20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: IDIOTER  (Lest 3440 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
IDIOTER
« på: 20. Nov. 2006, 12:08 »
Jaja folk i london er ikke helt gode:
oeder ble utsatt for hetsende tilrop fra Arsenal-supportere lørdag.

Av: Yngve Bergli
Publisert: 20.11.2006 kl. 10:29
Endret: 20.11.2006 kl. 10:33

Roeder hevder han ikke hørte tilropene, og at han uansett ikke bryr seg.

Det var under kampen mellom Arsenal og Newcastle på Emirates Stadium at en liten gruppe Arsenal-supportere ropte "sit down, tumour boy!" hver gang han reiste seg opp fra benken, ifølge Sky Sports.

Roeder gjennomgikk en hjerneoperasjon nettopp på grunn av en svulst i 2003.

- Hvis en supporter er kritisk til en hjernesvulst jeg hadde tre og et halvt år siden, så respekterer jeg ham ikke uansett. Det plager meg ikke. Jeg hørte det ikke - heldigvis er jeg døv, sier Roeder.

- Jeg komemr alltid til å være en som bryr meg om folk som har hatt innvirkning på livet mitt, noe Terry Venables alltid har hatt. Han sa til meg da jeg var hans kaptein i Queens Park Rangers; "Glenn, bry deg bare om kritikk fra folk du respekterer.

Arsenal har i en pressemelding om saken uttalt at klubben ikke har hørt noen komme med slike tilrop.

Bra at Roeder er en fin og jordnær person!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #1 på: 20. Nov. 2006, 13:46 »
Jupp, samme som de føkkings West Ham supporterne!!

Blir skikkelig forbanna når jeg hører det her..! En ting er helt klar, som person virker Roeder enestående, og Newcastle bør gjøre alt for at han fortsetter å jobbe i Newcastle HViS han får sparken.

plebbster

• Gjest
IDIOTER
« Svar #2 på: 20. Nov. 2006, 14:21 »
Utrolig synd at noen folk skal være så dumme.

Og til deg Kesse; beholde Roeder i klubben bare fordi han er en fin person?
Jeg er også en fin person. Hittil har jeg ikke fått noen jobbtilbud pga. min fine figur. Det ser jeg på som usannsynlig at jeg får.

Vi kan ikke beholde en inkompetent fyr bare pga. det. Roeder er en dårlig manager og det må vi bare se å akseptere. Han skal ut av klubben, men jeg ønsker han hell og lykke i sin neste jobb.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #3 på: 20. Nov. 2006, 14:33 »
Tror vel han mente i en annen stilling. Han gjorde jo vistnok sine saker meget bra som academy director!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #4 på: 20. Nov. 2006, 15:02 »
Og den jobben er fortsatt ledig.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #5 på: 20. Nov. 2006, 15:57 »
Sånnt som dette skjer jo i kampens hete. Alltid noken sånne supportere. Men det er ikkje de dermed sagt at Arsenal fansen er idioter. Alle lag har noken idioter som fans.

Roeder får snart sparken hos oss. Og i teorien kan han da ta over eit anna Pl lag og teoretisk sett kan han lede det laget til seier over Newcastle da kan det i teorien komme noken sånne utsagn fra eit par Newcastle fans også
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #6 på: 20. Nov. 2006, 17:01 »
Sitat fra: "plebbster"
Utrolig synd at noen folk skal være så dumme.

Og til deg Kesse; beholde Roeder i klubben bare fordi han er en fin person?
Jeg er også en fin person. Hittil har jeg ikke fått noen jobbtilbud pga. min fine figur. Det ser jeg på som usannsynlig at jeg får.

Vi kan ikke beholde en inkompetent fyr bare pga. det. Roeder er en dårlig manager og det må vi bare se å akseptere. Han skal ut av klubben, men jeg ønsker han hell og lykke i sin neste jobb.

Roeder har gjort en meget god jobb med de unge i Newcastle og ville fungert perfekt i mange stilliger innad i Newcastle, som feks academy director som blir nevnt her. Så jeg ser ikke poenget med å fjerne han helt bare fordi han ikke en er god manager. Voksne personer en mangelvare i Newcastle, så vi bør beholde de få vi har...

Benson:

Sånn som det SKAL ikke skje i kampens hete. Og det er kun idioter som faller til et så lavt nivå som det. Men det betyr selvfølgelig ikke at alle Arsenal fans er like tette som det fåtallet det er snakk om her..

Og ja, det er garantert Newcastle supportere som ville sagt det samme til Roeder hvis situasjonen hadde vært omvendt, men de hadde vært like mye tapere de som alle andre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #7 på: 20. Nov. 2006, 17:53 »
Sitat fra: "Håvard"
Og den jobben er fortsatt ledig.

Det er den nok ikke.
Roeder har allerede ansatt en god venn i stillingen som Academy Director. Og såvidt jeg vet har han ikke sagt opp ennå.

Og jeg er helt enig med kesse her. Vi kan ikke forsvare ting som dette. Vi snakker om et mindretall av idioter som ikke er skikkelige supportere. Hvorfor skal vi akseptere at et fåtall av idioter på tribunen roper "tumour boy" til Roeder på tribunen mens vi ikke aksepterer at den samme gjengen av idioter gjør apelyder mot fargede spillere?

Skal vi akseptere at en gjeng såkalte Newcastle-supportere eventuelt måtte rope ukvemsord og gjøre apelyder mot Henry, Toure og gutta bare fordi de er svarte?

Rasisme godtar vi ikke, men vi godtar at Roeder kalles tomour boy?

Eller nei, vent. Du tolerer vel rasisme fra tribunen også du, Benson? "Sånt skjer i kampens hete". Sånt skal IKKE skje i kampens hete.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #8 på: 20. Nov. 2006, 20:28 »
:?
Ja sånnt skjer i kampens hete. Lyger eg ?
Har vel samme meining som alle andre som har skrevet her eg  :o

Joakim: Selvfølgelig skjer sånnt av og til i kampens hete med 50 000 på tribunen..Og ka babbler du om tolerer vel rasisme og du Benson blabla. Kor har eg sagt eg tolerer det :?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

André S

• Kaptein
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #9 på: 20. Nov. 2006, 20:53 »
Det jeg tror Joakim mener, som jeg også er enig i så fall er at rasistiske tilrop ikke er noe verre enn utrop som "Tumour boy"

Det er fort gjort og det skjer ofte at publikum kommer med ukvemsord til spillerne, og noe av det ser jeg ikke på som spesielt ille. Som for eksempel "Fucking wanker" eller andre ting som ikke går på person. Men straks du tråkker over den grensa og kommer med utrop som går på personer som  "Tumour Boy", rasistiske tilrop eller utsagn som går på seksuell legning synes jeg det blir å trå langt over streken...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #10 på: 21. Nov. 2006, 10:06 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Det jeg tror Joakim mener, som jeg også er enig i så fall er at rasistiske tilrop ikke er noe verre enn utrop som "Tumour boy"

Det er fort gjort og det skjer ofte at publikum kommer med ukvemsord til spillerne, og noe av det ser jeg ikke på som spesielt ille. Som for eksempel "Fucking wanker" eller andre ting som ikke går på person. Men straks du tråkker over den grensa og kommer med utrop som går på personer som  "Tumour Boy", rasistiske tilrop eller utsagn som går på seksuell legning synes jeg det blir å trå langt over streken...

Helt enig! Viktig å påpeke det du gjør, nemlig at man har "lov" til å skjelle ut spillerne med "generelle" skjellsord!;) hehe...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #11 på: 21. Nov. 2006, 16:45 »
Takk for støtten, André. Å rope "fucking wanker" er jo ikke et skjellsrod. Det er et kompliment på engelske fotballbaner. Jeg sier ikke at vi skal forby slike komplimenter.

Men å rope "Tumour boy" og kommentarer om en spillers seksuelle legning, eller hudfarge, eller å kritisere en tysk spiller for noe som skjedde 30 år før han ble født hører ikke hjemme på fotballbanen.

Dessverre så forekommer det innimellom på alle verdens fotballbaner, ennå, og det bør vi ikke finne oss i. Roeder skal ikke finne seg i å bli kalt for Tumour Boy. Henry skal ikke finne seg i å bli æresskjelt på det groveste på grunn av sin hudfarge. Og om Ronaldo skulle være homofil, so what?

Alle vet at ord som "wanker", "cunt" og slike ting er for komplimenter å regne. Gode, gammeldagse skjellsord skal vi ikke frata folk. Og selv Forrest Gump er smart nok til å skjønne forskjellen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

molala

• Supersub
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #12 på: 23. Nov. 2006, 13:18 »
da er jeg glad Newcastle-supporterne hadde et my bedre tilrop til Arsenal i Highbury dagene:

"There`s 40 thousand people at the library! and were the only ones to make a noise...oooh Newcastle United... (lalalala)"

:D
ancs and Scousers, go to H***!!

newcastlefred

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
IDIOTER
« Svar #13 på: 07. Jan. 2007, 11:21 »
den likte jeg:D
ayls kongen i forsvaret