20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133004 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #690 på: 14. April 2007, 13:39 »
Shearer har ingen trenererfaring, ingen managererfaring, ingen erfaring med transfer, ingen tidligere elever som han kan lokke til seg...

Jeg er rett og slett alt for redd for at det kommer til å gå dårlig. Derfor vil jeg ikke ofre han nå. Det værste scenarioet jeg kan tenke meg er at fansen snur seg i mot han og/eller enda værre; han rykker ned med Newcastle.

La han få noen år på ryggen i Leeds/Crewe/Luton/York/Burnley, før han tar over Newcastle. Jeg vil gjerne se han som manager en dag, men akkurat nå tror jeg det er en for stor risiko å ta.

Nå hadde vel heller ikke Roy Keane noe erfaring. Har kjørt Sunderland fra nedrykk til topps på rekordtid. Er ganske så sikker på at Sunderland ligger foran Newcastle på tabellen i det Roeder får sparken neste sesong.
« Siste redigering: 14. April 2007, 14:29 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #691 på: 14. April 2007, 14:32 »
Nok en manager som langer ut mot Roeder. Redknapp har som Van Gaal helt rett.

Redknapp has a go at rival RoederApr 14 2007

By Paul Gilder, The Journal

There will be no love lost between Glenn Roeder and Harry Redknapp this afternoon after the Portsmouth manager questioned his counterpart's credentials and described Newcastle as Premiership football's perennial underachievers.

Redknapp appointed Roeder to his Upton Park coaching team in 1999 but having seen the younger man replace him in the West Ham hotseat following his departure two years later, it seems a grudge endures.

The 60-year-old's discontent appears to stem from his successor's suggestion that he inherited a sub-standard squad following the London club's relegation in 2003. Redknapp last night moved to set the record straight, before attempting to belittle Roeder's record at St James's Park.

"When I left (West Ham), he took over and then suddenly they get relegated," said the Fratton Park boss, whose pre-match comments could not have been less diplomatic. "He has had other clubs like Gillingham and Watford - but West Ham were the best team to have been relegated, in my opinion."

Roeder will point to the seventh-place Premiership finish achieved in his first season in charge at Upton Park and the considerable problems he encountered during his second. It will matter little to Redknapp.

In questioning his coaching opponent's achievements, he said: "Glenn has come back into management at Newcastle - he has got a good job. When Graeme Souness left, they put him in (caretaker) charge and after a couple of good results, he got the job. But they have some great players there and, looking at their squad, Newcastle should be much higher. There's a lot of talent in the team, people like (Kieron) Dyer, (James) Milner and Damien Duff, and they should be right up there for what has been paid out. In many ways, Newcastle might feel they have underachieved because they are a big club whose fans deserve more."

"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #692 på: 14. April 2007, 15:17 »
Etter hva jeg vet så er vel ikke Roeder og Redknapp verdens beste venner heller da! Husker at de slengte dritt om hverandre tidligere i sesongen også, da vi møtte dem hjemme. Om jeg ikke tar feil så stammer denne "uenigheten" eller "krigen" fra tiden i West Ham, da Roeder tok over for nevnte Redknapp og slengte litt med leppa!

Men jeg tar ikke ord fra "Bung" Redknapp så tungt, da jeg ikke ser på han som en spesielt glitrende manager. Synes han snarere er litt dårlig!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #693 på: 14. April 2007, 15:57 »
Har gjort en glimrende jobb med Pompey i år.
Hva har forresten Van Gaal sagt om Roeder, link?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #694 på: 14. April 2007, 18:50 »
Roeder er nødt til å heve laget neste sesong. Ellers kan det ta år før man får kommet seg ut av sumpa.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #695 på: 14. April 2007, 20:06 »
Etter hva jeg vet så er vel ikke Roeder og Redknapp verdens beste venner heller da! Husker at de slengte dritt om hverandre tidligere i sesongen også, da vi møtte dem hjemme. Om jeg ikke tar feil så stammer denne "uenigheten" eller "krigen" fra tiden i West Ham, da Roeder tok over for nevnte Redknapp og slengte litt med leppa!

Men jeg tar ikke ord fra "Bung" Redknapp så tungt, da jeg ikke ser på han som en spesielt glitrende manager. Synes han snarere er litt dårlig!

