20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133171 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #30 på: 27. Sep. 2006, 21:33 »
Sitat fra: "Benson"
Sitat fra: "geordie-olav"

Bedøm Roeder da tabellen ser litt mer normal ut. Per dags dato er den jo snudd på hodet.

Ka tenker du på ?

Han tenker på at Arsenal ligger nesten nederst på tabellen, mens West Ham ligger nesten øverst. HELT normalt er vel ikke det, og vi kan være sikker på at det ikke ser sånn ut i januar.
Nei, det er ikke sikkert arsenal vil vinne PL og jeg kan garantere at ikke West Ham blir spesielt mye dårligere enn oss, men West Ham kommer ikke til å ligge helt i toppen når det nærmer seg slutten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 27. Sep. 2006, 21:43 »
Du Asbjørn, du Asbjørn.

Glenn Roeder ble ansatt som manager for Newcastle på et uheldig tidspunkt, og med et katastrofalt utgangspunkt. Souness hadde herjet som en orkan over klubben, og ødelagt alt. Selvtilliten var på bunn, og lagmoralen var på kokepunktet. Newcastle lå under midtstreken på tabellen, og flesteparten av de profilerte spillerne var allerede solgt.

Roeder brukte det mannskapet han hadde til rådighet, og fikk laget til å klatre flere plasser oppover på tabellen. Utrolig nok klarte vi å kvalifisere oss til UEFA-cupen, noe ingen hadde trodd. Pang innspurt på sesongen etter at Roeder tok over.

Så kom sommeren, og det var da ting begynte å gå dårligere. Freddy Shepherd gav Roeder klar beskjed om at han måtte selge før han kjøpte, og det gjorde ham. Og jeg syntes at alle salgene var veldig gode, og ingen har klaget over dem heller, så jeg tror at de fleste skulle være enig med meg.

Han kjøpte spillere som Duff og Martins, og forsterket ikke angrepet mer enn nødvendig med kjøp av Sibierski og lån av Rossi. Han lovet to nye angrepspillere etter Martins, og det fikk vi.

Men det tragiske var at han ikke fikk gjort noe med forsvaret. Jeg var også sint og frustrert over det, og påstod selv at han sikkert ikke prøvde en gang. Men det gjorde han nok, men fikk det bare ikke til, selvom vi fort kunne ha skaffet både Woodgate, Campbell og Bridge.

Og det eneste Roeder har gjort feil, er at han har gjort en ynkelig jobb med forsvaret vårt. Men vi åpnet sesongen over gjennomsnittet, i hvert fall om vi tar i betraktning av de siste årene. De fleste managerne til Newcastle er vant med å åpne sesongen dårlig.

Men nå har vi ikke åpnet sesongen direkte dårlig, bare ikke spesielt bra. Og vi har da beseiret Wigan hjemme og West Ham borte? Vi har da også sikret greit i UEFA-cupen? Tapet mot Fulham var stygt, og uavgjort hjemme mot Everton var ikke det vi hadde håpet på. Men Everton er et veldig godt lag nå, så det var ingen katastrofe.

Resten av kampene har gått som normalt.

Så jeg spør deg Asbjørn:

Vil du ikke gi Roeder en sjanse til?

Du kalte Newcastle-supporterne som var motstandere av Souness for ulojale og mente at de ikke støttet laget godt nok. Hvorfor plutselig så krevende ovenfor Roeder?

Roeder har bare vært manager i noen måneder nå, og pilen har bare gått en vei: Opp!

Du kan gjerne klage om vi begynner å dale. Men jeg syntes du er litt for hard mot Roeder, og jeg syntes du ikke gir ham nok sjanser. Du har vel bare gitt ham en sjanse til nå.

Vent 10-12 kamper, da får vi nok det riktige inntrykket, er du ikke enig? Og dette gjelder selvfølgelig ikke bare Asbjørn, men også til de andre Roeder-kritiske personene på forumet.

Flesteparten av de profilerte spillerene var solgt?????? Kan du nevne noen andre enn urokråkene Bellamy og Robert?

Har du glemt at Roeder tok over et lag som hadde fått inn spillere som Parker (som Roeder valgte som kaptein), Emre, Owen, Boumsong, Moore (vår beste stopper) og vår gamle helt Solano. Ikke kom å si at dette laget var noe dårligere enn det Souness tok over.

Ellers forsterket Roeder angrepet langt mindre enn nødvendig. Sibierski er ingen spiss, og om vi skal være fornøyd med å hente en slik spiller så skjønner jeg ingenting. Han kan vinne en hodeduell i ny og ne, men det er stort sett det. Selv Man City fansen jublet når de ble kvitt spilleren. Han holder sikkert mot Latvisk motstand, men noe mer enn en dårlig PL spiller er han ikke. At vi i tillegg skal være farmerklubb for Man Utd gjør meg fysisk dårlig. Spesielt etter de håpløse uttalelsene fra Roeder om at vi skulle kjøpe 5 spillere til som holdt Duff nivå.

I tillegg presterer han å si at Martins var hans førstevalg noen dager etter at han uttaler til Evening Chronicle om at Darren Bent var hans førstevalg.

Milner saken gjør det  hele komplett. Først sier han at Milner vil bli en nøkkelspiller for Newcastle denne sesongen, for å deretter godta et bud fra Villa dager senere. Til slutt henter han Milner hjem igjen da Boro ikke godtar budet på tjukken Viduka. Eneste kommentaren han har kommet med er at det er "slikt som skjer", og det ni dager etter at det skjedde. Tror han egentlig at vi er en gjeng med idioter???

Etter alle de tåpelige uttalelsene i sommer har jeg mistet all respekt, og for min del kan han gå nå med en gang. Jeg var faktisk veldig positiv fram til en uke før overgangsvinduet stengte. Da begynte jeg sakte men sikkert å skjønne at det meste var bare sprøyt.

Hva blir det neste? At Jørn Jamtfall skriver kontrakt som vår nye tredje keeper? Ville isåfall ikke blitt overrasket.

Ellers trenger jeg ikke vente 10-12 kamper til. Med det forsvaret vi har til rådighet kan det bare gå en vei. Selv vår kaptein begynner å få negative tanker nå.

Gud å hvor misunnelig jeg er på Villa som har Martin ONeill.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 27. Sep. 2006, 21:47 »
Sitat fra: "Joakim"

Bedøm Roeder da tabellen ser litt mer normal ut. Per dags dato er den jo snudd på hodet.

Ka tenker du på ?

Han tenker på at Arsenal ligger nesten nederst på tabellen, mens West Ham ligger nesten øverst. HELT normalt er vel ikke det, og vi kan være sikker på at det ikke ser sånn ut i januar.
Nei, det er ikke sikkert arsenal vil vinne PL og jeg kan garantere at ikke West Ham blir spesielt mye dårligere enn oss, men West Ham kommer ikke til å ligge helt i toppen når det nærmer seg slutten.

Jeg kan minne deg på at West Ham har kun 5 poeng og ligger bak oss på tabellen. Utrolig nok.

Pompey og Everton derimot.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 27. Sep. 2006, 22:34 »
Sitat fra: "Joakim"

Ka tenker du på ?

Har du i det heile tatt sett på tabellen ?
Arsenal med seier over Wigan på 6 plass noko som er 2 plassar? bak plassen dei havna på i fjor vel. Og West Ham nesten øverst ? Javel. :roll:  West Ham har jo skuffa stort sålangt  
Tips: Ta ein kikk på tabellen :wink:
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #34 på: 28. Sep. 2006, 09:49 »
Men, Asbjørn. Sportslige resultater bryr du deg visst ikke særlig om? Du burde vente 10-12 kamper, for man kan ikke klage før vi får inn dårlige resultater.

Og Owen var skadet da Roeder overtok, og Moore er ingen superspiller akkurat.

