20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar-vinduet  (Lest 225587 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Januar-vinduet
« Svar #1290 på: 01. Feb. 2007, 00:58 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1291 på: 01. Feb. 2007, 01:03 »
HAHAHAHAHAHAHAHA, nå gjentar han seg faen meg igjen. Er vel den 10. gangen han sier det denne uka. Du visste godt dette lenge før vinduet åpnet. Se på hva andre managere har fått til og lær litt istedet for å klage som en gammel gris. Vente til siste dagen. Herregud.

http://home.skysports.com/list.aspx?HLID=445418&CPID=8&title=Roeder+slams+window&lid=&channel=Football_Home&f=rss&clid=4
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1292 på: 01. Feb. 2007, 01:12 »
Den uskyldningen er bare patetisk. Ble brukt ved forrige vindu også, så det kunne neppe komme som noen bombe at dette vinduet også faktisk hadde en slutt også.

Og når det gjelder "unggutta er på gang og vi har folk som kommer tilbake fra skade", så hjelper ikke at vi er "på gang" når vi har et av PLs dårligste forsvar. Enig i at Huntington og Edgar og Ramage har gjort det man kan forvente av dem i den situasjonen vi er i, men ingen av dem er i nærheten av å være gode nok skal vi ha et forsvar som kan slåss i toppen av PL. Forsvar var førstepri i sommer og forsvar var førstepri nå, men Roeder har ikke fiksa å forsterke annet enn Onyewu (som sikkert er god). Roeder har bevist igjen at han ikke har peiling på overgangsmarkedet og at han ikke evner.

Dette er ikke et angrep på Roeder som manager, men et angrep på Roeder som innkjøpssjef. Stallen vår holder per dags dato ikke mål og det skjønner Roeder, men han klarer ikke å gjøre noe med det.
Oscillons From The Anti-Sun

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1293 på: 01. Feb. 2007, 03:55 »
Jeg er ikke selv en av de som har vært mest kritisk til Roeder som manager, men må ærlig innrømme at mange har gode argumenter mot ham.

- For det første så har han ikke autoritet.
Han er ikke en manager som spillere vil blø for eller spille til krampa tar dem.

- Det andre er at han ser ikke ut som han besitter taktiske ferdigheter.
Totalt handlingslammet under kampene når ting butter imot.

- Det tredje er måten som han behandler Luque på.
Det er jo bedre å ha en umotivert, men effektiv og teknisk god Luque på benken istedet for de juniorene som Roeder ikke en gang tør å hive innpå så lenge det fortsatt er nerver i kampen.
Juniorene tør han ikke å bruke, men Luque vil han ikke ha på benken.
En Luque som, uansett form, hadde klart å holde på ballen eller eventuelt fått til noen kontringer når det blåser som verst.

Hva er vitsen med å ha folk på benken hvis du ikke har tenkt å bruke dem?
Spillerlistefyll? Benkfyll?

- Det siste er at Roeder ennå ikke har lært seg spillereglene på overgangsmarkedet.
Han satser sine kort på noen få targets, og hvis de ikke går gjennom sitter han med pengebunken og sier at det er så vanskelig å få tak i riktige spillere.
Låne vil han helst, fordi han er for feig til å tørre å mislykkes.
Han vil helst se og bruke varen før han tør å kjøpe det.

Han virker heller ikke som en manager som klarer å overtale spillere til å komme til klubben.
Når spillere spør hvorfor han vil at de skal spille for ham og hva de får igjen for det svarer sikkert Roeder slik:
"Tja... 52 000 som roper ditt navn annenhver helg!

..... ellers så vet jeg ærlig talt ikke hvorfor du burde spille for oss."  :P

Før dette overgangsvinduet, sa han at vi trengte minst 3 spillere.
En stopper, en back og en spiss.

Det eneste vi fikk inn var en stopper. På lån...
Hvor er pengene?
Skal de spares til et storkjøp til sommeren?
Er det pengesparing for det store Crouch-kjøpet til sommeren?
Jeg gruer meg....  :-X

Nå som overgangsvinduet er stengt, kan jeg si meg mektig skuffet over Roeder.
Jeg er skuffet over at vi ikke fikk inn det vi trengte og også skuffet over at løftene til Roeder nok en gang ikke holder mål.
Men å kreve hans avgang vil jeg ennå ikke.

Han skal få tid til å skape gull av gråstein.
Men han har dessverre MASSE gråstein å forvalte og fryktelig lite tid til dette....

8 poeng opp til 5. plassen og 13 kamper igjen å spille.

Lykke til og tvi tvi, sier nå jeg.
« Siste redigering: 01. Feb. 2007, 04:03 av nemo »

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1294 på: 01. Feb. 2007, 09:14 »
Jeg synes Roeder har gjort det OK både på overgangsmarkedet, og som manager. Man ser at det er en klar mening bak hvert kjøp roeder foretar seg. Han har ikke kjøpt en eneste middelmådighet.

