20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 132998 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Are

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #735 på: 19. April 2007, 14:45 »
veldig enig i det du sier her Rolfern, det å sette inn Shearer som manager nå er etter min mening en for stor sjanse å ta. Og som du sier, la han prøve seg med et mindre lag først, eventuelt newcastle sitt juniorlag eller kanskje reservelag.

hadde jo vært synd hvis Shearer ble innsatt som manager og av en eller annen grunn mislykkes. han er jo en stor helt med sinnsykt godt rykte i klubben, og det hadde vært tragisk hvis dette ryktet ble svekket på grunn av dårlige resultater som manager. som vi har sett de senere årene er jo fansen nådeløse mot de managerne som ikke lykkes.

jeg har tro på at Roeder er det beste alternative akkurat nå, med tanke på hvor mye rot og spekulasjoner som hadde oppstått hvis han ble sparket. vi får se hva han får til i løpet av sommeren og til sesongstart, vil ikke avskrive han helt ennå. MEN det skal likevel ikke mer til enn at han for eksempel fornyer kontrakten med Bramble, så skifter jeg nok mening :P

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #736 på: 19. April 2007, 14:48 »
Vi trenger stabilitet og Roeder ved roret neste sesong. Om vi spiller like dårlig da og ender på midten av tabellen så får Roeder gå. Vi må ha en viss framgang synes jeg fra denne katastrofe sesongen. Men nå ser vi at Roeder har ansatt 7 talent speidere slik Arsenal har. Da bør han få en sjanse. Men som sagt. Går det like dårlig neste sesong som denne så spark han!
Andreas Martins

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #737 på: 19. April 2007, 16:57 »
Vi trenger stabilitet og Roeder ved roret neste sesong. Om vi spiller like dårlig da og ender på midten av tabellen så får Roeder gå. Vi må ha en viss framgang synes jeg fra denne katastrofe sesongen. Men nå ser vi at Roeder har ansatt 7 talent speidere slik Arsenal har. Da bør han få en sjanse. Men som sagt. Går det like dårlig neste sesong som denne så spark han!

Hvor er stabiliteten hvis vi skal sparke Roeder neste sesong!? Hvis vi skal ha stabilitet så bør Roeder få en 5års kontrakt som han fullfører.

Roeder out!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #738 på: 19. April 2007, 16:58 »
Det er ingen tvil om at Roeder er manager i starten av neste sesong. Det finnes ikke et fnugg av tvil om det. Så la oss bare akseptere det som et faktum.

Så er det et annet faktum. Roeder MÅ handle inn klassespillere i de bakre rekker foran neste sesong. En venstreback er han pokka nødt til å ha, i tillegg til en eller to midtstoppere. Og uten at jeg har sett det bli nevnt med et kløyva ord i media, en høyreback.

Hvis Roeder får på plass det, så kan han begynne å jobbe med å sette laget. Og så må man få resultater allerede i starten av sesongen. Resultater som gjør at man har et grunnlag å bygge videre på utover sesongen. Men jeg er ganske sikker på at Roeder sparkes hvis han ikke oppnår resultater tidlig. Vi må ikke engang nærme oss bunnstriden neste sesong, og nedrykksspøkelset skal vi være kvitt FØR jul. skjer ikke det tror jeg sjansen er stor for at Roeder forsvinner før sesongen er over.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #739 på: 19. April 2007, 17:14 »
Men det verste som kan skje er at Newcastle faktisk får en dårlig start og sparker Roeder etter 7-8 kamper. Da graver vi oss enda lenger ned i møkka, og må vente i 1-2 år til før vi har "bygd opp laget" på nytt. Er så dritt lei det nå! Så hvis Roeder sitter neste sesong ( noe han gjør 99% sikkert ), så tjener Newcastle best på å la han sitte. Men han må som du sier Joakim hente inn de nødvendige spillerne i sommer. 1 VB, og MINST 2 stoppere! Gooch, Moore og Bramble skal vekk. I tillegg vil jeg ha HB, men Solano har kledd den rollen bra, så i verstefall kan han spille der. Jeg vil også han en spiss, type Alan Smith.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #740 på: 19. April 2007, 21:30 »
På keeperplass har vi grei dekning. Krul bør kanskje lånast vekk.

