20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133074 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #750 på: 22. April 2007, 12:00 »
Roeder hadde ikke penger til å forsterke forsvaret i fjor sommer. Han ville ha mange rare folk og dyr, men pengene han fikk fra styret måtte brukes på Martins. At han hentet Martins og ikke en stopper kan vi umulig kritisere ham for. Martins var jo høyst, høyst nødvendig.

At han ikke finner noen spillere i januarvinduet er synd, men ikke overraskende, i og med at januarvinduet er et tullevindu som krever utrolig mye flaks og forhåndsplanlegging skal du få tak i noen.

Forøvrig virker det som at Roeder ikke visste hvor mye, eller lite, han hadde til rådighet i sommer. For det er rart hvis ikke han da planla summer spendings bedre. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Roeder trodde styret ville bevilge penger til en forsvarer hvis han fant en. Og han har neppe blitt fortalt på forhånd at han bare hadde 15 mill tilgjengelig totalt.

Forøvrig mener jeg at det å plassere en ung, talentfull midtstopper på backen i sine første kamper er positivt. Greit nok at han ikke kan hjelpe laget tilstrekkelig fremover, men det er for risikabelt å bryte opp den sentrale duoen, bare for å finne plass til en unggutt. Robson plasserte også Taylor som back helt i starten. Det hjalp oss lite fremover, men det var viktig matching for Taylor.

Men stoppere skal selvsagt ikke brukes som backer på permanent basis. Men samtidig så skal det sies at det ofte har vært vårt eneste alternativ. Backene våre har vært skadet, og alternativet er å neglisjere den defensive biten totalt ved å bruke en ving som back. Da synes jeg faktisk det er bedre å legge et større ansvar på våre offensive spillere for å fikse biffen offensivt.

Roeder vil nok så langt det lar seg gjøre kjøpe inn en stopper og to backer. For vi trenger i første omgang kun en back på hver side. Vi har tross alt en back på hver side fra før av. Nei, de backene vi har er ikke verdens beste, men det er jo nettopp derfor vi kjøper inn nye.

Problemet er at også Given, Duff, Parker, Emre og N'Zogbia har vært mye skadet denne sesongen. Det har gjort det svært vanskelig for oss. Dessuten har Duff, Parker og N'Zogbia slitt veldig etter at de ble skadefrie. Og jammen har de ikke blitt skadet på nytt igjen.

Det er ikke bare Owen og Ameobi som har vært skadet. Det er der problemet ligger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #751 på: 22. April 2007, 12:36 »
Meget bra innlegg Joakim, og jeg må si meg enig i det du skriver over her!

Bare for å kommentere det siste avsnittet ditt, som gjelder skader. Det har vært en del av Roeder sine STORE kritikere som har ropt ut og latterlig-gjort han hver gang han så mye som har nevnt skadesituasjonen i klubben, det synes jeg blir for dumt! Alle andre managere, spesielt de som styrer topp 4 lagene klager sin vei hver gang de mister 1 spiller eller 2 som er viktig for laget, så at Roeder skal få lov å nevne hvor vi står med henhold til skadesituasjonen uten å bli kritisert for det, ser jeg på som en selvfølge!

Et lite eksempel fra gårsdagens intervju med Alex Ferguson, "- Det er ingen tvil om at dette åpner døren for Chelsea. Vi har en skadekrise av dimensjoner. Skaden til Rio felte oss idag, sa United-manager Alex Ferguson til Sky Sports etter kampen. Fra før er Nemanja Vidic, Gary Neville og Mikael Silvestre på skadelisten. Også Kieran Richardson måtte ut med skade i dagens kamp."

