20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Januar-vinduet  (Lest 227519 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #870 på: 11. Jan. 2007, 22:59 »
Sitat fra: "kesse"
Man u, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Spurs, Everton, Bolton, Pompey hvertfall. Kunne vurdert Boro siden jeg digger Woddy ohg Yakubu også;)

Det er det verste jeg har hørt i dag. Ville du bytta tropp med Everton, Bolton og Portsmouth??

Fantastisk.. Sats på Kanu og Campbell, de holder i mange flere år enn Martins og Taylor..

djmattis

• Gjest
Januar-vinduet
« Svar #871 på: 11. Jan. 2007, 23:01 »
viktig med erfaring vettu
:D

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #872 på: 12. Jan. 2007, 01:46 »
Jepp! Bare se på Baba hvor god han er :twisted:
Who else...... Alan Shearer

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #873 på: 12. Jan. 2007, 09:28 »
Sitat fra: "EivindI"
Man u, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Spurs, Everton, Bolton, Pompey hvertfall. Kunne vurdert Boro siden jeg digger Woddy ohg Yakubu også;)

Det er det verste jeg har hørt i dag. Ville du bytta tropp med Everton, Bolton og Portsmouth??

Fantastisk.. Sats på Kanu og Campbell, de holder i mange flere år enn Martins og Taylor..

Visste jeg ville så sterke reaksjoner!;)

Ja, jeg mener de er bedre besatt som et lag enn det vi er. Vi har gode enkeltspillere, men det hjelper lite når vi er har forsvar med 1 virkelig god spiller og 3 andre som holder Championship nivå.

Du drar frem Martins og Taylor som kanskje er våre to største talenter og sammenligner med Kanu og Cambell? Det er vel kun for å få frem et poeng som jeg ikke helt ser hensikten med.

Hvis folk hadde klart å ta av seg supporterbrillene i 2 sekunder å vært litt objektive hadde de fort skjønt at Newcastle ikke har en så god tropp som mange her vil ha det til. Vi er ikke så mye bedre enn Everton, Bolton og Pompey. Vi er jevngode lag, hvor Newcastle har flere "stjerner", men til gjengjeld har vi også de største svakhetene.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #874 på: 12. Jan. 2007, 10:22 »
Det som er forskjellen, er at hvis vi handler 3-4 klassespillere så er vi helt i toppen. Tror jeg, da.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #875 på: 12. Jan. 2007, 10:57 »
Nå kommer det litt ann på hva du legger i topplag. Men hvis du tenker at vi skal bryte inn blant de 4 store så er jeg ikke enig. Chelsea, Arsenal, Man U og Pool har milevis sterkere tropp enn det vi og kan faktisk klare seg selvom de har 4-5 spillere ute med skade. Det kan ikke vi. Så hvis vi tenker at vi må bytte ut 4 spillere i dagens startoppstilling for å være gode nok for topp fire, så må vi også ha inn 2-3 gode spillere som ikke svekker laget dersom de må steppe inn for en skadet spiller. Vi kan ikke være avhengig av Huntington og Edgar hvis Taylor og vår nye VB blir skadet.

Med 7-8 nye GODE spillere, kan vi menge oss med de beste. Tror jeg da! :)

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
Januar-vinduet
« Svar #876 på: 12. Jan. 2007, 11:19 »
Sitter med samme følelsen, at vi trenger 7-8 gode spiller til før vi kan menge oss med de 4 store.

Trur mange supportere må få opp blikket litt, fordi Newcastle i dag tilhører ikkje blandt topp 6. Viser jo bare litt om at man ansetter Roeder. Hadde Newcastle vert en storklubb(topp 6) hadde han aldri blitt ansatt.

Einaste managerene som har klart å holde oss der oppe og som er helter er Kevin Keegan og Sir Bobby Robson. Savner managere som dette i Newcastle, som prioritere et forsvar.
Newcastlesupporter siden 1992

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #877 på: 12. Jan. 2007, 11:40 »
Jeg tror ikke vi trenger 7-8 spillere for å være med å kjempe om CL, hadde vi fått inn disse: Bridge, W Brown, A Ferdinand, Ferreira og D Bent så tror jeg vi hatt store muligheter for å kjempe med om en CL-plass.

Given
Ferreira-Taylor-W Brown-Bridge
Milner-Dyer-Parker-Duff
Martins-Bent

Harper
Carr-A Ferdinand-Ramage/Huntington-Babayaro
Solano-Butt-Emre-N`Zogbia
Owen-Ameobi

Nå vil garantert Owen ta plassen til enten Martins eller Bent, men siden han er skadet sålenge så setter jeg han opp på 2.laget.
Given er absolutt en av verdens beste keepere.
Forsvaret synes jeg ser veldig bra ut, Brown og Taylor utfyller hverandre perfekt. Ferreira er veldig god defensivt, men litt svakere offensivt. Bridge er knallgod offensivt.
Midtbanen er godt balansert hvis Parker får jobben som anker. Noen vil kanskje si at det er litt offensivt å spille med to vinger og en offensiv midtbanespiller men både Milner, Dyer og Duff innehar en ekstrem løpskapasitet. Milner jobber helt fantastisk hver kamp.
Spissparet med Bent og Martins garanterer mange mål.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #878 på: 12. Jan. 2007, 11:49 »
Pent lag det der. Men vi kommer jo aldri i verden til å få det.. Det lukter minst 20mp for de spillerne du har "kjøpt", og det er vel drøyt 10mp mer enn det vi har å handle for.

