20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30  (Lest 46929 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

magnus

• Supersub
    • Vis profil
Newcastle - Pompey 26/11 KL:14.30
« Svar #180 på: 26. Nov. 2006, 17:13 »
Sitat fra: "Chris"
stolt  :D t.o.m. bramble var fantastisk idag. endelig ser vi igjen spillet vi savner! Lett å se hvor viktig Dyer er for laget.

Hadde nesten glemt hvor god Dyer egentlig er for nufc. Veldig viktig å få han tilbake nå.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #181 på: 26. Nov. 2006, 17:14 »
Dyer og Emre var FANTASTISKE i dag. Solano var også god, Sibierski også.

Vil også fremheve Butt som stabiliserte midtbanen glimrende når Emre, Dyer, N'Zogbia (fantastisk 2.omg) Martins og Sibi stormet framover.

Utrolig digg at vi spiller som gode gamle Newcaslte igjen. Stormer fremover med offensiv gladfotball. Fantastisk

Gratulerer alle sammen
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #182 på: 26. Nov. 2006, 17:25 »
Given 6
Lite å gjøre, men hadde 100% kontroll under hele kampen, og gjorde alt helt riktig. Men til tross for at det ikke var så mye å gjøre, fikk han "bare" 6.

Solano- 7
Innsatsen øker, og han har virkelig funnet seg til rette på høyrebacken. Det virker som at han stortriver seg der! Hjalp også til i angrepsoppbygningen og slet fælt hele kampen. En ganske så god kamp, men ikke en kjempekamp.

Taylor 7
Denne gutten kan spille fotball, og har faktisk styrket Newcastleforsvaret de gangene han har fått sjansen (selv om det kanskje ikke er så vanskelig). Men han har ståpå-vilje, jobber fantastisk og er etter ballen hele tiden. Og han gir også den roen vi har behov for foran mål. Godt spilt.

Bramble 7,5
Etter at Roeder har bedt Bramble om å vise hva han kan for en forlenget kontrakt, har så sannelig Bramble spilt bra. Han virker som en helt annen spiller nå, en for noen måneder siden. Han stopper Portsmouth angrepet gang på gang, og er eminent i hodespillet. Han hadde faktisk også kontroll.  Du gjør fremskritt, Bramble!

Ramage 6
Var delvis anonym, spilte ingen stor rolle i spillet, og det virket ikke som at han jobbet så mye som de andre i Newcastle-forsvaret. Men allikevel, gjorde ingen store, synlige feil, og en 6er har han fortjent.

Milner 5,5
Har spilt en viktig rolle i Newcastles oppløftingsprosess, som har pågått over noen uker nå. Men de typiske Milner-øyeblikkene uteble, der han finter seg forbi spiller etter spiller. Og innleggene var ikke så presise som de kunne ha vært. Men ingen dårlig dag, han bare utmerket seg ikke godt nok. Og at han ble skadet mot slutten av andreomgangen ødela det som kunne ha blitt i andreomgang.

Butt 7
Arbeidsgamp for fulle krefter! Løp, løp og taklet. Enkeltsituasjoner der han ødelegger littegrann, men i det store bildet idag, gjorde han en god kamp.

N'Zogbia 6
Her er noe streng, men jeg syntes ikke at han hadde en kamp utenom det vanlige. Fintet seg bort litt, mistet ballen litt her og litt der, men klarte det som oftest. Allikevel, så følte jeg at det var noe som manglet. For hans forsøk ble det aldri noe ut av. Men viktig i oppbygningspillet, men var et mer midtledd i dag, som mottar ballen, og sender den videre.

Dyer 8
Løp mye, lyktes i mye og var veldig aktiv i det som foregikk på banen. Fikk et stygt møte med en reklameplakat, men kom seg opp på beina igjen, og kjempet tappert videre. Smatt forbi Pompey-spillere, dikterte på banen til perioder og gjorde alt så bra, så bra. Idag så vi hvorfor vi har savnet denne karen.

Emre 7,5
Imponert over hans frekke detaljer, smarte pasninger og han er også kvikk oppi hodet. Hver gang han fikk ballen, gjorde han noe bra. Men dessverre, så misset han på noen enorme sjanser, og at han gikk målløs av banen idag, er en skam. Men skapte trøbbel for Portsmouth-forsvaret, og gjør seg fortjent til 7,5.

Martins 7
Ja, han løp som en okse, og han var også litt barsk av seg idag. Jobber mye, og hadde kanskje fortjent et mål. Men jeg ser meg lei av at avslutningene hans aldri sitter, og det er mål som er viktig for spisser. Men han var kreativ foran mål, og var der han skulle være til riktig tid. Bra spilt.

Sibierski 8
Han scorer mål på mål i Newcastle, og er nå på hugget. Roeder og Newcastle tok imot en avdanka Manchester City midtbanespiller og gjorde han til en klassespiss, mer eller mindre. Er dødelig foran mål, og skapte også sjanser fra tilsynelatende vanskelige posisjoner. Spilte også ballen bra rundt Pompeys sekstenmeter.

