20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 108277 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Tippeligaen 2007
« Svar #195 på: 21. April 2007, 21:04 »
Kun en kamp spilt idag, men vi kan uansett slå fast at det var en strålende dag i Tippeligaen!

Stabæk - RBK 2-1

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 22. April 2007, 12:10 »
Spesielt strålende er det vel når dommeren, med samme navn som deg, er kjøpt og betalt av hjemmelaget, og sørger for å gi hjemmelaget en fortjent seier på en ufortjent og ulovlig måte.

Ja, Rosenborg var RÆVA i går. Det kommer man ikke utenom. Men dommeren skal ikke vinne kampen for Stabæk.

Og ettersom Stabæk fikk straffe på noe som aldri i verden kan kalles straffe, så burde også RBK hatt straffe helt på slutten.

Dommeren var korrupt, og Rosenborg spilte helt for jævlig dårlig offensivt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 22. April 2007, 14:06 »
Haha! Joakim, du gjør en deilig fotballkamp enda deiligere. Takk!  ;D

plebbster

• Gjest
« Svar #198 på: 22. April 2007, 19:41 »
RBK uten Solli er som chips uten salt. :D

plebbster

• Gjest
« Svar #199 på: 22. April 2007, 20:52 »
Da var det pause i Brann-Søpla!

Har aldri i verden sett mer utklassing i Tippeligaen. Helt ærlig. Må være noe av det deiligste jeg har opplevd med fotballen, det her! Helt sykt!!!

fyfaen for et publikum, for et lag, for en stemning!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 22. April 2007, 22:57 »
RBK uten Solli er som chips uten salt. :D
Solli er ikke det fnugg bedre enn Strand, Skjelbred, Sapara og Tettey. Han er bare en vits i forhold til Konan og Traore, og kan aldri danke ut Daniel Braaten, så jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #201 på: 22. April 2007, 23:37 »
Deilig å tenke på VIF-supporterne på vei hjem over fjellet nå. Forhåpentligvis med "vi vil ha motstand"- og "rykker ned"-tilropene på hjernen.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 22. April 2007, 23:53 »
Forbannene casuals
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #203 på: 23. April 2007, 17:10 »
Hvilket lag i tippeligaen kan jeg holde med?

Som dere vet har jeg slitt med å finne ut hvilket lag som passer meg best i årets Tippeliga. Mange her kom med forslag til hvem jeg kunne holde med, men de foreslo selvfølgelig favorittklubbene sine. Ikke at jeg kan klamre dem for det, jeg vet hva jeg hadde svart om noen hadde lurt på det samme når det gjaldt Premier League. For å finne ut hvilket lag som passer meg best i Tippeligaen 2007, må jeg vurdere følgende (i terningkast):

Drakter
Spillere
Stadion/fans
Geografi
Spillerstil/trener

Aalesund

Drakter: Terningkast 1
Ja, dere hørte riktig. Jeg åpnet med å gi terningkast 1, for de forferdelige hjemmedraktene til Aalesund. De er så sterkt oransje at jeg føler meg sjøsyk, og verken logoen på drakten, eller noe av det andre er fint i det hele tatt. STYGT.

Spillere: Terningkast 2
Har sett en del Aalesund-kamper, og enkelte av spillerne deres er rett og slett klysete. Men det kunne vært verre.

Stadion/Fans: Terningkast 2
Nok en toer på terningen. Fansen kunne vært bedre, men de fyller i det minste stadionen deres. Kunstgress???

Geografi: Terningkast 3
Ålesund er en fin by, og ligger godt til. Men allikevel er det en rotete by, og folk som bor der er litt vel "plagsomme". Terningkast tre.

Spillerstil/Leder: Terningkast 3
Jeg har litt sansen for treneren deres, og spillerstilen deres er veldig artig. Score noen mål og slippe inn enda flere bakover. Ålesund spiller de mest målrike kampene takket være håpløst forsvarspill. Bra, Ålesund!

Brann

Drakter: Terningkast 2
Draktene til Brann i år er den type fotballdrakter jeg ikke liker, og det trekker veldig langt ned. De er for "Nigerianske", sitter altfor tett innpå kroppen. Litt homsete med andre ord. Men flotte sterke farger, og hadde draktene vært av en annen "type" så hadde det nok blitt en langt bedre karakter. Sorry, Brann. To.

Spillere:Terningkast 4
Brann har noen gode spillere, og jeg må innrømme at jeg liker mange av dem, selv om de har et par virkelige klyser (f.eks Gashi). Han alene trekker godt ned. God keeper! En 4er under tvil.