Babayaro og Carr må også vekk, i tillegg til Onyewu, Moore og Bramble. Per dags dato har vi ingen som kan spele venstreback, derfor må vi ha minst to nye for det er helt klart på venstrebacken vi slite mest. Etter mi meining treng vi berre ein ny midstoppar. Huntington, Edgar og Ramage kan være backup.
Sjølv om Solano har klart seg greit på høgreback bør vi også hente inn ein ny høgre-back. For det første er ikkje Solano god nok til å være førstevalg, og for det andre må vi ha backup på plassen.

Om vi får Sidwell er midtbana bra nok i første omgang. Dyer vil også forsterke midtbana når vi får tilbake spissane Owen og Ameobi. Han kan tilføre kreativitet som forsvinn om Emre blir seld.

Om vi har råd bør vi helst gå for ein ny spiss. Owen, Ameobi og Martins er dei einaste dugande. Om ein av dei skulle bli langtidsskada som ikkje er usannsynlig, slite vi igjen. Sibierski, Dyer, Luque, og Carrol er ikkje gode nok på spissplass, i hvertfall ikkje endå.

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #741 på: 20. April 2007, 09:46 »

Hvor er stabiliteten hvis vi skal sparke Roeder neste sesong!? Hvis vi skal ha stabilitet så bør Roeder få en 5års kontrakt som han fullfører.

Roeder out!

Enig. Gi mannen en 5 års kontrakt, med en klausul om at hvis han ikke presterer så får han fyken!
Andreas Martins

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #742 på: 20. April 2007, 12:47 »
Jeg registrerer enkelte mener Roeder bør få enda en sesong på seg, her er jeg veldig uenig. Han har bevisst denne sesongen at han ikke er rette mannen for en storklubb som Newcastle. Han sa før denne sesongen at topp 6 var et minimum av hva vi kunne forvente, rette målet er vi ikke i nærheten av å nå.
Vi spiller like dårlig fotball nå som vi gjorde under Souness, og det er en skandale. Souness var alle imot, inkludert meg selv, men resultatene var ikke mye dårligere enn de er nå. Han tok oss blant annet langt i UEFA-cupen og Ligacupen. Under Souness spilte vi periodevis bra hjemme på SJP før det raknet, nå spiller vi svært sjelden bra verken hjemme eller borte.

Han tror alt skal rette seg med de skadde spillerne tilbake fra skade, jeg er ikke så sikker på dette. Det er ikke noe guts i spillergruppa, vi bestemmer ikke hjemme på SJP som jeg mener vi bør gjøre. Andre managere i lag som Everton og Bolton får langt bedre resultater enn vi får selv om de har langt dårligere spillere enn Roeder har tilgjengelig.

Given er en av PLs aller beste spillere.
Forsvaret er tragisk med unntak av Taylor, men dette har Roeder en stor del av skylden for, han hadde muligheten til å forsterke i sommer men gjorde det ikke.
Midtbanen skal være en av PLs beste, men fremstår fantasiløs og helt uten selvtillitt. Dette er selvsagt Roeders ansvar, for spillerene han disponerer er topp klasse. Duff,Dyer,Parker,Emre,Milner,Solano,N`Zogbia og Butt er mer enn de fleste andre managerne i PL kan drømme om.
Vi har en Martins på topp som nesten ingen andre lag i PL kan matche, vi har en Luque som Roeder har klart å ødelegge helt.

Spillerstallen er god den, ser vi bort fra forsvaret. Roeder burde klart å sikre oss topp 6 selv med det forsvaret og skadene vi har hatt. Vi har ikke hatt en skikkelig manager siden Robson, og nå er det på tide å få inn en manager av klasse.
an sparker ikke Bobby Robson??

