20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Manchester United - Newcastle United (30/9) [C+]  (Lest 39955 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Manchester United - Newcastle United (30/9) [C+]
« på: 25. Sep. 2006, 09:41 »
Da er det duket for "storoppgjør" på Old Trafford igjen. Newcastle imponerte ingen mot Liverpool for halvannen uke siden, et lag som ikke på langt nær har kommet like bra igang som Manchester United.

Manchester United hadde en prikkfri seriestart helt til Reading-kampen forrige uke. Der gikk de på en 1-1 smell, og ser vi en formkurve som er på vei nedover?

Keeper Steve Harper fortsetter i mål, mens i forsvar soner Titus Bramble karantene. Da er det ikke utenkelig å dytte Peter Ramage ut på venstre, siden også Babayaro er ute med suspensasjon. En annen løsning er å sette Damien Duff på backen, og Charles N`Zogbia på ving.

Den sentrale midtbanen blir antakeligvis som alltid; Parker og Emre.

På høyreving spiller garantert Milner, mens kampen om venstresiden står mellom Zoggy og Duff. Foran spiller Martins, og antakeligvis Sibierski. Har liten tro på at Ameobi tar nok en fitness test i siste liten.

Håper vi går ut i høyt tempo og presser fra start; da har vi en mulighet!

Harper
Carr - Moore - Taylor - Ramage
Milner - Emre - Parker - Duff
Martins - Sibierski

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 25. Sep. 2006, 11:53 »
United var vel alt annet enn imponerende da de tapte mot Arsenal, men denne kampen blir nok meget, meget tøff...

Cutthroat

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25. Sep. 2006, 12:39 »
Newcastle, uansett kor gode dei har vore i foregåande kampar, har ein tendens til å ramle saman som eit korthus med ein gong dei entrar grasmatta på Old Trafford.

Eg er redd dette kan verte stygt, slik det ha vorte eit par gonger før, men om Newcastle tek poeng er eg veldig nøgd.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 25. Sep. 2006, 12:50 »
Bler vel rundt 5-1 tap. Men nå har United tatt lite poeng dei 2 siste kampane men usikker på om det er noke positivt for oss.
Det er bare og repetere den samme gamle setningen: Me he kje bra nok forsvar til og vinne ein kamp som dette.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Noreng

• Gjest
« Svar #4 på: 25. Sep. 2006, 14:32 »
---Harper------
Carr-Moore-Tayls-Ram
--------Parker--------
-Milner-Emre--NZogbia-
---Martins---Sibbe---

Duff er vel skadet?

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 25. Sep. 2006, 14:43 »
Off, gruer meg, Ronaldo kommer til å herje med Ramage eller Baba...:( Kanskje en idè med Taylor på v.b så han kan grisetakle Ronaldo.. kan uans ikkje gå mye framover, Ronaldo må ikkje få mye rom!
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 25. Sep. 2006, 15:46 »
Hvor lenge er duff ute?

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 25. Sep. 2006, 17:27 »
dENne taper vi, mener vi alltid burde spille 4-5-1 i slike kamper vi vet vi kommer til å bli presset bakover.

----------------HARPER----------------

CARR---MOORE---TAYLOR---RAMAGE
-------------BUTT---PARKER----------
MILNER----------EMRE-----------DUFF

----------------MARTINS--------------
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 25. Sep. 2006, 17:32 »
Den er ikke dum, Romance. I sånne kamper er det ikke så dumt å ligge lavt med Parker og Butt, for så å satse på kontringer med Martins.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 25. Sep. 2006, 17:34 »
Kunne ikke vært mer enig med deg, Romance.
Jeg har alltid ønsket at Roeder skulle se det på samme måten. Jeg mener vi tapte Liverpool-kampen allerede ved å sette opp det laget vi gjorde. Vet ikke å bruke Butt og spille 4-5-1, eller 4-4-1-1, om du vil, så mener jeg vi tapte mot Liverpool. Vi trenger et rendyrket anker i slike kamper. En som har null og niks å bidra med fremover, og som gladelig skjøtter sine defensive oppgaver. Butt er en slik en. parker er det ikke. han er for sentral offensivt også. Jeg mener forøvrig vi kan klare oss uten Emre mot Manu, og kan heller bruke Sibierski som tilbaketrukket spiss.

Det er ikke rom for særlig mye finspill på Old Trafford. Emre vil ikke få rommene og tiden han trenger til å slå de gode pasningene.
Duff, Milner og Parker kan alle tre sørge for å slå gode dødballer.
Og vi trenger mer luftskyts enn bare midtstopperne. Der kommer Sibierski inn i bildet.

Jeg vil ha følgende lag mot Manu:
Harper
Carr - Moore - Taylor - Ramage
Butt - Parker
Milner - Sibierski - Duff/Zog
Martins
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Chris

• Supersub
    • Vis profil
    • girls and corpses
« Svar #10 på: 25. Sep. 2006, 19:06 »
Sitat fra: "Joakim"

(...)
Og vi trenger mer luftskyts enn bare midtstopperne. Der kommer Sibierski inn i bildet.

Om Sibierski er like "god" i lufta som mot Everton er det ikke mye å hente der. Er selvfølgelig klar over at han kan bedre, men jeg ble veldig skuffet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 25. Sep. 2006, 19:17 »
Han var slett i lufta mot Everton. Martins vant flere hodedueller enn han. Men han kan; det har han bevist gang på gang nå.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 25. Sep. 2006, 19:59 »
Da tror jeg ikke dere har sett samme kamp som meg. Synes Sibierski vant en del i lufta. Og mange av headingene hadde også god retning mot medspillere.

I tillegg må jeg si at jeg er skuffet over pasningskvaliteten fra de bak der. Registrerte ihvertfall noen tilfeller der langpasningen ble slått mot Martins istedenfor Sibi/Shola. Om dette skylles dårlig presisjon eller dårlig bevegelse på topp aner jeg ikke, men det må gjøres noe med.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

validus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 25. Sep. 2006, 21:42 »
Er ikke Bernard kommt i form igjen...? Hvorfor kan ikke han starte på venstrebacken da?

Harper
Carr - Ramage -Taylor - Bernard
                 Parker
Milner -       Emre -        Zoggy
         Martins -  Sibbe

Håper på denne....
ieron Dyer

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #14 på: 25. Sep. 2006, 22:59 »
for å vinne mot Man U trenger vi og gjennomføre en plettfri taktisk kamp uansett formasjon. System og possisjonering må funke plettfritt, noe Newcastle ikke behesker per dags dato. Sliter veldig når lag kommer mot oss når vi er i ubalanse, alt for mye strekk i laget. Pluss at når vi forsvarer oss etablerte sliter vi med å ligge for lavt noe lag som Man U kan straffe deg hardt på. Angrepspillet ser heller ikke ut til å sitte per dags dato. Alt for mye enkeltprestasjoner som pleier å føre til tap av ball og kontring imot.

Dette blir tøft!