20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133570 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #240 på: 24. Okt. 2006, 16:57 »
Flott artikkel. Men jeg er ikke helt enig med han i at Speed er den rette mannen for jobben. Jeg har stor tro på Alan Shearer. Men poenget med at han fortsatt har mange venner i klubben er der. Allikevel tror jeg Shearer er såpass profesjonell at det ikke vil influere mye i hans valg.
Toon, Toon,
Black and white army

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #241 på: 24. Okt. 2006, 17:16 »
7 grunner til at Shearer burde bli Newcastlemanager

1. Alan Shearer setter Newcastle foran alt. Hadde han fått managerposten i Newcastle, ville han gitt 100% i arbeidsinnsats og aldri gitt opp før han nådde målet sitt. Han elsker klubben, og vil så gjerne gi den noe tilbake etter alle de gode årene han hadde der.

2. Han har vinnerinstinkt på høyt nivå, og vil nok engasjere spillerne til hundre.

3. Han er en respektiv mann i Newcastle, og ville nok fort fått fansen på sin side. Og når man har folket, så har man makten.

4. Han kjenner alle spillerne. Det ville nok ha vært positivt for lagånden. Og alt går så enklere når alle kjenner alle. En annen og ny manager betyr at alt blir nytt, og at det tar lengre tid å gjøre seg kjent med stallen. Med Shearer som manager får vi ikke det problemet.

5. Alan Shearer må ha spilt en joker-rolle av sjelden type når han var Roeders assistent. Da gikk alt på gli, alt gikk som det skulle. Men når Shearer ble avløst av Kevin Bond gikk det mye, mye dårligere. Tror Shearer kanskje hadde et større ansvar enn det vi vet om? Og stor innflytelse på start-elleveren...

6. Vi får de spillerne vi vil ha adskillig mye enklere. Alan Shearer har spilt en viktig rolle når flere store stjerner har kommet til St. James Park opp gjennom årene. Senest var det Owen, tror jeg. Under Alan Shearers tid i Newcastle, innrømmet ofte våre nyinnkjøpte spillere at Shearer fikk overtalt dem, eller at Shearer overbeviste dem om at Newcastle var den rette klubben.

7. Mange sier at Shearer mangler managererfaring. Jeg tror ingenting på at managererfaring er viktig når man tar over lag. Roy Keane er det ferskeste eksempelet på det. Gjort en god og tidlig jobb med Sunderland. Og David Moyes hadde lite managererfaring bak seg når Everton plutselig kjempet om en CL-billett.
Shearer har erfaring nok som spiller og kaptein. Også litt erfaring som assisterende trener for Roeder, og det gikk veldig bra.

Alan Shearer har kvalifikasjonene som trengs for å bli ny manager til Newcastle United. Men Roeder har fortsatt mye å bevise, og vi må gi ham litt pusterom til. Shepherd vil nok ikke sparke ham med det første.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #242 på: 24. Okt. 2006, 17:28 »
Jeg håper ikke Shearer blir manager i Newcastle med det første. Jeg vil heller huske ham som helten som scorte så mange mål for oss enn jævelen som nesten fikk oss ned i Championship hvis det skulle gå galt.

Jeg mener han må få litt manager-erfaring først.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 24. Okt. 2006, 19:18 »
Shearer ville uansett gjort ein mykje bedre jobb enn Roeder. Shearer har såpass erfaring og er ein så fornuftig person at han er klar for og ta jobben når han vil. Håper det bler snart =)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 24. Okt. 2006, 22:51 »
Jeg er ikke så sikker på om Shearer ville gjort en så veldig mye bedre jobb enn Robson. Kanskje kunne han snudd noen tette kamper i vår favør med sitt enorme vinnerinnstinkt, men han er totalt uerfaren, har nettopp lagt opp som spiller og har per tidspunkt intet brennende ønske om å bli manager i klubben. Jeg er ikke like sikker på om Roeder hadde det brennende ønsket heller, men han er ikke typen til å takke nei til jobben, når han får tilbudet.

Jeg vil jo gjerne at en som virkelig brenner for jobben skal ha den, men man kan ikke alltid få det man ønsker seg.

Jeg er helt imot å gi Shearer noe som helst stort ansvar i form av en ledende trenerstilling eller manager eller noe sånt. Jeg vil gi Shearer oppgaven om å komme på trening en gang i uka, og bare være der. Motivere gutta bare ved sin tilstedeværelse og gi spissene nødvendig skuddtrening.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 25. Okt. 2006, 10:30 »
Enig Joakim. Men tror du har en liten skriveleif i innlegget ditt. Skal vel stå Roeder og ikke Robson??

