20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133198 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #780 på: 30. April 2007, 16:18 »
Er det ingen som vet hva som har skjedd med tidligere managere som står for en like defensiv taktikk som Allardyce?

de aller aller færreste av dem har oppnådd noe som helst som kan kalles suksess. De aller aller fleste av dem har havnet på nedre halvdel av tabellen, uansett hvilken divisjon vi har vært i, og i svært mange tilfeller har det gått ut over våre beste offensive spillere.

Er det noen stor grunn til å tro at Duff, Dyer, Emre, N'Zogbia, Martins, Owen, Ameobi, Milner og Solano (eller ihvertfall flertallet av dem) ville gått på banen samtidig med Big Sam bak roret? Er det ikke større sannsynlighet for at han ville brukt Parker, Butt, Sidwell (om han kommer) og alle andre defensivt orienterte spillere?

De ytterst få som har fått resultater med en defensiv taktikk har jo blitt kjeppjaget ut av klubben fordi alle de store stjernene har forsvunnet. Hvis sirkusartistene forsvinner, hva er det da igjen av sirkuset? Sirkusdirektøren alene er vel neppe verdt pengene det koster å se en sirkusforestilling?

Så hva er det da som tilsier at det er så spennende med en manager som først og fremst er ute etter å stoppe motstanderen. Aller helst med ulovlige midler. Og som ikke er det minste fascinert av kamper med mange mål. Hva er det som gjør det så spennende?

Jeg tror ikke Big Sam ville fått det minste bedre resultater enn Roeder, og jeg tror vi måtte forberedt oss på å miste et flertall av våre offensive stjerner.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #781 på: 30. April 2007, 17:23 »
Det er godt å se at hele 73% av Newcastle fansen er enig med meg om at Roeder bør sparkes.

http://www.newcastle-online.com
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #783 på: 30. April 2007, 18:30 »
Joakim, nå har vel Bolton gjort flere mål enn oss denne sesongen. Og det har de gjort med Big Sam som manager, så jeg vet ikke helt om jeg er enig i det argumentet at Sam er så mye mer defensivt anlagt enn Roeder. Det skal også sies at Roeder ofte har valgt å stille med Butt og Parker sammen på midten.

Jeg håper virkelig Roeder får fyken i sommer.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #784 på: 30. April 2007, 18:55 »
Dessuten må en også se på spillermaterialet de to har hatt tilgjengelig i sine klubber. Tror nok Big Sam vil spille offensiv, men dog resultatorientert fotball i Newcastle.
Men det kan vi bare snakke om, for Roeder vil være manager når neste sesong starter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Sv: Mener å huske....
« Svar #785 på: 30. April 2007, 19:32 »
Jeg mener å huske at da BBC sendte en dokumentar om korrupsjonslignende tilstander i engelsk fotball, så var det ikke så mange som levnet Sam Allardyce mye ære. -Nå plutselig er det mange NUFC-supportere som ønsker han som manager for Newcastle.  ::)
Jeg klarer meg veldig godt uten en NUFC-manager med et skittent rykte. Etter dokumentaren til BBC tornet Allardyce at han skulle saksøke dem, mon tro hvorfor han har latt det være med trusselen?
Jeg skulle gjerne unnlatt å konspirere, men kan ikke fri meg fra tanken om at hans brå avgang i Bolton kan ha en sammenheng med noe av det BBC gravde frem. -En grei måte for begge parter for å slippe å ta skittentøyvask er jo å være enige om at man er uenige, og derfor avslutter samarbeidet.
Skulle NUFC på død og liv bytte ut Roeder håper jeg de henter noen hvor risikoen for "skjelletter i skapet" er mindre enn i Allardyces tilfelle. Dessuten ser jeg det ikke som noe fremskritt om Newcastle skal adoptere Boltons gampefotball. Da ser jeg heller frem til en ny sesong med Roeder!
Livet er svart/hvitt!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #786 på: 30. April 2007, 19:37 »
Helt enig Brewcastle.
Botlons gampefotball er ikke noe jeg trakter etter, og managere som er tilhengere av den slags fotball har aldri lyktes i Newcastle. Hvorfor skulle Big Sam gjøre det, med en korrupsjonsanklage i lomma på dressen?

