20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 107458 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #390 på: 08. Aug. 2007, 22:11 »
Skal holde hardt, men la oss håpe så!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #391 på: 08. Aug. 2007, 22:13 »
Rosenborg er det eneste laget i Norge som har internasjonale klasse-fibre i laget sitt. Ikke til en hver tid, men det ligger der. De var meget god på slutten av 90-tallet men har underprestert en del i nyere tid. De kan hvis de vil dog, det er det ikke mange andre norske lag som kan, ute i Europa vel og merke!

Man ser jo glimt av storhet mot Astana, selv om det er et meget begrenset lag som blir oppskriftsmessig overkjørt.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #392 på: 08. Aug. 2007, 23:35 »
Må si jeg savner tiden da RBK var på tv3 annenhver onsdag. Er jo ingen andre norske lag som klarer noenting i europa.

Forresten, noen som vet hvorfor Astana spiller CL kval? Kasakhstan ligger jo i Asia(?)
Har jeg forstått det riktig er CL en europeisk turnering...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 08. Aug. 2007, 23:52 »
du har vell rett i det i sykkel verden... men Astana er vell et sveitsisk selskap hvis jeg ikke tar helt feil... så gudene vet hvor laget er:D hehe... men du har et godt poeng der..?
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #394 på: 09. Aug. 2007, 01:29 »
Rosenborg er det eneste laget i Norge som har internasjonale klasse-fibre i laget sitt. Ikke til en hver tid, men det ligger der. De var meget god på slutten av 90-tallet men har underprestert en del i nyere tid. De kan hvis de vil dog, det er det ikke mange andre norske lag som kan, ute i Europa vel og merke!

Man ser jo glimt av storhet mot Astana, selv om det er et meget begrenset lag som blir oppskriftsmessig overkjørt.

Enig.
RBK bør egentlig vinne serien. De har høyest toppnivå og skal ha det beste laget. Men av en eller annen grunn vaser de på godt norsk mye mainnskjit. Hvorfor kan jeg rett og slett ikke svare på...?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #395 på: 09. Aug. 2007, 01:33 »
Må ha ein trenger som får ut potensialet. Tørum gjer kje det.
RBK var i egen klasse på grunn av ein mann. Nils Arne Eggen.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #396 på: 09. Aug. 2007, 01:35 »
Sollied klarte det også, Hareide også. By Riise fikk de til CL og vant serien, men måtte dra. Idiotisk spør du meg.

Ø.L

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #397 på: 09. Aug. 2007, 09:52 »
Det som er tingen er at når det er 200 meter kø utenfor stadion så har de kun to luker åpne, og du kommer ikke inn på stadion før langt inn i første omgang. MEN slue som de er har de selvsagt vakter som løper rundt og selger biletter. Og hvilke er dette? Jo de helt dyreste! Jeg satt sist helt nede med cornerflagget og kunne ikke se en dritt hva som skjedde på andre siden. Har boikottet start kamper etter dette. 320 spenn for å se start tape 2-1 mot godset, og jeg så såvidt ett av målene... 270 koster det på kortsiden og faen heller!!

Når jeg bodde i Norge, dro jeg på borte-turer rundt om i landet, noe som koster skjorta. Turbill., mat+drikke, match, det runder lett tusenlappen på tur, noen ganger mer hvis man overnatter etc. Var i Kr.Sand siste 2 årene med gammel stadion, i mine øyne en av de værste for bortesupportere den gang. Det er vel mye bedre nå, men vet om mange supportere som er mer lunkene til tur, siden prisene er sykt høye. Såvidt jeg husker var vel ikke borteprisene i gamle "svingen" særlig billige heller.

På den andre siden er Kr.Sand beste borteturen, bra sommerby, og alltid hyggelig med tur til det blide sørland og "søde piger"! Vil dog ikke sykle igjen som etter et veddemål, det var vel drøyt fra Oslo.

Hva RBK angår, avskrev jeg vel de i gullkampen her for litt siden, uten at jeg er like sikker enda.. Kampen i Bergen til helgen blir veldig viktig, for begge lag.
quot;Jeg dro til Nederland full av optimisme, men allikevel sikker på at vi skulle tape"
"Det var grusomt varmt i Nederland, men gutta spilte som om det skulle være +11 grader"
KKR vm kvaliken '93

Newcastle-Lyn

kvalvik

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #398 på: 09. Aug. 2007, 10:54 »
Forresten, noen som vet hvorfor Astana spiller CL kval? Kasakhstan ligger jo i Asia(?)

Tror at det har noe med at de er en del av gamle soviet. Synes også det er rart at Israel er med i Europa.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #399 på: 09. Aug. 2007, 14:21 »
Hehe. Ja, Newcastle spilte jo UEFA-cup mot et palestinsk lag under Souness, husker da godt Butts lille klikk i strupen på han motspilleren.
Var vel Hapoel Bnei Sakhin eller noe slikt noe...

