20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Glenn Roeder sparkes eller ikke?

Ja, med en gang
32 (50%)
Nei, ikke nå
21 (32.8%)
Vet ikke helt
11 (17.2%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 15. Okt. 2006, 21:54

Skrevet av Emne: Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!  (Lest 133505 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Den store "hvem blir ny manager"-tråden. DEL II!
« Svar #15 på: 09. Sep. 2006, 20:43 »
Sitat fra: "Jarle"

Tapet i seg selv hadde jeg ikke hatt problemer med i dag faktisk. Hva jeg har problemer med, er at våre enorme svakheter i laget - som ikke ble håndtert på en skikkelig måte i sommer - frarøver oss poeng mot drittlag allerede i andre og tredje serierunde. Det verste av alt er at vi ikke har mulighet til å gjøre noe før i januar.

Det er vel nettopp dette alle vi pessimistene har sagt siden transfervinduet stengte. Kanskje noen andre fikk åpnet øynene sine i dag?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 27. Sep. 2006, 12:19 »
Om vi ikke vinner minst en av de 3 neste PL kampene bør Roeder ta hatten sin å gå. Ser gjerne at Fat Fred tar med seg gutteklubben på samme flåte.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 27. Sep. 2006, 14:22 »
Vi må slå både Bolton og Boro etter tap mot Manu. Her er jeg nesten litt enig, Asbjørt. Ville gitt han fram til Arsenalkampen på å få skuta opp å gå.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 27. Sep. 2006, 15:07 »
I mine øyne skal Roeder sitte ut sesongen, samme f... hvor mange kamper vi måtte tape.

Jeg er uansett overbevist om at vi kommer til å slå tilbake, spørsmålet er bare når. Jeg er helt sikker på at vi slår enten Boro eller Bolton, og jeg er ganske sikker på at vi har god sjanse på poeng i den kampen vi kanskje ikke vinner.

Vi må ikke ta sorgene på forskudd, og jeg ser ingen grunn til å begynne å snakke om Roeders avgang. Jeg er dritt lei denne sparkingen av managere i tide og utide.
Finnes det egentlig bedre managere som er ledige på markedet og som vil overta Newcastle nå? Sparker vi Roeder nå har vi jo vist oss enda mer umulige å trene, og da kan jeg ikke se hvordan en klassamanager skal gidde å ta over jobben. Spesielt når vi er i oktober, og vi ikke kan gi en fersk manager den tillitten han trenger til å bygge sitt lag og gjøre noe med sine visjoner.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 27. Sep. 2006, 15:15 »
Skal vi først kvitte oss med Roeder er vi nødt til å bli kvitt FF osv. Er ingen vits å la Roeder gå å vente på at en ny møkka manager kommer.. Vi trenger en "extrem makeover". Tipper uansett at Roeder kommer til å sitte ut sesongen, tviler på at Fatty vil sparke noen allerede.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 27. Sep. 2006, 18:09 »
Sitat fra: "Joakim"
I mine øyne skal Roeder sitte ut sesongen, samme f... hvor mange kamper vi måtte tape.

Jeg er uansett overbevist om at vi kommer til å slå tilbake, spørsmålet er bare når. Jeg er helt sikker på at vi slår enten Boro eller Bolton, og jeg er ganske sikker på at vi har god sjanse på poeng i den kampen vi kanskje ikke vinner.

Vi må ikke ta sorgene på forskudd, og jeg ser ingen grunn til å begynne å snakke om Roeders avgang. Jeg er dritt lei denne sparkingen av managere i tide og utide.
Finnes det egentlig bedre managere som er ledige på markedet og som vil overta Newcastle nå? Sparker vi Roeder nå har vi jo vist oss enda mer umulige å trene, og da kan jeg ikke se hvordan en klassamanager skal gidde å ta over jobben. Spesielt når vi er i oktober, og vi ikke kan gi en fersk manager den tillitten han trenger til å bygge sitt lag og gjøre noe med sine visjoner.

