20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Bolton Wanderers  (Lest 50747 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

validus

• Supersub
    • Vis profil
Newcastle United - Bolton Wanderers
« Svar #45 på: 10. Okt. 2006, 06:49 »
Harper
ramage - taylor - moore - duff
milner - Parker - Emre - Zoggy
Martins - Luque

Tror dette blir oppstillinga... Bør iallefall...
ieron Dyer

Noreng

• Gjest
« Svar #46 på: 10. Okt. 2006, 07:10 »
-----------Harper------------
-Ram--Moore-Tayls--Duff/N`Zogbia-
----------Parker--------------
-------Emre---N`Zogbia/Duff-
-Milner----Martins---Luque-

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #47 på: 10. Okt. 2006, 16:49 »
Vi vinner 3-1 i dette møtet også...
N:Martins *2, Luque
B: Nolan
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #48 på: 10. Okt. 2006, 19:24 »
Kan jo funke med en 4-5-1/4-3-3-formasjon..:
............Harper...........

carr...taylor..moore...baba

.......Parker....Butt...........
Milner......Emre..........Duff
..............Martins.............
Venter i spenning...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 10. Okt. 2006, 20:55 »
Håper på denne, men det blir det samme som å tro at  julenissen kommer gjennom pipa i morgen tidlig.

............Harper...........

carr...taylor....moore.....baba

Milner....Emre....Parker...Duff

..........Martins....Luque........
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mjoert

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #50 på: 10. Okt. 2006, 21:37 »
Enig her. Håper Luque får sjansen! Han er i scoringsform, og fortjener muligheten!
ignert Morten.

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #51 på: 10. Okt. 2006, 22:12 »
Får han starte skal du ikke se bort ifra at han scorer også....Har tro på Luque nå! :D
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 11. Okt. 2006, 15:18 »
Jeg tror på en måte dette kan være en av de siste mulighetene til Luque. Får han ikke starte nå, får han ikke starte senere..

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 11. Okt. 2006, 18:13 »
Til dere som håper Luque får starte denne kampen, inkludert meg selv: bare glem det. Jeg syns han burde få en mulighet fra start jeg også, men det skjer ikke. Hvorfor ikke?
Fordi Martins starter, og helst sammen med Ameobi, de er Roeders førstevalg. Starter ikke Ameobi tror jeg det blir Sibierski som tar plass sammen med Martins foran der, og hvis ikke frykter jeg det som vil være verst av alt: nemlig at Rossi får starte. Liker alldeles ikke tanken på å prioritere ham foran en av våre egne, men det overrasker meg ikke om det skjer.
Det jeg håper på er at Luque iallfall får et innhopp i denne kampen. Og med det mener jeg minst en halvtime. Så blir det opp til ham selv å bevise at han vil noe, og at han kan få til noe. Det kan iallfall se ut som om han er i form nå etter 3 mål på de 2 siste kampene.

Så over til selve kampen:
Først litt statistikk fra tidligere oppgjør:
- 04/03/06 - Newcastle-Bolton 3-1
- 27/02/05 - Newcastle-Bolton 2-1
- 20/09/03 - Newcastle-Bolton 0-0
- 22/01/03 - Newcastle-Bolton 1-0
- 02/02/02 - Newcastle-Bolton 3-2
Og dette må jo være i overkant imponerende lesning for oss Newcastle fans som er alt annet enn bortskjemt med resultatene.
Av de 5 siste har altså 4 endt med hjemmeseier, mens det har blitt uavgjort og poengdeling kun 1 gang.

Så over til det som ikke er like hyggelig, men uansett umulig å unngå. Nemlig det faktum at Bolton har startet denne sessongen imponerende sterkt: 4 seiere, 2 uavgjort og 1 tap er slett ikke dårlig. Det innebærer 14 poeng på 7 kamper og er godt nok til en foreløpig tredje plass, bak Chelsea og Scum. Høydepunktet i seiersrekken til Bolton sålangt er utvilsomt 2-0 på Reebook Stadium mot selveste Liverpool i forrige runde. Men 2-0 over Tottenham i sessongåpningen er heller ikke dårlig, og Bolton er også det første laget som har scoret på Portsmouth i år da de slo dem 1-0 på Fratton Park. Tapet deres derimot er det all mulig grunn til å sette spørsmålstegn ved ettersom det kom mot tabelljumbo Charlton, som kun har 1 seier og 7 tap på 8 kamper
I Bolton stallen finner vi også flere navn som er verdt å merke seg:
- Jaaskelainen har, til nå, hatt en relativt bra sessong mellom stengene.
- I forsvaret finner vi blant annet Meite og Nicky Hunt som har startet de fleste kampene denne sessongen. I tillegg finner vi også en ikke helt ukjent Tal Ben Haim som har vært diskutert her inne i en annen tråd og annen sammenheng.
- På midtbanen finner vi flere kjente navn som Kevin Nolan, europamesteren Stelios Giannakopoulos, den tidligere Real Madrid kjempen Ivan Campo og sist men ikke minst evigunge Gary Speed som bør være en gammel kjenning for alle som kan sin Newcastle historie.
- I angrep har de også fått en vesentlig forsterkning i franske Nicholas Anelka.

