20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Burde Roeder klare dette "scenarioet"

Garantert. Ellers er ikke han vår mann.
10 (27.8%)
Nei. Nå kan vi ikke bli for kravstore.
7 (19.4%)
Herregud, gi mannen mye mer tid!
5 (13.9%)
Han er ikke vår mann uansett!
14 (38.9%)

Stemmer totalt: 35

Avstemning er avsluttet: 07. Okt. 2006, 23:25

Skrevet av Emne: De sportslige resultatene vi burde forlange  (Lest 9287 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
De sportslige resultatene vi burde forlange
« Svar #15 på: 10. Okt. 2006, 17:42 »
Men hvis vi trengte en kjapp spiss, var jo Owen en av de beste kandidatene. Eneste negative var jo at han var "injury prone".

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 11. Okt. 2006, 17:48 »
Men Owen var aaaaaaaaltfor dyr. Han sprengte jo budsjettet fullstendig. Selv om jeg alltid har vært en stor tilhenger av Owen, mener jeg det var unødvendig å punge ut så mye penger for en spiller som var veldig injury prone, og som på mange måter representerte det samme som alan shearer, bare at han hadde stor fart. Ville heller sett etter billigere alternativer, som i større grad "liknet" Bellamy, og som kanskje ikke var like injury-prone. Jeg ville sett etter en spiller som kanskje i større grad ville komplementert laget som helhet. Store navn er ikke nødvendigvis store spillere (selv om jeg på ingen måte antyder at det gjelder Owen)...

Og jeg ville kanskje også lett andre steder etter Alan Shearers erstatter.

Men det er selvfølgelig mye lettere å forsvare kjøpet av Owen enn kjøpet av Luque, som jeg mener var helt, helt, helt unødvendig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #17 på: 11. Okt. 2006, 19:33 »
Viss Owen var dyr så lurer jeg på hva Albert Luque var.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 11. Okt. 2006, 19:55 »
Shearer hadde en del skader han også, og han spillte nå mange kamper. Jeg tror Owen kan spille nesten like mange kamper for oss hvis han fortsetter hos oss.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 12. Okt. 2006, 17:33 »
På bakgrunn av at vi er en stor klubb, eller på bakgrunn av spillermaterialet vårt`?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 12. Okt. 2006, 17:43 »
Vi hadde vært der, om vi ikke hadde hatt 4 saltstøtter i forsvar  :lol:

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 12. Okt. 2006, 18:17 »
Du har sett Kompany i mange kamper for Anderlecht, eller??

Eller er det FM-faktoren som slår til? I såfall kunne vi jo kjøpt Daniel Fredheim Holm også :lol:

Neida, kjødder... Skal ikke klage på Taylor. Han kan bli god..

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 12. Okt. 2006, 20:53 »
Enig i det.. Syns faktisk Glenn Roeder skulle begynt å spille FM :lol:

Jeg husker jeg hentet Cesc Fabregas før noen overhodet hadde hørt om han.. Han ble konge på spillet, og man ser jo selv hvordan han har blitt i real life..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 12. Okt. 2006, 23:41 »
Ofte så stemmer det faktisk. Husker jeg alltid hentet Robben for Groeningen!;) hehe..

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #24 på: 13. Okt. 2006, 01:26 »
Blir litt irritert når jeg ser all kritikken Roeder allerede får! Virker som om alle har glemt at han gjorde det nesten umulige ved å hjelpe newcastle til Uefa-cupen. At vi får en dårlig start i ligaen er jo noe som skjer år på år. Vi kan ikke begynne å klage på Roeder etter at vi har tapt 4kamper i ligaen.

Min mening er at problemet til Newcastle er at enkelte spillere ikke gir 100% og at spillerene ikke passer helt sammen. Som Joakim eller hvem det var tidligere nevnte, så virker det jo ikke akkurat som om Souness kjøpte noen spillere som passet sammen. For meg virker det som om Roeder er rette mannen til å fikse opp i dette på. Vet ikke om så mange husker det, men i slutten av sist sesong gikk Boumsong ut i media og gav de andre forsvarerene skylden for at han spillte dårlig. Spør du meg var det god nok grunn til å selge han. Syns og det er greit at Roeder setter Luque på benken så lenge han ikke gir 100%!

