20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs. Liverpool, Tottenham og Arsenal  (Lest 3965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
Newcastle vs. Liverpool, Tottenham og Arsenal
« på: 18. Sep. 2006, 18:00 »
Det er tidlig i sesongen, men jeg tror det er disse lagene Newcastle må kjempe med om evt. E-Cup plasser (helst CL) denne sesongen. Newcastle har fått en middels start på denne sesongen med 2 seire og 2 tap. Arsenal er et poeng bak oss, mens Liverpool og Tottenham sliter nede i sumpa. Sistnevnte to klubber skal også møte hverandre kommende helg. Chelsea kan vi bare glemme å konkurrere mot, og Man U virker også sterke til tross for arbeidsuhellet i går.

Personlig så synes jeg ikke Newcastle sin startoppstilling står noe særlig tilbake for startoppstillingen til de tre nevnte lagene. Liverpool og Arsenal har også en ulempe i at de er ekstremt avhengig av Gerrard og Henry, mens det ser ut til at Tottenham var mer avhengig av Carrick enn man først ville innse. Hva med Newcastle da? Vi var da ikke så veldig avhengig av f.eks Michael Owen da vi fosset fra 14nde plass til 7.plass fra februar til mai da Owen var skadet.

Slik jeg ser det har Newcastle også  flere strenger å spille på enn de nevnte lagene. Liverpool og Tottenham evner ikke å føre kamper selv på egen hjemmebane mot middelmådige lag, mens Arsenal helst skal gå ballen inni mål. Ja, jeg vet at vi tapte mot Fulham hjemme, men vi tapte ikke fordi vi ikke klarte å føre kampen. Vi tapte p.g.a personlige feil.

Nei, nå som både Arsenal, Liverpool og Tottenham har fått en mindre bra start på sesongen er det bare å utnytte muligheten tidlig å stikke i fra slik at vi henger med der oppe tidlig.

En liten uhøydtidelig sammenligning av lagdelene:

Keeper: Given er klart bedre enn pølsevalpen Robinson og oppskrytte Reina og jevn med Lehmann.

Forsvar: Liverpool har det beste forsvaret selv om både Hyypia og Carragher har slitt sålangt. Agger er lovende. Sidebackene er ikke fullt så bra. Tottenham har også et godt forsvar med Dawson, king og Chimbonda. Koreaneren Lee er jeg mer usikker på. Arsenal sitt forsvar er nesten like håpløst som vårt eget. Gallas er klasse, men resten er ikke stort å skryte av.

Midtbane: Samtlige lag har sterke sentrale midtbanespillere i Gerrard/Sissoko, Parker/Emre. Hos Arsenal er Fabregas god, mens Gilberto har jeg aldri vært noen fan av. Tottenham har den svakeste sentrale midtbanen. Zokora er et usikkert kort, gamlingen Davids bidrar ikke stort. Jenas er ok.

Kantspillere: Her er Newcastle i en egen klasse. Zog, Milner, Duff, Solano. Dobbel dekning med klassevinger. Tottenham har Lennon som er kanonbra, men det er alt. Liverpool har Garcia som er bra på sitt beste, mens Pennant vel adrli har imponert meg noe særlig. Arsenal har Rosicky som de bruker på kanten, men litt usikker på om han takler PL. Hleb har også mye å bevise i engelsk fotball. Ljungberg er på hell, og sliter også med spilletid.

Spisser: Tar ikke med Owen i vurderingen her siden han etter all sannsynlighet kommer til å miste omtrent hele sesongen. Liverpool og Tottenham har nok best bredde av spisser med Kuijt/Bellamy/Crouch/Fowler og Defoe/Keane/Berbatov/Mido. Arsenal har selvsagt Henry, men bak der er det tynt. Baptista får vi se om lykkes. Newcastle har gode spisser i Martins/Ameobi, men bak der er det tynt. Sibierski og Rossi tror jeg ikke klarer å bidra stort og Luque virker å ha skrudd av bryteren for denne gang.

Konklusjon:

Vi har kanongod keeper, dårlig forsvar, god midtbane, kanongode kantspillere og gode angripere.

Første test er på onsdag på Anfield.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 18. Sep. 2006, 18:18 »
Er et fint innlegg du har her, men kasnkej en smule optimistisk? Å si at Arsenal har et forsvar på lik linje med vårt eget er en påstand du bør revurdere å srkive. Eboue,Gallas,Toure er alene bedre enn vår back 4-er, men det skal legges til at vårt forsvar har mer potensiale enn deres, for Arsenalforsvaret spiller så og si optimalt, det gjør ikke vårt. Arsenal kommer til å kline til iår, det er bare uflaks og en smule udyktighet at de ikke er høyere oppe enn det de er. De herjer i kampene de har spilt, men det er som du sier, avslutningene som ikke sitter. Arsenal kommer, og det blir nok ikke en lik sesong for de iår, som ifjor.

