20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 132961 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #555 på: 28. Feb. 2007, 19:31 »
Asbjørn. Du er de negatives patriot. Synes det blir dumt når du slenger ut usakelig utsagn som "om du også er en som griner over det". Men vi er uansett uenige så den saken er klar.

Den drillo-diskusjonen no er bare latterlig. Roeder kommer ikke til å spille sånn når Owen er tilbake. Når Bramble er ute og vi får et trygt og godt forsvar vil dem bruke hode og ballen bedre. Martins Fungerer faktisk bra som targetmann pga hans ekstreme spenst. Men er ikke best der selvsagt.

Du har tydeligvis ikke fått med deg at Roeder vil gi Bramble ny kontrakt. Det sa han selv forrige måned. Bramble er ikke en gang god nok for dagens Newcastle firer. Det sier det meste om den festglade tjukkasen.

Hvorfor kommer ikke Roeder til å spille slik når Owen er tilbake? Har han nevnt noe om dette? Hvorfor spiller han slik når Dyer og Martins spiller sammen på topp? Tydeligvis noe jeg ikke har fått med meg her. Fint om du kan forklare slik at jeg kan bli litt klokere.

Man bruker bare ikke en spiller som Martins som targetman, når han er langt langt langt bedre i den rollen han har i dag. Martins taper omtrent hver hodeduell med ryggen mot mål. Det er noe helt annet å dukke opp på et innlegg, corner eller frispark og skalle ballen i mål, men man vet jo aldri med Roeder. Han foretrekker jo Taylor som høyreback bare stuttjukken får skutt et par hull i lufta i løpet av kampen.
« Siste redigering: 28. Feb. 2007, 19:37 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #556 på: 28. Feb. 2007, 22:57 »
Herregud for en idiotisk tråd, med Asbjørn i spissen. Vi kunne like godt laget en ny tråd: "Hvem blir vår neste nr.9".

Jeg orker ikke en gang begynne argumentasjonen for hvorfor Roeder er rette mannen for Newcastle i dette øyeblikk, og hopper heller til konklusjonen om at jeg er glad Roeder er her, og jeg håper han fortsetter i noen år til.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #557 på: 01. Mars 2007, 10:32 »
Herregud for en idiotisk tråd, med Asbjørn i spissen. Vi kunne like godt laget en ny tråd: "Hvem blir vår neste nr.9".

Jeg orker ikke en gang begynne argumentasjonen for hvorfor Roeder er rette mannen for Newcastle i dette øyeblikk, og hopper heller til konklusjonen om at jeg er glad Roeder er her, og jeg håper han fortsetter i noen år til.

Hvorfor argumentere når man ikke har noen argumenter? Da er det selvsagt smartest å holde kjeft.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #558 på: 01. Mars 2007, 12:43 »

Hvorfor argumentere når man ikke har noen argumenter? Da er det selvsagt smartest å holde kjeft.
Det er for de det er veldig "tungvint" å argumentere med deg Asbjørn! For du trekker jo frem artikler som f.eks, den første du skrev i dag under "tråden" <Sommerens kjøp og salg>. Artikkelen du henviste til nevnte IKKE NUFC, Roeder eller 100 millioner med et jævla ord, den handlet om West Ham, Curbishley og Ferdinand! Så begynner du å "dømme" og kritisere Roeder for noe han ikke har gjort enda! Det er LATTERLIG!!!

For det andre, i et annet innlegg her spurte jeg deg om følgende: Er det veldig lett å erstatte Shearer som la opp før denne sesongen?
Du svarte:
Ja en skadeforfulgt 35-åring skal det ikke være vanskelig å erstatte.

For å kommentere det litt! Han var kaptein for oss i omtrent 10 år, han var en strålende spiller som bidro med enormt mye, både hva mål, motivasjon, innsatsvilje osv angår. Han var fremdeles en strålende leder og et fantastisk oppspilspunkt å bygge et angrep rundt da han la opp. Han har kultstatus, og er en legende allerede i Newcastle, NUFC, i fotball England, og England generelt! Så når du hinter til at han er veldig lett å erstatte, så blir det rett og slett for dumt!! Det finnes bare en Alan Shearer, og vi må lete lenge etter en som gir så mye av seg selv i hver bidige kamp!!

