20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133514 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #345 på: 15. Nov. 2006, 01:37 »
Sitat fra: "oyvind"
Roeder får nok ikke sparken etter arsenal kampen, hvis vi ikke taper mer enn 2-0. Situasjonen vår er helt håpløs. Takket være Roeder så ender vi med å Gjøre oss til ett godt lag i den nest høyeste divisjonen i england.

Da har vi i allefall muligheten til å juble over 3 poeng igjen...:)

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #346 på: 15. Nov. 2006, 10:54 »
A spille i Chimp-Champ league ewr uaktuelt! Håper det der var en spøk...

Se forøvrig på denne linken. Noe urovekkende er i ferd med å skje, hvilke spillere vil komme til oss i januar? Hvilke signaler gir dette?

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=428993&CPID=8&clid=4&lid=2&title=Martins+urged+to+quit+Toon
Who else...... Alan Shearer

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 15. Nov. 2006, 12:34 »
sikkert bare rykter slik som det var med owen.

men nå begynner situasjonen og bli ganske ille og roeder må faen meg vekk. han ødelegger totalt.
lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 21. Nov. 2006, 16:40 »
Tipper Roeder blir sittende ganske lenge til. Det eneste som vil få en fortgang i saken er hvis Belgravia gruppen kjøper ut Fatty.

Når det er sagt så håper jeg mest av alt at Roeder lykkes og snur den negative trenden Newcastle har hatt  i høst. Ingenting ville gjort meg mer glad enn at han får fart på sakene igjen!:)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 21. Nov. 2006, 18:02 »
Ja, det er vel en ønskedrøm Kesse. Og når sant skal sies skal det bli spennende å se hva det kan tilføre Roeders lag at vi har Given tilbake mellom stengene og forhåpentligvis en (endelig) frisk Dyer til å bidra offansivt. Dessverre tror jeg at toget har gått uansett for Roeder sin del. Han har gjort såpass mye rart allerede at han har fått mange imot seg. Mange jeg tror han aldri vil klare å "omvende" for å si det sånn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 21. Nov. 2006, 18:25 »
Selv om jeg er dypt uenig i mye av det han gjør, er det sportslige resultater jeg vil se. Klarer han levere det, står jeg bak ham. Men troen på ham er utrolig tynnslitt etter denne sesongen med så masser av drittresultater og elendige valg. Betvilte også endel av valgene i sommer og forrige sesong av ham, men da oppnådde han ihvertfall gode resultater.
Per dags dato kan det se ut som om det var en honeymoonperiod, slik Souness også hadde. Men såklart håper jeg enda så lenge han sitter at han skal snu dette og gjøre det godt for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 21. Nov. 2006, 20:00 »
Jess, jeg og tror toget er gått for Roeder. Og jeg stiller meg undrende til mange av valgene hans.. Jeg har også vært en ivrig "pessemist" lenge før den store majoriteten vendte seg mot han. Men jeg innrømmer gjerne at jeg tar feil HVIS resultatene kommer, og det kan de gjerne gjøre under Roeder. Så slipper vi det oppstyret som følger med når vi får en ny manager, det har jeg gått litt lei av de senere årene kan man si!

Lykke til Roeder, du har få uker å omvende oss! :twisted:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 22. Nov. 2006, 22:19 »
Synes det blir feil å si at Roeder har la oss si to uker på å omvende sine kritikere og vise at de har feil, for det er komplett umulig. Vi må gi Roeder muligheten til å rette opp litt i transfervinduet i januar, og så får vi bruke februar måned til å se om han greier å få fart på sakene. Er vi like langt i februar, så kan jeg love samtlige på dette forumet at Shepherd trekker en eller annen kriseløsning opp av hatten, som kommer til å få jobben på permanent basis etter en glimrende vår, og kjøre klubben ad undas igjen når neste høst. Tro meg, Lippi kommer ikke løpende så lenge Shepherd sitter ved roret! Jeg vil ikke bli overrasket om det blir samme gamle dritten neste høst også.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 23. Nov. 2006, 02:17 »
det har jo blitt en vane. glede seg før sesongen og tror vi kan være ett topplag, men i oktober går man og venter på neste sesong.
lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #354 på: 23. Nov. 2006, 09:44 »
Sitat fra: "Joakim"
Synes det blir feil å si at Roeder har la oss si to uker på å omvende sine kritikere og vise at de har feil, for det er komplett umulig. Vi må gi Roeder muligheten til å rette opp litt i transfervinduet i januar, og så får vi bruke februar måned til å se om han greier å få fart på sakene. Er vi like langt i februar, så kan jeg love samtlige på dette forumet at Shepherd trekker en eller annen kriseløsning opp av hatten, som kommer til å få jobben på permanent basis etter en glimrende vår, og kjøre klubben ad undas igjen når neste høst. Tro meg, Lippi kommer ikke løpende så lenge Shepherd sitter ved roret! Jeg vil ikke bli overrasket om det blir samme gamle dritten neste høst også.

Jeg mener selvfølgelig ikke to uker, heller 6-7. For per i dag så er det ingenting som tyder på at Roeder kommer til å få sparken.

