20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatliste om fotballspelarar ala Panzer Hagens si liste ;)  (Lest 27735 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Hatliste om fotballspelarar ala Panzer Hagens si liste ;)
« Svar #90 på: 09. Feb. 2007, 19:29 »
Er det ikke lov å like de som først og fremst blir husket for ekstraordinære prestasjoner på fotballbanen, fremfor de som blir husket for brutale taklinger, røde og gule kort og en generell mangel på respekt for fotballens regelbok?

Jeg liker også litt fysiske spillere. Jeg digger Lee Bowyer når han spiller fotball. Men jeg liker ikke å se stemplinger i skrittet, taklinger i knehøyde eller bevisste albuer gjentatte ganger. Jeg liker spillere med en fysisk spillestil, som Alan Shearer. Men jeg liker ikke spillere som bruker fysikken til å skade motstanderen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #91 på: 10. Feb. 2007, 12:22 »
Me andre ord du er ikke så fan av roy keane ? (alf inge)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Noreng

• Gjest
« Svar #92 på: 10. Feb. 2007, 12:45 »
Er det ikke lov å like de som først og fremst blir husket for ekstraordinære prestasjoner på fotballbanen, fremfor de som blir husket for brutale taklinger, røde og gule kort og en generell mangel på respekt for fotballens regelbok?

Jeg liker også litt fysiske spillere. Jeg digger Lee Bowyer når han spiller fotball. Men jeg liker ikke å se stemplinger i skrittet, taklinger i knehøyde eller bevisste albuer gjentatte ganger. Jeg liker spillere med en fysisk spillestil, som Alan Shearer. Men jeg liker ikke spillere som bruker fysikken til å skade motstanderen.
'

Enig. Gode taklinger, harde dueller osv. er bra. Men det er en grense, som til tider grenses. De spillerne liker jeg ikke, og det er som oftest skotter og italienere

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 10. Feb. 2007, 13:33 »

'

Enig. Gode taklinger, harde dueller osv. er bra. Men det er en grense, som til tider grenses. De spillerne liker jeg ikke, og det er som oftest skotter og italienere
Veldig enig med begge 2!! Kunne ikke fått sagt det bedre selv!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 10. Feb. 2007, 13:38 »
Scott Parker er jo et lysende eksempel på hvordan du kan sette knallharde taklinger som er så rene og pene som det er mulig å få det. Knallharde taklinger trenger ikke utføres i kne eller skritthøyde. Knallharde taklinger kan utføres på en veldig ren og pen måte.

Lee Bowyer er en type som ikke går av veien for å være tøff. Han er stor i kjeften, tøff i trynet og sparker som en hest. Og når han spiller fotball og er konsentrert om det, så er jeg full av beundring for mannen. Jeg elsket den unge kjeftsmella Bellamy som var sint på alt og alle om ting ikke gikk helt hans vei. Han var glødende engasjert, og det liker jeg. Men i det øyeblikket det glødende engasjementet vipper over og blir nedskallinger, dytting og andre ufyselige ting, da er jeg den første til å heve pekefingeren.

At Craig Bellamy går rundt og kaller Henning Berg en "fucking wanker" i mannens siste landskamp er helt greit, så lenge han tar Berg i hånda og takker for kampen i det Berg blir tatt av banen.

Jeg likte at Roy Keane var en engasjert liten hissigpropp med en fysisk spillestil. Men idet han langer ut etter Alf Inge Haaland kun fordi han ble rundspilt av nordmannen en gang, så blir jeg forbanna. Ikke fordi Haaland er den jeg bryr meg mest om, men fordi han prøver å skade en motspiller som hevn. At man går rundt med slike hevntanker på en fotballbane liker jeg ikke. Da er det ikke fotball lenger.

Dessverre så er det enkelte som bruker fysikken feil. Jeg liker ikke at man slår/dytter/sparker etter spillere som ved en anledning rundspiller deg. Jeg liker ikke at Zlatan slår etter Erik Hoftun når den norske jyplingen totalt uten fart i beina enkelt holder den overbetalte svenske superspissen unna ballen. Jeg liker ikke at Materazzi stempler en motspiller i skrittet eller æresskjeller en motstander på det groveste. Det har ikke noe med fotball å gjøre. Å bruke kjeften er greit. "Fucking wanker" er som alle vet noe av det peneste du kan si til en engelsk fotballspiller. Men å kalle søstra til Zidane for hore, eller hva det nå var Materazzi sa for noe, det liker jeg ikke.

Å bruke spisse albuer og armer for å komme foran motstanderen i en løpsduell er helt greit. Å kalle dommeren ei ku fordi han blåste av for en helt korrekt offside er greit. Å takle hardt, men reint har jeg ingen problemer med. Jeg liker spillere som spiller helt på grensa til det ulovlige. Men jeg liker ikke spillere som gang etter gang hopper glatt over den grensa jeg har satt mellom det litt ufine og det ufyselige.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 11. Feb. 2007, 11:56 »
Egentlig enig i mye av den posten Joakim. Og Scott Parker er ett glimrende eksempel på at du kan være knallhard, men ren i taklingene. Se også Carles Puyol. Han legger aldri to fingre i mellom, men er stort sett ren i taklingene. Takler så det drønner gjennom stadioen inne i egen 16 meter, men klokkerent, og på ball. Så det senest forrige helg mot oksene fra Pamplona, og har ikke tall på hvor mange ganger før jeg har sett det. Slike spillere er jeg full av begeistring for.

At du sier du likte Roy Keane, det klarer jeg dessverre aldri si meg enig i, jeg så at han var en stor fotballspiller, og en viktig brikke i ett av de beste MænJu lagene i moderne fotballtid, men jeg liker ham fortsatt ikke, og kommer heller aldri til å gjøre det. At han nå plutselig er manager for Sunderland gjør det iallfall ikke noe bedre. Men Sunderland og Keane er kanskje en OK kombiasjon alikevel når jeg tenker meg om....

Den kvelden på Lerkendal da Ajax og RBK spilte uavgjort husker dessverre skammelig godt selv også. Du verden så irritert jeg ble da jeg satt bak RBKs mål i den andre omgangen. Zlatan drev jo ikke med annet enn faenskap hele kvelden. Og foreløpig virker han ikke noe særlig mer voksen på meg iallfall, og inntil han blir det så sliter jeg med å akseptere mannen, selv om jeg ser at han vet hvordan han skal behandle lærkula.
For å kommentere Materazzi litt (IGJEN): jeg liker heller ikke at han takler i skritthøyde, og jeg liker heller ikke den andre faenskapen han driver med. Men grunnen til at jeg forsvarte ham på Inter tråden er enkel. Jeg føler at enkelte har imot mannen (ikke deg spesielt Joakim) for det han gjør på banen, mens det derimot er greitt for andre. Litt avhangig av navn og nasjonalitet. Og det er for meg merkelig. Men nok om den saken, la oss iallfall ikke la denne tråden også handle utelukket om han.

Sitat
Å bruke spisse albuer og armer for å komme foran motstanderen i en løpsduell er helt greit.
Både ja og nei. Alle albuene er noe av det verste jeg ser i en fotballkamp. Og det kan også være veldig farlig. Den dagen en spiller treffer på rette stedet med en hard albue på et svakt punkt hos motspilleren, da kan det gå riktig ille. Og skal all bruken av albuer bare fortsette er jeg redd det kommer til å skje en dag -dessverre. Det er vel kanskje farligst akkurat i hodeduller, og ikke like farlige i løpsdueller, men alikevel er jeg genrelt bekymret for den voldsomme bruken av albuer i fotball.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 11. Feb. 2007, 13:17 »
At du sier du likte Roy Keane, det klarer jeg dessverre aldri si meg enig i, jeg så at han var en stor fotballspiller, og en viktig brikke i ett av de beste MænJu lagene i moderne fotballtid, men jeg liker ham fortsatt ikke, og kommer heller aldri til å gjøre det. At han nå plutselig er manager for Sunderland gjør det iallfall ikke noe bedre. Men Sunderland og Keane er kanskje en OK kombiasjon alikevel når jeg tenker meg om....
Helt enig! Kan ikke skjønne at noen NUFC supportere sier de liker, eller hyller Roy Keane!? En spiller som spilte på ManU laget som snøt oss skikkelig for ligagullet i 95/96 sesongen, som har prøvd å ta vår egen Alan Shearer, og som i sin selvbiografi uttrykte anger på at han ikke slo ned vår egen superhelt Shearer.