Stadion/Fans: Terningkast 5
Jeg elsker stadionen til Brann, og jeg elsker å se de helrøde tribunene med masse liv og god stemning. Men jeg trekker allikevel en ned, for det er jo tross alt bergensere vi snakker om!

Geografi: Terningkast 4
Fin og sjarmerende by, som ligger praktfult til i Norge. Flott natur der oppe, og byen er akkurat passe stor. Men igjen, det bor bergensere i Bergen, og det trekker hele to karakterer ned! 

Spillerstil/leder: Terningkast 4
De spiller offensiv og underholdende angrepsfotball. Meget god fotball varter de opp med, faktisk. Men han Mons liker jeg ikke helt... men det ender allikevel opp med et helt OK terningkast, altså 4, og alt i alt en god poengsum for Brann.

Fredrikstad

Sorry, altså. Draktene er helt OK om man virkelig er i gladhumør, men de er rett og slett KJEDELIGE, og litt stygge i samme slengen. Dårlig keeperdrakter.

For en fargeløs og kjedelig gjeng med middelmådige spillere.

Stadion/fans: Terningkast 2
De jobber med ny stadion for tiden, altså får de en historeløs stadion. Den gamle var kjedelig, forresten. Kjedelige fans som lager lite lyd også. Men allikevel ikke helt på bunn.

Geografi: Terningkast 2
"Plankebyen". Hvor spennende høres det ut?

Spillerstil/Leder: Terningkast 2
Spiller helt OK, men Morgan Andersen som har en eller annen rolle i klubben får meg til å grøsse. Det må nok bli to her.

Lillestrøm

Drakter: Terningkast 4
Har alltid hatt litt sansen for de gule draktene der, men årets var en liten nedtur. Keeperdraktene er direkte stygge... Allikevel en grei 4er for de flotte gule draktene.

Spillere: Terningkast 4
Mange forskjellige type spillere i stallen, og det er et spennende lag. Men liker ikke keeperen deres av en eller annen grunn...

Stadion/Fans: Terningkast 4
På høyde med Brannsupporterne, men antallet er ikke like stort, og stadion kunne vært litt finere om den vil opp på 5ern, selv om den er ganske så god. Allikevel en trygg 4 på terningen.

Ikke så langt fra Oslo, nei. Koselig grønt og frodig sted, men igjen ikke så spennende. Langt ifra faktisk... Blir nok 3 her, gitt.

Spillerstil/Trener: Terningkast 4
Hvem klarer ikke elske Tom Nordlies engasjement, selv om fyren helt klart er en drittsekk. Det er noe jeg hater ved ham, og noe jeg liker ved ham. Spillerstilen er god nok den, med fint offensivt spill. En meget sterk 4er.

Lyn

Helt grei drakt, men stygge farger, og Lyn-logoen er kvalmende ekkel.

Litt for mye utenlandsk, men allikevel mange ungtalenter. Men ungtalentene kommer som oftest fra vestkanten, så det blir nok 2.

Stadion/Fans: Terningkast 1
Ullevaal er bra nok det, men hva er morsomt med å se at 5% av stadion fylles opp med bortkjemte vestkantsgutter med langt, blondt vestkantshår og stygge vestkantsklær. Usj! Terningkast 1, selv om det garantert er ledige billetter.

Oslos VESTKANT kommer laget fra! Nei, det blir for ille. Men ikke så langt til stadion trekker opp litt...

Spillerstil/Ledelse: Terningkast 2
Liker Henning Berg litt, men det har vært så mye kødd i ledelsen til Lyn tidligere. Spillerstilen er det ikke noe spesielt med heller... Nei, det blir nok 2 her også. Møkkalag!

Odd Grenland

Drakter: Terningkast 3
Helt greie drakter, men blir nok midt på treet for dårlig fantasi.

Sikkert en koselig gjeng med noen få farveklatter. Litt kjedelig lag, da. Og husker da mange Odd Grenland-spillere poserte halvnakne i aftenposten for et par år siden. Det blir det to av.

Stadion/Fans: Terningkast 3
Tja, bygger ny stadion. Den de har nå har fint underlag, og er ganske så grei egentlig. Den nye blir nok bedre. Men supporterne er bare midt på treet. Blir nok treer her også.

Kjedelig.

Flinke til å spille kjedelig og til å tape mye, det skal de ha og det belønnes med en toer.

Sandefjord

Nei, den var litt stygg.