Og du kan bare glemme å si at Roeder hadde god tid til å finne en ny "målgjører", et oppspillspunkt, en vi kunne bygge laget og angrepet rundt. Fordi Roeder tok KUN over 3-4 mnd før Shearer la opp, da på midlertidig basis, og fikk manager jobben permanent først ETTER sesongen!!

Ja en skadeforfulgt 35-åring skal det ikke være vanskelig å erstatte.
Med slike utsagn Asbjørn, sliter jeg med å ta deg seriøst. Synes du må tenke litt på det positive han ga oss, og ikke bare det NEGATIVE, hele tiden, om alt, om alle!!!!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #559 på: 01. Mars 2007, 12:51 »
Herregud Frode. Du oppfører deg som en hårsår grineunge. Jeg stilte et spørsmål (les under).

Kan det tenkes at Roeder bruker ca 100 millioner på den oppskrytte Ferdinand i sommer?

http://www.nettavisen.no/sport/pl/article916839.ece

Beskylder jeg Roeder for noe her?????????????????? Jeg synes det var greit stille dette spørsmålet da vi var linket til han i Januar og i sommer. Prisen som ble nevnt av engelsk presse (som tydeligvis ikke er troverdig i følge deg, selv om du selv linker til den) var da £7-8 millioner og ikke £4 millioner som du skal ha det til.

Dine tolkninger begynner å ta kaka.

Ellers har jeg for lengst sluttet å ta dine fantasihistorier seriøst. 
« Siste redigering: 01. Mars 2007, 12:56 av Asbjørn »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #560 på: 01. Mars 2007, 13:49 »
Herregud Frode. Du oppfører deg som en hårsår grineunge. Jeg stilte et spørsmål (les under).

Kan det tenkes at Roeder bruker ca 100 millioner på den oppskrytte Ferdinand i sommer?

Beskylder jeg Roeder for noe her?????????????????? Jeg synes det var greit stille dette spørsmålet da vi var linket til han i Januar og i sommer. Prisen som ble nevnt av engelsk presse (som tydeligvis ikke er troverdig i følge deg, selv om du selv linker til den) var da £7-8 millioner og ikke £4 millioner som du skal ha det til.

Ja, jeg synes du ordlegger deg ganske "krast" overfor Roeder ja, med ganske så mye kritikk til det meste han foretar seg, uansett? Tar jeg feil? Jeg opplevde også det spørsmålet som litt "krast", men det hadde jeg nok ikke gjort om det var fra noen andre. Men fra deg som leder et "korstog" mot Roeder, lignet det for meg som et "hint" til kritikk! Får unnskylde om jeg tok feil!

"Du oppfører deg som en hårsår grineunge." Slike kommentarer skriver du veldig ofte, og det synes jeg er litt unødvendig og lite voksent. Har sett flere innlegg der du ordlegger deg slikt til andre, og det er litt barnslig å ikke kunne si hva du mener uten å måtte ordlegge deg slikt. Selv om du er "sur" fordi enkelte ikke er enig med deg, synes jeg det går bedre å holde en diskusjon uten å havne på "barneskole" nivå!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #561 på: 01. Mars 2007, 14:11 »

Ja, jeg synes du ordlegger deg ganske "krast" overfor Roeder ja, med ganske så mye kritikk til det meste han foretar seg, uansett? Tar jeg feil? Jeg opplevde også det spørsmålet som litt "krast", men det hadde jeg nok ikke gjort om det var fra noen andre. Men fra deg som leder et "korstog" mot Roeder, lignet det for meg som et "hint" til kritikk! Får unnskylde om jeg tok feil!

"Du oppfører deg som en hårsår grineunge." Slike kommentarer skriver du veldig ofte, og det synes jeg er litt unødvendig og lite voksent. Har sett flere innlegg der du ordlegger deg slikt til andre, og det er litt barnslig å ikke kunne si hva du mener uten å måtte ordlegge deg slikt. Selv om du er "sur" fordi enkelte ikke er enig med deg, synes jeg det går bedre å holde en diskusjon uten å havne på "barneskole" nivå!

Ja huff det var krast å stille et spørsmål. Jeg hadde tross alt ordet "overvurdert" med i setningen. Noe som i dine øyne betyr at jeg beskylder vår "fantastiske" manager for å allerede ha brukt 100 millioner på West Ham stopperen. Å ja, betaler vi ca 100 millioner for en overvurdert Ferdinand vil det hagle med kritikk, og det er ikke bare fra meg.

