20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs. Liverpool, Tottenham og Arsenal  (Lest 3950 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle vs. Liverpool, Tottenham og Arsenal
« Svar #15 på: 18. Sep. 2006, 20:22 »
Sitat fra: "kesse"
Det er sant eivind. Cole er svært god offensiv... Men det er back han er. Jeg syntes Bridge er en mer komplett spiller en Cole. Men det er nå meg :roll:

Det er meg også :lol:

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 18. Sep. 2006, 21:35 »
Sitat fra: "KingKev"
Sitat fra: "Benson"
* Arsenal har da kongeforsvar.

Uenig. Cole og Campbell har forlatt klubben. Gallas er den eneste som holder virkelig høy klasse sammen med Eboue. Toure er for ustabil, mens Djorou og Hoyte er fullstendig hjelpeløse. Vil ikke akkurat si at disse utgjør et kongeforsvar..

Vel du kan meina ka du vil :)
Men Arsenal har eit meget solid forsvar i ein  heilt anna klasse enn Newcastle sitt.
Såg. du kampen i går Var ikkje mykje Rooney og gjengen fekk av sjangser. Tror det blir lenge til Newcastle holder nullen på Old Trafford for og sie det sånn
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 18. Sep. 2006, 23:13 »
Synes faktisk Senderos(på en god dag) er mer en god nok for de fleste lagene i Europa også..

Skjønner ikke greia, har alltid synes han var god..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 18. Sep. 2006, 23:16 »
Yes, Senderos er god. Han hadde glidd rett inn hos oss hvertfall!:) De har et godt forsvar, uten tvil. Kanskje Roeder burde tatt en titt på det Afrikanske markedet etter et par lovende backer ? Arsenal har gjort 2 kupp med Eboue og Toure.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 18. Sep. 2006, 23:23 »
Aner jeg litt ironi der eller? Hehe :wink:
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 19. Sep. 2006, 00:13 »
Sitat fra: "Romance"
Aner jeg litt ironi der eller? Hehe :wink:

Jeg håper da virkelig ikke det. Arsenal sitt forsvar er milevise bedre enn vårt dessverre. Gallas er en klassespiller av rang og Toure er ikke den ustabile spilleren mange her mener han er. Senderos er også en god stopper. Eboue er også en god høyreback og danker iallfall ut Carr, Neville og Finnan (han som er høyreback på 'Pool?). Ferrerira derimot er vanskelig å overgå. Men at man kan lære av Arsenal sitt unge forsvar og bli imponert av det er det ikke tvil om. Kanskje ikke PL's beste, eller så bra som det har vært, men fortsatt meget bra. Verdt å merke seg at de tok seg til en CL finale ifjor mye takket være at de ikke slapp inn mål. Og det tilogmed uten særlig stor hjelp av Cole og Campbell som nå er forsvunnet.

Eivind: dersom du mener Cole ikke holder mål deffansivt har du ikke sett Ashley Cole nok. Cole er en bortimot komplett back, og selv om Bridge er god, er Cole bedre.
Det som kanskje kan vikre litt negativt inn på Cole sine prestasjoner nå er klubbskiftet. Cole spilte godt i Arsenal fordi han kjente spillet og filosofien i laget så godt. Det tar tid å finne seg like godt til rette i Chelsea.
Ser man i tillegg på den all arounder'n som Chelsea mistet i Gallas, og det faktum at de har bra dekning på venstreback i Wayne Bridge fra før, vil jeg faktisk gå så langt som å si at det var Arsenal som var best tjent med denne handelen. Til tross for at Ashley Cole er Englands desidert beste venstreback, og ikke har noen særlig deffansive mangler. Kan jo også spekulere i om ville Cole blitt den samme igjen i en klubb han ikke ville spille for.

Eller en god post KingKev. Litt synspunkter og sammenligninger, må riktignok si meg litt uenig på noen punkter men alikevel en interessant post  som skaper en tråd med potensiale.