Hvis Ferguson får lov til å si at ManU "har en skadekrise av dimensjoner" da han KUN har 4-5 spillere på skadelisten, og han stort sett har hatt tilnærmet skadefri tropp helt til nå, hva skal vi/Roeder kalle vårt skadeproblem denne sesongen da? Mourinho "sippet og søyt" også da han et øyblikk mistet Terry og Cech for noen kamper. Roeder har store deler av denne sesongen måttet klare seg uten spillere som Owen, Given, Emre, Parker, Duff, Moore, Ameobi, osv, den lista kan bli uendelig mye lengre!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #752 på: 22. April 2007, 12:54 »
At grunnen til at vi ikke styrket forsvaret i fjor sommer var at vi ikke hadde penger er bare tull, la oss si at man kun hadde 5mp tilgjengelig, hvorfor kjøper man da Duff? Dessuten, Campbell var gratis, Woodgate og Glenn Johnson kunne man fått på lån med opsjon på kjøp. Og jeg er ganske sikker på at de 5mp vi brukte på Duff hadde vært nok til å kjøpe Wayne Bridge. Du vil sikkert argumentere imot at Bridge ikke hadde kommet fordi Chelsea måtte vente lenge på Cole. Men hadde vi TIDLIG på sommeren sagt at vi ville kjøpe Bridge så hadde vi fått det, da hadde Chelsea hentet en annen venstre back, feks Carlos itillegg til at de fortsatte jakten på Cole. Mourinho har helt til denne sesongen sett på Bridge som for dårlig, dette fikk vi et tydelig bevis på da han hentet inn Del Horno, lånte ut Bridge og i tillegg i mange kamper spilte med Gallas som back. Så jeg mener med de midlene Roeder hadde tilgjengelig så kunne vi hatt Bridge, Woodgate, Campbell og G Johnson.

Ja det er vanskelig å finne spillere i januarvinduet, men med tanke på det forsvaret vi har så er det ikke vanskelig å finne spillere som er tilgjengelig. Jeg kan nevne Neill som et eksempel, han gikk til West Ham for nesten ingenting. Det er synd å si det, men en så dårlig spiller som S Warnock som gikk fra Liverpool til Blackburn hadde hevet nivået på venstre backen betraktelig. Ikke det at jeg ser for meg han som en langtidsløsning, men som en nødløsning ut sesong og kanskje som backup for en ny venstre back så kunne han fungert langt bedre enn Babayaro.

Å påstå at Roeder ikke visste hvor mye han hadde til rådighet blir for dumt å påstå, hadde Roeder funnet en forsvarssjef så hadde Fat Fred punget ut. Såpass burde vi ha lært å kjenne vår styreformann. Men jeg synes det er naturlig hvis han ikke ville bruke 15mp på Curtis Davies når vi ikke eier rutine i forsvaret.

Det er riktig at Taylor spilte back i noen kamper også under Robson, han spilte riktignok høyreback, noe som er langt lettere for en høyrebeint midtstopper. Men å beskylde Robson for å spille med midtstoppere på backplass til for dumt, Bernard var alltid å finne på venstrebacken og Hughes og i slutten Carr var alltid høyreback. Mulig dere ser på Hughes som back, men jeg mener han passet best som høyreback, mye på grunn av farten og at han var god en mot en.
Spillere som Ramage og Huntington eier ikke hurtighet og er veldig svake en mot en, når itillegg Ramage ikke eier pasningsfot så blir det nesten komisk å se disse på back. Du har et poeng Joakim at det kan være bra for Ramage å spille back isteden for å sitte på benken, men han dreit seg ut gang etter gang og selvtillitten forsvant helt.
Personlig så HATER jeg å se midtstoppere uten teknikk, fart og pasningsfot på back.

Grunnen til at vi mangler alternativer på backplass er jo Roeders egen feil, han hadde sjansen til å styrke denne posisjonen både i sommer og i januar. Hvis han er så dum å tro at Carr og Babayaro ikke blir skadet iløpet av sesongen så får han ta det på sin regning. Vi vet at begge er veldig skadeutsatte, og itillegg er de ikke gode nok. Roeder ser på Carr som en meget god back, han ser også på Solano som en glimrende løsning på backplass. Jeg er bra sikker på at det ikke blir kjøpt en ny høyreback denne sommeren hvis Roeder får fortsette.

Hva får deg til å tro at Roeder plutselig har fortstått at Carr og Solano ikke er bra nok som dekning på høyreback? Han klarte å gå inn i en sesong med bare 2 backer, nå ser han sikkert på Solano og Ramage som backer og mener dekningen er god nok.

Ja Given har vært mye skadet denne sesongen, noe som svekker laget enormt. Det at Duff og N`Zogbia har slitt skal ikke bety all verden sålenge vi har spillere som Milner og Luque som kan spille venstre kant. Parker har vært endel skadet ja, men fakta er at Butt har vært langt bedre enn Parker denne sesongen. Mye av grunnen mener jeg er at Parker spiller i en rolle som ikke passer han, Parker er et anker og ikke den offensive midtbanespilleren Roeder tror.