Hva synes du om Roeder da? Redknapp bygde opp et storlag med West Ham med masse talenter. Så fort Roeder tok over gikk det til helvete med klubben. Etter at han skakk-kjørte klubben er de tilbake i de gode selskap etter flere år i 1 div. Hva han har gjort for Newcastle og de andre lagene han har ledet regner jeg med at du vet.

Noreng

• Gjest
« Svar #696 på: 14. April 2007, 22:51 »
Roeder kan for min del sitte ut sesongen etter resultatet i dag. Men det er mange gode managere der ut, og vi er storklubb. Det er faktisk ikke bare resultater som teller, og jeg tror vi kan lokke til oss mange gode managere. Vi må bare ha vett til å sparke den dårligste manageren siden Souness :P

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #697 på: 14. April 2007, 23:11 »

Hva synes du om Roeder da? Redknapp bygde opp et storlag med West Ham med masse talenter. Så fort Roeder tok over gikk det til helvete med klubben. Etter at han skakk-kjørte klubben er de tilbake i de gode selskap etter flere år i 1 div. Hva han har gjort for Newcastle og de andre lagene han har ledet regner jeg med at du vet.
Så absolutt! Det jeg mente var bare at jeg ikke var noen fan av Redknapp! Synes ikke han har så veldig bra resultater å vise til i sin manager karriere. Det var vel også Redknapp som var sjef da Southampton rykket ned!?!

Jeg har vært en av Roeder sine støttespillere hele tiden, men i det siste har jeg fått mer og mer tvil om han er den rette til å lede NUFC og om det i det hele tatt er noen vits i å gi han nok en sesong til for å bevise at han er den rette!

Men jeg ser heller ingen vits i å sparke Roeder om vi ikke får inn en god, dyktig og merittert manager, som har klare måter og meninger på hvordan man bygger et lag og hvordan man spiller fotball! Så alt er ikke bedre enn Roeder, men mange av de som er ledige på trener markedet idag er bedre alternativer. Eriksson, Sollied, Lippi, Hitzfeld (slutter i Bayern M. ved sesongslutt), M. Laudrup (men han er vel klar for et spansk storlag til sommeren er det sagt), det er sikkert noen jeg har glemt nå!? Skal vi ha en ny manager, MÅ HAN VÆRE FRA ØVERSTE HYLLE!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #698 på: 14. April 2007, 23:17 »

Så absolutt! Det jeg mente var bare at jeg ikke var noen fan av Redknapp! Synes ikke han har så veldig bra resultater å vise til i sin manager karriere. Det var vel også Redknapp som var sjef da Southampton rykket ned!?!

Jeg har vært en av Roeder sine støttespillere hele tiden, men i det siste har jeg fått mer og mer tvil om han er den rette til å lede NUFC og om det i det hele tatt er noen vits i å gi han nok en sesong til for å bevise at han er den rette!

Men jeg ser heller ingen vits i å sparke Roeder om vi ikke får inn en god, dyktig og merittert manager, som har klare måter og meninger på hvordan man bygger et lag og hvordan man spiller fotball! Så alt er ikke bedre enn Roeder, men mange av de som er ledige på trener markedet idag er bedre alternativer. Eriksson, Sollied, Lippi, Hitzfeld (slutter i Bayern M. ved sesongslutt), M. Laudrup (men han er vel klar for et spansk storlag til sommeren er det sagt), det er sikkert noen jeg har glemt nå!? Skal vi ha en ny manager, MÅ HAN VÆRE FRA ØVERSTE HYLLE!

Jeg mener Reknapp har gjort det meget bra med svært svært svært begrensede midler. De talentene han fikk fram i West Ham er noe vi i Newcastle bare kan drømme om. Kan nevnenoen: Lampard, Joe Cole, Glen Johnson, Defoe, Rio Ferdinand, Michael Carrick (som Newcastle ikke ville ha).

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #699 på: 14. April 2007, 23:17 »
Ottmar Hitzfeld slutter ikke i Bayern etter sesongen. Det var meningen at han skulle det først, men for en god stund siden skrev han under på en lengre kontrakt. Så han kan vi bare glemme.

