20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Burde Roeder klare dette "scenarioet"

Garantert. Ellers er ikke han vår mann.
10 (27.8%)
Nei. Nå kan vi ikke bli for kravstore.
7 (19.4%)
Herregud, gi mannen mye mer tid!
5 (13.9%)
Han er ikke vår mann uansett!
14 (38.9%)

Stemmer totalt: 35

Avstemning er avsluttet: 07. Okt. 2006, 23:25

Skrevet av Emne: De sportslige resultatene vi burde forlange  (Lest 9238 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
De sportslige resultatene vi burde forlange
« på: 07. Okt. 2006, 23:25 »
Til dere som allerede vil ha Roeders hode på et fat: Gi ham nå en sjanse til. Og da mener jeg med tanke på de sportslige resultatene. Gi ham ti kamper i Premier League til å vise hva ham duger til. Innfrir han ikke forventningene da, kan dere gledelig fortsette "hetsen" mot ham.

3 poeng: Newcastle - Bolton
1 poeng: Middlesbrough - Newcastle
3 poeng: Newcastle - Charlton
3 poeng: Newcastle - Sheffield United
1 poeng: Manchester City - Newcastle
0 poeng: Arsenal - Newcastle
3 poeng: Newcastle - Portsmouth
0 poeng: Chelsea - Newcastle
3 poeng: Blackburn - Newcastle
3 poeng: Newcastle - Watford

Altså: Får ikke Newcastle 20 poeng på de ti neste kampene i Premier League, da har Roeder brukt opp sjansen sin.

Jeg vet at jeg her gir Roeder et veldig vanskelig scenario, med høye forventninger. Men om Roeder har klart å gjøre oss til et stort lag igjen, burde han nesten klare dette scenarioet.

Om han ikke gjør det, er jeg enig i at vi trenger en ny manager som kan pusse opp laget litt, og gjøre oss større.

Synspunkter?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 08. Okt. 2006, 08:49 »
Klarer vi det der er jeg veldig fornøyd. Men det kommer aldri til å skje... Borte mot Blackburn tror jeg ikke vi får med oss 3 poeng. Ellers så ser det sånn tålig greit ut, men forsvaret vårt kommer garantert til å drite seg ut å gi bort flere poeng.

Agurksaft

• Gjest
« Svar #2 på: 08. Okt. 2006, 11:39 »
Me "rotar" det garantert til i ein av 3 poengs kampane.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3 på: 08. Okt. 2006, 12:00 »
Å rote bort tre poeng er noe som ikke skal skje. Dessuten gjør det ikke noe om vi får uavgjort på en 3-poengskamp, så lenge vi overasker i en annen kamp.

Ærlig talt, dette er ikke for mye å forlange.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 08. Okt. 2006, 12:06 »
Nei, dette er forventet, hvis ikke får vi sparke ham og sette inn f.eks Alan Shearer som caretaker og ansette en verdensklasse manager etter sesongen eller i stedenfor en caretaker.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 08. Okt. 2006, 12:19 »
Tror vi kan klare 3 poeng i derbyoppgjøret mot Boro også. Resten ser greit ut..

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 09. Okt. 2006, 03:13 »
Tre poeng mot Blackburn og Portsmouth er vel veldig ambisiøst

Får vi 14 poeng på de kampene, så tror jeg ikke vi skal være ufornøyde.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 09. Okt. 2006, 10:31 »
Sitat fra: "Tim Buch"
Tre poeng mot Blackburn og Portsmouth er vel veldig ambisiøst

Får vi 14 poeng på de kampene, så tror jeg ikke vi skal være ufornøyde.

Tja. Synes ikke det. Hvis bare håndballgamsten klarer å holde inn hendene denne gangen, så skal dette gå bra!
Who else...... Alan Shearer

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 09. Okt. 2006, 10:40 »
Skal vi kjempe blant topp7, må vi ha 3 poeng mot Rovers og Portsmouth..

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 09. Okt. 2006, 12:57 »
Sitat fra: "kesse"
Klarer vi det der er jeg veldig fornøyd. Men det kommer aldri til å skje... Borte mot Blackburn tror jeg ikke vi får med oss 3 poeng. Ellers så ser det sånn tålig greit ut, men forsvaret vårt kommer garantert til å drite seg ut å gi bort flere poeng.

