20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Glenn Roeder  (Lest 83094 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Glenn Roeder
« Svar #405 på: 14. Jan. 2009, 15:19 »
Nok en suksesshistorie på Roeders fantastiske CV.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #406 på: 14. Jan. 2009, 15:38 »
Kan godt få komme tilbake for min del, som talentutvikler elller noe sånt...Gjorde det jo meget godt med talentene i klubben før han tok på seg A-lagsjobben...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #407 på: 14. Jan. 2009, 16:49 »
NO WAY! Han er historie og godt er det. Sparken i samtlige klubber bortsett fra Gilingham der han var 1 sesong og ledet laget til 13 seiere på 51 kamper og endte nest-sist på tabellen i daværende 3. divisjon. Ein vandrande katastrofe med andre ord.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #408 på: 14. Jan. 2009, 17:09 »
Tjaa, han gjorde forsåvidt en okei jobb med talentene da. Men han er forferdelig som manager ihvertfall!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #409 på: 14. Jan. 2009, 17:12 »
Så ofte som Newcastle skifter managere er det ikkje tryggt og ha han i klubben uansett stilling.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #410 på: 14. Jan. 2009, 17:24 »
Som manager er han en vandrende katastrofe ja. Det får så være. Men husker jeg ikke helt feil er vel gamlejobben til Roeder ledig. Han er god med unge spillere, mener jeg.

Han kan få komme tilbake som AD, om han vil. Riktignok skifter vi ofte manager. Men å rekruttere fra egne rekker har vi gjort en gang for mye.
Det er STOR forskjell på å være manager og AD.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #411 på: 14. Jan. 2009, 18:34 »
Hadde blitt spennende om Hareide hadde tatt over for Roeder og ført Norwich tilbake til PL. Vært artig med en norsk trener i PL. Blitt spennende med spillere han hadde vært intresert i osv.
Ba Ba Ba!!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #412 på: 14. Jan. 2009, 18:46 »
Hareide som trener for gamleklubben Norwich ja.
Gjerne for min del.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #413 på: 14. Jan. 2009, 20:24 »
Sannsynligvis ikke SÅ usansynlig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #414 på: 09. Feb. 2014, 14:07 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/sport-opinion/neil-cameron-looks-who-newcastle-6688051?

Nå drar jeg opp en virkelig gammel tråd.
Glenn Roeder (mannen jeg den gang fikk, noget urettferdig, større avsmak for enn selv Graeme Souness) foreslås av Neil Cameron som vår neste DoF. Selv syns jeg ikke det høres så ille ut. Han er vel kanskje den beste sjefen vi har hatt for akademiet i senere tid, og har helt klart peiling på talentutvikling. Ikke pondus nok til å være manager - men som DoF tror jeg han i mye større grad er en type som vil gjøre en god jobb til å identifisere talenter, lytte til managerens ønsker, samt forhandle frem avtaler på vegne av klubben.
Samtidig - det er ikke feil med en mann som ikke er drikkekompis av Ashley. Kjenner klubben gjør han - og ulikt gamle helter som Peter Beardsley vil jeg også påstå at han har den nødvendige kompetansen til å inneha viktige verv som DoF eller reservelagsmanager.
Hva syns folket?

Tremblem

• Gjest
« Svar #415 på: 09. Feb. 2014, 17:10 »
Gjorde en god jobb som akademi-sjef. Om han har pulling power på spillere er vel en annen sak?

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #416 på: 09. Feb. 2014, 20:46 »
Ja takk, etter Joke fremstår jo denne mannen som en gud

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #417 på: 09. Feb. 2014, 21:22 »
Lei at vi skal drives som en guttegjeng. Hele klubben minner litt om måten norsk fotball drives på. I toppen sitter en inkompetent vennegjeng, mens treningsfeltet er prega av trenere som er der pga tidligere spillerkarrierer. Få inn en som har erfaring som DoF, og besitter den tverrfaglige kompetansen som eg tror kreves. Peiling på både fotball og business.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #418 på: 09. Feb. 2014, 21:26 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/sport-opinion/neil-cameron-looks-who-newcastle-6688051?