Det er greit nok at 7-8 spillere kan være å ta i. Men vi har gang på gang vært et levende eksempel på at det ikke nytter å ha gode spilere hvis man ikke har dybde i troppen. Jeg kan godt gjøre om til 4 -5 spillere, men de må holde et godt nivå, selvom de ikke trenger å være i verdensklasse.

Neill - 2,5mp.
Ben Haim - 3mp
Bale - 5mp
Beattie/Bent/Carew osv - Mellom 2,5 - 8mp.

Disse ville jeg hatt hvis jeg kunne kjøpt spillere for 10 - 15mp. Hvis vi hadde gått for Beattie ville vi selvsagt ikke gitt mer enn 2,5mp.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #879 på: 12. Jan. 2007, 12:43 »
Nå kommer det litt ann på hva du legger i topplag. Men hvis du tenker at vi skal bryte inn blant de 4 store så er jeg ikke enig. Chelsea, Arsenal, Man U og Pool har milevis sterkere tropp enn det vi og kan faktisk klare seg selvom de har 4-5 spillere ute med skade. Det kan ikke vi. Så hvis vi tenker at vi må bytte ut 4 spillere i dagens startoppstilling for å være gode nok for topp fire, så må vi også ha inn 2-3 gode spillere som ikke svekker laget dersom de må steppe inn for en skadet spiller. Vi kan ikke være avhengig av Huntington og Edgar hvis Taylor og vår nye VB blir skadet.

Med 7-8 nye GODE spillere, kan vi menge oss med de beste. Tror jeg da! :)

La oss ta Manu som et eksempel, da. Jeg er overbevist om at hvis Ferdinand, Rooney, Ronaldo og Scholes går ut med skade, har de ikke en nubbsjans til å henge med i toppen...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #881 på: 12. Jan. 2007, 12:55 »
NEWCASTLE LEDER KAMPEN OM ANDREOLLI!!

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/newcastleunited/journalsport/tm_headline=magpies-in-lead-for-defender%2Ds-signature%26method=full%26objectid=18443403%26siteid=50081-name_page.html

Og her går Roeder ut og avkrefter sin interesse for Andreolli.

Sitat fra: "Alan Oliver"
United continue to be linked with some weird and not so wonderful players, the latest being Inter Milan's left-back Marco Andreolli.

But Roeder told me today: "He is not a player I am interested in."

Tilogmed samme dagen (igår), bare i "ettermiddagsavisen" (hvis jeg har forstått det riktig...)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #882 på: 12. Jan. 2007, 13:05 »
Noen som har noe background på Andreolli, forresten? Vil vi ha han?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #883 på: 12. Jan. 2007, 13:44 »
Noen som har noe background på Andreolli, forresten? Vil vi ha han?

Tja, det spørs vel hva vi vil ha det da? Akkurat nå finnes det vel ikke mange forsvarere som Newcastle IKKE kunne ha bruk for, men det er mange som vi kan få som ikke holder det nivået vi ønsker av våre forsterkninger. Og jeg sitter med en uggen følelse av at denne Andreolli faller i den siste kategorien.

Hva background gjelder så omtales han iallfall som defender på Wikipedia, og som "fullback" på icNewcsatle. Noen steder omtales han som en back og noen steder som en stopper. Han har etter det jeg har forstått kommet opp gjennom junioravdelingen til Inter, og har iallfall spilt for Italias U21 lag.

Om jeg vil ha han til Newcastle kommer helt an på: får vi ikke noen annen så JA takk, da kan snart alle være en forsterkning til det skadeskutte forsvaret vårt, men det er nok mange jeg heller vil se komme inn døra på St.James Park før Andreolli.

Jeg prøvde forresten å lufte navnet Arthur Boka i denne tråden tidligere. Spilte venstreback på Elfenbenskysten i sommerens VM og gjorde en grei figur etter min mening. Svakheten er at han bare spiller på det nest høyeste klubbnivået i Frankrike pr idag, og det gjør meg mer usikker. Men stort svakere enn Babayaro er han neppe. Og om Boka skulle vise seg å være dårligere enn Babayaro, så er han i det minste backup til 25 av de 38 kampene Babayaro er skadet, altså bedre enn ingenting.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Januar-vinduet
« Svar #884 på: 12. Jan. 2007, 14:19 »
Sitat fra: "chickenman"

Jeg prøvde forresten å lufte navnet Arthur Boka i denne tråden tidligere. Spilte venstreback på Elfenbenskysten i sommerens VM og gjorde en grei figur etter min mening. Svakheten er at han bare spiller på det nest høyeste klubbnivået i Frankrike pr idag, og det gjør meg mer usikker. Men stort svakere enn Babayaro er han neppe. Og om Boka skulle vise seg å være dårligere enn Babayaro, så er han i det minste backup til 25 av de 38 kampene Babayaro er skadet, altså bedre enn ingenting.

Boka er en spiller jeg absolutt ville hatt i Newcastle. Han omtales som afrikas svar på Roberto Carlos, og har absolutt en lysende fremtid -HVIS han kommer seg vekk fra det lave nivået i Frankrike.