20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle in takeover talks  (Lest 23343 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle in takeover talks
« Svar #105 på: 04. Jan. 2007, 08:46 »
Polygon bryter forhandlingene med Sheperd og gutta.

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_1814758,00.html

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 04. Jan. 2007, 14:02 »
Sitat fra: "EivindI"
Polygon bryter forhandlingene med Sheperd og gutta.

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_1814758,00.html

Da snakket Shepeherd sant for noen månede siden. Det er ingen som foreløpig vil ta over klubben. Da er det en smule vanskelig å bli kvitt Freddie.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 05. Jan. 2007, 15:48 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 19. Jan. 2007, 08:33 »
Vi må nok leve med Fat Fred en god stund til.

The Belgravia Group investment fund has said it no longer intends to make an offer for Newcastle United.
Jersey-based Belgravia said that despite protracted negotiations with the club, it had been "unable to agree a price and transaction structure".

It said that it felt its planned offer would have been in the best interests of the club and its supporters.

It is the second firm to end takeover interest in Newcastle this year, after the Polygon hedge fund also pulled out.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/business/6277675.stm

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle in takeover talks
« Svar #109 på: 01. Feb. 2007, 00:15 »
Araberene trakk seg som kjent fra å kjøpe Liverpool i dag. Newcastle neste stopp?

"Expect Newcastle to be the next port of call for DIC, who are still keen to buy a Premiership club. It has emerged that the cost of funding a new stadium at Liverpool, which would have cost them a minimum of £215million, was one of the main sticking points in their proposed £450m deal. Buying Newcastle would be a lot cheaper, with a modern ground in place and the Hall family desperate to sell their shares. Only the firm opposition of chairman Freddy Shepherd, the other major shareholder, prevented the club being sold for £227m to American hedge fund Polygon, backed by the United Bank of Switzerland, before Christmas."

DailyMail.

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #110 på: 01. Feb. 2007, 01:59 »
Welcome, arabiske oljepenger!!  ;D

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #111 på: 01. Feb. 2007, 10:41 »
Synes faktisk klubben bør drives av egne midler. Vil ikke bli som Chelski supporterene!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 01. Feb. 2007, 10:49 »
Synes faktisk klubben bør drives av egne midler. Vil ikke bli som Chelski supporterene!

Med andre ord vil du ikke ha inn nye folk som spytter inn penger i klubben.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #113 på: 01. Feb. 2007, 10:50 »
Vil helst at klubben skal kunne drives med egne midler ja!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 01. Feb. 2007, 11:24 »
Vil helst at klubben skal kunne drives med egne midler ja!

Men du vil at Shepherd skal spytte inn penger fra egen lomme?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 01. Feb. 2007, 11:33 »
Araberene trakk seg som kjent fra å kjøpe Liverpool i dag. Newcastle neste stopp?

"Expect Newcastle to be the next port of call for DIC, who are still keen to buy a Premiership club. It has emerged that the cost of funding a new stadium at Liverpool, which would have cost them a minimum of £215million, was one of the main sticking points in their proposed £450m deal. Buying Newcastle would be a lot cheaper, with a modern ground in place and the Hall family desperate to sell their shares. Only the firm opposition of chairman Freddy Shepherd, the other major shareholder, prevented the club being sold for £227m to American hedge fund Polygon, backed by the United Bank of Switzerland, before Christmas."

DailyMail.
Hvor seriøst kan vi ta disse ryktene? Er Daily Mail en troverdig avis?

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #116 på: 01. Feb. 2007, 11:37 »
Ja han kan godt stappe tilbake litt av de pengene han har hentet ut ja!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 01. Feb. 2007, 11:40 »

Har han hentet ut mye penger? Vil vi få råd til en kvalitetspiller for disse pengene?

nemo

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #118 på: 01. Feb. 2007, 11:48 »

Og egne midler menes med at Shepherd eller supporterne spytter inn penger til klubben?

En klubb må ha suksess for å skaffe seg inntekter.
Det hjelper ikke å ha et bra stadion, få inn billettinntekter og salg av supporterutstyr.
Alt dette går bort på spillerlønn, administrasjon og vedlikehold av stadion.

Hvor skal det ellers skaffes egne midler fra?

Og hva mener du med at du ikke vil bli som Chelski supporterne?
Er det feil å ha holdt med Chelsea i 50 år uten å ha opplevd et seriemesterskap? Får ikke disse nyte det faktum at laget sitt er i medvind, selv om det er med russerpenger?
Eller tar du bare alle over en kam og mener nye Chelski-supportere?

Sitat fra: Åsmund

Shepherd kjøpte seg vel inn i klubben da den var i de lavere divisjonene.
Deretter kjøpte han seg flere aksjer da Hall-familien solgte seg mere ut.
For ham var dette et investeringsobjekt, og må jo gi ham litt kred for å være delaktig i å gjøre Newcastle til stabilt Premier League-lag. Med stabilt mener jeg at de hører hjemme i PL.
Ikke noe galt i at man tar henter ut penger fra et investeringsobjekt.

Ikke at jeg forsvarer Shepherd, men han har vel som sagt alltid backet opp sine manager med en del cash til spillerkjøp?
Han har vel ikke oljepenger som han vil hvitvaske slik som en viss annen...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 01. Feb. 2007, 14:55 »
Driter i kem som kjøper oss opp. Bare noke skjer. For eg hater klubben min for tida. Og Forandringer mottas gjerne.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]