Enig. Forsvaret kommer til og stå og dele ut mål på løpende bånd i enkelte kamper så da blir det vanskelig.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 09. Okt. 2006, 13:15 »
plutselig overrasker vi mot Arsenal også, så jeg tror det går opp i opp..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 09. Okt. 2006, 19:01 »
Jeg mener det blir helt feil å sette en minimumsgrense på hvor mange poeng Roeder kan ta på så og så mange av de kommende kampene. For meg skal han sitte ut sesongen samme faen hva som skjer. Han trenger tid for å gjøre jobben sin. Han har fått en formidabel jobb i hendene. Situasjonen vi er i etter Souness er prekær. Vi har gode spillere, men vi har en tynn stall, lite penger og i stor grad et skakkjørt lag vi må bygge opp på nytt igjen.

Det er ikke gjort på ei håndvending, og det er derfor veldig viktig at Roeder får en hel sesong på seg. Å sparke han allerede i høst løser ingen verdens ting. Er det ingen som har hørt om ordet kontinuitet?

Det er ikke Roeder som er problemer vårt. Det er Fat Fred.
Men jeg er redd vi må si farvel til Roeder LEEEEEEEEEEEENGE før vi blir kvitt Fat Fred. Det er ikke pga dårlige resultater eller at han er en dårlig manager. Men fordi Fat Fred ikke har den fjerneste anelse om hva han holder på med, og fordi vi tror vi er så forbanna mye bedre enn vi er, og fordi vi tror at Souness gjorde en så forbanna mye bedre jobb enn han gjorde.

Souness kjøpte ikke Owen, Luque, Parker, Emre, Baba, Moore og hele den gjengen der for at de skulle passe sammen som et lag. Han ga ikke Luque noen konkret rolle, og gjorde ingen forsøk på å tilpasse laget rundt en utradisjonell spiller som Luque. Jeg tror ikke det var intensjonen at Emre og Parker skulle spille så godt sammen. Det var mer en tilfeldighet at de to hadde ferdigheter som passet godt sammen, og det var mer en tilfeldighet at de to har fått det brukbart godt til å fungere. Hadde Souness tenkt på laget som helhet hadde han aldri kjøpt verken Luque eller Owen.
Og da hadde han kjøpt en mye bedre midtstopper enn Craig Moore.

Roeder har kjøpt Martins for å få inn nødvendig hurtighet i Owens skadefravær. Han hentet Sibierski fordi han trengte en spiller med den typen ferdigheter. Han kjøpte Duff fordi han trengte en ny venstreving, som kunne avlaste presset på N'Zogbia. Og han prøvde forgjeves å få tak i bedre spillere bakover på banen, uten at økonomien eller Fat Fred var like medgjørlig. Hvis Roeder i vinter får kjøpt inn nødvendige spillere defensivt, som har de ferdighetene vi trenger, og som vil passe inn i laget som helhet, så ligger vi godt an.

Dette ble kanskje litt mer enn hva jeg planla å si, men jeg måtte få det ut.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 09. Okt. 2006, 19:16 »
Du sier at hvis Souness hadde tenkt på lagets beste, så hadde han ikke kjøpt Michael Owen. Men så støtter du Roeder i å handle inn en erstatter for Owens ferdigheter... Skjønte ikke helt den..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 09. Okt. 2006, 19:51 »
Vel, de resultatene vi kan forlange i følge Roeder og Fatty er en 7 plass. Klarer vi det er jeg storfornøyd med tanke på hvordan jeg ser for meg denne sesongen.

Jeg kommer ikke til å beskytte Roeder med at " han trenger tid til å bygge et nytt lag ", for jeg er sikker på at det er MANGE managere som ville kunne fått mer ut av de spillerne vi har i dag, og mer ut av en hel sommer på transfermarkedet enn det Roeder klarer / klarte.

Tenk dere hvordan vi hadde spilt med O'Neill som manager...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 10. Okt. 2006, 17:11 »
Sitat fra: "EivindI"
Du sier at hvis Souness hadde tenkt på lagets beste, så hadde han ikke kjøpt Michael Owen. Men så støtter du Roeder i å handle inn en erstatter for Owens ferdigheter... Skjønte ikke helt den..

Poenget er at JA, vi trengte en kjapp spiss, men vi trengte ikke nødvendigvis Michael Owen.

Og selvfølgelig trengte vi en erstatter for Owen når Owen er skadet hele sesongen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon