Aner jeg litt ironi der eller? Hehe :wink:
Jeg håper da virkelig ikke det. Arsenal sitt forsvar er milevise bedre enn vårt dessverre. Gallas er en klassespiller av rang og Toure er ikke den ustabile spilleren mange her mener han er. Senderos er også en god stopper. Eboue er også en god høyreback og danker iallfall ut Carr, Neville og Finnan (han som er høyreback på 'Pool?). Ferrerira derimot er vanskelig å overgå. Men at man kan lære av Arsenal sitt unge forsvar og bli imponert av det er det ikke tvil om. Kanskje ikke PL's beste, eller så bra som det har vært, men fortsatt meget bra. Verdt å merke seg at de tok seg til en CL finale ifjor mye takket være at de ikke slapp inn mål. Og det tilogmed uten særlig stor hjelp av Cole og Campbell som nå er forsvunnet.
Eivind: dersom du mener Cole ikke holder mål deffansivt har du ikke sett Ashley Cole nok. Cole er en bortimot komplett back, og selv om Bridge er god, er Cole bedre.
Det som kanskje kan vikre litt negativt inn på Cole sine prestasjoner nå er klubbskiftet. Cole spilte godt i Arsenal fordi han kjente spillet og filosofien i laget så godt. Det tar tid å finne seg like godt til rette i Chelsea.
Ser man i tillegg på den all arounder'n som Chelsea mistet i Gallas, og det faktum at de har bra dekning på venstreback i Wayne Bridge fra før, vil jeg faktisk gå så langt som å si at det var Arsenal som var best tjent med denne handelen. Til tross for at Ashley Cole er Englands desidert beste venstreback, og ikke har noen særlig deffansive mangler. Kan jo også spekulere i om ville Cole blitt den samme igjen i en klubb han ikke ville spille for.
Eller en god post KingKev. Litt synspunkter og sammenligninger, må riktignok si meg litt uenig på noen punkter men alikevel en interessant post som skaper en tråd med potensiale.