Når "folk" ikke klarer å svare for sine fantasihistorier som ikke har rot i virkeligheten, men heller gang på gang begynner å stille nye spørsmål for å prøve å skjule at de overhode ikke har peil på hva de snakker om kaller jeg "barneskole" nivå. Mye mulig du har et annet syn på hva barneskole nivå innebærer, og det skal du selvsagt få lov til.

Igjen, kan du nevne 5 kilder som du mener er seriøse?
« Siste redigering: 01. Mars 2007, 14:13 av Asbjørn »

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #562 på: 02. Mars 2007, 00:17 »

At du mener at folk skal holde kjeft er bare usæriøst.

Og de grinegreian dine... Det er det dårligste forsvaret du kan komme med. Og faktisk ganske barnslig. og Alle de spørsmålstegna. Kan du ikke bare argumentere og få fram dine meninger og kutte ut med alle de dumme detaljene. Bare et forslag til en sint sjel.
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #563 på: 02. Mars 2007, 02:29 »
For å rettferdiggjøre mitt ønske om at vi burde beholde Glenn Roeder som manger i Newcastle, må vi tilbake til mandag, 30 august 2004. Sir Bobby Robson får sparken etter hva vi alle kjenner til som en vanlig start på sesongen for Newcastle etter noen urettferdige resultater. De fleste mente Robson burde fått sparken etter 03/04 sesongen som endte med en 5.plass. Laget hadde ikke den samme gløden. The comeback kings som vi elsket var borte, og vi spilte forutsigbar fotball. Det virket også som at Robson hadde et problem med å holde styr på alle de sterke personlighetene i klubben. Tross i alt dette, gikk Freddy Shepherd ut i media og sa at Robson skulle få sitte ut kontrakten sin, og klubben gikk inn i en ny sesong med Robson. Det er her alt gikk galt. Folk kan diskutere opp og ned om Robson hadde hevet laget igjen utover sesongen eller ikke. Dette gidder jeg ikke spekulere i, for ingen vet hva som hadde skjedd. Det vi kan si med sikkerhet skjedde, var at Shepherd fikk nok, sparket Robson og henter inn Greame Souness.

Greame Souness skulle være redningsmannen vår. Han skulle gjenopprette en god atmosfære i laget å rette skuta som holdt på med og synke. "Døm meg etter sesongen er over" sa han. "Greit" sa de fleste, og han fikk fritt spillerom til å gjøre som han ville. Dette endte med flere nedturer enn oppturer for og si det mildt.
Vi spilte den dårligste fotballen byen hadde sett på flere år.
Han spilte ikke med vinger fordi de ikke hadde noen funksjon i den moderne fotballen.
Hans stahet kombinert med å gjenopprette atmosfæren i klubben gjorde at vi mistet spillere som Robert, Bellamy og Bernard for småpenger.
Han gikk ut i media og lovpriste spillere som Andy O'Brien, samtidig som han gikk ut med dritt mot Milner.
Han hadde aldri gjort en dårlig jobb, han hadde bare "uflaks"...på alle mulige måter.
Vi endte på 14.plass den første sesongen, med et lag som året før hadde endt på 5.plass.
Han brukte en hel bunke penger på store, men få navn og satt dem på lønninger som ikke ligner grisen og solgte unna/kastet ut en hel del spillere for å finansiere galskapen. Vi satt igjen med et bra førstelag på papiret, men ellers var det syltynt om man fikk de ungåelige skadene.
For å forstå hvilken utfordring Roeder sitter forran, så er det essensielt å se tilbake noen år. Det verste Souness gjorde, var ikke å kvitte seg med nøkkelspillere, heller ikke at han oppnådde en flau 14.plass. Det verste var grunnlaget økonomisk som han la for vår neste manager, og en av PLs minste spillerstaller. Det er ikke til å unngå at dette skaper en ond sirkel som tar lang tid å rette opp. Souness gamblet alt på noen få spillere i håp om å få oss tilbake til CL, slik at lønningene og pengebruken kunne forsvares OG betales uten å gå få røde tall på slutten av hver månde, og mislykket totalt på alle plan. Slik kunne det bare ikke fortsette. Selv om jeg ikke liker å spekulere i hva som kunne ha hendt, så er det med ganske stor sikkerhet at jeg sier vi hadde vært denne sesongens West-Ham om han fortsatt hadde vært vår manager.

