20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 107953 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #405 på: 13. Aug. 2007, 16:18 »
RBK ble spilt ut fordi RBK ikke var mentalt tilstede. Christer Basma og Miika Koppinen står og sover, og gidder ikke engang løpe når de først har blitt forbiløpt av en spiller. De gidder ikke å følge med på Winters' bevegelser, og de lar Helstad herje enkelt med dem. Et skjerpet Rosenborg hadde aldri i verden gitt bort to så enkle mål. Hadde RBK vært mentalt tilstede i kampen, så hadde de vunnet. Hadde Steffen Iversen i det hele tatt vært i form denne sesongen, så hadde han ligget langt nærmere Helstad på toppscorerlista enn det han gjør.

Jeg skjønner hvorfor mange RBK-supportere roper på Tørums avgang. Altfor mye er overlatt til tilfeldighetene. Men Mjelde har gjort Brann til et tilsynelatende stabilt topplag og kan faktisk bringe seriegullet til Bergen denne sesongen. Likevel skal bergenserne ha bort Mjelde. Jeg skjønner det bare ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #406 på: 13. Aug. 2007, 16:57 »
Likevel skal bergenserne ha bort Mjelde. Jeg skjønner det bare ikke.

Det er ikke mitt inntrykk. Hvor mange eksempler finner du på det egentlig?

Tipper forresten Brann vinner seriegull i år. Brann og bergensere er i år blitt vant til å ligge på toppen, det er liksom der de hører hjemme. De er dermed kvitt det presset og den panikken som melder seg idet de er i gullposisjon. Tror det teller MYE i deres gullkamp.
« Siste redigering: 13. Aug. 2007, 16:59 av Berntsen »

plebbster

• Gjest
« Svar #407 på: 13. Aug. 2007, 16:57 »
Jeg skjønner hvorfor mange RBK-supportere roper på Tørums avgang. Altfor mye er overlatt til tilfeldighetene. Men Mjelde har gjort Brann til et tilsynelatende stabilt topplag og kan faktisk bringe seriegullet til Bergen denne sesongen. Likevel skal bergenserne ha bort Mjelde. Jeg skjønner det bare ikke.

Mange mener at Brann har den beste spillerstallen. Også i fjor. Men det ble ikke gull.

Og det er vel et annet lag enn Brann som sparka treneren få dager etter at de vant serien. Det er noe å ikke skjønne.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 13. Aug. 2007, 17:09 »
Jeg har vel aldri støttet RBKs beslutning om å sparke Ola By Rise allerede FØR seriemesterskapet var i boks, så jeg skjønner ikke helt hvorfor man trekker frem det her. Alle vet at RBK-styret ikke er de smarteste i verden, men du finner jammen ikke mange RBK-supportere som støtter sparkingen av Ola By Rise. Ihvertfall ikke om Kjernen og forumdebattantene på rbkweb er noe å gå etter.

Jeg har flere ganger sett Brann-supportere, både her på forumet, og andre steder, gaule om at Mjelde må gå. Som regel er det annenhver kamp. Og som regel kommer det alltid etter tap. Det er greit nok at Brann i år ihvertfall, ser ut til å ha den beste spillerstallen, men det er ikke alltid sånn at den beste spillerstallen skal vinne serien. Jeg vet ikke om Branns forsvar er nevneverdig bedre enn RBKs. Branns forsvar gjør utrolig mange rare ting innimellom de også, som RBKs forsvar gjør. I fjor var det Branns forsvar som tabbet seg ut, da RBK vant. Branns forsvar var heller ikke særlig gode på Lerkendal tidligere i år, da RBK vant 3-0. Håkon Opdal er en god keeper, men han gjør av og til noen merkelige ting, som for eksempel da han slapp inn det ene frisparket fra Sapara på Lerkendal i vår.

Dessuten er det noe med det at Brann alltid greier å ødelegge for seg selv. Kanskje pga for høyt spenningsnivå når det virkelig begynner å dra seg til. Brann er i slike situasjoner ofte sin egen verste fiende. Det er ikke bare så enkelt som at når man har den beste spillerstallen så skal man vinne. Jeg anser Mjelde som en habil trener, og en av de bedre i Tippeligaen. Han er fortsatt ung, og har mye å lære. Men han blir i mine øyne bedre for hvert år. Og jeg klarer ikke se at det er Mjelde som står i veien for at Brann skal vinne seriegull. Det var ihvertfall ikke det i fjor. Og Mjelde har gjort en veldig god jobb med Brann de årene han har vært trener. Det kan man vel ikke komme utenom?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #409 på: 13. Aug. 2007, 17:50 »
RBK ble spilt ut fordi RBK ikke var mentalt tilstede. Christer Basma og Miika Koppinen står og sover, og gidder ikke engang løpe når de først har blitt forbiløpt av en spiller. De gidder ikke å følge med på Winters' bevegelser, og de lar Helstad herje enkelt med dem. Et skjerpet Rosenborg hadde aldri i verden gitt bort to så enkle mål. Hadde RBK vært mentalt tilstede i kampen, så hadde de vunnet. Hadde Steffen Iversen i det hele tatt vært i form denne sesongen, så hadde han ligget langt nærmere Helstad på toppscorerlista enn det han gjør.