Til sommeren ser jeg for meg at bramble( hvis det ikke skjer noe utrolig med spillet hans)

Moore sin kontrakt blir ikke forlenget¨
babayaro går.

Får vi inn 1 midtstopper og 2 backer da, og hvis disse holder samme nivå som de tidligere kjøpene til Roeder. Da har vi et lag for fremtiden. Denne sesongen er nesten kjørt uansett, enten folk vil det eller ikke. Da er det ikke vits å hastekjøpe spillere! må tenke litt på tiden framover.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1295 på: 01. Feb. 2007, 10:10 »
Rafa jobber som vanlig effektivt på overgangsmarkedet.

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=445411&CPID=8&clid=14&lid=3&title=Reds+wrap+up+double+deal&channel=&
Ja, men en god del av de spillerne han henter kan jeg VELDIG godt klare meg uten i Newcastle!! Han henter mye rart synes jeg. Husker spillere som f. eks Jan Kromkamp og Antonio Barragan, begge ganske så middelmådige, og hadde korte opphold i klubben. Og vi NUFC supportere hadde vel ikke jublet høylytt om Roeder hadde hentet Francis og Alvaro Arbeola som Benitez har hentet i januar. Jeg har ihvertfall ALDRI hørt om dem.

Benitez har denne sesongen hentet: Bellamy, Paletta, Aurelio, Gonzalez, Pennant, Kuyt, Nabil El Zhar, Francis og Arbeola.

Roeder har på samme tidsrom hentet: Duff, Martins, Sibierski, Onyewu (eller Gooch),Bernard, Srnicek og Rossi (levert ubrukt tilbake). Vi trenger IKKE hente ungutter, for vi har tydlgvis godt nok ungdoms-akademi til å få frem gode unge spillere selv!!!!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1296 på: 01. Feb. 2007, 10:39 »
Nei selvsagt ikke noen vits i å forsterke laget. For noe tull. Fatter ikke hvorfor Martin O`Neill kjøpte Young og Carew. Makan til sløsing når man har middelmådige guttunger som kan steppe inn.

Ellers har du ikke fått med deg at det er også folk som til stadighet også må ut med skader uten at Roeder gidder å prøve og finne årsaken. Å skylde på uflaks derimot er han ekstremt flink til.
Ærlig talt, at spillere må ut med skader er ikke noe nytt fenomen. At vi har/hatt en del strekkskader er kansje noe de kan forebygge. Men, at Owen ødela kneet i VM, er IKKE Roeder sin feil. At Ameobi har slitt med en hip injury ganske så lenge, er vel heller IKKE Roeder sin feil. At Carr ble stemplet stygt borte mot Man City, er vel heller IKKE Roeder sin feil. At N`Zogbia ødela kneet i kampen mot Chelsea er nok heller IKKE sin feil. Husker jeg rett, skadet Bramble seg mot Palermo og har vært ute siden, kan IKKE laste Roeder for det heller desverre. Og at Butt skadet seg under kampen igår, er vel heller IKKE Roeder sin feil. Det er sikkert flere eksempler som jeg ikke kommer på!!??

Så årsaken til en del av skadene er rett og slett at de har spilt fotballkamper!! Og er det ikke det du vil se da?? Og da skulle det bare mangle om han ikke skulle legge litt av skylden på uflaks!! Det hadde jo vært "spesielt" om han skulle kalle alle skadene vi har hatt for flaks!!!!!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1297 på: 01. Feb. 2007, 10:44 »
Støttes 100%, Frode!
Men det er Asbjørn som skriver her; han bruker ALT som kan brukes til å slenge dritt om Roeder!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #1298 på: 01. Feb. 2007, 10:54 »
Mulig jeg er fordømt naiv. For det er mange som er skråsikre på det motsatte av min oppfatning: Jeg tror Roeder er bevisst det han driver med. Og at han er klar over at han spiller "high risk". Skulle vårsesongen bli dårlig risikerer han å få sparken. Men hva har han egentlig å tape når han ikke får kjøpt spillerne HAN ønsker å bygge ut laget med. Det er da ikke et spøtt bedre å få sparken for dårlige resultater på grunn av innkjøp han i utgangspunktet ikke hadde tro på var noen forsterkning av NUFC for fremtiden.

Det er høyst realistisk å tro at bestående tropp skal kjempe om tabellplass som gir E-cup (Medalje, eller CL-plass er heller utopisk :-\). Så hvorfor da spille russisk roulette i overgangsmarkedet nå? -Pengene som ikke ble brukt nå kan sikkert anvendes adskillig mer fornuftig til sommeren enn hva alternativene ved denne korsveien var.
« Siste redigering: 01. Feb. 2007, 10:56 av Brewcastle »
Livet er svart/hvitt!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #1299 på: 01. Feb. 2007, 10:59 »
Kan være. Får håpe han får tid til å vise det. Om pengene var der, noe som jeg tror de ikke var, så kunne han iallefall kjøpt seg litt tid. Selv om det blir litt feil å tenke sånn. Han samler iallefall ikke på dritt på samme måten som Souness gjorde.
Skal vi først kjøpe spillere så bør de gå rett inn på laget!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1300 på: 01. Feb. 2007, 11:08 »
Rafa jobber som vanlig effektivt på overgangsmarkedet.