Så over til oss selv:
Owen og Given er ute med skader, og ifølge de siste rapportene har Roeder besluttet å ikke ta noen sjanse med Dyer i denne kampen. Tar jeg ikke helt feil er også Babayaro uaktuell ettersom han soner sin siste kamp av en karantene på 3 kamper. Stephen Carr er tvilsom etter at han har pådratt seg en skade, og i tillegg har vi Ameobis evige hofteproblem, som for lengst burde vært ordnet en gang for alle.
På en annen side er også noe positivt i at Solano etter alt å dømme er kampklar igjen. Flere Newcastle spillere har også spilt for sine respektive landslag nylig uten at det har resultert i nye skader. Det kan dog skje ettersom Scott Parker antagelig starter for England mot kroatia i kveld. Vi får bare krysse fingrene for at Scott kommer helskinnet og uskadet igjennom kampen med stoltheten i behold. Og ellers er undertegnede spent på hvordan det ligger an med hjemvendte Olivier Bernard? Han bør vel begynne å nærme seg "match fitness" nå? Ramage er en OK nødløsning for Babayaro som nærmest alltid er tvilsom av ulike grunner. Derfor håper jeg Bernard kommer seg i form og klarer å utkonkurrere Babayaro på venstrebacken.
Dermed forventer jeg meg at laget blir seende ca sånn ut:
- Harper
---------
- Carr
- Moore
- Taylor (men frykter at vi får se Bramble her)
- Ramage (eventuelt en kampklar Bernard?)
---------
- Milner (Solano inn i løpet av andre omgangen)
- Parker
- Emre
- Duff (inn med N'Zogbia for enten Duff eller Emre utover i andre omgangen)
---------
- Martins
- Ameobi (her ville jeg helst sett Luque, men tør ikke engang håpe....)

Benk: Srnicek, Bramble, Solano, N'Zogbia, Luque

Må riktignok tilføye at jeg blir overrakset om jeg skulle få rett her. Regner med at den godeste Roder foretrekker Sibierski og Rossi foran Luque.

Tror vi kan forvente oss en tett og jevn kamp som fort kan bikke begge veier, ikke helt ulike den vi så mot Everton på St.James.
Men nå er det på tide at Newcastle beviser at de hører hjemme blant de 6 beste i PL og da skal dette bli hjemmeseier.
Her vil vi ha seier!

Kampen vises også direkte på C+ Sport. Antar at streamer dukker opp på kampdagen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 12. Okt. 2006, 11:25 »
Håper i det minste Luque er på benken. For som jeg sa; dette er nok Albertos siste mulighet..

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 12. Okt. 2006, 12:05 »
Det virker iallfall som det er et ideelt tidspunkt for Luque å prøve seg på NÅ. Selv om 3 mål på 2 kamper kommer fra en reservelagskamp og en for det katalanske landslaget kan det jo bare gå en vei for Luque og den situasjonen han er i. Legg til det faktum at Clark roser Luques innsatst nylig og det kan tyde på at spanjolen vår er i form.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 12. Okt. 2006, 14:14 »
Gode nyheter. Nå er Kieron Dyer straks klar også. Jeg legger også merke til at med Dyer i form, har Newcastle to midtbaner som hører til blant topp 6- lagene  :lol:

1. Midtbane:
Duff - Parker - Emre - Solano

2.Midtbane:
Zogbia - Dyer - Butt - Milner

Nesten latterlig...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 12. Okt. 2006, 20:54 »
Og dyer har en veldig undervurdert fart. Er nok bare Martins på laget som flyr ifra han...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 12. Okt. 2006, 21:51 »
Sitat fra: "GeirAndreas"
Med kieron på laget presterer vi bra. Kieron er også drit god på å spille fri spisser, så kanskje Martins endelig får utnyttet farten sin:)

Nå har vel Roeder allerede avkreftet at Dyer ikke vil ta del i denne kampen på noen annen måte enn at han mest sannsynlig ser den, enten fra tribunene eller på en TV-skjerm.
Vet ikke om jeg skal være glad for det eller ikke. Gleder meg til å få Kieron tilbake, og forhåpentligvis kan han motbevise f.eks undertegnedes påstander, og endelig spille fast over lengre tid uten skader.
På en annen side er det vel også positivt at Roeder ikke tar noen sjanser og venter enda litt til før Kieron er tilbake der han hører hjemme: på gressmatta på St.James Park.

Men som både du og Eiving påpeker: kombinasjonen av Martins og Dyer sammen på banen kan bli meget spennende!