20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Titus Bramble  (Lest 67981 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Titus Bramble
« Svar #15 på: 10. Sep. 2006, 10:20 »
HOLD DERE FAST. Bramble kan være med oss lenger enn dere aner.

"I have been very pleased with Titus," said Roeder, who saw the former England Under-21 international form a promising partnership with Moore during the closing weeks of last season.

"He did very well for me and for this football club then, and he has done very well again this season.

"Titus is now in the final year of his contract. That side of things is looked after by the chairman but he consults me about whether I want to keep a player or not and I'm very happy with Titus."

The Journal i sommer.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #16 på: 10. Sep. 2006, 11:19 »
Titus Bramble har utviklet seg negativt etter at Roeder tok over. Fakta faen.

For øvrig er jeg helt sikker på at vi i går hadde vunnet med Campbell og Woodgate på banen. Ingen av de to hadde gjort slike markeringsfeil på målene. Det vil jeg også karakterisere som fakta faen, til tross for at det bare er en påstand.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #17 på: 10. Sep. 2006, 11:45 »
Bramble er utvilstomt en sikkerhetsrisiko å bruke, og jeg ser lite av den spilleren han for 5 år tilbake i tid ble spådd til å bli. Skal Newcastle ha forhåpninger om å være et topplag de kommende sesongene, så kan man ikke ha Bramble som en fast del av 11'ern. Potensialet er der fortsatt, men når Roeder selger klubbens beste stopper uten å hente inn en erstatter så er det for mye forlangt at Bramble skal stå fram som en bauta i forsvaret.

Når det gjelder Campbell og Woody sine ikke-eksisterende overganger til Newcastle er det ikke sikkert at det hadde hjulpet. Campbell har vært på vei nedover og er ikke i nærheten av å være den dominerende stopperen han var for Spurs og for Gunners i sine velmaktsdager. At han har fått en indian summer nå er en annen ting, men jeg tviler sterkt på at han kommer til å finne tilbake til sine gode, gamle form over tid. Woody er uansett en porselensdukke, så han hadde neppe vært mer til hjelp enn en 10-20 kamper i løpet av sesongen. Da er det bedre å la en fast duo få spille seg varm, problemet er at det per dags dato ikke finnes en eneste klassestopper i klubben. Den som var nærmest hadde riktignok en katastrofal fjorårssesong, men jeg tror fortsatt på at Boumsong kunne gått en stor sesong i møte. Det verste er likevel at Roeder ikke henter inn en erstatter, men brenner av 2/3 av overgangsbudsjettet på en sprinter fra Inter.
Carr har altfor få landskamper for England!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #18 på: 10. Sep. 2006, 11:55 »
I følge engelske journalister/kommentatoerer så spiller Cambell så bra at de mener det er absurd at han ikke er på det engelske landslaget. Det sier kanskje litt.... Om Woody er porselen eller ei, hadde hatt god bruk for han de 20 kampene han spiller i året.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #19 på: 10. Sep. 2006, 11:58 »
Jeg er veldig enig i innlegget til rolfern her. Men med unntak av det jeg leser i siste linja:
Sitat
men brenner av 2/3 av overgangsbudsjettet på en sprinter fra Inter.

Roeder hadde en tøff jobb i å erstatte Newcastles viktigste spiller de siste 10 sessongene. Og det klarer du ikke å gjøre med £2 mil. Så enkelt er det. Og Martins er nok muligens en liten risiko her, og vil aldri bli en typisk "Shearer 2", noe jeg uansett tviler på at noen vi vil bli med det første.
Men når man ser Martins og hva han er i stand til, tror og håper jeg at han blir en spiller Newcastle får god nytte av. Vi har for dårlig dekning i forsvar, og det er ikke til å stikke under en stol. Rossi på 4 måneders lån (HURRA) er heller ikke noe å juble for, ei heller Sibierskis ankomst på St.James Park. Men bruk nå ikke det mot Martins da. Ting gikk ikke som vi hadde ventet, men iflg Fat Fred var det avsatt penger til en ny klassespiss. Av de som var tilgjengelige syns jeg ikke Martins var noen dårlig løsning. At han ikke har scoret 3 mål på sine 2 første kamper får så være. Men gi mannen litt tid då tror jeg vi kan få mye glede av ham.