Å skylde på skadene blir så jævla latterlig, vi har i alle år hatt skader. Han lo da Souness skyldte på skadene, det samme gjorde vi. Men skal Roeder være unnskyldt pga skadene? Roeder har denne sesongen kunne benytte Dyer store deler av sesongen, det fikk feks aldri Souness gleden av.

Helt ærlig Joakim, offensivt har vi denne kampen gang etter gang mønstret spillere som Duff-Parker-Butt-Milner, Dyer-Martins. I tillegg har spillere som Emre, Luque og Solano vært tilgjengelige. Kan man da ikke forvente bedre enn en 13. plass? Dessuten ser jo Roeder på Sibierski som et av de beste kjøpene denne sesongen, jeg mener vi har sett at det er en grun til at han slet benken i Man City.

Problemet er ikke skadene vi har hatt denne sesongen, problemet er at Roeder ikke klarer å motivere spillerene, organisere laget defensivt og offensivt, gjøre de taktiske endringene som trengs under kampene, styrke laget der det treng. Hva får dere til å tro at alt blir så mye bedre neste sesong?

Jeg vet ikke hva dere andre forventer, men jeg mener vi bør spille i europacupen vær eneste sesong, og av og til være med å slåss om en CL plass.
an sparker ikke Bobby Robson??

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #753 på: 22. April 2007, 12:56 »
Å skylde på skader syns eg er helt greit, spesielt når skadeproblema har vore sånn som dei har vore. Men Roeder gjekk jo tidlig ut og sa at han skulle aldri skylde på skader. Derfor blir det litt dumt at han gjer det likevel.

Det er ganske typisk Roeder for øvrig, å ikkje holde ord.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #754 på: 22. April 2007, 13:01 »
Å skylde på skader syns eg er helt greit, spesielt når skadeproblema har vore sånn som dei har vore. Men Roeder gjekk jo tidlig ut og sa at han skulle aldri skylde på skader. Derfor blir det litt dumt at han gjer det likevel.

Det er ganske typisk Roeder for øvrig, å ikkje holde ord.
Det er jo i grunn litt utaktisk å gå ut å si at man aldri skal skylde på skader i utgangspunktet. Enhver oppegående fotballinteressert person skjønner jo hvor mye skader kan påvirke et lag og dets prestasjoner. Og de fleste som følger Newcastle, vet at skader ikke er et ukjent fenomen der i gården. Det vet Roeder også. Dette med at "en spillers skade er en annens mulighet" er jo greitt nok på en måte, men selvfølgelig svekker det oss når vi må bruke f.eks Matty Pattison i stedet for Duff eller Emre. Det skjønner alle. Roeder også, å tro noe annet er ikke annet enn naivt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #755 på: 22. April 2007, 13:04 »
Sitat fra: Frode
Hvis Ferguson får lov til å si at ManU "har en skadekrise av dimensjoner" da han KUN har 4-5 spillere på skadelisten, og han stort sett har hatt tilnærmet skadefri tropp helt til nå, hva skal vi/Roeder kalle vårt skadeproblem denne sesongen da? Mourinho "sippet og søyt" også da han et øyblikk mistet Terry og Cech for noen kamper. Roeder har store deler av denne sesongen måttet klare seg uten spillere som Owen, Given, Emre, Parker, Duff, Moore, Ameobi, osv, den lista kan bli uendelig mye lengre!
Godt poeng, MEN... man ser en stor forskjell på MænJu med og uten 3-5 av sine beste spillere. Og man ser nesten et verdenshav av forskjell på Chelsea med og uten Terry og\eller Cech. Men når det gjelder Newcastle er jeg litt bekymret over hvor liten forskjell vi ser på laget med og uten flere av våre antatt beste spillere(?)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #756 på: 22. April 2007, 13:21 »
Gjennomgangsmelodien sålangt i år har jo vært at vi har sett bedre ut med mange skadde spillere (!!).
Jamfør når vi spilte forsvarssfirer med Ram, Tayls, Edgar og Hunty for eksempel.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #757 på: 22. April 2007, 13:25 »
Sitat fra: Frode
Godt poeng, MEN... man ser en stor forskjell på MænJu med og uten 3-5 av sine beste spillere. Og man ser nesten et verdenshav av forskjell på Chelsea med og uten Terry og\eller Cech. Men når det gjelder Newcastle er jeg litt bekymret over hvor liten forskjell vi ser på laget med og uten flere av våre antatt beste spillere(?)
Jeg er så avgjort ingen spåmann, men jeg gjetter på at den forskjellen vil man se betraktelig mye bedre neste sesong, om man da ikke nok en gang får et liknende skadehellvette!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #758 på: 22. April 2007, 22:42 »
I fjor sommer gikk Roeder 100% inn for Robert Huth. Mange her inne vil mene at det var bra vi ikke fikk ham, men jeg nekter å tro at styret nektet Roeder penger til Huth bare fordi de mente han var for dårlig. Når vi ikke har penger til Robert Huth, da har vi jammen ikke penger til andre spillere heller.