Dette forsto selv vår forhatte styreformann, og kjøpte Souness og hele pakket hans ut av kontrakten. Svimlende summer å betale for pest og kolera, men vi hadde vel endt opp med svartedauden og dobbeltsidig spanskesyke om han ikke hadde gjort det, så sånn sett var det en billig penge for å redde klubbens fremtid.

Så begynner spekulasjonene om vår neste manager. Vi snakker Ranieri, Hitzfield, O'Neill, Allardyce, Curbishley, Bruce, Bothroyd, han argentineren som røyker, Scolari og fandens oldemor. Dyre managere som ville kreve en hel del penger til spillerkjøp og fritt spillerom uten å bli plaget av de høye herrer i styrerommet. Vi kjenner jo alle til de høye herrer, og vet at det er uaktuelt at Shepherd ikke skal få blande seg inn i lagets sportslige affærer. Klubben har dårlig råd, og det finnes ingen ny Robson tilgjengelig. Vi brukte han ene som finnes opp. Samtidig som alt bråket pågår, så har vår egen akademisjef sakte men sikkert plukket poeng her og der, og tabellen ser ikke lenger så vond ut. Vi spiller fin fotball som minner om Robson-æraen. Selv om den ikke lever helt opp til det, så skal det ikke så mye endringer til for å forbedre spillestilen vi hadde under Souness. Jeg kan summere opp spillestilen som hevet Newcastle med tre ord: Back to basic. Det var alt som trengtes for å heve laget som hadde gode spillere. Hadde vi bare hatt ett helt lag med James Milnere, så hadde vi sikkert endt opp enda høyere på tabellen.

De gode resultatene, og den fornuftige og forsiktige fremtrednen til Roeder gjør at han som outsider, og det faktum at han ikke ville koste klubben i nærheten av så mye som noen annen kandidat hadde gjort, til slutt får jobben som manager for Newcastle. Dette ble veldig diskutert. Noen var fornøyde, andre var pissesure fordi de ikke fikk favortittmanageren til klubben. Selv var jeg av den oppfatningen at vi Newcastlefans har fått viljen vår mtp managerstillingen litt for ofte (Keegan, Gullitt, Dalglish og Robson) uten ett eneste trofe. Hvorfor ikke gi han sjangsen? Det er jeg glad for at Shepherd gjorde.

I Roeder har vi fått en mann som blør for klubben. Han vet hva slags krise klubben er i, og gjør sine handlinger deretter. Han er en forsiktig manager. Litt for forsiktig for enkelte som ønsket et hvilket som helst navn inn i forsvaret, til hvilken som helst pris. Omtrent som Souness gjorde. Ser noen ironien? Jeg vil tippe at mange av Roeders kritikere er de samme som satt klar med ladd hagle i stuen i tilfelle Souness mot all formodning skulle gå forbi vinduet til vedkommende mens han var manager hos oss. Jeg vil anta at Roeders plan er å bygge opp klubben stein for stein, på en så økonomisk forsvarlig måte som overhodet mulig. Dette vil selvfølgelig ta tid, noe de fleste fans ikke er så fan av. Personlig mener jeg dette er eneste løsningen vår. Vi har ikke de fordelene vi hadde under Keegan og frem til Robson, annet enn de beste supporterene i England.

Ville vi blitt noe bedre om vi fikk Lucas Neill inn på £60,000 i uka? Ditto med Upson som ble skadet i sin første kamp for West Ham. Campbell har ikke vært den spilleren han var i begynnelsen av sesongen. Har Lauren på sin ukentlige sjekk man kunne forvekslet med et telefonnummer innfridd og prestert bedre enn f.eks Nobby? Jeg er glad Roeder holdt seg for god for de midlertidige panikkløsningene. Vi er jo ikke i noe fare for nedrykk akkurat. Finn spillere som vil noe, som kan være med på å løfte laget på lang sikt. Det er det Roeder jobber med, og klarer han det, så håper jeg mange kan være store nok til å svelge sine egne ord. Ja, han har hatt to overgangsvinduer på seg, men vi har da vitterlig fått inn både Martins og Onyewu. Forutsatt at vi kjøper Onyewu, så har vi to unge spillere som er verdt mye mer enn det vi gav for dem. De har noe å spille for, og begge er brilliante anskaffelser i Roeders favør.

