20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Frankfurt kampen (UEFA 30. nov)  (Lest 22787 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Espen Engebakken

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Frankfurt kampen (UEFA 30. nov)
« Svar #105 på: 02. Des. 2006, 01:02 »
Ja det kan jeg love deg det var!!!! Har akkurat kommet hjem fra Frankfurt nå. Det er noe av kuleste jeg har vært med på, engelskmenn lager fakisk ikke den beste stemningen på stadion... Tyskerne ligger mang hakk over for å si det sånn. Fantastisk moro, men slitsomt...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 02. Des. 2006, 10:59 »
Sitat fra: "Espen Engebakken"
Ja det kan jeg love deg det var!!!! Har akkurat kommet hjem fra Frankfurt nå. Det er noe av kuleste jeg har vært med på, engelskmenn lager fakisk ikke den beste stemningen på stadion... Tyskerne ligger mang hakk over for å si det sånn. Fantastisk moro, men slitsomt...

Tyskerne er jo de som har flest publikum på kampene også... Hvis man ser ligaen under ett. I gjennom et år er det flere på kamp i Bundesliga enn det er i PL...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #107 på: 02. Des. 2006, 12:48 »
Tyskere og engelskmenn på tribunene holder omtrent samme nivå. Ingen lager mer støy enn engelskmennene når det er derbykamper.

Tyskerne og engelskmennene er like gode supportere!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 02. Des. 2006, 16:13 »
Sett det har gått temmelig hett for seg på derby i Skottland, Italia, Spania, Tyrkia, Brasil osv også... Tror nok ikke derbyene i England er de beste...

Har vært på Liverpool-Everton og Newcastle-Sunderland og det var bra nok med liv der, men tror det er ennå bedre i andre land...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 02. Des. 2006, 16:27 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Sett det har gått temmelig hett for seg på derby i Skottland, Italia, Spania, Tyrkia, Brasil osv også... Tror nok ikke derbyene i England er de beste...

Har vært på Liverpool-Everton og Newcastle-Sunderland og det var bra nok med liv der, men tror det er ennå bedre i andre land...

Ingen tvil om at El Clasico i Spania og River Plate - Boca Juniors overgår det meste. Dette er nok de to største oppgjørene mellom to erkerivaler i den internasjonale fotballverden.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 02. Des. 2006, 16:28 »
Galatasaray - Fenerbahce tror jeg kan hamle opp med litt av hvert... Tyrkerne er jo klin fitte gærne...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 02. Des. 2006, 16:29 »
Sitat fra: "EivindI"
Galatasaray - Fenerbahce tror jeg kan hamle opp med litt av hvert... Tyrkerne er jo klin fitte gærne...

Rekker ikke de to ovenfornevnte mer enn til knærne.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 02. Des. 2006, 16:45 »
Helt feil tråd, men dæven som Liverpool banker Wigan på JJB nå!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 02. Des. 2006, 16:47 »
Til og med Bellamy scorer i dag...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 02. Des. 2006, 16:58 »
Ser ut som det er dagen for folk uten hals dette. Så hvis det er noen her uten hals bør dere spille lotto i dag...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 03. Des. 2006, 12:08 »
http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/02/484793.html

Her har vi en liste over store hatoppgjør. Utrolig nok er ikke Newcastle-Sunderland på den lista over 23 hatoppgjør...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 03. Des. 2006, 13:22 »
Sitat fra: "André Sylthe"
http://www.dagbladet.no/sport/2006/12/02/484793.html

Her har vi en liste over store hatoppgjør. Utrolig nok er ikke Newcastle-Sunderland på den lista over 23 hatoppgjør...

Tipper det er en av to grunner til at Newcastle-Sunderland IKKE står på den listen:
1 - Det er kun et nabo-oppgjør. Det høres veldig enkelt ut, men poenget mitt er at det er såpass stor forskjell på Newcastle og Sunderland, kontra veldig mange av de andre hatoppgjørene mellom lagene på den listen.

2 - Det er tross alt Dagbladet det er snakk om her. Det er faktisk imponerende nok at de har klart å få med seg hva som faktisk er de to største hatoppgjørene.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 03. Des. 2006, 13:24 »
Jeg vet at det er to nabobyer som møtes, men det er allikevel et større oppgjør enn mange av dem som sto på den lista der... Og jeg tror du er inne på noe når du sier at grunnen er at de ikke er fra samme by...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 03. Des. 2006, 13:26 »
PlanetBarca hadde forresten en ypperlig artikkel om historien rundt El Clàsico skrevet av gjesteskribent Helge Ytreland i forkant av årets første kamp mellom Real M og Barcelona som også i år ble spilt på Santiago Bernabeu.
Link til artikelen (anbefaler at folk som er interessert i fotball historie tar seg tid til å lese denne).