Hvis Roeder må pakke sakene sine å dra klarer jeg ikke "juble" allikevel. Liker Roeder veldig godt som person, men han er rett og slett ikke god nok. Håper han fortsetter i en annen stilling innad i klubben.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 25. Okt. 2006, 14:24 »
Sitat fra: "GeirAndreas"
Litt uenige med dere der. Shearer er nok enda ikke klar for noen manager jobb, men en jobb med mye ansvar klarer han. En fornærmelse ovenfor han og si noe annet.
Bare se hvordan Roeder gjorde det med Shaerer som assistant manager!?!

Selvfølgelig KLARER han det. Men han har jo selv sagt at han vil bort fra fotballen 1-2 år for å være mer sammen med familien, så hvorfor skal vi måtte ty til han hver eneste gang vi er i problemer?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 25. Okt. 2006, 14:52 »
Nå ble det mye rot her.

Det jeg mener er ;

* Jeg tror ikke nødvendigvis han ville gjort en bedre jobb enn Roeder som manager.

* Jeg mener det blir feil å ty til Shearer hver gang vi har et problem.

* Ja, jeg håper Shearer en gang i tiden vil få en mer fremtredende rolle i klubben, men ikke før han har gjort ferdig sine trenerkurs feks.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 26. Okt. 2006, 17:35 »
Svennis kan havne I West Ham ..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 26. Okt. 2006, 19:58 »
Morsomt den West Ham effekten. Har vel ikke tatt poeng etter Tevez overgangen!? Svennis er farlig, bedre enn Roeder, West Ham blir nok farlige da..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #250 på: 31. Okt. 2006, 10:37 »
Svennis er i samtaler med en agent som står nær Newcastle, se dagbladet.no
Newcastlesupporter siden 1992

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 31. Okt. 2006, 11:10 »
Håper virkelig ikke at Svennis kommer til Newcastle. Blir litt Roeder opp igjen. Glenn har hatt en stygg tendens til å gi enkelte spillere klippekort på laget, uansett hvor dårlig de spiller. Svennis førte dette prinsippet med glans som Englands manager. For meg virket det som om han var mest opptatt av spillernes klubbtilhørighet i avgjørelsen om hvilke spillere som skulle være med på landslaget. Det verste eksempelet er Darren Bent vs Walcott. Rett før VM slet både Owen og Rooney med skader og rakk så vidt å komme tilbake. Likevel valgte Svennis å IKKE ta med Darren Bent som var den engelske spissen med flest mål i pl. Med sitt faste spisspar i restitusjon , ville han eksprimentere med Walcott som ikke spiller fast for Arsenal og ekskludere Bent. HELT LATTERLIG. Hadde Bent spilt på Scum, Chelsea ol hadde han garantert blitt med.

Et annet eksempel var Gerrard og Lampard. De er veldig gode spillere, men de er veldig identiske i spillestil, derfor passer de ikke sammen sentralt på midtbanen. Forvirringen om hvem som skulle gå på løp og hvem som skulle holde igjen var stor. Da er det mye bedre å velge én av de og sette ham sammen med en defansiv midtbannespiller ala Carrick eller Parker. Dette ville ha resultert i en mye klarere rollefordeling.  Men pga Lampard og Gerrard er store navn som spiller i store klubber fikk de spille uansett.  

Med den lønningsposen Svennis har, tror jeg faktisk Castle kunne ha tjent på å heller kjøpe Martin O Neill løs fra kontrakten med villa, men det er jo selvsagt bare spekulasjon  :lol:

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #252 på: 31. Okt. 2006, 12:22 »
Eg trur faktisk det kan vere noko i dette. Hallo det er Freddie Shepherd vi snakkar om her. Skal ikkje forundre meg om at han leiter etter erstattar til Glen Roeder bak ryggen på Roeder.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #253 på: 31. Okt. 2006, 12:28 »
Roeder får nok sjansen til å kjøre klubben enda lenger ned i møkka før det skjer noe. Ikke det at jeg hadde håpet på Svennis, selv om alt er bedre enn Roeder.

But Newcastle chairman Freddy Shepherd told the club website: "This is all news to me. I have not spoken to Sven since he left the England job and I have no intention of speaking to him.
"Neither have I spoken to his agent Athole Still and as far as I am aware they have not tried to approach us.

"In any case if they did it would not matter because we already have a manager."
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #254 på: 31. Okt. 2006, 13:53 »
Ja, til Svennis isteden for Roeder. Han har jo fantastiske resultater som klubbtrener også i blant annet Lazio.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!