Parker 5,5
Gjør som oftest grovarbeidet, men idag klarte jeg ikke se ham uansett hvor hardt jeg prøvde. Fightingviljen er det ingenting å si på, og han er en fantastisk spiller. Men idag skuffet han meg litt. Helt OK prestasjon, men kommer ikke på så mange positive ting om ham idag. Helt OK, som sagt.

Luque 5
Hadde ikke så mye spilletid, men han hadde ballen noen ganger, og da klarte han seg nogenlunde bra, til tross for at han kanskje kunne prøvd å gått litt mer framover mot mål, og ikke plutselig begynne å sløse bort tiden. Forståelig å sløse tid mot slutten idag, men ikke når det gjenstod så mange minutter på overtiden, og når han faktisk hadde et veldig godt utgangspunkt til å prøve på noe. Men gjorde vel som han fikk beskjed om. Fikk ikke se så mye ellers til ham, så det blir en 5er.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 26. Nov. 2006, 18:00 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Men til tross for at det ikke var så mye å gjøre, fikk han "bare" 6.

Eller fordi det ikke var så mye å gjøre.

Herlig seier! :)

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 26. Nov. 2006, 18:17 »
dobbelpost
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 26. Nov. 2006, 18:17 »
Charles fortjener minst 7/10. Andreomgangen var magisk.

Dessuten synes jeg ingen skal ha 6. Dyer og Emre skal ha 9.

Newcastles andreomgang får 9/10, grunnet sjansesløseri av dimensjoner.
Spillet får 10 (2 omgang).

David James spilte som en gud, og skal ha mye av æren for at det kun ble 1-0.

Gleder meg til neste kamp, som selvsagt skal vinnes.

PS! Nå har vi ikke tapt på fem kamper uansett turnering.
Nevner i fleng; Watford, Man City, Arsenal, Celta Vigo, Portsmouth.

Eller, for å si det på en penere måte, vi har tapt 1 kamp på de siste 8.

ting begynner å se lysere ut...

Måtte bare legg til disse:
http://cache.gettyimages.com/xc/72646613.jpg?v=1&c=MS_GINS&k=2&d=17A4AD9FDB9CF19390335F8FA9CA92A6836306E7C42754AFC7631F868A8C7D54
http://cache.gettyimages.com/xc/72646549.jpg?v=1&c=MS_GINS&k=2&d=17A4AD9FDB9CF19390335F8FA9CA92A6463656607B50CA51810F755E003CBEB8
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #186 på: 26. Nov. 2006, 18:50 »
Dette er hva jeg syns, uten å ha lest noen av dere andre sine synspunkter:

Given 7: Trygg i alt han gjør, og ble ikke satt på noen spesielle prøver. Oser trygghet å ha han bak der.

Solano 7: Har en teknikk og spillerforståelse som kompenserer for liten fart. Trygg på høyreback, og gjør ting enkelt. Bra kamp

Bramble 9: Fantastisk kamp av midtstopperen, vant absolutt alt av hodedueller. Trygg med ballen i bena, og gode langpasninger. Årsbeste av Bramble!

Taylor 8: Fungerte godt ilag med Bramble i dag, og er litt mer offensiv enn Bramble. Bryter og går fremover. Som vanlig sterk i duellene. Bra kamp.

Ramage 7: Er egentlig midtstopper, men har figurert mye på back i år. Gjør tingene enkelt, og er ingen eksplosiv spiller. God i lufta, og treffer med de fleste pasningene sine.

Milner 6: Ikke mye involvert i dag. Jobber hardt som alltid, men kommer ikke til mange farlige innlegg. Ut med skade.

Parker: For lite spilletid til at jeg som ikke så de første 5-10 minuttene kan bedømme han. Ut med skade

Emre 8: Etter at Parker gikk ut fikk Emre mer rom fremover, i og med at Butt tok over den defensive biten. Meget god i 2.omg, men burde scoret alene med keeper. En av Emres beste kamper i år.

N'Zogbia 8: Ble bare bedre og bedre utover kampen, og var meget god i 2.omg. Flott assist til Sibierski. Begynner så smått å finne formen, og vil gjøre det hvis han får starte i mange kamper på rad her nå. Hans beste kamp i år.

Dyer 9 BB: Var overalt på banen, "stunning performance" som det heter. Burde hatt assist, men Emre bommet. God driblinger, men også han burde scoret. Likevel en suveren kamp. Like god på høyreving som spiss!

Martins 7: Flott forarbeid i foranledningen til målet. Forserer langt og passer i riktig øyeblikk. Burde fått et mål, men avblåst for offside. Trekk for ikke å score på minst èn av sjansene han fikk, deriblant en på åpent mål. Men likevel en bra kamp av vår nye nummer 9.

--------

Butt 7: God defensivt, og gjør ting enkelt. Ikke veldig synlig i løpet av en kamp, men gjør "usynlig" arbeid som det heter. Løper og takler godt.