Ellers enig i det meste om Bramble her. Det spørs om den dagen kommer at han blir den stopperen vi fortsatt går å venter på at han skal bli. Inntil den tid kommer kan man iallfall ikke la Bramble ha klippekort på laget. Iallfall ikke hvis man sikter høyere enn en 7.plass, og det gjør Roeder. Jeg var lenge negativ til Bramble. Men på slutten ifjor spilte han ofte OK\greitt sammen med Moore og kjøpte seg litt mer tid og godvilje. Men det klarer han å rasere på rekordtid igjen nå. Og faktum er at Bramble er for sterkt innvolvert i flere billige baklengsmål mot Villa og Fullham nå enn det vi kan akseptere. Nå må Taylor få sin sjanse sammen med Moore i minst et par kamper. Og ja, da må vi sette Bramble på benken. Men vi får bare håpe for hans egen del at det gjør noe med ham selv. For slik som han opptrer nå er han ikke god nok for Newcastle United. Jeg håper virkelig at minst en klassestopper kommer inn portene til St.James Park i januar. Aller helst to.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #20 på: 10. Sep. 2006, 12:05 »
Om du leser setningen en gang til, så er det et forsøk på å få prisen for dagens rim. Det er helt klart at en ny spiss var nødvendig, men når 2/3 av et overgangsbudsjett brukes på en spiss som aldri har spillt i Premier League, og som heller ikke har tatt Serie A med storm så er det klart det er en smule skepsis ute og går. Han har vel også hatt en del problem med skader?

Man kan snakke om etterpåklokskap, men Andy Johnson kostet nesten like mye, og han er en spiss som så absolutt har vist at han kan score mål, mange mål, på øverste nivå i England. Jimmy Floyd var gratis i sommer, også det en spiss som har et fantastisk målsnitt fra Premier League, selv om han hadde vært en mer kortsiktig løsning. Men jeg foretrekker helt klart å sitte igjen med Martins, kontra det å hente inn Francis Jeffers og Michael Bridges. Forøvrig så har ikke akkuratt Newcastle hatt flust med gode spisser de siste sesongene, så det er ikke akkuratt Roeder sin skyld at man fortsatt mangler en spiss for å holde tritt med lagene foran.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #21 på: 10. Sep. 2006, 12:33 »
Hehe, rimet funket det, la merke til det. Så rett skal være rett, det skal du ha poeng for!
Ellers tror jeg vi stort sett er enige her. Jeg tror vi kan få mye nytte av Martins. Og alikevel skulle jeg gjerne sett Andy Johnson i Newcastle også. Du er også inne på noe med Hasselbaink. Å få ham gratis hadde vert helt akseptabelt, og antagelig bedre enn Sibierski og deffinetivt bedre enn Rossi på 4 måneders lån.

Jeg har ikke fått med meg at Martins er veldig skadeutsatt, men det betyr ikke at han ikke er det. Men jeg har heller aldri hørt at han ikke slo til i Italia. Virker som om han har gjort sine saker relativt bra i Inter.
Og ja jeg hvet at de har vert rimmelig aktive og hentet flere gode spisser i sommer. Dette tipper jeg har med å gjøre at de ville benytte muligheten da "Crespo endelig kunne vende hjem", samtidig som andre stormakter slet med skandaler i Italia. Dette er nok Inters mulighet til å ta tronen i Italia, og ta inn igjen på de siste års storebror AC Milan, og kanskje også hevde seg i Europa. Tror nok det er hovedårsakene til at man har hentet flere klassespisser i sommer, ikke at de man allerede hadde var for dårlige. Nå skal jeg selvfølgelig heller ikke beskylde deg for å ha sagt det da.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #22 på: 10. Sep. 2006, 12:46 »
Eller at de spissene de hentet inn faktisk var bedre?

Martins er ingen dårlig spiller, men når Rossi/Martins/Sibierski blir de nye alternativene, så skremmer ikke akkuratt det noen. Gudjohnsen eller Johnson kombinert med en gratis Jimmy Floyd hadde derimot virket mye mer skremmende. Man kan si mye om Anelka, men han har også til de grader bevist at han behersker det å score mål i PL.

Men det skal for all del bli spennende å følge Martins i Newcastle-drakta, og så er jo Owen fortsatt i klubben. Men de andre spissene er ikke akkuratt klassespisser. Ille er det når Roeder lar Newcastle bli en farmerklubb for Scum. Utenkelig for noen år tilbake, men det viser hvilken vei Newcastle for alvor bega seg på under klovnen Souness.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #23 på: 10. Sep. 2006, 14:49 »
Å si at Boumsong var klubbens beste stopper blir å overdrive.
Det var helt korrekt å selge Boumsong. For han taklet ikke presset. Han greide aldri å følge opp den flotte vårsesongen han hadde våren 2005. Og det har ikke bare med problemene på hjemmebane å gjøre. Gode spillere gjør ikke slike feil som Boumsong gjorde. Selv om de har personlige problemer.

Så vi tapte ingenting på å selge Boumsong. Problemet var bare at vi da ble en mindre i de bakre rekker, hvor vi er så til de grader avhengig av MINST dobbel dekning. Men det har vi ikke hatt siden Souness solgte gode backupspillere til forumskribenters store glede.
Man kan si mye om Aaron Hughes, men jeg er ikke i tvil om at han hadde prestert bedre enn Ramage.