Enig. Trekker tilbake den forrige kommentaren min. Blir vanskelig for noen å komme rett inn i laget nå...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #21 på: 27. Sep. 2006, 18:57 »
At Roeder ikke fikk inn noen forsvarspillere i sommer er ingen grunn alene nok til å sparke ham.

Roeder har gjort mirakler med laget siden han overtok for Graeme Souness. Men at Roeder er en manager av verdensrang er jeg selvfølgelig uenig i. La Roeder sitte fram til sommeren. Vi må se hva han duger til på lang sikt.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 27. Sep. 2006, 19:31 »
Sitat fra: "geordie-olav"
At Roeder ikke fikk inn noen forsvarspillere i sommer er ingen grunn alene nok til å sparke ham.

Roeder har gjort mirakler med laget siden han overtok for Graeme Souness. Men at Roeder er en manager av verdensrang er jeg selvfølgelig uenig i. La Roeder sitte fram til sommeren. Vi må se hva han duger til på lang sikt.

Hva er det Roeder har gjort som er så mirakeløst?? Selv Souness hadde en sterkere seiersrekke etter at han tok over.

Ellers kan jeg legge til at forsvarsleddet er like viktig som midtbaneleddet og angrepsleddet. At han ikke velger å styrke vårt svakeste ledd er ganske utrolig. Han velger heller faktisk å svekke det. Utrolig nok.

Roeder har hatt en god start i alle klubbene han har vært manager for. Deretter har det gått du dundas med alle sammen. Hvorfor skal det gå så mye bedre med klubben "som er umulig å lede?"

Når man snakker om underverker, så kan man vel nevne det Alan Curbishley gjorde med Charlton med svært begrensede ressurser.  En manager som er ledig på markedet og ønsker seg tilbake i managerstolen. Går dog rykter om at han er på vei til Leeds.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 27. Sep. 2006, 20:16 »
Vent litt med å kritisere Roeder da. Vi er alle enige i at sesonginnspurten i fjor var bra, og Newcastle har alltid vært litt uheldig i sesongåpningen.

Bedøm Roeder da tabellen ser litt mer normal ut. Per dags dato er den jo snudd på hodet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 27. Sep. 2006, 20:17 »
Eg har sett meg så forbanna lei forsvaret våres at det er hardt og motivere seg til kamp.

At Roeder ikkje gjorde noko med det er skandalaust og eg vil bare han vekk no.

Det er pinligt og flaut at eit lag av våres kaliber har det "forsvaret" me he.
Helvete så eg savner eit forsvar i nærheten av klubbene me kjemper mot.
Hadde me hadt eit solid forsvar hadde me vert ein toppklubb  for keeper, mitbanen og angrepet når Owen returns er godt nok.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 27. Sep. 2006, 20:24 »
Vent litt med å kritisere Roeder da. Vi er alle enige i at sesonginnspurten i fjor var bra, og Newcastle har alltid vært litt uheldig i sesongåpningen.

Bedøm Roeder da tabellen ser litt mer normal ut. Per dags dato er den jo snudd på hodet.

Jeg kan ikke se for meg at tabellen noen gang kommer til å se normal ut med mine Newcastle øyne, når en spiller som Bramble er en nøkkelspiller i vårt forsvar. At folk fortsatt har tro på PL dårligste stopper er ganske utrolig

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #26 på: 27. Sep. 2006, 20:27 »
Fjern Shepherd før Roeder. Shepherd kommer bare til å ansette Alan Shearer hvis Roeder får fyken for å prøve å få oss supportere i godhumør. Det er altfor tidlig for Shearer å overta nå, han må få mer erfaring først etter min mening. Det er også Shepherd som tar/har tatt en del tvilsomme avgjørelser ang. salg og kjøp av spillere. Han er roten til det meste av det onde i klubben, så få han vekk før det er altfor sent.
Norwegian blood, Geordie heart

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 27. Sep. 2006, 20:32 »
Sitat fra: "Anti-mackem"
Fjern Shepherd før Roeder. Shepherd kommer bare til å ansette Alan Shearer hvis Roeder får fyken for å prøve å få oss supportere i godhumør. Det er altfor tidlig for Shearer å overta nå, han må få mer erfaring først etter min mening. Det er også Shepherd som tar/har tatt en del tvilsomme avgjørelser ang. salg og kjøp av spillere. Han er roten til det meste av det onde i klubben, så få han vekk før det er altfor sent.