Roeder har visst hele tiden at forsterkninger defensivt var nødvendig. Han var nærmest desperat etter defensive forsterkninger i Januar. Han la inn bud på ørten spillere. Det er ikke nødvendigvis Roeders feil at han ikke får tilslag på spillerne. Og når han først går inn for forsvarsspillere, og ber styret om penger. Hvorfor har han da neglisjert den defensive biten? Da kritiserer man kun fordi man vil kritisere. Uten at man egentlig har noen vesentlig grunn til å kritisere.

Og ja, vi har ved flere anledninger møstret en brukbar offensiv linje. Men noen av spillerne i den offensive linja har spilt direkte dårlig ved flere anledninger denne sesongen. Og det har vært SENTRALE spillere. Når bærebjelkene spiller dårlig, så er det vanskelig for kollektivet å lykkes. Man kan selvsagt spørre hvorfor disse spillerne ikke presterer, og Roeder kan være en av flere grunner til dette. Men faktum er at de har spilt dårlig, og det gjør det veldig vanskelig. I tillegg har vi så og si aldri spilt med samme lag i to kamper på rad. Og det er aldri positivt. Sentrallinjen har aldri vært den samme. En ting er pga dårlige prestasjoner fra enkelte av spillerne. En annen årsak er skader.

Det er ikke til å komme utenom at vi har hatt usannsynlig mange skader denne sesongen, og jeg mener at Roeder kan lastes kun for et mindretall av dem. At spillere har blitt meldt kampklare og skadefrie før de egentlig var det er ikke Roeders feil. Roeder trosser ikke fysioene.

Roeder er langt ifra så håpløs som folk sier, og han har stort sett gjort det brukbart bra på transfermarkedet.

Jeg kan ikke si for sikkert hvorfor Roeder kjøpte Duff, og hvorfor han ikke brukte de pengene på forsvarere. Men det kan heller ikke noen av dere andre. Det er ene og alene Roeder som kan forklare dette. Jeg mener derimot at Roeder var såpass klar over våre defensive problemer at han ikke hadde kjøpt Duff om ikke han hadde trodd at han hadde penger til forsvaret også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #760 på: 28. April 2007, 14:20 »
Jeg er av den klare oppfatning av at han allerede har takket NEI til klubben en gang før!?! Da mener jeg at han viste såpass lite interesse for klubben vår at han egentlig IKKE ønsker å trene NUFC! Jeg vil derfor IKKE ha han som ny manager hos oss! En gang nei, alltid nei!

PS! Slike ting tilgir jeg IKKE, "vi" endte jo opp med Souness isteden! Kunne det blitt værre!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #761 på: 28. April 2007, 14:23 »
Eventuelt at han er en lojal manager som ikke lar Bolton i stikken midt i en sesong. Slik tolker jeg det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #762 på: 28. April 2007, 14:50 »
Jeg ville tatt i mot Big Sam med åpne armer! ;D

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #763 på: 28. April 2007, 14:58 »
Jeg er av den klare oppfatning av at han allerede har takket NEI til klubben en gang før!?! Da mener jeg at han viste såpass lite interesse for klubben vår at han egentlig IKKE ønsker å trene NUFC! Jeg vil derfor IKKE ha han som ny manager hos oss! En gang nei, alltid nei!

Enig med Eilertsen.

Tror egentlig han er ganske så interressert i jobben. Var det ikke han og Paul Jewell som ble sure da Newcastle ansatte Roeder som ikke hadde de rette papirene? Disse to var jo to kandidater så det tolker jeg egentlig som at de var sure for at de ikke fikk jobben.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #764 på: 28. April 2007, 19:55 »
http://soccernet.espn.go.com/et/managers?cc=5739

Roeder på siste plass på "manager ratings" !! HAHA ;D