Liverpool er også bedre enn du gir de cred for her. De er så tette bak der, og det var bare en mirakuløs scoring fra Drogba som gjorde at de ikke fikk poenget jeg mener de kanskje fortjente igår.

Spurs er jeg enig med deg i. Berbatov har på ingen måte tatt PL med storm, og en tidlig skade han har fått nå virker ikke positivt. Jeg har sagt det fra dag 1, Spurs har handlet MYE, kanskje litt for mye til å rekke og sette stallen før innspurten. Tipper de kommer under oss iår. Carrick gjorde mye for de ifjor, noe man tidlig merker.

Tipper det ender slik til slutt:

Chelsea
Man Utd
Arsenal
Liverpool

Herfra blir det litt tettere. Her finner vi oss, sammen med Aston Villa, Spurs, Blackburn,Bolton og nå Portsmouth. Nå vet jeg ikke hvordan ting endrer seg fra ifjor, men jeg mener vi har en mer enn god nok stall for å slå de overnevnte. Bare vi er heldige på skadefronten og får hentet et par ønskede spillere i Januar. Noe vi MÅ gjøre...

Newcastle
Aston Villa
Tottenham
Portsmouth
Blackburn
Bolton
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 18. Sep. 2006, 18:36 »
* Arsenal har da kongeforsvar.
* Me har drit forsvar
* Me har ikkje fleire strenger og spille på enn det andre laga.
* Eg ser på muligheten til og stikke fra Liverpool og Arsenal som meget mininal.
* Eg er ikkje like positiv. :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 18. Sep. 2006, 18:43 »
Vi kommer aldri i verden forran Arsenal og Liverpool. Men Tottenham kan vi kanskje hamle opp med.. Jeg håper og tror hvertfall det. Hvis vi kommer før Arsenal og Liverpool skal du Kingkev få 1000kr av meg, som en belønning for den optimisme!!;)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 18. Sep. 2006, 18:51 »
Nei, tror de 4 første er i en klasse for seg. Vi må kjempe om 5-6 plassen. Det som er viktig er å ta så mye poeng som mulig i forhold til Tottenham. De har Liverpool til helga, mens vi har Everton. Det skal bli 3 poengs seier til oss..

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 18. Sep. 2006, 18:55 »
Ja faen, glemte Everton. De kan bli farlige de, Johnson er en spiller jeg har stor respelt for for øyeblikket. Men såklart vi burde normalt sett ta de. Mulig de tar plassen til Bolton eller Blackburn på listen over...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 18. Sep. 2006, 19:19 »
Sitat fra: "Benson"
* Arsenal har da kongeforsvar.

Uenig. Cole og Campbell har forlatt klubben. Gallas er den eneste som holder virkelig høy klasse sammen med Eboue. Toure er for ustabil, mens Djorou og Hoyte er fullstendig hjelpeløse. Vil ikke akkurat si at disse utgjør et kongeforsvar..

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 18. Sep. 2006, 19:27 »
Eboue, Toure, Gallas og Gael Clichy, det er et MYE bedre forsvar enn vårt!
Lurer på om Clichy fremdeles er skadet, han kommer hvertfall til å bli dritgod
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 18. Sep. 2006, 19:47 »
Lauren har de også- det er et meget godt forsvar!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 18. Sep. 2006, 20:04 »
Toure ustabil? Han er da en av PL's beste stoppere... De har et klasseforsvar. Hadde jeg hatt valget med mellom Cole og Gallas hadde jeg uten tvil tatt Gallas, så jeg mener de er sterkere i år enn de var i fjor.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 18. Sep. 2006, 20:06 »
Cole er ikke så sterk defensiv. Han er derimot RÅ offensiv..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 18. Sep. 2006, 20:09 »
Det er sant eivind. Cole er svært god offensiv... Men det er back han er. Jeg syntes Bridge er en mer komplett spiller en Cole. Men det er nå meg :roll:

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 18. Sep. 2006, 20:14 »
Gallas skal vel brukes som midtstopper med tanke på at det er det han egentlig er..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 18. Sep. 2006, 20:19 »
Wenger har sagt at han vil bruke Gallas som venstreback enn så lenge.. Siden det er der de sliter. Og Gallas vil gjerne hjelpe til på backplassen!;) Noen han ikke ville i Chelsea...! hehe

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 18. Sep. 2006, 20:20 »
haha, genialt! trodde det var derfor han ville vekk fra Chelsea eg.. fordi han ikkje fikk spille stopper..