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #743 på: 20. April 2007, 13:15 »
Nå sitter Roeder en sesong til, så vi får bare se og støtte han så godt vi kan. Hjelper ihvertfall ikke å klage, virker det som...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #744 på: 20. April 2007, 13:19 »
Hehe, jeg må flire litt av "abel" innlegget, det blir litt som å si at jeg har verdens beste plastikk bollen, men det er bare et stort hull i det sånn at du ikke kan lagre noe i den.

Stallen til Newcastle er ikke god nok til å være i Premier League toppen. Vi har 3 spisser som kan holde oss der, 1 har vært frisk i år.

midtbanen er solid og er ilag med keeperen er den tilnærmet bunnsolid.

Forsvaret er jo en sil. Vi har ikke hatt kontinuitet i forsvaret dette året, og det er nettop der de sterkeste klubbene har sin fordel, de har ikke hatt skade. Vi har vell iløpet av de 4 siste månedene stillt 1 kamp med en "utdannet" venstre back. Høyre backen har vært midtbane spiller siden han kom til Newcastle. Greit at han orginalt spillte på hørebacken, men det er jo da noen år siden.

Jeg tror faktisk ikke at det er mange andre trenere i England som kunne gjort det så bra som Roeder har gjort det med spillere som Huntington, Edgar, Ramage, Solano og Carr missplasert på feil siden av banen. Unguttene har imponert i år, men vi skal ikke glemme at dette er første sesongen deres i topp divisjonen, og det kan være tøfft...

Så jeg støtter Roeder fullt ut, jeg er faktisk fornøyd med den mannen på Transfer markede, han la inn enormt med bud på spillere, men januar vinduet er vanskelig... og sist sommmer hentet han inn mye kvalitet til klubben. og da hadde han begrenset tid pga av Shepard letet etter andre løsninger..
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #745 på: 20. April 2007, 13:50 »
Det er synd å si det, men abel har helt rett i det han sier.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #746 på: 20. April 2007, 14:32 »
Enig i det meste av det Abel sier.
MEN:
Topp 6 plassering:
Mulig det er jeg som husker feil\dårlig, men jeg innbiller meg at det var Fat Fred som satte denne målsetningen for Newcastle før sessongen?

Så registrerer jeg dette med Souness:
Jeg kan ikke se at han gjorde noe bedre enn Roeder, og vil være forsiktig med å gi ham noe særlig ære for at vi nådde langt i UEFA Cupen i hans første sessong. Han tok tross alt over ett lag som hadde blitt nummer 5 året før og som hadde et stort potensiale. Men Souness tilhører fortiden og ingen vits i å bruke energi på å dvele for mye ved den.

Så: er spillerstallen virkelig god nok til topp6 med det forsvaret og med de skadene slik som Abel skriver?
Jeg mener nei, og det kan kort forklares med ett enkelt ord: forsvaret. Men så igjen: dersom målsetningen var klar: er det ikke da lurt å bygge laget deretter? Dersom forsvaret er for dårlig må det forsterkes, da kan ikke alle pengene svis av på et par spillere, og en av dem i en posisjon hvor vi haddde brukbare alternativer fra før.

Så kan vi selvsagt stille spørsmålstegn ved Shepards krav og forventninger. Det gikk i høst rykter om at han var gjerrig og ikke ville bruke altfor mye penger. Var da topp-6 et urealistisk krav? Siden dette blir mye spekulasjoner så moderer jeg meg til å si kanskje.

Og så: JA, det er på tide å få inn en stor manager igjen som Robson nå.
Hva så med kontinuiteten og la Roeder få tid: dessverre. Mannen har ikke den nødvendige respekten å vise til for å kjøpe seg nok tid. Dette skyldes nok en tynn eller lite imponerende CV. Folk som snakker om kontinuitet er villige til å gi Roeder en sessong til. Javel, det er marginalt med tid da mannen nå har satt opp et enormt speidernett og satser på dette. Da trengs mer enn en sessong. Og det ser det ikke ut som Roeder kan tillate seg å håpe på. Jeg vet iallfall at ikke jeg håper han får mer enn toppen en sessong til.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #747 på: 20. April 2007, 18:19 »
Det viktigste er å ha en dyktig manager, som kan gi oss resultater. Hva han heter og hvordan merittlista ser ut gir jeg blanke faen i.

