20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Milner demand transfer - Fat fred har faen meg klart det!  (Lest 40535 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Milner demand transfer - Fat fred har faen meg klart det!
« Svar #135 på: 30. Nov. 2006, 11:36 »
Man kan jo bare lese litt her:
http://home.skysports.com/squadlist.aspx?clid=4&cpid=8

8 utespillere har fått bedre snitt en Milner. Men noen av disse har da knapt spillt noen kamper.
Av fansens stemmer er det 4 spillere som har fått bedre rating enn Milner.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #136 på: 30. Nov. 2006, 12:10 »
Denne kritikken som er rettet mot Milner høres ut som den stammer fra fastgrodd misnøye og "gammel vane", fremfor faktiske iakttagelser.

Milner har vært god og initiativrik i de siste kampene han har startet. I mørke stunder har det nesten virket som han har vært den eneste som har turt å prøve på noe. Dog har han ikke alltid lyktes, men han legger ned utrolig mye mer innsats og vilje enn mange av de andre på laget.
Oscillons From The Anti-Sun

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Milner demand transfer - Fat fred har faen meg klart det
« Svar #137 på: 30. Nov. 2006, 12:57 »
For dere som har tvilet før, så var det HELDIGVIS tjukken Viduka som ikke ville til Newcastle, som førte til at Milner måtte returnere til SJP. Lurte på hvor vi hadde vært nå med en skadet og utrent Viduka, og uten Milner og Sibierski. Tørr ikke tenke tanken engang. Håper klubben kommer med et tilbud om forlengelse av kontrakten snarest. Etter hva jeg kan huske har han kun 2 år igjen til sommeren.

James Milner would not have played European football this season if Mark Viduka had not turned his back on a move to Newcastle, but the young midfielder has never sulked about his own blocked move.

Intervju med Milner kan leses i linken under.

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/news/tm_headline=transfer-flop-did-milner-a-favour%26method=full%26objectid=18184284%26siteid=50081-name_page.html
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 30. Nov. 2006, 14:15 »
At noen ikke klarer å se at Milner har vært fantastisk for oss i år, er ikke mindre enn bemerkelsesverdig. Det blir desto morsommere når vedkommende kaller seg journalist.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 30. Nov. 2006, 14:27 »
Sitat fra: "EivindI"
At noen ikke klarer å se at Milner har vært fantastisk for oss i år, er ikke mindre enn bemerkelsesverdig. Det blir desto morsommere når vedkommende kaller seg journalist.

Han har kanskje ikke vært fantastisk, men han har vært en av de bedre. Noe som muligens sier ganske så mye om Duff & Co.

Milner som har vært meget god i de siste kampene.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 30. Nov. 2006, 18:14 »
Sitat fra: "Journalisten"
Dette er jo regelrett skremmende! Milner en av årets beste? Det er komisk, det! Jeg henviser nok en gang til mine tidligere nevnte argumenter tidligere i tråden.

Å i det hele tatt nevne Milner i en sammenheng hvor sesongens beste spillere skal listes opp, blir for meg den reneste løgn. Han er altfor, altfor ustabil og mer destruerende enn skapende til at jeg kan godta at han hever lønn av Newcastle-kontoen. Og å la ham spille i stedet for Dyer, Luque, Emre, N'Zogbia eller Solano er galskap.
Mitt råd: Plasser ham på benken med senket lønn, eller selg ham sporenstreks.

Roeder er gal... Heldigvis får ein sei i dette tilfellet.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #141 på: 30. Nov. 2006, 19:46 »
Det blir desto morsommere når vedkommende kaller seg journalist.

Nei... synes ikke det er så rart. Les denne tråden du så skjønner du det  :wink:

http://newutd.no/forum/viewtopic.php?t=1954
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #142 på: 30. Nov. 2006, 23:29 »
Her må jeg visst skrive et aldri så ørlite samleinnlegg mot den kollektive motstanden jeg møter her. Alltid interessant med en frisk diskusjon, ja.

Først til vår kyllingmann:

Jeg håper inderlig at min forståelse for fotball er noenlunde god. Hvis ikke er det vel tvilsomt at jeg hadde skrevet på NewUtd.no. I tillegg vil jeg tro at jeg observerer og følger med på minst like mye fotball som de fleste andre her inne.

Til PhillippeA.:

Min misnøye mot Milner er nok ikke direkte fastgrodd, men den har fått godt tak etter høstsesongens bravader. Og spør du meg hjelper det ikke med god innsats når hver eneste ballberøring havner på parkeringsplassen bak stadion. Og å si at han i "mørke stunder har vært den eneste som har turt å prøve på noe", blir for meg veldig feil. Han gjør ikke noe mer utav seg enn de andre som er på banen, tvert imot.