Hvilke tvilsomme avgjørelser er det Shepherd tar/har hatt angående salg og kjøp?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 27. Sep. 2006, 20:35 »

Ka tenker du på ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 27. Sep. 2006, 21:07 »
Du Asbjørn, du Asbjørn.

Glenn Roeder ble ansatt som manager for Newcastle på et uheldig tidspunkt, og med et katastrofalt utgangspunkt. Souness hadde herjet som en orkan over klubben, og ødelagt alt. Selvtilliten var på bunn, og lagmoralen var på kokepunktet. Newcastle lå under midtstreken på tabellen, og flesteparten av de profilerte spillerne var allerede solgt.

Roeder brukte det mannskapet han hadde til rådighet, og fikk laget til å klatre flere plasser oppover på tabellen. Utrolig nok klarte vi å kvalifisere oss til UEFA-cupen, noe ingen hadde trodd. Pang innspurt på sesongen etter at Roeder tok over.

Så kom sommeren, og det var da ting begynte å gå dårligere. Freddy Shepherd gav Roeder klar beskjed om at han måtte selge før han kjøpte, og det gjorde ham. Og jeg syntes at alle salgene var veldig gode, og ingen har klaget over dem heller, så jeg tror at de fleste skulle være enig med meg.

Han kjøpte spillere som Duff og Martins, og forsterket ikke angrepet mer enn nødvendig med kjøp av Sibierski og lån av Rossi. Han lovet to nye angrepspillere etter Martins, og det fikk vi.

Men det tragiske var at han ikke fikk gjort noe med forsvaret. Jeg var også sint og frustrert over det, og påstod selv at han sikkert ikke prøvde en gang. Men det gjorde han nok, men fikk det bare ikke til, selvom vi fort kunne ha skaffet både Woodgate, Campbell og Bridge.

Og det eneste Roeder har gjort feil, er at han har gjort en ynkelig jobb med forsvaret vårt. Men vi åpnet sesongen over gjennomsnittet, i hvert fall om vi tar i betraktning av de siste årene. De fleste managerne til Newcastle er vant med å åpne sesongen dårlig.

Men nå har vi ikke åpnet sesongen direkte dårlig, bare ikke spesielt bra. Og vi har da beseiret Wigan hjemme og West Ham borte? Vi har da også sikret greit i UEFA-cupen? Tapet mot Fulham var stygt, og uavgjort hjemme mot Everton var ikke det vi hadde håpet på. Men Everton er et veldig godt lag nå, så det var ingen katastrofe.

Resten av kampene har gått som normalt.

Så jeg spør deg Asbjørn:

Vil du ikke gi Roeder en sjanse til?

Du kalte Newcastle-supporterne som var motstandere av Souness for ulojale og mente at de ikke støttet laget godt nok. Hvorfor plutselig så krevende ovenfor Roeder?

Roeder har bare vært manager i noen måneder nå, og pilen har bare gått en vei: Opp!

Du kan gjerne klage om vi begynner å dale. Men jeg syntes du er litt for hard mot Roeder, og jeg syntes du ikke gir ham nok sjanser. Du har vel bare gitt ham en sjanse til nå.

Vent 10-12 kamper, da får vi nok det riktige inntrykket, er du ikke enig? Og dette gjelder selvfølgelig ikke bare Asbjørn, men også til de andre Roeder-kritiske personene på forumet.