Jeg er generelt ganske skeptisk til Andy Johnson, og jeg tror ikke han hadde vært svaret på våre bønner.
Martins har jeg stor tro på. Rossi har alle muligheter til å utvikle seg til å bli en klassespiller. Det er bare så synd at vi ikke under noen omstendigheter kommer til å få kjøpe denne gutten så lenge Ferguson er manager på Old Trafford. Forøvrig er det ikke helt enkelt å være ny spiller på et lag som overhodet ikke fungerer.
Owen er av det kaliberet at han kunne gjort en forskjell fra eller til. Dette er også fordi han faktisk kjenner PL, han kjenner medspillerne sine etter å ha spilt sammen dem et år, og han kjenner motstanderne.
Martins og Rossi er nok begge i starten avhengig av et godt kollektiv for å komme godt i gang.

Dessverre virker det som det gode kollektivet er et sykke unna i øyeblikket.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #24 på: 10. Sep. 2006, 16:25 »
Såklart tapte vi noe på å selge Boumsong. En mann mindre i forsvaret, som allerede var tynt, og Craig Moore er herved vår stoppergeneral.
Sol Campbell har prestert glimrende i Pompey og ville helt klart styrket oss, og alle veit hvor god Woody er. Roeder har bæsja så sinnsvakt på leggen her.
Så sitter vi offensivt med Milner utenfor benk istedet for vår nye stjerne, Sibierski. Det finner jeg ganske trist.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #25 på: 10. Sep. 2006, 17:18 »
På papiret var nok Boumsong vår beste midtstopper. Men det spiller liten rolle nå når han uansett er solgt. Og vi vet jo alle at kampene uansett ikke er spilt på papir.
Nå er problemet som Kristoffer sier at vi har enda en mann mindere i forsvaret vårt. Med en så lang sessong som den vi går i møte, og med Newcastles mange skader er det en liten krise. Selvfølgelig litt avhengig av at vi slår det estlandske laget jeg ikke husker navnet på i farten. Men om vi ikke skulle gjøre det (Gud forby) så er sessongen fortsatt lang nok til at det kan bli vanskelig med så få forsvarere i troppen. Så får vi heller håpe at gutta holder seg noenlunde friske til Januar, og deretter håpe at Roeder ser det samme som oss da, og skaffer forsterkninger i de bakre rekker. Egentlig litt overrasket her: var ikke Roeder egentlig midtstopper? Overrasker meg litt at han ikke prioriterer\tenker forsvar mer enn han gjør.

Forresten så viste C+ høydepunkter fra Italiensk serieåpning i pausen i kampen mellom AC Milan og Lazio. Her tok man seg også tid til å vise målene fra Juventus sin 1-1 kamp i Serie B. Og hva vår gode venn Boumsong gjelder: joda han fortsetter der han slapp ifjor og må ta på seg skylden for utligninsmålet til Rimini igår.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #26 på: 10. Sep. 2006, 19:21 »
Jupp, jeg har hørt at Boumsong kløna det til ved flere anledninger i går også. Håper det løsner for stakkaren til slutt...

DanMan

• Gjest
Titus Bramble
« Svar #27 på: 11. Sep. 2006, 15:07 »
Sitat fra: "Rolfern"
Ille er det når Roeder lar Newcastle bli en farmerklubb for Scum. Utenkelig for noen år tilbake, men det viser hvilken vei Newcastle for alvor bega seg på under klovnen Souness.

Hva i alle har Souness med dagens Newcastle å gjøre?? Hva har Souness med Titus sine håpløse krumspring å gjøre? Wake up and smell the coffee, my friend, svaret er svært mindre enn du gir uttrykk for.

Bramble storspilte faktisk under Souness, husker du? Helt inntil han fikk en freakskade på trening like før fjorårssesongen (brukket albue?). Bramble fikk spesiell oppfølging av Souness, og det er åpenbart det mannen trenger. Da forblir spørsmålet, er dette noe Roeder gjør/vil gjøre/kan gjøre godt nok?

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #28 på: 11. Sep. 2006, 19:44 »
Slett. Dobbeltinnlegg.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Titus Bramble
« Svar #29 på: 11. Sep. 2006, 19:45 »
Les innlegget en gang til, selv om det ikke har noe med trådens topic å gjøre i grunn. Det gjelder ikke Bramble dersom du leser hele innlegget en gang til.

For å svare på det jeg sa, kontra det du sier:

Under Souness så bega Newcastle seg inn på middelmådighetens vei, og man er på den veien fortsatt når man låner femtevalget til en konkurrent.