Til Asbjørn:

Det eneste jeg vil kommentere i ditt innlegg er at jeg er veldig enig med deg i at det kunne sett stygt ut for oss uten Sibierski. Jeg har ønsket meg ham på banen utallige ganger denne sesongen, og forhåpentligvis får han mer tillit fra nå av. Uten Milner derimot, hadde ikke sesongen vært særlig annerledes, bortsett fra at vi ville vært noen millioner kroner rikere.

Til de ovenfornevnte og alle dere andre:

Milner ble beskrevet som et stortalent av enestående klasse, som kunne bli den neste Bobby Charlton og gud vet hva, men han har nå stagnert fullstendig i utviklingen og ser ikke ut til å komme et eneste hakk videre. Før ble Milner målt på høyde med Wayne Rooney, nå kan han til og med se langt etter anklene til John O'Shea, spør du meg.

Og til Eivind Igland:

Det kan jo nesten virke som din definisjon av fantastisk ligger et sted rundt det mange av oss andre vil definere som middels. Å påstå at Milner har vært fantastisk for oss i år er rett og slett bare tull. Jeg ønsker all saklig argumentasjon velkommen, men det får da være grenser til blåøydhet.

Og til slutt til Håvard:

Takk for at du svarte på det tåpelige utspillet til Eivind. Da slapp jeg gjøre det selv.  :)  Det kan jo virke som om han mener han er bedre kvalifisert enn meg som skribent, og det må han gjerne mene, men jeg vil også gjerne se det først. Jeg har ikke blitt overbevist enda  :wink:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 01. Des. 2006, 00:03 »

Til Asbjørn:

Det eneste jeg vil kommentere i ditt innlegg er at jeg er veldig enig med deg i at det kunne sett stygt ut for oss uten Sibierski. Jeg har ønsket meg ham på banen utallige ganger denne sesongen, og forhåpentligvis får han mer tillit fra nå av. Uten Milner derimot, hadde ikke sesongen vært særlig annerledes, bortsett fra at vi ville vært noen millioner kroner rikere.

Neppe, siden millionene hadde blitt brukt på tjukken Viduka. Hele tatt tanken av å svi av hele £3,5 millioner på denne Viduka er for meg uforståelig.

Du skal få lov til å misslike Milner uten at jeg gidder å bry meg med det Journalisten, men det er nok en grunn til at en av Premier Leagues beste managere er villig til å legge inn et bud på hele £5 millioner i januar. Kan også legge til at Milner var den spilleren med nest flest assist i PL forrige sesong, så pasningsfoten hans kan vel ikke være så bak mål?

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #144 på: 01. Des. 2006, 00:06 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Til Asbjørn:

Neppe, siden millionene hadde blitt brukt på tjukken Viduka. Hele tatt tanken av å svi av hele £3,5 millioner på denne Viduka er for meg uforståelig.

Du skal få lov til å misslike Milner uten at jeg gidder å bry meg med det Journalisten, men det er nok en grunn til at en av Premier Leagues beste managere er villig til å legge inn et bud på hele £5 millioner i januar. Kan også legge til at Milner var den spilleren med nest flest assist i PL forrige sesong, så pasningsfoten hans kan vel ikke være så bak mål?

Den var i hvert fall ikke helt bak mål. Men jeg kan såvidt jeg husker for en stund siden ha argumentert med at det ikke nytter at han var en stjerne i Aston Villa, når han har stagnert fullstendig i Newcastle.

Og poenget mitt med at vi ville vært noen millioner rikere, er i tilfelle vi ikke hadde kjøpt Viduka, men at vi hadde solgt Milner og sluppet å betale lønnen hans, eller eventuelt sendt ham ut igjen på lån og håpet at han kanskje kom tilbake som en profil - også i Newcastle.
Tore Eikeland,

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 01. Des. 2006, 00:10 »
Det kan jo virke som om han mener han er bedre kvalifisert enn meg som skribent, og det må han gjerne mene, men jeg vil også gjerne se det først.

Det hjelper ikke å ordlegge seg som en maradonna når meningene dine er helt latterlige! Regner med at du så kampen mot Eint.Frank i dag, og du må vel være enig i at Milner var den eneste som hadde noe som helst å bidra med framover.... ?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 01. Des. 2006, 00:12 »
Og en liten formalitet, Journalisten: Åssen veit du navnet mitt? Etternavnet, altså...  :o

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 01. Des. 2006, 00:13 »
Sitat fra: "Asbjørn"

Til Asbjørn:

Den var i hvert fall ikke helt bak mål. Men jeg kan såvidt jeg husker for en stund siden ha argumentert med at det ikke nytter at han var en stjerne i Aston Villa, når han har stagnert fullstendig i Newcastle.

