleder meg virkelig til å se Martins tilbake i laget, med en offensiv tenkende Keegan som manager.. Tror Keegan kan få max ut av potensialet til Martins jeg..
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_3070981,00.html
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #404 på: 22. Jan. 2008, 18:49 »
Oba Martins er jo det nærmeste vi i dag kommer Tino Asprilla. Men heldigvis ser det ut til at Oba ikke er så gal at han går rundt med en hagle på innerlomma og skyter hodet av de som måtte komme i hans vei. Men som spillertyper er de begge uortodokse. Flust av teknikk og "flair". Gode målscorere, men kanskje ikke like stabile målscorere og ikke like fotballsmarte som sine lagkamerater. Uten at det gjør dem til dårligere spillere.

Keegan fikk ut det beste av Tino, og bør kunne få til det samme med Oba.
Jeg håper ihvertfall det.