Hvorfor skriver Roy Keane det i en bok, og ikke gjorde handlingen til en realitet? Fordi han er en psykisk ustabil tosk, som visste han ville fått skikkelig bank av en "tøffing" som Shearer. Derfor skriver han heller dritt i boka si, som den usle feigingen han er. Han passer helt klart inn i Sunderland, bra å samle all dritten på et sted.......

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 11. Feb. 2007, 18:26 »
Jeg prøvde vel å si at jeg likte den lille irske hissigproppen med en tøff spillestil. Det jeg ikke liker er grisen Roy Keane. Den røde dvergen som prøvde å kappe av beina på alle som kom forbi ham, og som i sin egen bok har sagt at han så gjerne skulle slått ned Alan Shearer og at han den dag i dag bærer nag til at han ikke fikk kappet av beina til Haaland den gangen. Jeg liker ikke den ufyselige Roy Keane, som bare vil verden vondt. Jeg likte den Roy Keane jeg først ble kjent med. En liten irsk hissigpropp. Jeg hater dagens Roy Keane. Den tidligere ManU-spilleren som slår ned uskyldige mennesker.

Er det så vanskelig å forstå?

plebbster

• Gjest
« Svar #98 på: 11. Feb. 2007, 18:44 »
Skulle tro han var schizofren slik du fremlegger det.
Han er jo drittsekk på heltid.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 12. Feb. 2007, 17:55 »
Mye tyder jo på at Keane faktisk er schizofren da. ihvertfall om vi skal tro scums-fansen. ;D

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #100 på: 15. Mars 2007, 13:46 »
Hatspillere for meg: jo høyere opp, jo mer hat...

1. Niall Quinn - mannen spilte for Sunderland, som han eier nå, og var totalt udugelig som spiller. Har aldri hatt noe til overs for mannen.

2. Roy Keane - sier seg vel selv, men at Shearer holdt på å slå han ned og at han trener verdens minst sjarmerende fotballag er jo grunner nok

3. Erik ''Panzer'' Hagen - for taklingen mot Shearer i Uefa Cupen...

4. Diego Maradona - Juksemaker

5. Rivaldo - For filmingen mot Tyrkia i VM 2002
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Noreng

• Gjest
« Svar #101 på: 18. Mars 2007, 17:51 »
Filming er noe av det verste jeg vet.
At hvis du ser en fot foran deg, og løper over den, eller at du er i ubalanse, og prøver å legge litt skyld på motspilleren er i for seg greit.
Men 3 minutters vridning på bakken etter en liten takling, og sprette opp med engang frisparket er dømt eller å faktisk falle uten noen sans for kontakt er mye verre.

Spilte cup i helga, og laget jeg spiller på stilte med 3 forskjellige lag. Et av de andre lagene gikk ut pga en usportslig jævlig som filma seg til straffe uten NOEN slags minste form for kontakt. Og der ble det 3-2 og ute. Laget hadde greid seg med uavgjort.

Da ser man hvor bittert det er med en eller annen slags idiot som abselutt skal filme. Og jeg tør knapt å tenke på hvor bittert det er i en viktig Premier League kamp!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 27. Mars 2007, 17:47 »
1. Morten Gamst Pedersen
2. Robbie Savage
3. Paul Dickov
4. JAR
5. De fleste på Blackburn
6. Et par på Everton
7. Neville brødrene
8. Mange, mange som jeg ikke kommer på i farten...
9. Diouf
10 Carrick
11 Scholes
12 Gerrard
13. Bellamy
14. Luis Garcia

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 27. Mars 2007, 17:49 »
Når det gjelder filming, kan jeg legge til spesielt Drogba og Robben og C. Ronaldo. Det finnes ett dryss av teatralske sjeler der ute. Ronaldinho filmer en del, og hørte jeg Rivaldo?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 28. Mars 2007, 16:38 »
Makan til lavmål som Rivaldo dreiv med i Vm når han filma han fekk ballen i haude har eg aldri sett på ein fotballbane.  Burde vert straff for noke sånnt. Hadde utestengt han fro resten av Vm om eg hadde bestemmt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]