20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Everton 24/9 (Canal+ Sport)  (Lest 27761 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Newcastle - Everton 24/9 (Canal+ Sport)
« på: 21. Sep. 2006, 07:28 »
søndag 24/9 17.00  
Newcastle - Everton | PREMIER LEAGUE
Direkteoverføring fra St.James Park

Everton har startet sesongen meget bra, og har tre seire og to uavgjort på sine fem første kamper. I de to siste kampene sine har de spilt uavgjort 2-2 hjemme mot Wigan, og en sterk 3-0 seier mot Liverpool.

På St. James' Park er Newcastle favoritter, og skal vi ha noen som helst sjanse på europa-cup neste år må sånne hjemmekamper vinnes. Kommer fra en middels midtuke-kamp mot Liverpool (tap 2-0), men skal ha betydelig større sjanser for å vinne mot Everton enn byrival Liverpool.

Andy Johnson er en mann å se opp for, som sammen med Bobby Zamora er toppscorer i PL med fem mål.

Sannsynlig lagoppstilling:

Harper
Carr Moore Taylor Ramage
Milner Parker Emre Duff
Ameobi Martins

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 21. Sep. 2006, 09:13 »
heier på Newcastle i denne kampen men dette blir en ekstremt tøff kamp mot et krigende lag. Nå må Butt og Parker spille sentralt..
iverpool FC

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 21. Sep. 2006, 10:10 »
Blir kvalm hvis en halvskadet Ameobi nok en gang skal spille foran N'Zogbia.

Og skal vi ha en sjanse mot Everton må vi slutte med de forbaska langpasningene. Spille langs begge kantene, Milner og Duff må utfordre mer og komme til innlegg. Også må vi pøse på med folk inne i boksen, ikke bare en og en.
Mener også at Emre og Parker bør spille sentralt.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 21. Sep. 2006, 10:18 »
+ at presset må komme høyere på banen, slik som skjedde på Anfield i begynnelsen av 2. omgang. Da hadde vi en liten stund et overtak.
Who else...... Alan Shearer

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Peterbrough
« Svar #4 på: 21. Sep. 2006, 10:39 »
Sitat fra: "NUFranC"
+ at presset må komme høyere på banen, slik som skjedde på Anfield i begynnelsen av 2. omgang. Da hadde vi en liten stund et overtak.

Spiller vi som Peterbrough på tirsdag, så senkes Everton  :wink:
-Det var jo bare uflaks at de tapte for Everton.
Livet er svart/hvitt!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21. Sep. 2006, 12:09 »
Her har Roeder en STOR jobb å gjøre!! Nå må han skjønne at vi ikke kan spille langballer mot stakkars Martins gang på gang på gang. Det verste er at det faktisk er Martins som går opp i halvparten av hodeduellene mens Ameobi lusker bak, hva er det for noe!? Er det Ameobi som ikke skjønner at det er han som skal være et oppspillspunkt, eller er det forsvaret vårt som slår historiens mest upresise baller??

Både Duff og Milner skuffet stort mot Liverpool, mest pga dårlig samspill med backene våre, spesiellt på venstresiden. Baba fremover er håpløst, og da er det vanskelig for Duff å få til noe som helst på egenhånd.

Det som må skje er :

- Ameobi ut, du SKAL opereres nå. Hvorfor skal vi på død og liv spille med en spiller som er på 70% av sin reportear?
- Roeder må prente inn i hodene deres at ballen skal gå langs bakken.
- Sibbe må starte fordi vi kommer til å slå langt og HØYT.
- Zoggy på venstre, Duff på høyre.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 21. Sep. 2006, 12:33 »
Hvorfor i all verden skal vi ta ut Milner når det ikke var hans feil at han ikke fikk det helt til mot Liverpool? Galskap. Milner har på ingen måte spilt seg ut av laget, og skal selvsagt fortsette mot Everton. Forøvrig synes jeg Milner gjorde en grei kamp mot Liverpool. Han prøvde, og han kom til innlegg enkelte ganger. Han var langt bedre enn Duff i mine øyne, og jeg synes N'Zogbia forsvant etter at han kom inn for Milner. Det burde tyde på at Milner spilte bedre enn Zoggie.

Ameobi må holde ut til desember (gudene vet hvorfor vi venter til kampprogrammet er tettest), og inntil da er han bankers.

Jeg ser ingen grunn til å gjøre endringer i lagoppstillinga, når vi ikke har en venstreback som er bedre enn Babayaro tilgjengelig. Harper skal selvsagt ha fornyet tillitt, vi har jo ingen andre å sette inn heller.

Og såvidt jeg greide å se prøvde de så lenge som mulig å spille ballen langs bakken, eller inn i bakrom. Men de lyktes ikke, og gikk over til å prøve å pælme ballen oppover. det funket omtrent like dårlig.
Mot Everton får vi trolig spille mer ball, og da kan det være lettere å få ballen til å gå hurtig langs bakken.