Vi har hatt noen skrekkelige kamper under Roeder, vi har hatt skrekkelig flaks i andre kamper og vi har spilt kjempebra også. Jeg får dra inn to argumenter som folk har hørt for mange ganger, men som likevel er sanne og gyldige i min argumentasjon.
1. Alex Ferguson hadde heller ikke umiddelbar suksse med Man Utd, og mange ønsket han sparket.
2. Rom ble ikke bygd på en dag.
Dette er argumenter vi hørte en gang for mye mens Souness var her - forskjellen er at Roeder ikke er en idiot. Laget denne sesongen har vært så skadeforfulgt at det ikke er rart at vi ikke har en spesiell spillestil. Igjen er det tidsaspekt. Et lag blir ikke samspilt på null komma svisj. Se på Chelseas første sesong med russisk eierskap. Gi ham en sesong til. Klarer han å oppnå en høyere plassering neste sesong i forhold til hva vi ender på denne, samt senke snittalderen i klubben, så gi ham en sesong til. Fremgang er fremgang, uansett hvor sakte det går.

Konklusjonen min blir da som følger:
Med mindre vi blir kjøpt opp av Sheikh Fy Fasan eller en annen dimling med for lite fritid og for mye penger, så er Roeder veien å satse - hvertfall til et visst punkt. Jeg vet ikke om han er mannen til å hente trofeer til St. James' Park, men jeg vet at han er mannen som kan stabilisere klubben sportslig og økonmisk. Han kan bygge en plattform som faktisk er over vann OG i vater(i motsetning til den han nå prøver å heise, som ligger med 60 graders visning, halveis på vei til havbunnen) slik at neste manager kan sette hva som helst på den for å nå opp til toppen.
« Siste redigering: 02. Mars 2007, 02:39 av Tim Buch »

Noreng

• Gjest
« Svar #564 på: 02. Mars 2007, 03:04 »
Han sier også at han ikke kan skjønne hvorfor ikke Roeder har styrt NUFC høyere opp på tabellen med den stallen han har til disposisjon. Javel, Pattison, O`Brien, Bernard, Luque, Bramble, Ramage, Carr, Babayaro, Moore, Sibierski, Huntington, Ameobi, eller for den saks skyld, Butt og Solano er ikke spillere som i mine øyne skal styre et lag opp blant topp 4, eller topp 6 om du vil det. Faktisk tror jeg det er veldig få av dagens NUFC spillere som er så veldig attraktive for "storklubbene".

Ja, Jose Mourinho er en stjernemanager. Han tross alt 7 feite gutter på 3. laget til G6!

Det der er så latterlig at det ikke finnes ord. De fleste av de du nevner er juniorspillere, eller mye bedre enn du mener. Solano, Butt, Ameobi, Moore og Sibierski har vel ikke spilt ræææva i Newcastledrakta? Carr, Baba, til tider Carr er de eneste jeg kan være enig i. Resten er juniorspillere, untatt Bernard og Luque, som har slitt med litt andre ting.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #565 på: 02. Mars 2007, 09:29 »
Han sier også at han ikke kan skjønne hvorfor ikke Roeder har styrt NUFC høyere opp på tabellen med den stallen han har til disposisjon. Javel, Pattison, O`Brien, Bernard, Luque, Bramble, Ramage, Carr, Babayaro, Moore, Sibierski, Huntington, Ameobi, eller for den saks skyld, Butt og Solano er ikke spillere som i mine øyne skal styre et lag opp blant topp 4, eller topp 6 om du vil det. Faktisk tror jeg det er veldig få av dagens NUFC spillere som er så veldig attraktive for "storklubbene".

Ja, Jose Mourinho er en stjernemanager. Han tross alt 7 feite gutter på 3. laget til G6!

Det der er så latterlig at det ikke finnes ord. De fleste av de du nevner er juniorspillere, eller mye bedre enn du mener. Solano, Butt, Ameobi, Moore og Sibierski har vel ikke spilt ræææva i Newcastledrakta? Carr, Baba, til tider Carr er de eneste jeg kan være enig i. Resten er juniorspillere, untatt Bernard og Luque, som har slitt med litt andre ting.