Synes ikke Redknapp er så verst jeg heller. Tror han hadde gjort det mye bedre i større klubber.

Mener forresten å huske at Robson helst ville ha Carrick i steden for Butt. Men FS kjøpte Butt. Stemmer ikke det?
« Siste redigering: 14. April 2007, 23:19 av HÃ¥vard »
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #700 på: 14. April 2007, 23:29 »
Ottmar Hitzfeld slutter ikke i Bayern etter sesongen. Det var meningen at han skulle det først, men for en god stund siden skrev han under på en lengre kontrakt. Så han kan vi bare glemme.

Synes ikke Redknapp er så verst jeg heller. Tror han hadde gjort det mye bedre i større klubber.

Mener forresten å huske at Robson helst ville ha Carrick i steden for Butt. Men FS kjøpte Butt. Stemmer ikke det?
Jeg har ihvertfall aldri hørt om dette! Men det kan selfølgelig stemme for det om!

Carrick er født og oppvokst i Newcastle, men klubben hadde ikke noe ungdomsakademi på den tiden han skulle formes til å bli en storspiller. Dette hadde Keegan lagt ned da han var manager, og vi måtte vente helt til Bobby Robson før vi fikk tilbake et ungdomsakademi. Er vel kansje det Asbjørn mente?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #701 på: 15. April 2007, 01:36 »

Jeg har ihvertfall aldri hørt om dette! Men det kan selfølgelig stemme for det om!

Carrick er født og oppvokst i Newcastle, men klubben hadde ikke noe ungdomsakademi på den tiden han skulle formes til å bli en storspiller. Dette hadde Keegan lagt ned da han var manager, og vi måtte vente helt til Bobby Robson før vi fikk tilbake et ungdomsakademi. Er vel kansje det Asbjørn mente?

Vi hadde ungdomsakademi, men ikke noe reservelag under Keegan. Det var grunnen til at Carrick ikke orket å spille for Newcastle lenger. Det samme gjaldt Darren Huckerby som ble hentet inn av Keegan som unggutt, men som aldri fikk spille førstelagsfotball (bortsett fra et par kamper). Et meget lovende talent som aldri fikk en skikkelig sjanse på A-laget og heller ikke et reservelag han kunne spille på. Når Keegan var i Hamburg på slutten av 70-tallet hadde ikke¨HAmbrug noe reservelag, og han mente derfor at Newcastle heller ikke trengte noe reservelag, for Hamburg hadde jo hatt suksess uten.

Dalglish gjorde mye rart men han skal ha for at han satset skikkelig på talenter og fikk tilbake reservelaget på banen. Reservelaget måtte starte i den laveste divisjonen men spilte seg raskt opp til øverste nivå.

Det gikk ønsker om at Robson ønsket seg Carrick, men prisen var altfor dyr. Den sommeren Butt ble hentet, kom også Carr, Kluivert og Milner til en sum av rundt 8 millioner pund. Carrick alene hadde kostet minst 10 millioner pund.
« Siste redigering: 15. April 2007, 01:38 av Asbjørn »

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #702 på: 15. April 2007, 01:45 »
POOR NEWCASTLE

Sven, the Geordie Messiah? So obvious really

Så sant så sant

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premiership/newcastle/article1654892.ece

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #703 på: 15. April 2007, 11:15 »
LUCKY NEWCASTLE ville jeg skrevet.

Har du sett hva Eriksson har gjort som trener?
Hvis han kan gjøre det like bra hos oss som han har i de andre klubbene han har vært i, så driter jeg i om han er opptatt av å tjene penger.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 15. April 2007, 13:41 »
OK, jeg leste på en som henviste til en link lenger oppe her at Sven Gøran Eriksson skal ta over en Engelsk PL klubb til neste sesong. Så da lurer jeg på om noen av dere egentlig tror, eller om det er en mulighet for at det er NUFC han skl ta over? Eller om hvilke klubber det kan være snakk om?

Personlig tror ikke NUFC er klubben, men at Tottenham, Chelsea eller ManCity er klubbene det er snakk om, isåfall. Men jeg tørr ikke helt å utelukke vår egen klubb, jeg setter ihvertfall Eriksson nesten helt på toppen av ønskelista mi!