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #400 på: 09. Aug. 2007, 17:06 »

Tror at det har noe med at de er en del av gamle soviet. Synes også det er rart at Israel er med i Europa.

Det er pga. Sovjet ja. Lag fra bla. Georgia og sikkert flere andre tulleland er jo også med. Israel er jo nesten praktisk talt et europeisk land i midtøsten, og får heller sikkert ikke lov å stille lag i internasjonale turneringer med araberne...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 09. Aug. 2007, 18:39 »
Må ha ein trenger som får ut potensialet. Tørum gjer kje det.
RBK var i egen klasse på grunn av ein mann. Nils Arne Eggen.

Nils Arne Eggen var en veldig sentral grunn til RBKs dominans, men forfallet startet allerede før han avsluttet sin trenerkarriere i Rosenborg. Vi var langt etter etter halvspilt sesong i 2002, og pressen ropte på krise i RBK. Riktignok vant man serien til slutt, men det var tydelige svakhetstegn. Det var bare et tidsspørsmål før RBK ble vippet ned fra tronen.

Det kunne kanskje kommet tidligere, men jeg tror nok Per Joar Hansen var en utløsende årsak til at nedturen kom akkurat da. Han evnet ikke å ta de grepene som trengtes for å redde stumpene, og geleide RBK inn til et nytt, knepent seriegull. Per-Mathias Høgmo skal ha all mulig takk for det han gjorde den tiden han var trener, men hvorfor bli trener hvis du bare kan gjøre den i ett år? Men Høgmo la et grunnlag som RBK nå kan bygge videre på. Knut Tørum er ingen dårlig trener, og jeg tror han, med litt hjelp fra pampene på Brakka kan føre RBK ut i en ny storhetstid, selv om dominansen aldri vil bli den samme som før. Den tid er så definitivt over. RBK vil aldri bli det samme som under Eggen. Først og fremst fordi tidene har forandret seg. Andre norske klubber kan konkurrere med RBK økonomisk og de kan tillate seg å nekte å selge sine beste spillere til RBK. De taper ikke nevneverdig på det. Dessuten er prisnivået et helt annet i dag, og RBK kan ikke lenger bruke 25 millioner på en spiller, selv om de teoretisk sett har penger nok.

Men med Knut Torbjørn Eggen som sportsdirektør kan det være god grunn til å tro at storhetstiden er på vei tilbake. Mens Rune Bratseth i hele sin tid i RBK (både som spiller og sportsdirektør) har vært vært vant til å bli styrt av en herremann ved navn Eggen, har man nå en sportsdirektør som ønsker klare skillelinjer på hvem som styrer hva, og man har fått en sportsdirektør som kan å styre selv, og som ikke er vant til å bli styrt. Selv om man kan stille spørsmål ved hans kvalifikasjoner med hensyn til det utenlandske spillermarkedet, og evnen til å samarbeide med Stig Thorbjørnsen, så har RBK ihvertfall fått en veldig tydelig skikkelse som kjenner utmerket godt til hva som gjorde RBK gode på 90-tallet. Og det skader på ingen måte at han er sønn av sin far.

Men seriegull 2007 har jeg liten tro på. Vi ligger litt for langt bak skjema.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
« Svar #402 på: 11. Aug. 2007, 21:11 »
NUFC og Brann seiret lett i dag. Begge rundspilte sine motstandere. Får man mer perfekt lørdag? :D

bare synd at vi gjorde det spennende mot slutten nok en gang.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 11. Aug. 2007, 22:27 »
Tror ikke du kan få en stort mer perfekt lørdag nei.
Gratulerer så mye.

Men så lett var det da ikke. RBK scoret tross alt to mål, og med litt bedre effektivitet og litt mer innsats, så kunne RBK fort snudd dette. Men det skjedde ikke, og Brann var bedre enn RBK, og vant fullt fortjent. Og det irriterer meg grenseløst.

Adjø, kjære seriegull. Vi sees igjen i 2008.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #404 på: 13. Aug. 2007, 02:31 »
Rosenborg ble rett og slett spilt (så til de grader) ut i den kampen der. Det var skikkelig herlig å se Brann leke seg med RBK når vi går opp til 3-0. Men så begynner Mjelde å sette preg på kampen, og hva skjer? Jo, vi slepper RBK inn i kampen igjen og slepper inn 2 unødvendige mål. Jeg er sikker på at om Steffen Iversen hadde vært utpå når det nærmet seg slutten, hadde seieren røket også. UT med Mjelde.

Det er greit nok med "stein på stein", men kor svær skal den jævla haugen hans være?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.