20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30  (Lest 46890 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #195 på: 26. Nov. 2006, 20:55 »
Jeg mener Emre gjør korrekt i å skyte. Han føler seg sikker på at han kommer til å score, og får til et godt skudd, og James har flaks som redder det skuddet. Martins ville ikke nødvendigvis hatt 100% mulighet for å score. Målet er på ingen måte åpent, og med den flaksen James hadde tror jeg fort han kunne tatt et skudd også fra Martins. Dessuten har jeg sett spillere bommet på åpent mål tidligere.

Jeg mener det er fifty-fifty om Emre skal skyte eller spille Oba, og jeg hadde støttet ham 110% uansett hva han hadde gjort. Dersom Emre hadde scoret hadde ingen klaget på ham, og det er etterpåklokskapen som gjør at folk nå kritiserer ham.

Og de aller fleste spillere skyter selv når de kommer seg løs bare noen få meter fra mål. Og Emre er en type spiller som er veldig sikker på seg selv og egne ferdigheter.

Å kritisere Emre for at han ikke spiller Martins er bare flisespikkeri. Jeg mener de to har omtrent like store muligheter for å score. Og har du mer enn 80% sjanse for å score, så skal du skyte selv, mener jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 26. Nov. 2006, 20:56 »
selvsagt skal han skyte. er mye større sjans for at det skal bli noe kluss eller offside typisk hvis han sentrer inni 16 meteren

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #197 på: 26. Nov. 2006, 22:42 »
Jeg reagerte litt når jeg så Emre skyte ballen til helvete foran mål der, og i det øyeblikket syntes jeg det var utrolig egoistisk å skyte selv der.

Men når jeg tenker tilbake på den situasjonen - hvem ville ikke ha skutt selv? Og det er veldig realistisk at noe hadde gått galt om Emre hadde trillet ballen bort til Martins. Da hadde sikkert forsvarspillere flokket seg rundt ham på sekunder, og da hadde jeg vært dritsur for at Emre ikke valgte å skyte selv.

Så, ja. Det var riktig av Emre å prøve på å score selv der.

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #198 på: 26. Nov. 2006, 22:47 »
Hjemme fra puben nå, grattis alle mann, 2 omgangen var VELDIG BRA!

Ser en liten diskusjon her om Emre burde skutt eller ikke, vanskelig sak, og ville ikke blame'a han for skuddet hvis jeg hadde vært roeder. Men uenig med andre her om at sjansen for scoring hadde vært ca like stor, hadde han spilt ballen videre, hadde det vært mer eller mindre blank goal siden vinkelen hadde blitt bedre. Men shit au, 1-0 holdt i lange baner.

Given 7: Ikke mye og gjøre, men det lille han gjør er perfekt. Snapper opp mange halv-farlige baller i feltet.

Solano 7.5: Solid match, trygg og bra fot.

Bramble 8: Meget bra kamp av den tikkende bombe! Rydda unna det som var, og fikk inn en hodeløs tackling nesten midt på banen som lyn fra blå himmel.

Taylor 7.5: Sterk i duellene og samspillet med Titus funka bra.

Ramage 6.5: Denne mannen ser man ikke er noe back-materiale, men klarer seg ok synes jeg.

Milner 6.5: Litt skuffende idag og ut med skade. Bra innsats.

Parker -: Ut tidlig.

Emre 7.5: Bra kamp av Emre, hevet seg i 2 omg ihop med laget. 1omg er ikke noe og skryte av

N'Zogbia 7.5: Mer eller mindre som Emre, 2 vidt forskjellige omganger.

Dyer 9: Suveren match!!! Hvis denne karen blir skadet snart klikker det for meg. Bra som både bindeledd mellom midt og spiss og på flanken. Anvendig fyr vi kan "flytte litt rundt" avhengig av hvor skadene er som værst. Viva la Dyer!

Martins 7.5: Bra match men har mye mer inne. feilaktig annulert scoring. (og NEI, ikke engang armen "var i offside")

Butt 7.5: Kommer bra inn i kampen og gjør den værste shauen på midten, den usynlige jobbingen. Legger ned mange meter idag.

Sibierski 8.5: Kan ikke dy meg og gir 8.5 her. Joa, bare innbytter, men gjør utifra omstendighetene nesten alt riktig. Viser glimt av god teknikk også. Blir uansett ikke overrasket om "alle" her inne henviser han til benken på ønsket lag neste gang. Kom igjen a folkens, hva mer skal han bevise nå?
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #199 på: 26. Nov. 2006, 22:49 »
Selvfølgelig skal Emre skyte. Han gjorde det eneste riktige. Skuddet var perfekt, og skulle egentlig ikke kunne reddes.

Hadde han sentret, hadde James fått ekstra tid til å posisjonere seg, Det var mange spillere til høyre i målet, og det hadde vært vanskelig å score for Martins. For å unngå det, måtte Emre ha sendt en hard passning til Martins slik at James ikke hadde rukket å posisjonere seg, men da øker sjansen for at Martins ikke skal treffe ballen rent eller i det hele tatt.

Dette er selvfølgelig noe man ressonerer seg fram til etterpå, men når du er i situasjonen som Emre, så tenker du deg ikke om en ekstra gang for å se etter alternativer rundt deg, du SKYTER FOR FAEN, som jeg tipper halvparten av dere som så kampen ropte i ren refleks.

djmattis

• Gjest
« Svar #200 på: 26. Nov. 2006, 23:10 »
jeg mener emre må sentre der. martins har 100% større sjanse å skåre der enn emre har. men men han tok et valg og det ble feil. hadde den gått  mål så hadde alle sagt det var rett.
jaja 3 poeng er deilig uansett
men hvor fikk dommeren egentlig 8 min overtid ifra egentlig?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 26. Nov. 2006, 23:13 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
27,335 :D

28,4 :-)
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #202 på: 26. Nov. 2006, 23:25 »
Sitat fra: "Tim Buch"
Selvfølgelig skal Emre skyte. Han gjorde det eneste riktige. Skuddet var perfekt, og skulle egentlig ikke kunne reddes.

Hadde han sentret, hadde James fått ekstra tid til å posisjonere seg, Det var mange spillere til høyre i målet, og det hadde vært vanskelig å score for Martins. For å unngå det, måtte Emre ha sendt en hard passning til Martins slik at James ikke hadde rukket å posisjonere seg, men da øker sjansen for at Martins ikke skal treffe ballen rent eller i det hele tatt.

Dette er selvfølgelig noe man ressonerer seg fram til etterpå, men når du er i situasjonen som Emre, så tenker du deg ikke om en ekstra gang for å se etter alternativer rundt deg, du SKYTER FOR FAEN, som jeg tipper halvparten av dere som så kampen ropte i ren refleks.

Er enig at man bør lukte mål der og kan absolutt skyte. Jeg mener allikevel sjansen er større ved å sentre, hvor du får alle disse spillerne fra vet ikke jeg. Kanskje jeg var helt drita, men jeg så ikke en kjeft på den siden...

Uansett jævlig viktige, og fortjente poeng!! (og en bra redning på skuddet..)
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 27. Nov. 2006, 00:50 »
Hadde Emre sentret er det vel større sjanse for at det hadde blitt mål ja. Men Emre hadde veldig god sjanse til å score selv, så jeg synes det er riktig å skyte. Det går sykt fort og han vet ikke om Martins står i offside eller ikke. Er ikke sikkert han ser Martins en gang. Det var egentlig aldri tvil om hvor poengene skulle gå og vi kunne fort funnet med 3-4 mål. Veldig bra andre omgang, spesielt etter målet...

Given 6 - Ingenting å gjøre. Fortsetter forsvaret slik blir han ikke årets keeper i år :(

Solano 7 - Nok en god kamp av Solano. Bidrar også bra offensivt.

Taylor 7,5 - Bra kamp av Taylor. Midtstopperne har full kontroll

Bramble 7,5 - Samme som Tayls

Ramage 6 - Også bra kontroll defensivt. Glimrende blokk i 1 omgang. Dårlig offensivt som vanlig...

Milner 6 - Ok kamp før han blir bytta ut

Parker 6 - Helt ok, men får ikke sett noe særlig til ham da han blir skadet før 10 minutter har gått

Emre 7 - Elendig start på kampen, men tar seg stort opp i andre omgang...

N`Zogbia 7 - Dårlig i første omgang, men viser gode takter innimellom. Får stort pluss for målet.

Dyer 9 - Enorm kamp av Dyer. Utrolig viktig at han er tilbake. Farten hans er utrolig viktig, og for en ballkontroll han har selv med full fart. Var innblandet i stort sett det meste vi skapte. Skummelt at han blir meid ned såpass ofte av trege motstandere...

Martins 7 - Jobber bra. Bra med i oppbygginga av målet. Burde så absolutt ha scort i dag. Hadde et fint mål som desverre ble feilaktig annulert.

Sibierski 7,5 - Kommer inn og blir matchvinner. Gjør også en del bra utenom målet. Viser hvor god han kan være så lenge han slipper å spille over 60 min

Butt 6,5 - Jobber bra. Ok kamp

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #204 på: 27. Nov. 2006, 01:01 »
Jeg er enig med djmattis og Ø.L. her.

Emre skulle ha sentret der!

Dere ser jo at han måtte SKRU ballen for at den skulle gått inn. Veldig bra skudde han sendte i vei, men James var som sagt veldig god idag og han reddet den.
Emre's sjanse der var som å regne som en 81% sjanse, men hvis han hadde sentret over til Martins (jeg trodde først det var Zoggie som sto der...) så hadde det vært bortimot 99% sjanse, og man bommer sjeldent på sånt.