Når det gjelder kjøpene i sommer så var det veldig mangen som ble misfornøyde. Men det er jo langt ifra så lett som mangen tror. For det første så hadde ikke Roeder ubegrenset med penger etter at Souness brukte langt over 30mp. For det andre så sa Roeder at han bare ville kjøpe spillere som vikelig ville blø for drakta. Mest sannsynlig for å unngå spillere som Luque og Boumsong. For det tredje så viker det som om Roeder var ganske uheldig. Slik jeg har forstått det var Roeder veldig nerme å sikre seg huth og kanskje Woodgate, var nok derfor han ikke ville ha campbell isåfall. Roeder var nok også ganske sikker på å sikre seg Bridge.
Men i det minste så klarte han å skaffe en stjernespiss. Helt siden jeg fikk høre første ryktet om at Roeder ville kjøpe Martins, var han den jeg helst ville ha til Newcastle. Jeg tror Martins kommer til å ende opp med langt over 20mål denne sesongen!

Duff var det mangen som mente var ett merkelig kjøp ettersom vi allerede har N`Zogbia. Jeg tror Roeder er fullt klar over hvor god N`Zogbia er, men han kan også lære enormt mye av Duff. Ettersom vi skal kjempe i både liga, uefa, fa og ligacup er det viktig å ha litt bredde også. Dessuten viker Duff som en spiller som virkelig vil gi 100% for klubben!

Det at Bramble får så mye tillit er det også mangen som kritiserer. Det er liten tvil om at han gjør mangen tabber for tiden. Men dere må huske på at det tross alt var Bramble som sendte oss til intertoto ved å score mot Chelsea. Og etter min mening var det få midtstoppere som spillte bedre enn Bramble de siste kampene etter tapet mot Charlton sist sesong. I år syns jeg ikke Bramble har vært noe god, men syns heller ikke han har vært så dårlig som alle skal ha det til. Etter at vi slapp inn målet mot Everton f.eks la nesten alle skylden på Bramble, selv om det egetnlig var Moore som dekket Cahill. Gutten prøver ihvertfall, om han klarer å slutte med tabbene som i slutten av sist sesong så kan Bramble og Taylor bli et meget bra stopperpar.

Om Roeder klarer å få alle spillerene til å passe sammen og klarer å få dem like motiverte som Scott Parker så kan vi ihvertfall kjempe om en 3-4plass!

Tviler på at noen gidder å lese alt dette men det bare måtte ut!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 13. Okt. 2006, 11:14 »
Sitat fra: "mongobongo"

Om Roeder klarer å få alle spillerene til å passe sammen og klarer å få dem like motiverte som Scott Parker så kan vi ihvertfall kjempe om en 3-4plass!

Godt innlegg, og er enig i mye. Men at vi skal kjempe blant de 3-4 beste må nok bli noen år til. Vi har allerede fått stryk av både ManU og Liverpool, da gjenstår det Arsenal og Chelsea. Er redd vi blir grisebanka her også. Men en 5-7 plass er MULIG..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 13. Okt. 2006, 13:13 »
Vi er milevis unna er 3-4 plass. Jeg ser på 7-9 som en mer realistisk mulighet. De 4 "store" trenger vi ikke å late som om vi kan hamle opp med engang. Pluss at vi vil slite med mange andre lag i kampen om Europacup plassene.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 13. Okt. 2006, 14:07 »
Håper ialfall me klarer topp 10 siden e har satsa 500 på det. det 100 kronene eg satte på 1-6 kan eg nok glømma.

Tror ikkje me vil komma noke høgare enn rundt 10 plassen. Me pleier og gjera ein god avslutning. Og eg tror ikkje me vil ligga på øvre halvel til Januar men forhåpentligvis vil me det i Mars.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #28 på: 13. Okt. 2006, 14:51 »
Sitat fra: "EivindI"
Sitat fra: "mongobongo"

Godt innlegg, og er enig i mye. Men at vi skal kjempe blant de 3-4 beste må nok bli noen år til. Vi har allerede fått stryk av både ManU og Liverpool, da gjenstår det Arsenal og Chelsea. Er redd vi blir grisebanka her også. Men en 5-7 plass er MULIG..

Ja enig i at 3-4plass var vel overdrevet å håpe på denne sesongen. Men det er der vi bør kjempe neste sesong!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #29 på: 13. Okt. 2006, 15:24 »
Har tippet mye på at Newcastle skal komme over Tottenham tabellen nå, og visst ikke det skjer, da kommer jeg til å bli jævlig irritert!