Og poenget mitt med at vi ville vært noen millioner rikere, er i tilfelle vi ikke hadde kjøpt Viduka, men at vi hadde solgt Milner og sluppet å betale lønnen hans, eller eventuelt sendt ham ut igjen på lån og håpet at han kanskje kom tilbake som en profil - også i Newcastle.

Viduka hadde garantert blitt kjøpt. Det er det ingen som helst tvil om. Jeg har også til tider vært frustrert over Milner denne sesongen, men jeg mener han har kommet seg kraftig i de siste kampene, om man ser bort i fra dagens kamp da stort sett alle framover på banen var ræva. Jeg mener spillere som Solano, Duff og Zogbia har skuffet langt mer så langt denne sesongen.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #148 på: 01. Des. 2006, 00:19 »
Det kan jo virke som om han mener han er bedre kvalifisert enn meg som skribent, og det må han gjerne mene, men jeg vil også gjerne se det først.

Det hjelper ikke å ordlegge seg som en maradonna når meningene dine er helt latterlige! Regner med at du så kampen mot Eint.Frank i dag, og du må vel være enig i at Milner var den eneste som hadde noe som helst å bidra med framover.... ?

Vel, nå vet jeg ikke hvor god Maradona er til å ordlegge seg, av den grunn at jeg sjelden har hørt ham uttrykke seg, verken skriftlig eller muntlig. Jeg har dessverre ikke sett kveldens kamp, det må jeg ærlig innrømme.

Og nå må jeg si at jeg ikke vet helt hvem jeg skal tro på når du sier at Milner var den eneste som bidro fremover i dag, og Asbjørn sier det motsatte og sier at alle fremover på banen var "ræva".

Uansett; Jeg må si Asbjørn, at jeg sannsynligvis ville foretrukket Viduka i stallen fremfor Milner. Om han har hatt en ørliten fremgang de siste par kampene, hjelper det lite når han befinner seg på et dårlig nivå fra før. Men det er som sagt bare min mening, og det er heldigvis ytringsfrihet her i landet.

Og når det gjelder etternavnet ditt, Eivind, så kan jeg jo bare si at vi skribenter har våre kontakter  8)

EDIT: Og "formalitet" må da være helt feil ord i denne sammenhengen, Eivind? Eller har jeg misforstått?
Tore Eikeland,

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 01. Des. 2006, 11:03 »

Først til vår kyllingmann:

Jeg håper inderlig at min forståelse for fotball er noenlunde god. Hvis ikke er det vel tvilsomt at jeg hadde skrevet på NewUtd.no. I tillegg vil jeg tro at jeg observerer og følger med på minst like mye fotball som de fleste andre her inne.

Jeg har ikke brukt uttrykk som "årets beste" og "fantastisk" om Milner selv bare for å ha klarhet i det.
MEN "mer destruerende enn skapende" er heller ikke rett. Milner er et konstant uromoment, og selv om han går seg bort opptil flere ganger i en kamp har han faktisk skapt veldig mye for oss. Og ikke absolutt alt, men nok har gitt resultater, og det er viktig her. Du kan se på for eksempel Ronaldo i MænJu for å ta et eksempel: roter seg bort atlfor mye, men du ser helt klart hvor høyt Ferguson verdsetter ham. Og jeg tror ikke noen her inne er i noen posisjon til å betvile den mannen. Det er slik jeg ser det litt samme sak med Milner og Ronaldo, bare enda mer ekstremt med sistnevnte, og da en mann som Ferguson fortsatt gir ham så mye tillit er det en grunn til det. Samme grunn som grunnen til at vi bør vite å verdsette en spiller som Milner selv om han kanskje ikke har fått ut sitt fulle potensiale i Newcastle, iallfall ikke enda.

Videre: "Og å la ham spille i stedet for Dyer, Luque, Emre, N'Zogbia eller Solano er galskap."
I stedet for Dyer: som jeg sa: det har vi ikke godt nok grunnlag til å diskutere.
I stedet for: Luque, Emre og N'Zogbia: ingen av disse er høyrevinger, så hvorfor det ikke skal være plass til Milner da skjønner jeg ikke.
I stedet for Solano: kan diskuteres. Men om Milner ikke har imponert til nå denne sessongen så har neimen ikke Solano det heller, iallfall ikke annet enn som høyreback nå de siste kampene. Legg til det faktum at Solano er eldre enn Milner og "over the top" mens Milner er en spiller for fremtiden så mener jeg det sier seg selv hvem som skal prioriteres av disse to. Og dette sier jeg faktisk med en viss bismak fordi jeg er en stor fan av Noby.

Beklager forøverig det siste jeg skrev i mitt forrige innlegg der jeg stilte spørsmålstegn ved visse ting. Det var vel mest for å understreke mitt poeng, men jeg burde holde meg for god til det, så det beklager jeg. Ellers står jeg ved mine synspunkter.