Juiorspillere eller ikke, de har alle spilt for 1. laget denne sesongen, utenom Bernard, og de er alle med i A-lagstroppen til NUFC. Jeg synes storparten av de jeg nevnte er rett og slett ubrukelige av forskjellige grunner, og svake punkt i stallen vår.

Sibierski, Solano og Butt er helt greie som backup, men ikke noe mer, mener nå ihvertfall jeg. Alle disse er også ganske gamle, og ikke de "stjernespillerne" lenger, selv om de har vært det en gang i tiden!

Ameobi har jeg irritert meg så jævlig over ganske lenge nå! Alt med han går så forbanne seint, og jeg ser ikke på han som et stort talent i en alder av 26 år! Ikke er han noen storscorer heller, selv om han har spilt sammen med noen av de bedre spissene i England.

Moore er stort sett skadet! Carr og Babayaro likeså, i tillegg til at jeg synes de er helt håpløse! Bramble får ikke flere sjanser av meg, den avgjørelsen tok jeg etter 2-2 kampen hjemme mot Everton, da han var skyld i begge baklengsmålene i tillegg til å bli utvist, om jeg husker riktig! Bernard og Luque er et eget kapittel som jeg ikke trenger å gå noe mer innpå!

Pattison, O`Brien og Ramage er heller ikke spillere som hever NUFC.

Dette er min mening!

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #566 på: 02. Mars 2007, 09:41 »
Glenn Roeder
5plass som best manager i år

76%
Team: Newcastle
Record: Won 10, Drawn 6, Lost 12
Votes: 38  Month Seven: More cup distractions for Roeder
A UEFA Cup run is always good for a side in mid-table, and this season Newcastle have given it their all. With AZ Alkmaar to come, Roeder and co. have taken their eyes off the Premiership for the time being. Fulham and Wigan both took advantage of their lapse to claim all three points, but the Toon raised their game to beat Liverpool 2-1 and consolidate their 11th position. Michael Owen could be back this season, but after the start they had, Newcastle fans can be fairly happy with mid-table mediocrity and a chance of their first trophy in decades.

Steve Coppell
Får 1 plass
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #567 på: 02. Mars 2007, 09:44 »

Juiorspillere eller ikke, de har alle spilt for 1. laget denne sesongen, utenom Bernard, og de er alle med i A-lagstroppen til NUFC. Jeg synes storparten av de jeg nevnte er rett og slett ubrukelige av forskjellige grunner, og svake punkt i stallen vår.

Sibierski, Solano og Butt er helt greie som backup, men ikke noe mer, mener nå ihvertfall jeg. Alle disse er også ganske gamle, og ikke de "stjernespillerne" lenger, selv om de har vært det en gang i tiden!

Ameobi har jeg irritert meg så jævlig over ganske lenge nå! Alt med han går så forbanne seint, og jeg ser ikke på han som et stort talent i en alder av 26 år! Ikke er han noen storscorer heller, selv om han har spilt sammen med noen av de bedre spissene i England.

Moore er stort sett skadet! Carr og Babayaro likeså, i tillegg til at jeg synes de er helt håpløse! Bramble får ikke flere sjanser av meg, den avgjørelsen tok jeg etter 2-2 kampen hjemme mot Everton, da han var skyld i begge baklengsmålene i tillegg til å bli utvist, om jeg husker riktig! Bernard og Luque er et eget kapittel som jeg ikke trenger å gå noe mer innpå!

Pattison, O`Brien og Ramage er heller ikke spillere som hever NUFC.

Dette er min mening!

Mulig at spillerene du nevner over ikke er gode nok for Newcastle United (Solano er etter min mening den beste høyrebacken vi har hatt i moderne tid), men det spørs selvsagt hvor høyt vi kan sikte. En ting er sikkert og det er at de hadde gått rett inn på lag som Birmingham, Charlton, Fulham, Sheff Utd og Wigan. Hvordan vi har spilt mot disse lagene trenger jeg ikke nevne. Jeg synes vi spiller like ræva uansett hvem som starter for oss. Noe som selvsagt har med Roeder å gjøre. Jeg tviler på at en frisk Duff, Zogbia, Emre, Given og Carr nå vil gjøre de store forskjellene på resultatlisten.

