20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Michael Owen  (Lest 14212 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Michael Owen
« på: 15. Mai 2005, 11:03 »
Newcastle har lagt inn bud på Michael Owen

Skrevet av Asbjørn, 15 Mai 05

Et par dager tilbake nevnte Shepherd at stjernespillere sto i kø for å spille for Newcastle United. Idag skriver Sunday People at Newcastle har lagt inn et bud på £16 millioner for stjernespissen Michael Owen. Budet skal være for bra til at Real Madrid kan takke nei. Real Madrid kjøpte den tidligere Liverpool spilleren for kun £8 millioner i fjor sommer, dermed kan den spanske storklubben tjene raske £8 millioner om de takker ja til budet fra Newcastle.

Det sies at Liverpool har oppsjon til å hente Owen tilbake, men det er lite sannsynlig at de vil betale hele £16 millioner for å hente den engelske landslagsspilleren tilbake til Anfield.

Owen har vært et 3. valg denne sesongen, bak Raul og Ronaldo. Det spørs om angriperen er villig til å slite benken nok en sesong, og når brasilianeren Robinho mest sannsynlig ankommer i sommer vil konkurransen bli enda hardere.

Det vil ikke overraske mange om Bellamy og Kluivert forsvinner etter denne sesongen. Disse to har til sammen lønnsutgifter opp i mot £100.000 i uka. Noe som burde være nok til å lønne Michael Owen.

Skulle dette gå iorden, vil utvilsomt optimismen komme tilbake på Tyneside. Men det gjenstår å se om storklubbene Chelsea, Arsenal og Manchester United sitter på sidelinjen og ser på Newcastle snapper opp Englands beste spiss.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Michael Owen
« Svar #1 på: 15. Mai 2005, 11:06 »
Jeg mener det er helt absurd å sløse bort 200 millioner norske kroner på Michael Owen. Han ble kjøpt for halvparten i sommer og har IKKE imponert i Real. Vi trenger 3-4 gode spisser på 12 mnd hvis Bellamy og Kluivert forlater denne sommeren. Shearer legger som kjent opp etter neste sesong. Jeg er heller for at vi handler inn to spisser til £8 mill. Dessuten så bør vi jo også ha igjen noen penger til en høyreving.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Michael Owen
« Svar #2 på: 15. Mai 2005, 12:19 »
Sitat fra: "Christian"
ALT FOR STOR SUM!!!!!! Kvifor skal me kjøpe han for meir enn det dei gav for han????  :o

Grunnen til at de fikk han så billig var jo at han hadde bare 1 år igjen av kontrakten.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Michael Owen
« Svar #3 på: 15. Mai 2005, 12:28 »
Ja det er no greit det, men alike vel £8mill over kva dei kjøpte han for er mykje for ein spelar som Owen, for å ikkje seie ein veldig gode spelar kunne du ha fått for dei £8mill ekstra. Det er å kasta pengane ut glasset ved gi £16mill for Owen.

Som f.eks?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Michael Owen
« Svar #4 på: 15. Mai 2005, 12:30 »
Ellers så er det neppe £16 millioner som vi betaler med en gang. Det er sikkert en betaling som tar  hensyn til antall mål og kamper.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Michael Owen
« Svar #5 på: 15. Mai 2005, 13:31 »
Forsell ;)
Eg meinar heilt klart han kunne ha gjordt det like bra som Owen, og kanskje til og med bedre. Men ikkje la det bli noko diskusjon om Forsell eller ein anna spiss.

Eg står på det eg meinar, £16mill for Owen er for mykje.

Du mener vi skal punge ut med mange millioner for en spiss som har vært skadet i en hel sesong?

Risikabelt i mine øyne. Blir som Real Madrid kjøpte Woodgate. Han er fortsatt skadet.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Michael Owen
« Svar #6 på: 15. Mai 2005, 13:36 »
Owen, ja takk!

Det negative ved et eventuellt kjøp er om summen overskrider £ 8 000 000. Ettersom Kluivert og Bellamy begge neppe er i Newcastle neste sesong, så trengs det forsterkninger på spissplass. Og Shearer går jo inn i sin siste sesong som spiller.

Owen er en klassespiss, 12 mål i første sesong som spiss i Primera er ikke altfor imponerende men dersom en ser nøyere på statistikken ser man følgende:

- Owen har bare startet 18 kamper i Primera.
- Owen har 15 innhopp.
- Owen har totalt 1734 spillte minutt i Primera.