Jeg er veldig uenig med deg. RBK tapte ikke bare fordi de er ute av form. Greit, de hadde kanskje gitt litt mer motstand om det var "gamle" Rosenborg som var på stadion. Men likevel mener jeg at Rosenborg så så hjelpesløse ut fordi Brann spilte de ut.
Du sier at om Rosenborg hadde vært "mentalt tilstedet", hadde de vunnet. Det tror jeg ikke. Jeg tror at om Brann hadde spilt som de gjorde i store deler av den kampen, kunne ikke Rosenborg vunnet den kampen uansett om Iversen hadde vært i form eller om Rosenborg var mentalt gode. Rett og slett fordi Brann er et bedre lag en Rosenborg i år.

Når det gjelder dette med at jeg vil at Mjelde skal forsvinne, har jeg ment dette en god stund nå. Det er av den enkle grunn at han ikke er god nok til å lede et lag som skal være Norges beste. Han er gjør ufattelig mye dumme ting på den taktiske siden, som jeg ikke har sett maken til siden jeg spilte lilleputtfotball på Vestsiden-Askøy. Jeg har fullstendig troen på at Mjelde kan være "vår mann" om ca. 5 år, men da må han trene et annet lag og opparbeide seg mye mer taktisk erfaring enn hva han har kompetanse til i dag. Et perfekt eksempel på hva jeg mener er jo kampen mot nettopp RBK der han holdt på å tape kampen for oss, grunnet hans "taktiske vurderinger".
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 13. Aug. 2007, 22:02 »
Når Rosenborg er mentalt tilstede og virkelig VIL vinne en kamp, så har de alltids mottrekk mot Branns flotte offensive spill. Ja, Brann spilte godt. Men ikke så godt at Rosenborg var helt uten sjanse. Jeg så kampen selv, og det er ingen tvil om at Brann fikk en stor fordel av mange veldig billige frispark i starten av kampen, samtidig som at RBK ikke hadde det minste bevegelse uten ball. Hadde RBK spilt som de gjorde i samme kamp i fjor, så tror jeg de hadde vunnet også i år. Grunnen er at Rosenborg, når de har en plan over spillet, mange samtidige bevegelser og press på ballfører, så har de såpass mye offensiv kraft at de er bedre enn Brann.

Ja, jeg ser dette med RBK-øyne, og du ser det med Brann-øyne, og således går det vel opp i opp.
Men jeg står for det jeg sier. RBK på sitt beste er bedre enn Brann, uansett hvor god Brann er. Det kommer man bare ikke utenom. Det er i mine øyne et ubestridelig faktum.

Jeg mener bestemt at Brann på ingen måte var uslåelig i lørdagens kamp. Verken i første eller andre omgang. Hadde RBK hatt en annen innstilling til kampen og en plan for både det offensive og defensive spillet, så hadde RBK med stor sannsynlighet lett unngått de to første baklengsmålene, og de hadde skapt flere og større sjanser enn de gjorde, for Brann er ikke nevneverdig bedre enn RBK defensivt. Og var det heller ikke på lørdag. RBK kom sjelden til sjanser, men det var fordi RBK var dårlige. Det var null plan for spillet, det var null samtidige bevegelser og et ikke-eksisterende press på ballfører. Både defensivt og offensivt var Rosenborg fullstendig på jordet i lørdagens kamp, og det gjorde at Brann fikk mye enklere spill enn de ellers ville fått. Og selv om Branns to første mål kom som et resultat av godt spill, så er det ingen tvil om at Basma og Koppinen dreit seg loddrett ut og gjorde det hele mye enklere for Brann, enn det som er "normalt".