Ser man hva Duff har prestert i Newcastle er det på nivå med en middelmådig tippeligaspiller. Greit at han har vært litt skadet, men ikke noe mer enn den gjennomsnittlige Newcastle spiller. Duff har alltid vært skadet noen uker i løpet av en sesong så dette er ikke noe nytt fenomen. De eneste Duff har prestert mot er de dårligste UEFA cup motstanderene og West Ham på bortebane. I de resterende kampene har han vært middelmådig eller elendig. Med andre ord ikke noe særlig bedre enn Luque. Her snakker vi om en spiller som er oppvokst med PL kontra en spiller som ikke har fått tillitt til å tilpasse seg PL. Når Duff spilte i Blackburn og Chelsea kunne han avgjøre en kamp alene når laget ikke hadde dagen. I Newcastle med sine 850.000 i ukelønn har han foreløpig vært en stor skuffelse. Når man kjøper en slik spiller forventer man at han skal slå til ved første øyeblikk slik han gjorde i Chelsea.

Duff har blitt kåret til Newcastles beste en gang. Det var mot et av de tragiske UEFA-cup motstanderene. Da spilte han venstre back. Med andre ord noe som ikke stemmer. Jeg er ganske så sikker på at han hadde vært en helt annen spiller om han hadde valgt å gå til Tottenham. Er ganske så sikker på at den angrepsfotballen Martin Jol står for ville passet Duff langt bedre.
« Siste redigering: 02. Mars 2007, 12:34 av Asbjørn »

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #568 på: 03. Mars 2007, 01:47 »
.......... skrev masse bra.........

Det var rart at ingen har kommentert det fine innlegget som Tim Buch skrev tidligere.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gi Roeder sjansen til å lede Newcastle videre mot neste sesong, og fikk vel bare en god bekreftelse på det etter å ha lest innlegget til Tim.

Jeg synes Roeder gjør en god jobb FOR klubben, og han tenker smart og langsiktig i forhold til spillermaterialet han vil bygge laget sitt på.

Men selvom man har gitt sin støtte til en manager, betyr det ikke at man er enig i alle de valgene som manageren gjør.
Og jeg er IKKE enig i at Bramble får spille hele tiden, og jeg er heller ikke enig i de taktiske disposisjonene til Roeder under kampene.
(Det var vel under Wigan-kampen sist at jeg for første gang har sett Roeder stokke om på formasjonene slik at han ofrer en forsvarspiller i bytte mot mer angrepstyrke.
Et sånt taktisk valg har jeg aldri sett ifra Roeder før så jeg ser en viss forbedring der også.)

Så selvom jeg er for at Roeder får lov til å bygge videre på det han holder på med, så beholder jeg fremdeles retten til å kritisere ham for de taktiske valgene som jeg mener han gjør MOT lagets beste...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #569 på: 03. Mars 2007, 20:29 »
.......... skrev masse bra.........

Det var rart at ingen har kommentert det fine innlegget som Tim Buch skrev tidligere.

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gi Roeder sjansen til å lede Newcastle videre mot neste sesong, og fikk vel bare en god bekreftelse på det etter å ha lest innlegget til Tim.

Jeg synes Roeder gjør en god jobb FOR klubben, og han tenker smart og langsiktig i forhold til spillermaterialet han vil bygge laget sitt på.

Men selvom man har gitt sin støtte til en manager, betyr det ikke at man er enig i alle de valgene som manageren gjør.
Og jeg er IKKE enig i at Bramble får spille hele tiden, og jeg er heller ikke enig i de taktiske disposisjonene til Roeder under kampene.
(Det var vel under Wigan-kampen sist at jeg for første gang har sett Roeder stokke om på formasjonene slik at han ofrer en forsvarspiller i bytte mot mer angrepstyrke.
Et sånt taktisk valg har jeg aldri sett ifra Roeder før så jeg ser en viss forbedring der også.)

Så selvom jeg er for at Roeder får lov til å bygge videre på det han holder på med, så beholder jeg fremdeles retten til å kritisere ham for de taktiske valgene som jeg mener han gjør MOT lagets beste...

Jeg er enda mer overbevist om at Roeder er feil mann.