Det er som en av jouralistene i "The Journal" sa: " I fjor visste både styreformann, spillere, supportere, tilogmed manageren at han kom til å bli sparket (Souness), så alt gikk kun nedover. Men denne gangen så vet styreformannen, spillerne og manageren at han IKKE får sparken, så de jobber på spreng for å snu den negative trenden".

For min del så bør ting være MYE bedre før transfervinduet i Januar, for jeg vil ikke at Roeder skal bruke opp millioner på spillere hvis han skal få sparken i Februar uansett.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 24. Nov. 2006, 15:36 »
Men jeg tror ikke ting kommer til å være MYE bedre før januar. Jeg tror vi er avhengig av Januar-vinduet for å redde stumpene av sesongen. Og den eneste muligheten for at Roeder får sparken i februar er hvis vi fremdeles står med begge bein i nedrykksstriden og ikke har kommet et eneste skritt videre fra dagens situasjon. Men det tror jeg ikke skjer.

oivind99

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Hitzfeld
« Svar #356 på: 25. Nov. 2006, 14:10 »
Roeder bør få tid til å forsterke laget i januar, men klarer han ikke dette er det bare å hente inn Hitzfeld :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 26. Nov. 2006, 00:09 »
Shepherd bør innse at mye av problemet ligger i hans manglende dømmekraft. Det er han som sparket managern som ga oss våre beste resultater siden Messias Keegan. Det var Shepherd som ansatte Souness som Robsons etterfølger. Han ga Souness MYE tid og enda mer penger. Ga oss Owen, Luque, Emre, Parker, Boumsong, Moore og noen fler. Men hva fikk vi igjen for pengene? En ny kaptein, to forsvarsflopper, en slepen, men ustabil midtbanespiller, en svært ustabil og tidvis totalt umotivert spansk ving/spiss og en altfor mye skadet Michael Owen. I tillegg til en totalt uakseptabel 14. plass i PL (i sin første sesong) med færre seire og dårligere målforskjell enn under Dalglish/Gullit.
Og høsten etter den fantastiske transfersommeren gikk alt ad undas.
Så Shepherd var "sitt ansvar bevisst" og sparket Souness, noe som med Souness' fallskjerm ble rådyrt.
Så ansatte han da Glenn Roeder, og alt skulle bli så meget bedre. Og hvor er vi nå? I en desperat kamp for å overleve. Og alt folk snakker om er hvor forferdelig Glenn Roeder er og at han må få sparken fortest mulig.

Hva med mannen som ansatte Roeder? Har ikke han noe ansvar? Har ikke klubbens øverste ledelse noe som helst ansvar for at klubben får de sportslige resultatene den kan forvente? Shepherd er jo den som maser om hvor viktig det er for klubben med sportslig suksess, men hvordan ser statistikken ut i de årene Shepherd har vært styreformann?
97: 2. plass, 98: 13. plass, 99: 13. plass, 2000: 11. plass, 01: 11. plass, 02: 4. plass, 03. 3. plass, 04. 5. plass, 05: 13. plass, 06: 7. plass

Er det BARE managerens feil?
Eller vitner det om at styreformannen ikke har skjøttet sine oppgaver godt nok? Burde det ikke være mulig å forlange resultater før pengene strømmer inn, når vi så tydelig ser at penger ikke gir resultater?
Robson fikk jo krav om resultat før penger. Og han leverte resultater både med og uten penger. Souness fikk enorme summer å handle for, men presterte absolutt ingenting. Og nå skylder vi bare på manageren?

Klubben er i dyp gjeld. Klubben får ikke de sportslige resultatene den MÅ ha for å gå rundt, men managerene får utallige millioner til sin disposisjon. Hva tjener det oss? Mer gjeld, dårligere resultater. Det er på tide at mannen som ansetter og sparker managerne blir stilt til ansvar for sine ugjerninger. Vi kan ikke frede mannen på toppen, når han begår så åpenbare feil.

Klubbens store problem er ikke Glenn Roeder. Det er Freddy Shepherd!
Og det er på tide at folk innser dette.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #358 på: 26. Nov. 2006, 12:48 »
Tror de fleste har innsett det. Men det er ikke like lett å kvitte seg med styreformanner. Og, enten man vil det eller ei, manageren har ansvaret for det som skjer utpå banen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #359 på: 27. Nov. 2006, 15:31 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Tror de fleste har innsett det. Men det er ikke like lett å kvitte seg med styreformanner. Og, enten man vil det eller ei, manageren har ansvaret for det som skjer utpå banen.

Nå har vel spillerne et ansvar for det som skjer på banen også. Et problem for Roeder er at stallen er såpass tynn at det er vanskelig å iverksette "straffetiltak" overfor giddesløse spillere. Da som f.eks. å kunne sette dem ut. Roeder kan kanskje kritiseres for å ikke ha fått frem innsatsen til spillerne, men han kan ikke bære dem rundt på banen heller :)  

Mot Portsmouth var heldigvis gnisten tilbake i alle ledd. Det skulle helt klart vært flere mål, men om gutta bare fortsetter med samme sprut så vil målene også komme.
Forøvrig ser det ut til at mange av gutta kan ha mye å lære av gamle Sibierski. Han viser alltid vilje til bevegelse og plassere seg rett.
Livet er svart/hvitt!