Spillere: Terningkast 3
Helt OK. Men keeperen liker jeg ikke helt, og det trekker ned.

Hm...

Vet ikke hvor Sandefjor ligger en gang! Får gi dem en toer, da!

Spillerstil/Ledelse: Terningkast 3
Ok, jeg vet ikke en dritt om laget, men jeg har ikke lyst til å lære noe om dem heller. Ledelsen er sikkert helt grei.

Rosenborg

Drakter: Terningkast 5
Hvite og sorte, men mangler stripene. Har alltid likt logoen dere litt, da. ADIDAS trekker dem høyt opp!

Mange flotte spillere på Rosenborg, ja. Lag med mange gode spillere, som vet å spille bra sammen. Spennende lag!

Liker stadionet deres, og det blir ofte fylt opp på Lerkendal med sort og hvitt. Men hva skjer med "RBK!"-skrikingen fra den litt fantasiløse fansen? Og i tillegg hører jeg ofte plagsom jentehyling og skriking under kampene deres så det skjærer i ørene. Allikevel 4 for flott stadion, og mange oppmøttende på kamp.

Trondheim er en veldig, veldig flott by, men for å være ærlig så syntes jeg trøndere virket litt vel snåle... det var flere snålinger der enn i Oslo, og det sier litt. I tillegg langt unna der jeg bor...

Spillerstil/Ledelse: Terningkast 4
Likte Eggen-epoken. Nå er det ikke fullt så bra, men helt greit, altså. Soiller god fotball i tillegg!

Stabæk

Litt spesielle, men flotte i utgangspunktet. Allikevel er det noe som ikke stemmer, og det ser bare ikke helt riktig ut. Fargevalget er midt på treet...

Har noen gode spillere, f.eks Nannskog. Men litt mange svensker der? Hører mye svensk i Stabæk-intervju... også mye utenlandsk der. Liker egentlig ingen av spillerne der heller spesielt godt, men hater noen av dem. OK, det blir en sterk 2er.

Lyns lillebror når det gjelder vestkantslag. Det holder til to alene, og stadion er ikke utenom det vanlige.

Litt borte ved vestkanten der, men ikke langt unna der jeg bor trekker opp.

Tja, har sine stunder dette laget, men ingenting er utenom det vanlige heller her. En sterk 2er igjen.

Strømsgodset
Faktisk ganske gode.

Liker laget og spillerne generelt, så da er vi på 4ern. Har Espen Johnsen imål, og kamper blir alltid underholdende med han på banen. Nei, det blir fortsatt 4.

Helt OK, men litt halvtomme tribuner nå og da selvfølgelig. Og det hater jeg.

Fint nok, det. Nærme, og har ikke fordommer mot de som bor der.

Scort lite hittil i Tippeligaen, men jeg trekker opp til fire fordi jeg syntes dette laget har litt sjarm.

Start
Gule, men ikke så fine som Lillestrøm sine! Faktisk litt småstygge. En svak 3er.

Æsj, Hæstad!

Dialekten der nede på sørlandet er artig, men av en eller annen grunn ville jeg på død og liv ikke at Start skulle vinne serien for to år siden, da de holdt på å vinne den.

Langt nedi der, men liker sørlandet og Kristiansand en god del, da. Solid 4er.

Sikkert helt OK. Men siden jeg ikke liker laget noe spesielt blir det to.

Vålerenga

Drakter: Terningkast 5
Hva kan man si? Fine hjemmedrakter og bortedrakter. Svak 5er.

Mange unge spillere jeg har sansen for der, men allikevel blir det bare fire, fordi det er veldig mange på Vålerenga jeg ikke liker helt. Svak firer faktisk.

Liker ikke Enga-fansen helt, selv om de er gode til å lage lyd og sånt. Klanen er bare plagsomme. Og Ullevaal blir altså litt for stort allikevel. Har allergi mot ikke-fulle tribuner. Burde ha flyttet til Bislett! Da hadde de fått 5 her med en gang!

Veldig nærme, og det må de få fire for. For jeg kommer ikke på verken andre pluss eller minus.

Så Brann-VIF. Dårlig og uinteressant kamp av Vålerenga, og de spiller faktisk også veldig ofte kjedelig fotball. Annet har jeg ikke å kritisere dem for her, men siden det er noe jeg ikke liker med Enga uttrykker jeg de følelsene her og trekker ned til en toer.

Viking
Ganske fine egentlig. Det må jeg få sagt!

Ganske så fin tropp faktisk, med spennende og variert innhold!