Jeg trodde newcastlefansen ønsket offensiv, underholdende fotball. Ikke kynisk, begredelig og "spark dæm på læggan"-fotball ala Bolton under Sam Allardyce.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #787 på: 30. April 2007, 20:18 »
Nå var det vel ikke bare Allardyce som ble anklaget i den dokumentaren, og har noen av de blitt dømt og straffet for det?

Selvfølgelig vil vi se angrepsfotball på SJP, men synes dere vi ser bra angrepsfotball nå? Med de spillerne Roeder har hatt tilgjengelig i år så burde vi ha scoret langt flere mål enn Bolton, men likevel har vi ikke gjort det. Bolton spiller ikke den fineste fotballen i PL, men det gjør absolutt ikke vi heller. Bolton spiller på det de er gode på, og oppnår resultater på det. Kan man forvente at Bolton skal spille angrepsfotball på linje med Barcelona med tanke på det mannskapet Big Sam har hatt til rådighet?
Fotballen har utviklet seg mye de siste årene, man er nødt til å være godt organisert defensivt for å vinne noe, sålenge man ikke har et lag som Barcelona.
Ser vi på de beste lagene i PL, både Chelsea og Liverpool angriper alltid i balanse, og de slipper inn svært få mål.

Joakim, jeg fatter ærlig talt ikke denne vinglingen din angående Roeder, for noen måneder siden innrømmet du jo at Roeder ikke hadde det som skulle til. Nå vil du plutselig gi han en sesong til? Hva har fått deg til å skifte mening, det at vi klarte uavgjort hjemme mot Chelsea?
Bolton under Big Sams ledelse spilte nettopp uavgjort 2-2 BORTE mot samme lag.
Newcastlefansen ønsker selvsagt offensiv, underholdende fotball, men hvis det er det du kaller den fotballen Roeder har servert oss så er vi totalt uenige. Big Sam er absloutt ikke mitt førstevalg, men jeg vil heller se han enn Roeder.

Hvis vi ser på store managere som Hiddink, Hitzfeld og Benitez så vektlegger alle disse det defensive, defensiv trygghet er ofte særdeles viktig for det offensive. Et godt organisert lag får enormt mange overganger, og når vi kan stille med Owen og Martins på topp så sier det seg selv at overganger er et viktig våpen.

En annen ting Joakim, hvor mange Bolton kamper har du sett? Jeg har sett en god del, og at de spiller gampefotball er jeg ikke enig i. De spiller fysisk tøft ja, men de kommer ofte hurtig i form av Anelka og Diouf. Nolan kommer ofte på gode gjennombruddsløp.
Dessuten må du se hva Big Sam har fått ut av spillerene, se på Kevin Davies, Henrik Pedersen, Kevin Nolan, Diouf, Gary Speed, og hele forsvaret. Spillerne overpresterer i forhold til de har gjort i andre klubber, skal ikke Big Sam få æren for dette? Jeg tar av meg hatten for det han har fått til i Bolton, og synes det er fantastisk at et liten klubb som Bolton er med å slåss om europacup flere sesonger på rad. Nå vet jeg ikke eksakt hva Bolton har brukt på spillere de siste sesongene, men jeg er bra sikker på at det bare er en brøkdel av det Newcastle har gjort.

Så hvis Allardyce hadde tatt over Newcastle og fått like mye ut av spillere som Bramble, Taylor, Emre, Dyer, Parker, Duff, Milner, Owen og Martins i tillegg til at han hadde gjort glimrende signeringer så er jeg overbevisst over at vi kan være med å slåss om CL.

PS: Synes dere det er negativt at et lag er gode på dødballer? Dødballer er en svært viktig del av dagens fotball, og dette er dessverre enda en del av spillet Newcastle behersker svært dårlig.
an sparker ikke Bobby Robson??

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #788 på: 30. April 2007, 20:22 »
Helt enig Brewcastle.
Botlons gampefotball er ikke noe jeg trakter etter, og managere som er tilhengere av den slags fotball har aldri lyktes i Newcastle. Hvorfor skulle Big Sam gjøre det, med en korrupsjonsanklage i lomma på dressen?