Selv Martins, som ikke treffer mål så ofte, hadde kunne druset ballen rett fram og i mål på den sjansen der.

Og det lå jo 2-3 forsvarere fintet vekk på Emre's side, jeg kunne ikke se noen på "mils avstand" der hvor Martins sto.
Og disse forsvarerne var nesten inntil målet, så Martins kunne umulig ha stått i offside på det tidspunktet.

Derfor er min konklusjon at Emre var litt for overivrig der og var en smule egoistisk.

PS. Jeg har ikke sett reprise av høydepunktene, så jeg KAN har tatt feil ang. hvor forsvarerne lå....

André: Hvis ikke Emre så Martin der han sto 3m ifra ham, så mener du enten Emre er blind eller han har null overblikk.
Og vi vet begge at han er ingen av delene...

Jeg vet alt går veldig fort, men en profesjonell fotballspiller skal kunne oppfatte den situasjonen.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 27. Nov. 2006, 01:12 »
Han så ham sikkert, men poenget mitt er at alt går så fort at han knapt rekker å tenke.

I ettertid ser man selvsagt at han burde sentret, men de fleste fotballspillere har et innstinkt som sier at man skal skyte den jævla ballen i mål når man står så godt plassert...

Helten

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #206 på: 27. Nov. 2006, 09:48 »
DEILIG å se Dyer så heit igjen azz..!! han er konge på banen, og en viktig spiller for klubben når han er i form! men med flaksen han har så spiller han vel 2-3 kamper til å blir ute med skade...! syns forøvrig Emre tok seg betraktlig opp etter en dårlig start.Mmen det beste av alt med kampen i går var at vi faktisk kom til store sjanser men uten sette disse i mål bak en rå James. Roder bør sette Oba på skuddtrening kommende uke...!
hos the man with the Golden foot? Shearer Shearer

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 27. Nov. 2006, 09:56 »
Går det ann å få lastet ned kampen et sted på nettet?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 27. Nov. 2006, 10:13 »
Sent med godt: gratulerer med 3 poeng folkens. Med litt flaks hadde vi gått til pause med en ledelse også, men det spiller ingen rolle nå da vi vant. Andre omgangen syns jeg er noe av det bedre Newcastle har prestert i år.

Vanskelig å avgjøre om det var korrekt eller ikke å blåse av Martins for offside. Ifølge regelboka var det nok riktig da TV bildene viser at Martins med knappest mulig margin er foran Pompey spilleren i det ballen går, selv om det så bare er med en arm. Egentlig greitt at man kuttet ut at det MÅ være luftrom mellom spillerne, men som et resultat blir det jo bare enda vanskeligere å dømme rett hver gang.

Vet ikke helt hva jeg skal si om situasjonen der Emre skyter, der han KANSKJE burde spilt til en bedre plassert medspiller. I den situasjonen er det riktig av Emre og prøve, og jeg tror de aller fleste ville gjort det samme. At det ikke blir mål skyldes mer en utrolig redning av James som hadde en skammelig god dag på jobb enn dårlig dømmekraft av Emre. Dessuten fortjente han et mål og jeg tror ikke mange klaget på ham i garderoben etter kampen for at han ikke spilte den ballen.
Emre forjtener honnør etter den andre omgangen. i pausen var jeg mest irritert på at han går og går og går. Og går seg fast. I andre omgang tok han seg opp og viser hvilken spiller han er.

Noen spillerbørs gidder jeg ikke begynne med her nå. Mange nok som har gjort en god nok jobb der før meg allerede. Men Dyer var nok banens beste, og kampen sett under ett var Newcastle det beste laget, og det er minst like viktig.
Nå får vi bare håpe at skadene på Parker og Milner ikke var for alvorlige, at Dyer holder seg frisk og at Bramble fortsetter å spille så skremmende bra som det han gjør så kan dette bli spennende å følge utover. Håper virkelig Martins får ett mål igjen snart også. Og når jeg først er i gang må jeg nevne Solano som atter en gang gjør en strålende jobb som høyreback. Så noen her stilte spørsmålstegn ved om han klarer seg like bra mot bedre mostand. Men: vil Carr egentlig klare seg noe bedre? Jeg er usikker...
Vel vel, da ble det nesten en spillerbørs alikevel da.

Til Ø.L. om Sibierski:
Joa, han blir matchvinner, og gjør sakene sine noenlunde greitt. Problemet er bare: hvem skal vi sette ut for å få plass til ham fra start? Tror uansett han får starte igjen på Torsdag mot Frankfurt i UEFA Cupen.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 27. Nov. 2006, 10:22 »
Jeg håper Dyer spares mot tyskerene. Hadde vært jævlig kjipt om han ble skadet i denne uviktige kampen.