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=445411&CPID=8&clid=14&lid=3&title=Reds+wrap+up+double+deal&channel=&
Ja, men en god del av de spillerne han henter kan jeg VELDIG godt klare meg uten i Newcastle!! Han henter mye rart synes jeg. Husker spillere som f. eks Jan Kromkamp og Antonio Barragan, begge ganske så middelmådige, og hadde korte opphold i klubben. Og vi NUFC supportere hadde vel ikke jublet høylytt om Roeder hadde hentet Francis og Alvaro Arbeola som Benitez har hentet i januar. Jeg har ihvertfall ALDRI hørt om dem.

Benitez har denne sesongen hentet: Bellamy, Paletta, Aurelio, Gonzalez, Pennant, Kuyt, Nabil El Zhar, Francis og Arbeola.

Roeder har på samme tidsrom hentet: Duff, Martins, Sibierski, Onyewu (eller Gooch),Bernard, Srnicek og Rossi (levert ubrukt tilbake). Vi trenger IKKE hente ungutter, for vi har tydlgvis godt nok ungdoms-akademi til å få frem gode unge spillere selv!!!!

Nå kostet ikke Kromkamp og Barragan noeting så hva hadde han å tape? Det blir som når Roeder hentet Bernard. Vi hadde neppe jublet høylytt men vi hadde uansett fått forsterkninger. For det vi har på venstre og høyreback pr dagds dato er ikke annet enn tragisk. Mulig du, Åsmund og Roeder er fornøyd, men det er ikke jeg. Ellers er det utrolig å se hvordan folk hyller vår nye amerikaner etter å ha kun sett en skrytevideo fra belgisk liga.  Hadde det ikke vært for vår assistent Pearson hadde vi ikke fått han heller. Det var nemlig han som tipset Roeder om stopperen da WBA prøvde å hente han ifjor.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1301 på: 01. Feb. 2007, 11:10 »
Kan være. Får håpe han får tid til å vise det. Om pengene var der, noe som jeg tror de ikke var, så kunne han iallefall kjøpt seg litt tid. Selv om det blir litt feil å tenke sånn. Han samler iallefall ikke på dritt på samme måten som Souness gjorde.
Skal vi først kjøpe spillere så bør de gå rett inn på laget!

Med andre ord er Roeder en løgner som sier at det var penger tilgjengelig.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1302 på: 01. Feb. 2007, 11:11 »
Mulig jeg er fordømt naiv. For det er mange som er skråsikre på det motsatte av min oppfatning: Jeg tror Roeder er bevisst det han driver med. Og at han er klar over at han spiller "high risk". Skulle vårsesongen bli dårlig risikerer han å få sparken. Men hva har han egentlig å tape når han ikke får kjøpt spillerne HAN ønsker å bygge ut laget med. Det er da ikke et spøtt bedre å få sparken for dårlige resultater på grunn av innkjøp han i utgangspunktet ikke hadde tro på var noen forsterkning av NUFC for fremtiden.

Det er høyst realistisk å tro at bestående tropp skal kjempe om tabellplass som gir E-cup (Medalje, eller CL-plass er heller utopisk :-\). Så hvorfor da spille russisk roulette i overgangsmarkedet nå? -Pengene som ikke ble brukt nå kan sikkert anvendes adskillig mer fornuftig til sommeren enn hva alternativene ved denne korsveien var.

At du er naiv er det liten tvil om.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
« Svar #1303 på: 01. Feb. 2007, 11:14 »
Asbjørn skrev: "Hadde det ikke vært for vår assistent Pearson hadde vi ikke fått han heller. Det var nemlig han som tipset Roeder om stopperen da WBA prøvde å hente han ifjor."

-Det er vel en av uttallige oppgaver til en assistent?
Du er vittig Asbjørn :). Når det først kommer en spiller, så er det jaggu noe feil med måten han kommer på også  ;)
Livet er svart/hvitt!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1304 på: 01. Feb. 2007, 11:22 »
Asbjørn skrev: "Hadde det ikke vært for vår assistent Pearson hadde vi ikke fått han heller. Det var nemlig han som tipset Roeder om stopperen da WBA prøvde å hente han ifjor."

-Det er vel en av uttallige oppgaver til en assistent?
Du er vittig Asbjørn :). Når det først kommer en spiller, så er det jaggu noe feil med måten han kommer på også  ;)

Har jeg sagt at det er feil? Dine tolkninger er herlige til tider. Minner meg om en fra Jehovas vitner som var på døra her for et par dager siden.