Og Robert og Bellamy VAR blant våre mest profilerte spillere. Men den diskusjonen har vi hatt før i en tråd med et par titalls sider, så ikke ta opp den igjen er du snill.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #35 på: 28. Sep. 2006, 09:50 »
Det viktigste en manager kan gjøre er ikke nødvendigvis å kjøpe verdensklassespillere, men å få et lag til å fungere. Og det syntes jeg at Roeder har klart bra til nå.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Jepp
« Svar #36 på: 28. Sep. 2006, 11:14 »
Det viktigste en manager kan gjøre er ikke nødvendigvis å kjøpe verdensklassespillere, men å få et lag til å fungere. Og det syntes jeg at Roeder har klart bra til nå.

Enig.
Det ser ut til at det er bra samhold og god moral i laget. Et godt fundament å bygge det sportslige - og med det resultatene - på. Selv om laget har slitt med effektiviteten føler jeg meg trygg på at målene snart vil komme. Ser det nesten som destruktivt å forlange Roeder sitt hode på et fat nå.
Livet er svart/hvitt!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 28. Sep. 2006, 12:50 »
Men, Asbjørn. Sportslige resultater bryr du deg visst ikke særlig om? Du burde vente 10-12 kamper, for man kan ikke klage før vi får inn dårlige resultater.

Og Owen var skadet da Roeder overtok, og Moore er ingen superspiller akkurat.

Og Robert og Bellamy VAR blant våre mest profilerte spillere. Men den diskusjonen har vi hatt før i en tråd med et par titalls sider, så ikke ta opp den igjen er du snill.

Selvsagt bryr jeg meg om sportslig resultater, men om du tror at de kommer med det laget vi har nå så får du tro om igjen. Spesielt med Roeder som manager.

Skal man oppnå sportslig resultater må man i det minste være ærlig og ikke behandle spillere og supportere som apekatter.

Du sier at Moore ikke er noen superspiller. Det er jeg selvsagt enig i, men han er likevel vår beste stopper. Da sier det seg selv at vi kan se langt etter de sportslige resultatene. Spesielt når tjukken Bramble spiller ved hans side.

Man kan si mye rart om Souness, men han holdt i det minste det han sa. Ikke det at jeg var veldig glad i han heller på slutten. Bare så det er sagt.

Går det ikke opp et lys når selv vår kaptein og beste spiller begynner å se mørkt på det?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 28. Sep. 2006, 15:25 »
Scott Parker sier som det er: Forsvaret vårt er for tynt. Og det er jeg enig i.

Men om man tar en nøyere kikk på det, er det faktisk ikke SÅ ille som alle skal ha det til. For jeg syntes at forsvaret har vært helt greie i sesongåpningen. Problemet vårt ligger vel mest i det å score mål, noe som sikkert løsner snart.

Titus Bramble -  En av våre beste for to sesonger siden, men er nå forandret totalt. Håpløs, ødeleggende og klossete.

Steven Taylor - Kan bli stor, syntes at han burde få mer tillit enn det han har nå. Gjør det som oftest bra, men iblant ser man svakhetstegn som mangel på erfaring.

Celestine Babayaro - En helt grei venstreback, men er nok ikke noen toppspiller.

Stephen Carr - Kjemper, jobber og strever hver kamp. Får det ikke alltid like bra til, men er kanskje det beste elementet i forsvaret. Dessverre har han noen tragiske offensive løp noen ganger.

Ramage - Helt ok stopper, ikke noe utenom det vanlige. Men har vist seg fra sin bedre side de siste ukene.

Moore - Australeren er nok en av våre beste bak i forsvaret, men heller ikke ham overbeviser spesielt. Spilte bra i VM, spiller helt ok for Newcastle.

Bernard - Har enda ikke fått vist seg etter overgangen. Har spilt bra i tiden sin i Southampton og Rangers, men skal visstnok være ute av form nå.

Ikke ille. Kanskje ikke beste forsvaret i serien, men ikke det dårligste heller.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 28. Sep. 2006, 18:33 »
Hovedproblemet med forsvaret vårt er dybden. Før dagens kamp har vi 5!!! spilleklare forsvarsspillere. Det er fantastisk tynt.. Når vi i tillegg har 2 spillere i Bramble og Ramage som ikke hadde kommet inn på 15 av 20 PL lag i startoppstillingen så sier det se selv at vi er svært svake bakover. Å tro noe annet er bare tull..