Når det gjelder mangelen på styrking av forsvaret, så vil jeg forsvare Roeder litt. I sommer fikk han øremerket penger til å kjøpe en erstatter for Michael Owen, og ellers hadde han ganske lite penger å rutte med. 10 millioner gikk med til Martins, som var høyst nødvendig. Det var kanskje ikke kjempenødvendig med 5 mill for Duff, men jeg vil nødig kritisere Roeder for det. Det var styret som såvidt meg bekjent ikke maktet å finne penger til å kjøpe Huth. Nå var riktignok ikke Roeder uten videre hypp på Woodgate, og det får være hans sak. Jeg forstår det om han tenkte på skadene hans. Campbell var uaktuell pga at han er godt over 30 år, og Roeder letet etter spillere mellom 25 og 30 år. Det kan vi nødig kritisere Roeder for, i mine øyne.

I januar-vinduet er det utrolig vanskelig å kjøpe spillere. Roeder lette, men måtte ta til takke med Onyewu, en spiller som tydeligvis ikke har det som skal til, selv om han er en god spiller.

Jeg vil nødig sammenligne med Souness. Statistisk sett er jeg ganske sikker på at Roeder har bedre resultater. Og det er ikke bare pga vårsesongen i fjor. Jeg mener faktisk det var mye mer apatisk og fantasiløst under Souness enn det er nå. Til tider er det apatisk og fantasiløst nå også, men stort sett synes jeg spillet er bedre nå enn da.

Jeg vil forøvrig også si at skadene har gjort det veldig vanskelig for oss å få satt et lag. Det har nærmest vært umulig å stille med samme lag i to kamper på rad. Den ene spilleren har vært frisk til en kamp, før hans makker har blitt skadet i neste. Og flere av de samme spillerne har blitt skadet gang på gang på gang. Når det i tillegg har seg slik at vi spiller bedre med ungguttene på laget, enn de etablerte, så er det noe alvorlig galt en plass, og det er ikke nødvendigvis manageren det da er noe galt med. Sentrale spillere som dro lasset for oss i fjor vår har ikke hatt mulighet til å gjøre det samme i år. Parker har vært veldig mye skadet, og har ikke greid å finne formen, Shearer har lagt opp. Og i forsvaret har vi tidvis måttet bytte tre spillere fra kamp til kamp. Sentrallinja har vært forskjellig i nesten hver kamp, og Taylor, Milner og Martins har fått altfor mye ansvar på sine skuldre.

Joda, Roeder har gjort noen feil. Og nei, jeg er ikke sikker på om han er den som ender vår langvarige troféjakt, men jeg ser ingen grunn til at han skal få kjøpe de spillerne han vil i sommer og få dem til å prestere sammen med de etablerte.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #748 på: 20. April 2007, 23:50 »
Du må bare le Erlend, men hvis du tar en titt på tabellen så ser du at lag som Everton, Bolton, Portsmouth, Reading, Blackburn og Aston Villa ligge over oss. Kom ikke å fortell meg at disse lagene har bedre spillerstaller enn oss. Du klager over at vi har det dårligste forsvaret i PL, og jeg er enig i at forsvaret ikke holder mål, og dette har vi visst i mange år nå. Problemet er at Roeder ikke ser/så dette når han burde ha sett det. Han mener vi har god nok dekning på høyrebacken i Carr og Solano, jeg er av en helt annen oppfatning. Roeder valgte selv å ikke hente Campbell og Woodgate fordi dette ville ødelegge utvikling til Taylor, dette er forøvrig den største tabben han har gjort og kan komme til å koste han jobben. Taylor hadde garantert utviklet seg mer ved siden av Campbell eller Woodgate, nå står han som 20 åring ansvarlig for å holde orden på et vaklende forsvar. Vi har slitt voldsomt på venstre backen helt siden Bernard forlot oss, jeg har sagt i mange år at dette er den plassen vi først og fremst måtte forsterke. Hva skjer i sommer? Jo, Roeder er naiv nok til å tro at Babayaro er god nok, og skulle han bli skadet så kan vi jo bruke Ramage. Ramage er midtstopper, og selv som midtstopper kommer han aldri til å bli god nok for et lag i PL.
Roeder hadde HELE jævla sommeren til å forsterke forsvaret, men han prioriterte midtbanespillere og spisser. Å si at det ikke var penger tilgjengelig tror jeg bare er tull, hadde Roeder gått 100% for Woodgate og Campbell så hadde vi fått disse, hadde han forsøkt seg på Glenn Johnson så hadde han vært Newcastlespiller, iallefall på lån. Nå regner jeg med at speiderne og Roeder har bedre oversikt enn meg over venstre backer i Europa, men jeg kan garantere at det finnes over 20 tilgjengelige venstre backer som er bedre enn Babayaro. Problemet er at denne posisjonen aldri har blitt prioritert av Roeder.