Jeg trodde newcastlefansen ønsket offensiv, underholdende fotball. Ikke kynisk, begredelig og "spark dæm på læggan"-fotball ala Bolton under Sam Allardyce.

Hehehehe, så du mener at Roeder spiller underholdene fotball? Selv under Kenny Dalglish spilte vi festligere fotball. At Bolton med en haug med gratise gamlinger scorer mer enn Newcastle sier det meste.

Ellers kan jeg legge til at vi ligger hele 16 poeng bak det laget fikk i fjor. Med andre ord fortsetter Roeder tendensen med å kjøre lagene han trener nedover på tabellen. Hva er det Roeder egentlig har å vise til som manager? Jeg fatter ikke hvorfor denne gjøken av en mann skal få millioner av pund å bruke i sommer. Spesielt ikke når de fleste Newcastle supporterene ønsker han til helvete vekk. Ser for meg at han bruker £20 millioner i sommer og at laget fortsetter å prestere under pari. Fansen går mot han og Fat Fred har ikke noe annet valg enn å sparke han. Med andre ord skal vi hente en ny manager midt i sesongen.

Så du egentlig BBC programmet? Storm i et vannglass kaller vi det. Hva er det egentlig han har gjort galt?
« Siste redigering: 30. April 2007, 20:23 av Asbjørn »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #789 på: 01. Mai 2007, 11:32 »
Jeg ser gjerne at Sam kommer. Han står for en trygghet bakover som alltid har vært fraværende i castle. Vi leda jo med 14 poeng og klarte likevel å miste gullet!! Sam har vært i stand til å få til en god klubb med svært begrensede midler. Det kan hende han forandrer noe kurs hvis han blir manager for castle som har flere ressurser å ta av. Jeg er bare så toootalt driiiitlei av å se castle slippe inn tullemål hele tiden. Om det innebærer en litt mer defensiv stil så får det heller være.

Captain Scott

• Supersub
  • Newcastle United <3
    • Vis profil
« Svar #790 på: 01. Mai 2007, 11:46 »
Jeg ser gjerne at Sam kommer. Han står for en trygghet bakover som alltid har vært fraværende i castle. Vi leda jo med 14 poeng og klarte likevel å miste gullet!! Sam har vært i stand til å få til en god klubb med svært begrensede midler. Det kan hende han forandrer noe kurs hvis han blir manager for castle som har flere ressurser å ta av. Jeg er bare så toootalt driiiitlei av å se castle slippe inn tullemål hele tiden. Om det innebærer en litt mer defensiv stil så får det heller være.

Så enig, så enig!
Howay the Lads!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #791 på: 01. Mai 2007, 12:50 »
Det finnes flust av frusterte Engelske Newcastle fans om dagen, og her har man en til:

http://www.newcastleutd-mad.co.uk/news/loadnews.asp?cid=TMNW&id=336792

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #792 på: 01. Mai 2007, 13:08 »
Dette ville ikke ha forundret meg mye.

From what I understand, last night Roeder had a massive pop at the players in the changing room and the players started answering back.  They then ignored Roeder and marched onto the bus leaving Roeder in the changing room.  My pal said he has never seen anything like it before.   My pal was also pitchside next to our dug out, he reckons the players have zero respect for Reoder from what he was picking up lst night.

http://www.newcastle-online.com/nufcforum/index.php?topic=39251.0

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #793 på: 01. Mai 2007, 13:09 »
Dette er faktisk veldig sant.

I mentioned this a few months ago. You never ever see quotes from the players in the press saying that they're behind the manager when he's been under a bit of pressure. Go back 18 months and the likes of Taylor, Shearer, Owen, Emre, etc. were quoted every other week just about saying they believed in Souness. Obviously he was crap, but it's surely a sign of how little respect Roeder has.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #794 på: 01. Mai 2007, 14:29 »
Roeder made my mind up after a horror show at St James' when the team looked short of ideas and leadership and he said: "It's not up to the manager to motivate players ... the players have to do it themselves".

Tenk å si noe sånt!!
Nei jeg angrer på at jeg har støttet Roeder så mye som et sekund! Få inn Allardyce nå!
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic