20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133111 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #720 på: 16. April 2007, 10:44 »

Listen er lang men her er noen som kommer langt foran svenskefaen:

Van Gaal
Guus Hiddink
Alan Shearer
David Moyes
Gordon Strachan
Ottmar
Koeman

Pluss Pluss

Shearer!Ikke faen. La han heller bevise at han er god nok i en annen klubb. Ellers er jeg enig i resten.

Van Gaal og Koeman sitter i Nederland, England og Premier League burde være fristende. Strachan sitter godt i Celtic, men samme argumentet gjelder her. Premier League er et par hakk mer utfordrende enn å ende opp med minimum sølv hver sesong. Moyes kan jo søke seg større utfordringer, gjort en god jobb med Everton. Ottmar er som vanlig aktuell blant supporterene. Ikke noe dårlig alternativ.

Ellers ville jeg lagt til Big Sam i Bolton. Forferdelig undervurdert manager.

Nå har jeg aldri skjønt hvorfor ikke Shearer kan lede Newcastle. Hadde spillere som Mancini, Koeman, Klinsman og Frank Rijkaard noe erfaring før de begynte på det høyeste plan som managere?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #721 på: 16. April 2007, 10:49 »
Det kan se ut som Zogbia forsvinner til sommeren om galskapen får fortsette som manager. Han klaget over 2-3 spillere som ikke hadde motivasjon til å spille for Newcastle. Zogbia ble byttet ut i pausen til fordel for Carroll og er garantert en av disse. Zogbia har ikke prestert under Roeder, og det lukter exit lang vei.

http://www.mirror.co.uk/sport/football/tm_headline=singing-same-old-toon%2D--%26method=full%26objectid=18910977%26siteid=89520-name_page.html
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #722 på: 16. April 2007, 10:51 »
Hahahahhahaaha for en gjøk. Når han tok over som manager for Newcastle skulle han aldri bruke skader som unnskyldning. Nå gjør han det stort sett hver eneste gang laget taper.

http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtml?view=DETAILS&grid=A1YourView&xml=/sport/2007/04/16/sfnpor16.xml

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #723 på: 16. April 2007, 11:04 »

Van Gaal
Guus Hiddink
Alan Shearer
David Moyes
Gordon Strachan
Ottmar
Koeman

Pluss Pluss

Shearer!Ikke faen. La han heller bevise at han er god nok i en annen klubb. Ellers er jeg enig i resten.

Van Gaal og Koeman sitter i Nederland, England og Premier League burde være fristende. Strachan sitter godt i Celtic, men samme argumentet gjelder her. Premier League er et par hakk mer utfordrende enn å ende opp med minimum sølv hver sesong. Moyes kan jo søke seg større utfordringer, gjort en god jobb med Everton. Ottmar er som vanlig aktuell blant supporterene. Ikke noe dårlig alternativ.

Nå har jeg aldri skjønt hvorfor ikke Shearer kan lede Newcastle. Hadde spillere som Mancini, Koeman, Klinsman og Frank Rijkaard noe erfaring før de begynte på det høyeste plan som managere?

Ka har vi egentlig å tape på å ansette Shearer? Verre enn det er no kan det umulig bli uansett.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #724 på: 16. April 2007, 11:16 »

Van Gaal
Guus Hiddink
Alan Shearer
David Moyes
Gordon Strachan
Ottmar
Koeman

Pluss Pluss

Ka har vi egentlig å tape på å ansette Shearer? Verre enn det er no kan det umulig bli uansett.

Neppe, og ingen kjenner klubben og folket bedre enn han. Det er ingen hemmelighet at det var nettopp han som snakket i garderoben før kampene på slutten av fjoråretssesong. Noe Roeder også bekreftet selv.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #725 på: 16. April 2007, 11:32 »
Forundrer meg ikke om Zoggy går til sommeren nei, har egentlig tenkt på det lenge.

Men en ting er sikkert, jeg tror Roeder kommer til å være manager for Newcastle også når sesong 07/08 starter opp.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #726 på: 16. April 2007, 12:07 »
Forundrer meg ikke om Zoggy går til sommeren nei, har egentlig tenkt på det lenge.

Men en ting er sikkert, jeg tror Roeder kommer til å være manager for Newcastle også når sesong 07/08 starter opp.

Desverre. Han kjem til å få sparken etter ein 5-6 kampar og då er mykje av sesongen allerede øydelagt.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #727 på: 16. April 2007, 12:16 »

Desverre. Han kjem til å få sparken etter ein 5-6 kampar og då er mykje av sesongen allerede øydelagt.

Nettopp. Det skjer hele tiden, og vi må vente på at neste sesong kommer i gang igjen! Hvorfor kan vi aldri lære!?

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #728 på: 16. April 2007, 14:23 »
Det beste ville ha vært å funnet en ny manager umiddelbart etter denne sesongen, slik at vedkommende som tar over får tid til å bestemme seg over hvilke spillere han vil ha med videre, hvem som må gå og ikke minst få tak i spillere den nye manageren vil ha (prøve å få tak i dem iallefall!)

Det er ingen vits at Roeder skal bruke x-antall pund på nye spillere som den nye manageren senere ikke har brukt for.
For lagets del ville det aller beste vært å ha en manager klar før denne sesongen er ferdig, slik at perioden mai-august kan brukes til å rydde opp i klubben for spillere og gå til anskaffelse av nye spillere...

Dessverre blir nok Roeder vår manager neste sesong også, og det vil bety enda en sesong med labre resultater og spillere helt ute av form og vilje til å spille for klubben i svart og hvitt...dessverre!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #729 på: 16. April 2007, 14:39 »
Roeder får kjørt seg skikkelig om dagen, og det ikke uten grunn. Deilig å se at flere og flere er dritt lei de dårlige unnskyldningene hans. Her kommer det også fram at han takket nei til Sol Campbell. En av de bedre stopperene i PL denne sesongen. Snakk om gjøk.

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premiership/article1658054.ece

Hadde Campbell kommet til oss, ville han sikkert blitt en middelmådighet med en gang, og da hadde du nok klaget over Roeder for å hente inn gammelt skrot.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #730 på: 16. April 2007, 15:01 »
Roeder får kjørt seg skikkelig om dagen, og det ikke uten grunn. Deilig å se at flere og flere er dritt lei de dårlige unnskyldningene hans. Her kommer det også fram at han takket nei til Sol Campbell. En av de bedre stopperene i PL denne sesongen. Snakk om gjøk.

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premiership/article1658054.ece

Hadde Campbell kommet til oss, ville han sikkert blitt en middelmådighet med en gang, og da hadde du nok klaget over Roeder for å hente inn gammelt skrot.

Om han hadde klart å gjort Campbell til en middelmådighet så sier det ganske så mye om Roeder. Ser slettes ikke bort i fra at du har rett her.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 16. April 2007, 15:08 »
Som jeg sa om ZOG, og Duff er ute for sesongen.

Alan Oliver:

To make matters worse for Roeder, Duff's injury a comes at a time when his natural replacement Charles N'Zogbia appears to be going through the motions.

It's hard to find one positive thing the French midfielder has done this season after deservedly winning the North East Young Player of the Year at the end of the last campaign.

I understand that United feel N'Zogbia has had his head turned by the fact that Arsenal are reported to be interested in him.

The talk coming out of the United camp is that Roeder blasted N'Zogbia at half-time on Saturday for his lacklustre display before substituting him.

At least N'Zogbia lasted longer than Craig Moore, who was hauled off after 29 minutes. He could not handle Kanu - so what chance would the Aussie defender have against Didier Drogba and Co on Sunday?

United have a free week while Chelsea have a London derby at West Ham on Wednesday night following on from yesterday's gruelling extra-time FA Cup semi-final victory over Blackburn Rovers.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #732 på: 16. April 2007, 15:20 »
Jeg er så forbanna redd for at alt går rett til helvette i sommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #733 på: 16. April 2007, 17:03 »
Jeg stiller nokså lave krav til neste sesong. For å bygge et topplag er utrolig vanskelig.Jeg går for en topp 10 neste sesong ;D Så må laget lære seg lagspill.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #734 på: 19. April 2007, 13:42 »

Det finnes spillere som greier overgangen fra å være spiller til å bli manager godt. De du nevner som eksempler er suksesshistorier, men man kan jo i samme slengen nevne navn som Ian Rush, Bryan Robson, Greame Souness, Ruud Gullit, Peter Shilton, John Barnes, David Platt, Steve McClaren(!). Kan jo nevne at 3 av de mest suksessrike managere i England de senere år(Wenger, Benitez og Mourinho) ikke har noe særlig erfaring som spillere...

Shearer er et usikkert kort. En fantastisk karriere som fotballspiller bak seg, men er du villig til å ta risikoen ved å la han bli Newcastle sin neste manager?
Foretrekker du Shearer framfor 'proven managers' som Big Sam, Moyes og Van Gaal?

Shearer bør heller ta over en mindre klubb, og bevise at han duger som manager. Det er ingen garanti at suksess som fotballspiller er ensbetydende med suksess som manager.

Shearer hadde garantert blitt et populært valg blant supporterene, men er det ikke smartere å satse på et sikrere kort?

Er kriteriet for Shearer som ny manager at han har vært en av klubbens største spillere gjennom tidene?
Carr har altfor få landskamper for England!