Jeg er enig at vi måtte ha en erstatter for Shearer, og Martins er et godt kjøp. Men la oss si at Roeder da kun hadde 5MP tilgjengelig, hvorfor bruker han da pengene på en venstre kant der vi allerede har N`Zogbia, Luque, Milner, O`Brien og Emre som kan bekle denne rollen? Han da må da for helvete se at vi mangler backer? Jeg jublet over kjøpet av Duff jeg, fordi jeg anser Duff som en av PLs beste venstre kanter, men hadde jeg visst at det gikk på bekostning så hadde jeg ikke vært like begeistret.

Jeg tror Roeder er en litt for stolt person, han vil så gjerne bruke juniorene som han har trent, vise resten av verden hvilke talenter han har fått frem. Problemet er at Ramage og Huntington blir plassert på backene når de får sjansen, her er de PLs aller dårligste backer. Huntington har muligheten til å bli en brukbar midtstopper engang i fremtiden, men som back vil han aldri fungere. Roeder har også gjort det kunststykket å plassere vår eneste gode midtstopper Steven Taylor som back i en rekke kamper, håpløst spør dere meg.

Sesongen gikk og Babayaro og Carr slet selvfølgelig med skader, vi spilte nok en gang med Ramage på back, og det fungerer selvfølgelig svært dårlig. Så åpner overgangsvinduet igjen, Roeder klarer nok engang ikke å skaffe oss en back. Vi ender opp med en midtstopper på samme nivå som Moore og Bramble. Da spør jeg meg, ser ikke Glenn Roeder at vi har tapt sinnsykt mange poeng på at vi ikke har backer? Kom ikke å fortell meg at det ikke var mulig å få tak i brukbare backer i januarvinduet, hva med Lucas Neill? Roeder viser ikke interesse i det hele tatt.

Jeg ser ingen grunn til å la Roeder fortsette, han klarer sikkert å kjøpe en midtstopper, hente Sidwell og kanskje en spiss. Men problemet er at vi trenger minst to backer, en rutinert midtstopper ala Woodgate, og hvis det da er mer penger tilgjengelig så kan man begynne å se etter en spiss.
Jeg skal vedde på at hvis Roeder får fortsette så ser vi både Solano, Ramage og Huntington spille back iløpet av neste sesong.

Jeg fatter ikke hvordan dere kan si dere fornøyde med den jobben Roeder har gjort, vi ligger under midten av tabellen, og vi røyk ut av alle cupene relativt tidlig. Selv om Owen og Ameobi har vært skadet så mener jeg de fleste managerne i PL hadde fått til mer med et lag som består av spillere som: Given, Taylor, Duff, Parker, Emre, Dyer, Milner, Butt, N`Zogbia og Martins.
an sparker ikke Bobby Robson??

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #749 på: 21. April 2007, 00:27 »
Grattis med supert innlegg :)
Enig i alt.
Spessielt det med stolt person. Roeder er også for stolt til og inrømma feil. Når Newcastle taper så er det ALDRI hans feil. Han er den SISTE som har gjort noke feil.

Roeder OUT!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]