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #411 på: 14. Aug. 2007, 02:13 »
Jeg er så uenig med deg Joakim :P Men det er rett og slett (som du sier) fordi jeg ser det med Brann-øyne og du med RBK-øyne. Jeg mener like fast bestemt som deg at Brann er bedre enn Rosenborg i alle ledd i år, og at Rosenborg ikke hadde vunnet den kampen uansett. Misforstå meg rett, jeg mener så langt ifra at Brann var uslåelig i den kampen. Men mellom to norske lag? Jeg tror ikke noen hadde klart å slå de. Når til og med MonsaMjelden ikke klarer å ødelegge for oss, da skal det internasjonal klasse for å slå oss ;D

Men som sagt, så ser jeg dette veldig subjektivt. Dette fordi jeg ikke har mulighet til å se det på noen annen måte, men det tror jeg ikke du har heller :)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #412 på: 14. Aug. 2007, 13:27 »
RBK og brann tråden :o
Heia TIL! ;D
Han kom, ble mett og dett var dett....

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 06. Sep. 2007, 15:54 »
Nå kommer det jammen meg noke fornuftig ut av Mini også  :D

http://nyheter.radiohaugaland.no/les.aspx?artikkel=43233
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 07. Sep. 2007, 21:14 »
Hva pokker?
Har NFF planer om å nekte Haugesund å spille semifinalekamp på hjemmebane?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #415 på: 07. Sep. 2007, 21:40 »
huh? er vel bare det at stadion ikke holder uefa regler, og dermed ikke får ta inn flere tilskuere

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #416 på: 07. Sep. 2007, 21:40 »
Hva pokker?
Har NFF planer om å nekte Haugesund å spille semifinalekamp på hjemmebane?

JA
Det å vere ny verdensrekord i og drite seg ut.
Me skal bare få ta inn 3900 tilskuere på grunn av sikkerheten ???
Men hadde det vert naboklubben Vard-Haugesund som hadde kommet til semifinalen så kunne dei fyllt heile stadionen. For det har ikkje dei samme reglane.
Snakker om sikkerhet. ???
Har for faen vert 10 000 og over 8000 før (RBK 2003) og 0,0 problemer. Var 17000 i 1961 og det gjekk nå også.

Versta er NFF har snakka heilt siden kvarten om koss ein skal få meir folk på stadion og gjer Cupen til ein fest og så  gjer dei dette. Eg eiger ikkje ord for mitt hat. Min første og kanskje siste semi ryker sannsynligvis pga Løkskallene i NFF.
Brannvesenet og Polititiet også sagt 8000-10 000 er ikkje noke problem.

Tror ikkje Nybergsund har sittetribune dvs:
For og sei det sånn hadde Nybergsund vert i Adecco så hadde dei i følge reglane ikkje hadt lov og ta inn så mykje som 1 person...pga Sikkerhetsmessige årsaker..

Les meir her visst nokken er intresert. Skriver eg meir så sprekker eg. Har vist om d over ei veka men er forsatt forbanna provosert.

http://www.maakeberget.no/nyforum/viewtopic.php?t=408

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 07. Sep. 2007, 21:41 »
huh? er vel bare det at stadion ikke holder uefa regler, og dermed ikke får ta inn flere tilskuere

Uefa er nå ein ting men dette er CUPEN i Norge. Som NFF ville gjere t ein fest for bare noken veker si..

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 07. Sep. 2007, 21:58 »
Disse reglene gjelder vel kun for tippeliga og 1. div lag, og grunnen for det er å tvinge klubber til å bygge nye arenaer, noe jeg synes er positivt. Hvis de skal gi dispensasjon nå, kommer sikkert mange andre og til å søke om dette, og da faller jo hele regelen bort. Men jeg synes det er latterlig at kun 3900 skal få se favorittlaget sitt i en semifinale. Nå har vel Haugesund stadionplaner rundt hjørnet, så jeg mener at de bør kunne gi disp pga dette.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #419 på: 07. Sep. 2007, 22:10 »
Disse reglene gjelder vel kun for tippeliga og 1. div lag, og grunnen for det er å tvinge klubber til å bygge nye arenaer, noe jeg synes er positivt. Hvis de skal gi dispensasjon nå, kommer sikkert mange andre og til å søke om dette, og da faller jo hele regelen bort. Men jeg synes det er latterlig at kun 3900 skal få se favorittlaget sitt i en semifinale. Nå har vel Haugesund stadionplaner rundt hjørnet, så jeg mener at de bør kunne gi disp pga dette.

Haugesund har stadionplaner ja. Men blir litt vanskeligt og ha den klar til semifinalen.
Kommer ingenting! godt utav og ha 4000 innanfor og 4000 utanfor Stadion.
Håper FKH har baller og gir faen og slepper inn meir så får ein heller ta bota når den kommer.
Og det gjer da ingenting om den regelen fell bort. Det er ein forbanna idiotregel spør du meg.