Har hørt mye godt om fansen, og stadionen er bra den også, samt gresset. Sterk 4er!

Stavanger er en flott by med sjarm den, og jeg er ganske så glad i dialekten der borte. Men siden jeg tenker på NOKAS-ranet hver gang jeg hører om Stavanger, må jeg trekke litt ned. Blir en sterk 4er allikevel.

Sikkert fint, det!

Tromsø
Røde og hvite striper er et uheldig utvalg.

Spillere: Terningkast 3
Sikkert fint, det.

Tja, litt mye snø på stadion der oppe i nord. Helt greie fans, men spørsmålet om det skal være kunstgress der eller ikke uroer meg. Hater kunstgress på EKTE fotballbaner. Treer.

Altfor langt nord, og Tromsø er heller ikke en spesielt spennende by. Men jeg trives oppe i nord, siden jeg har bodd der før. Allikevel ALTFOR langt opp, og jeg har ingen glede av å dra opp dit.

Spillerstil/Ledelse: Terningkast 3
Ikke noe spesielt underholdende lag egentlig... Helt OK. Får tre.

ALTSÅ TABELLEN:
1. Viking 20
2. Rosenborg 20
3. Strømsgodset 19
4. Brann 19
5. Lillestrøm 19
6. Vålerenga 18
7. Tromsø 13
8. Start 13
9. Sandefjord 12
10. Odd Grenland 11
11. Stabæk 11
12. Ålesund 11
13. Fredrikstad 10
14. Lyn 9

Alt jeg har skrevet her er ikke gjennomtenkt i det hele tatt, og skrevet i en fei. Så derfor ikke ta det altfor seriøst. Jeg har også mange fordommer her, men det skulle da bare mangle! Alle har fordommer her i verden!

Viking og RBK på delt første. Får heie litt på Viking, jeg da!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 23. April 2007, 17:37 »
Må bare kommentere det du sier om trøndere.
Ja, trøndere er et merkelig folkeslag. I Trondheim spesielt går ting utrolig tregt. Og for deg som er fra hovedstaden og vant med dens tjas og mas, kan jeg forstå at du ikke helt greier å forstå deg på trønderhovedstaden. Så finnes det selvsagt originalene som bekrefter myten om bart, skinnvest, tennissokker og mokasiner. Og det er vel både positivt og negativt, vil jeg tro.

Trondheim er ikke så langt unna. Med fly tar det vel en tre timer nå, med alt tjas og mas i sikkerhetskontrollen og alt sånt. Med tog tar det bare to timer mer. Det er ikke det verste.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 23. April 2007, 18:04 »
Vær fornøyd med en delt førsteplass, Joakim! Og du burde ikke ta alt jeg har skrevet 100% seriøst, for jeg skrev uten å tenke igjennom i det hele tatt.

Gidder ikke lage noen gjennomtenkte greier.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 23. April 2007, 18:11 »
For jeg lov å spørre hva du mener med "æsj Hæstad"? Er det pga en forbanna idiot som mener at han og håland er rasister, men plutselig ombestemmer seg etter noen dager og sier at kun hæstad er?

Forøvrig morsomt at du gir skandinavias mest moderne og fineste stadion en 2'er
« Siste redigering: 23. April 2007, 18:13 av aDDis »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 23. April 2007, 18:19 »
Jeg trakk ikke ned pga stadion under der, men fordi jeg ikke liker laget generelt, og derfor brukte jeg fans/stadion til å trekke ned det på. Trengte bare å trekke ned et sted, hehe.

Og selvfølgelig er det ikke pga rasist-beskyldningene til Hæstad (som neppe er sanne), men fordi jeg ikke liker spilleren overhodet.

Noen flere som gidder å ta dette seriøst?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 23. April 2007, 18:43 »
Så idiotisk. Hva prøver du egentlig å oppnå ved å legge ut dette på et forum? Provosere? Da synes jeg egentlig du bør skrive litt mer seriøst.

Her er uansett noen (seriøse) tips du følge når du skal velge deg lag:

- Ikke velg RBK. Ikke-trøndere som holder med Rosenborg... Det finnes ikke noe mer kvalmende. Den store fordelen med å holde med NUFC er uansett at man aldri vil bli kalt medgangssupporter. Du kan ikke sløse bort den.

- Ikke velg VIF. Klanen er kun en stygg blanding harry-homser og innflytta bønder. Men det vet vel du like godt som meg i og med at du bor her i hovedstadsområdet du og.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 23. April 2007, 18:56 »
Dette ble bare for dumt Olav (som vanlig)