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #40 på: 28. Sep. 2006, 20:57 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Hvilke tvilsomme avgjørelser er det Shepherd tar/har hatt angående salg og kjøp?

Han solgte Woodgate som etter min mening var den beste forvarsspilleren Newcastle har hatt i min tid. Shepherd bestemte visstnok også at Butt og Carr skulle kjøpes. Han overstyrte Robson på slutten og kan sikkert gjøre det igjen. Ikke minst tar Shepherd ut mange millioner i lønn hvert år, pluss akjseutbytte. Dette gjelder også Douglas Hall og de andre som sitter i ledelsen.
Norwegian blood, Geordie heart

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 28. Sep. 2006, 21:16 »
Sitat fra: "Anti-mackem"
Hvilke tvilsomme avgjørelser er det Shepherd tar/har hatt angående salg og kjøp?

Han solgte Woodgate som etter min mening var den beste forvarsspilleren Newcastle har hatt i min tid. Shepherd bestemte visstnok også at Butt og Carr skulle kjøpes. Han overstyrte Robson på slutten og kan sikkert gjøre det igjen. Ikke minst tar Shepherd ut mange millioner i lønn hvert år, pluss akjseutbytte. Dette gjelder også Douglas Hall og de andre som sitter i ledelsen.

Shepherd solgte Woodgate :-) Nå var det Woodgate som ville bort fra Newcastle når tilbudet kom. Når vi i tillegg fikk 160 millioner for en spiller som knapt spilte fotball 2 år senere var det et genialt salg.

Når det gjelder Butt, Milner, Kluivert og Carr var det Robson som bestemte at disse skulle kjøpes. Jeg har heller ikke mye til overs for Shepherd, men at det er han som har bestemt hvilke spillere som har blitt kjøpt/solgt er selvsagt bare tull.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 28. Sep. 2006, 21:18 »

Man kan si mye rart om Souness, men han holdt i det minste det han sa. Ikke det at jeg var veldig glad i han heller på slutten. Bare så det er sagt.

Så det du sier er at du heller foretrekker en mann som holder ord, men holder oss på rundt 15.plassen enn Roeder?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 28. Sep. 2006, 21:24 »
Sitat fra: "Romance"

Så det du sier er at du heller foretrekker en mann som holder ord, men holder oss på rundt 15.plassen enn Roeder?

Jeg foretrekker ærlige folk ja. Nå skal det sies at vi havner på nedrykk denne sesongen, om Roeder fortsetter med sin fantastiske statistikk. Det går ann å lyve i en periode men til slutt blir man avslørt.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #44 på: 28. Sep. 2006, 21:55 »
Hmm, ser ikke akkurat hva du forsvarer forsvaret til Newcastle for..

Bramble er en klassisk matchvinner, gjerne begge veier men som oftest i Newcastles dissfavør. Det er en grunn til det, han er en ustabil stopper, vi neppe bli stabil og da hører han ikke hjemme i Newcastle - eller kanskje det er derfor han hører hjemme i Newcastle? Ramage har vist seg fra en god side men jeg tviler på at han hadde klart å spillt seg inn på et annet lag i PL enn Newcastle. Han  holder ikke nivå rett og slett. Kanskje om noen år?

Babayaro? Hvem er det? Er det den middelmådige tufsen på venstresiden? Han er faktisk - etter min mening - helt grei, men ikke noe mer, og sliter litt defensivt av og til. Er ikke god mot topplagene i likhet med sine makkere der bak, kanskje derfor Newcastle nesten aldri vinner toppkamper, da vel og merke de siste to årene..

Carr er god men ofte skadet.. Newcastle har ingen spillere som kan overta posisjonen når Carr er skadet, tenk hvis han blir ute i flere måneder! Ramage sin posisjonering er jo ikke akkurat imponerende ei heller hans markeringsevner.

Keeper posisjonen er jo en av de bedre men det er jo ikke nok med Given når du stiller en haug med kloner foran og forventer at Moore skal trylle med tryllestaven og gjøre dem om til skikkelige forsvarspillere, da gjerne av den stabile typen.
iverpool FC