Sibierski 8: En mann som bør få mer tillit i PL. Scorer når han spiller, og matchvinner i dag. Vanskelig å vinne hodedueller når motstanderen han spiller mot heter Sol Campbell, men spilte alt i alt en god kamp. Viktig mål, og er på rett plass til rett tid!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 26. Nov. 2006, 19:25 »
Støttes, Nufcern

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #188 på: 26. Nov. 2006, 19:34 »
Mye bra her, men vi må ikke glemme at det er Portsmouth vi spilte mot.
Ja de har gjort det bra så langt i sesongen, men hvor mange trodde det ville vare for dems del?

Vi overkjørte dem i fjor, første kampen til Roeder, vi overkjørte dem i ligacupen for noen uker siden, og ikke overraskende så overkjørte vi dem i dag også.

Om Solano og Ramage kan gjøre en like god jobb når de får litt bedre motstandere stiller jeg meg tvilsom til.

Men for all del. Deilig å se farten til N'Zogbia, Martins, Dyer og Emre rive Portsmouth i fillebiter. Fortsetter kontringsspillet på denne måten så kan vi forvente en langt høyere ligaplassering enn vi har nå, pluss at vi får nyte litt ordentlig Newcastlegladfotballdeluxe!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 26. Nov. 2006, 20:09 »
Fikk bare sett frem til halve 2.omgang, da jeg skulle i familieselskap!   :evil:

Men det her var deilig dere! Endelig en kamp som vi har vunnet OG spilt ganske bra! Som sagt fikk jeg ikke hele kampen, så det jeg så var sånn middels, men hvis jeg forstår godtfolket riktig så gjorde vi i kanon 2.omgang??

Deilig med Dyer tilbake, jeg hadde helt glemt hvor god han faktisk er. Emre er en kriger av dimensjoner på midten, dere så vel når han rev seg vekk fra 3 mann å serverte Martins? Deilig deilig deilig!!:)

Er det kun jeg som synes Martins er knallgod?? Ser flere er litt skeptiske. Jeg synes han jobber og sliter å skaper uro hele tiden. I tillegg vinner han på hodet mot Cambell og Primus gang på gang på gang selvom gutten er knøttliten i forhold. Ja, han er ikke en typisk goalgetter, men han er ville passet perfekt sammen med en. Martins minner meg om mange av de positive egenskapene som Bellamy hadde, fart, aggresjon og god gammeldags tæl!:) Han er 21 år, og vi vil kunne nyte SVÆRT godt av han i fremtiden!

Når det gjelder Roeder så har han langt mer å bevise for min del. Newcastle må stabilisere seg og gjøre det godt i Januar for at jeg skal backe han helt.

GRATULERER!! :D

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 26. Nov. 2006, 20:10 »
Dobbelpost

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 26. Nov. 2006, 20:15 »
Sitat fra: "kesse"
men hvis jeg forstår godtfolket riktig så gjorde vi i kanon 2.omgang??

Det stemmer. Vi hadde sjanse på sjanse på slutten, og hadde det ikke vært for en utrolig egoistisk Emre og en knallgod James kunne vi vunnet 3-4 mot null.

Sitat fra: "kesse"

Er det kun jeg som synes Martins er knallgod?? Ser flere er litt skeptiske. Jeg synes han jobber og sliter å skaper uro hele tiden. I tillegg vinner han på hodet mot Cambell og Primus gang på gang på gang selvom gutten er knøttliten i forhold. Ja, han er ikke en typisk goalgetter, men han er ville passet perfekt sammen med en. Martins minner meg om mange av de positive egenskapene som Bellamy hadde, fart, aggresjon og god gammeldags tæl!:) Han er 21 år, og vi vil kunne nyte SVÆRT godt av han i fremtiden!

Helt enig. I dag var han STOR, og jeg unnet han virkelig et mål.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #192 på: 26. Nov. 2006, 20:29 »
Hva menes med utrolige egoistiske Emre?!?!

Når man får stå alene på 5-6 meter så skyter man selvfølgelig uansett!
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 26. Nov. 2006, 20:34 »
Sitat fra: "VepsoO"
Hva menes med utrolige egoistiske Emre?!?!

Når man får stå alene på 5-6 meter så skyter man selvfølgelig uansett!

Jeg tolker situasjonen slik:

- Emre har 90% sjanse for å score hvis han skyter sjøl.
- Martins har om lag 100% mulighet for å score hvis han får ballen.

Emre bommer. Hvorfor skulle han da ha skutt?

Luis Garcia gjorde mye av det samme mot City, selv om Crouch sto på åpent mål.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #194 på: 26. Nov. 2006, 20:38 »
Er jo forsåvidt enig i at hvis Martins hadde fått ballen så kunne det ikke unngått å blitt mål, men jeg mener da også virkelig at når Emre kommer seg fri 5-6 meter fra mål så bør man skyte nesten uansett. Kanskje han heller burde ha spilt til Martins, men jeg vil allikevel ikke kalle det egoistisk å skyte selv i den situasjonen.

men ellers er vi enige