Owen scorer 1 mål per 144 minutt. Altså 1 mål per halvannen kamp sånn omtrentelig. Det er en bra statistikk. Husk også på at Real Madrid har hatt 3 trenere i årets sesong, noe som selvsagt vil påvirke spillerene sin innsats. 28 mål på 67 landskamper for England er godt, Shearer hadde 30 mål på 63 kamper.

Owen er en garantist(Så lenge han er skadefri) for minst 15 ligamål i sesongen, noe som er det dobbelte av hva dagens toppscorer for Newcastle har i Premier League. Skal man si nei takk til det?

Det eneste som gjør at Owen ikke er aktuell i mine øyne er prisen som Real Madrid krever. Å bruke store deler av transferbudsjettet på en spiller er ikke riktig når så godt som alle lagdeler trenger friske bein. Pengene må nyttes godt, men jeg vil heller ha ny manager som vet å bruke disse fornuftig samt å få det beste ut av spillerene som er i klubben.

Jeg ser på Owen som et urealistisk target med mindre Newcastle har over en halv milliard å kjøpe spillere for.
Carr har altfor få landskamper for England!

UrzaiZ

• Supersub
    • Vis profil
Michael Owen
« Svar #7 på: 15. Mai 2005, 13:45 »
Får vi Owen så hvet jeg om en masse Liverpool supportere som blir å henge med leppa..

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Michael Owen
« Svar #8 på: 15. Mai 2005, 17:25 »
Owen har faktisk imponert i Real Madrid. Han har scoret flest mål i de få minuttene han har vært på banen. Dessuten ville det ha vært PERFEKT med Shearer - Owen på topp. En rask og finteglad storscorer i Michael Owen, sammen med den store legenden Alan Shearer, som ikke har farten, men målteften. Jeg mener det. Det spissparet ville ha vært PERFEKT!

Men summen er vel noe overdreven. Souness er veldig glad i å bruke penger har jeg funnet ut. Prislappen på Owen er overdreven, men om han kom til klubben ville det ha vært herlig! Uansett burde han ha vært den siste spilleren som vi burde ha kjøpt da.

djmattis

• Gjest
Michael Owen
« Svar #9 på: 15. Mai 2005, 18:47 »
Hvem er det som engang vurderer Foresell høyrere enn Owen???
teiteste jeg hørt, da er man naiv...
Hvis man skal måle hva de utført hittill i karrieren så vet vel de fleste hvem som går seirende ut....

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Michael Owen
« Svar #10 på: 15. Mai 2005, 19:06 »
Sitat
Owen har faktisk imponert i Real Madrid. Han har scoret flest mål i de få minuttene han har vært på banen.

Det har faktisk Kluivert også her i England. Byttehandel kanskje!!??!! :lol:

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Michael Owen
« Svar #11 på: 15. Mai 2005, 23:50 »
Sitat fra: "djmattis"
Hvem er det som engang vurderer Foresell høyrere enn Owen???
teiteste jeg hørt, da er man naiv...
Hvis man skal måle hva de utført hittill i karrieren så vet vel de fleste hvem som går seirende ut....

Det har med pengane å gjere. Forsell vil bli mykje billigare enn Owen, og derfor får du råd til fleire spelar. Som t.d ein spiss og ein høgreving til. Mens viss me skal svi av så masse peng på Owen får me ikkje råd til så mykje anna.

Men så er det vel ett poeng at skal vi bli blandt de beste igjen holder det ikke med middels-spillere...Vi må plukke fra toppen, og dermed betale mer.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Michael Owen
« Svar #12 på: 16. Mai 2005, 11:24 »
Owen for 20mill.pund høres ganske mye ut, men Owen har et stort navn i engelsk fotball og Newcastle vil nok tjene inn mye penger på draktsalg etc.

Men for 20mill.pund kunne vi fått med Woodgate på kjøpet synst jeg!! Da hadde jeg vært meget fornøyd :D  :D  :D

Håper ikke Owen sliter like mye med strekk skaden sin. Han kan jo fort bli skada i 3-4uker han.

Konklusjon: Owen og Woody for 20mill.pund!!!

Noreng

• Gjest
Michael Owen
« Svar #13 på: 16. Mai 2005, 11:30 »
bra tanke Thomas, det hadde vært bra..

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Michael Owen
« Svar #14 på: 16. Mai 2005, 11:45 »
Shearer-Owen

Intresang spisskombinasjon.