Grunnen til at Martins må opp i duellene, mens Ameobi lusker bak, er fordi Ameobi ikke er bevisst sin plassering, slik at Martins gjør Sholas jobb, mens Shola gjør Obas jobb. Det blir selvsagt helt feil, men for meg så ser det ut som det er Sholas manglende plasseringsevne som gjør det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 21. Sep. 2006, 12:40 »
Jeg synes Milner gjorde en like ræva jobb som Duff i går. Han kom seg vel ned til innlegg et par ganger, men han mangler evenen til å utrette det store på egenhånd. Det er noe både Duff og Zoggy kan, derfor mener jeg det er bedre å spille med de to. I tillegg er både Duff og Zoggy bedre til å slå innlegg.

Grunnen til at Martins gjør Ameobi sin jobb kan være som du sier plasseringsfeil av Ameobi. Men da er jo saken helt klar, Ameobi MÅ ut. Han spiller jo destruktiv fotball for angrepsspillet til Newcastle. For det i går var ikke et enkelt tilfelle, det har skjedd i HVER eneste kamp de har spilt sammen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21. Sep. 2006, 12:44 »
Vel, Milner blir ikke bedre til å slå innlegg, hvis han ikke får lov å gjøre det.
Milner er kanskje mer en teamplayer enn Duff og N'Zogbia ja, og er kanskje mer avhengig av et godt kollektiv enn de to. Men Milner jobber hardt og prøver så godt han kan. Han blir stadig bedre, og det er galskap å la en så god spiller sitte på benken. Zog vil få mer enn nok spilletid uansett, og Duff er bedre på venstre enn på høyre.

Skal vi beholde Milner, og skal Milner bli bedre, så SKAL han spille på høyrevingen. Zoggie er en glimrende backup for både Duff og Milner, i tillegg til at han kan trå til for Emre om nødvendig. Milner må spille så mye som mulig for at han skal ha sjanse til å bli bedre. Og det er ikke rettferdig å sette ut Milner, men å la Duff spille, etter Liverpool-kampen. Var det noen som IKKE hadde skyld i tapet, så var det Milner.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 21. Sep. 2006, 13:19 »
Samme f, om han prøver så godt han kan. Hvis det han gjør ikke er godt nok.. Nei, han blir ikke bedre til å slå innlegg hvis han ikke får gjøre det, men det vel ikke i livsviktige kamper han skal lære seg å slå innlegg?! Det er derfor vi har trening, eller at at han kommer inn de siste 20min i kamper hvor vi ligger godt ann.

Hvis Duff skal ut til fordel for Zoggy så er jo hele poenget mitt borte. Vi trenger spillere som kan utrette ting på egenhånd. Newcastle er alt annet enn et kollektiv spiller motstanderen i senk. Vi er avhengig av at enkelte spillere glittrer til. Vi spiller som hodeløse kyllinger som ikke vet hva vi skal gjøre.. Og når det er gått 10min ut i kampen starter vi med de håpløse langballene våre.

Jeg vil så klart at Milner skal bli i klubben å få mye spilletid. Men jeg vil aller helst at Newcastle skal vinne kamper, og per i dag så ser jeg på Duff og Zoggy som bedre alternativer på vingen enn Milner og Solano.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21. Sep. 2006, 14:29 »
Denne må vi bare vinne, og jeg har en liten teori som hadde vært morsomt å få se(det skjer jo aldri i verden).

Nå får jeg minst halve forumet mot meg; men,men:

Harper
Carr - Ramage - Moore - Baba
                 Parker
Milner - Zogbia - Sibierski - Duff
                 Martins

Ja, jeg ville hatt Sibierski på midten , som en ballvinner på bakken og i lufta. Mot liverpool ble midtbanen vår rett og slett for pinglete mot barske Sissoko og Gerrard samt elegante Alonso. Vi eier ikke luftstyre på midten, derfor hadde det vært artig å sett denne oppstillingen, ikke at det skjer, men,..

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21. Sep. 2006, 16:20 »
Flytt Sibierski opp en plass som hengende bak Martins så støtter jeg deg fullt ut Eivind !

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #12 på: 21. Sep. 2006, 16:31 »
Sitat fra: "kesse om Milner"
men han mangler evenen til å utrette det store på egenhånd. Det er noe både Duff og Zoggy kan, derfor mener jeg det er bedre å spille med de to. I tillegg er både Duff og Zoggy bedre til å slå innlegg.

Det er jeg sterkt uenig med deg i. Har du sett Milner spille eller? Han kan gjerne smette forbi to-tre mann, og kan også avslutte selv. Men mot Liverpool fikk han sikkert beskjed om å legge inn innlegg.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 21. Sep. 2006, 17:03 »
Vel, jeg er 100% overbevist om at Zoggy og Duff utgjør større trusler enn det Milner gjør.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 21. Sep. 2006, 17:24 »
Sitat fra: "kesse"
Vel, jeg er 100% overbevist om at Zoggy og Duff utgjør større trusler enn det Milner gjør.

Enig der.Milner er god,men det er noe av det lille ekstra han mangler.Noe han sikkert vil få etter hvert.