Nå drar jeg opp en virkelig gammel tråd.
Glenn Roeder (mannen jeg den gang fikk, noget urettferdig, større avsmak for enn selv Graeme Souness) foreslås av Neil Cameron som vår neste DoF. Selv syns jeg ikke det høres så ille ut. Han er vel kanskje den beste sjefen vi har hatt for akademiet i senere tid, og har helt klart peiling på talentutvikling. Ikke pondus nok til å være manager - men som DoF tror jeg han i mye større grad er en type som vil gjøre en god jobb til å identifisere talenter, lytte til managerens ønsker, samt forhandle frem avtaler på vegne av klubben.
Samtidig - det er ikke feil med en mann som ikke er drikkekompis av Ashley. Kjenner klubben gjør han - og ulikt gamle helter som Peter Beardsley vil jeg også påstå at han har den nødvendige kompetansen til å inneha viktige verv som DoF eller reservelagsmanager.
Hva syns folket?

Jeg synes dette er et elendig forslag, og jeg synes denne DoF stillingen er et eneste vås. Jeg synes manageren skal ha skal være sin "egen sjef" og skal bli bedømt utifra det. Akkurat dette har jeg hatt problemer med å gjøre med Pardew siden jeg vet at han har minimalt han skulle sagt når det kommer til overganger. Om da manageren gjør dårlige kjøp og får dårlige resultater så vet vi jo at han har mislykkes, og det er gjerne på kjøp av spillere mange managere bommer for sin egen del. Om de treffer blink på overgangsmarkedet kommer resultatene lettere og de skaffer seg selv mer tid til å forme "sitt lag". Er jo derfor mange managere som til stadighet bytter klubber henter spillere de har vært managere for før og som de kjenner godt.

Jeg synes Ashley skal gi Pardew mulighet til å hente "sine spillere" og til å forme "sitt lag". Så kan vi supportere dømme han etter hvordan det går da. Det ville i mine øyne vært det mest rettferdige ovenfor vår manager og er uten tvil den beste løsningen, også i fremtiden.

Litt av grunnen til at Ashley absolutt vil/skal ha en DoF virker på meg som at han mer og mer ikke ønsker å bruke så mye penger og av den grunn få en til å dele skyld sammen med vår manager på denne fronten. Om Pardew hadde vært sjef over dette og klubben hadde gjort det like svakt på overgangsmarkedet som det siste året så hadde nok supporterne stått samlet utenfor stadion å ropt på hans avgang helt til de hadde fått viljen sin.

Blir spent på hvordan det blir fremover.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #419 på: 09. Feb. 2014, 21:39 »
Gjorde en god jobb som akademi-sjef. Om han har pulling power på spillere er vel en annen sak?

Du tenker på om han har et sterkt nok navn til å tiltrekke seg spillere?
I forhold til å tiltrekke seg de største stjernene - nei. Men de sikter vi ikke etter. Minner om at Derek Llambias og Lee Charnley gjorde helt greie overganger for oss før JoKe kom inn og gjorde ingenting. Roeder kan da umulig ha dårligere pulling power enn de? Charnley har den økonomiske tyngden (får vi håpe) og Roeder har fotballfaglig tyngde milevis over det Llambias kan vise til. Roeder har jo faktisk også en viss greie på hva som kreves av spillere for å lykkes på SJP.

Som manager er Roeder i beste fall middelmådig - da er jeg snill. Manglet pondus som manager. Som sjef for akademiet vårt mener jeg å huske han gjorde kanskje den beste jobben av samtlige som har hatt lignende stillinger hos oss siden årtusenskiftet omtrent. Da Kinnear ble ansatt var endel av den uttalte strategien at han skulle speide etter talenter innenlands, da vi har vært temmelig svak på dette i flere år. Viste seg jo at Kinnear ikke gjorde dette overhodet - men har ganske grei tro på at Roeder har både endel kontakter nedover i divisjonene og grei oversikt.

La meg påpeke at dette ikke er noen halleluja-signering eller det aller beste der ut. Men ut fra vårt utgangspunkt er det en mann utenfor Ashley sin vennegjeng, som også har fotballfaglig noe å vise til. Jeg tar dette 10 av 10 ganger over hva enn slags kompis Ashley måtte dra ut av hatten.