20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle in takeover talks  (Lest 23334 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Newcastle in takeover talks
« på: 19. Aug. 2006, 22:32 »
Newcastle are in talks regarding a possible takeover, it emerged on Saturday night.

Magpies chairman Freddie Shepherd has opened discussions with the Belgravia Group regarding a possible deal for the North East club.

Talks are expected to continue with the multinational group in the coming days, with the the club's board keen to finalise The Magpies' future.

While there may be changes afoot in the boardroom, Glenn Roeder's side got their Premiership campaign off on a sound footing.

Goals from Scott Parker and Shola Ameobi earned a 2-1 victory over Wigan at St James's Park.

Sky Sports
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #1 på: 20. Aug. 2006, 00:00 »
Vi får for all del håpe at dette ikke er noe alà Chelsea (Chelski)

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20. Aug. 2006, 00:17 »
Sitat fra: "NUFCern"
Vi får all del dette ikke er noe alà Chelsea (Chelski)

>> Det trenger du ikke å være redd for. Blir nok heller noe a la Man U.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #3 på: 20. Aug. 2006, 00:29 »
Tror jammen det å eie en Premier League klubb er den nye kalde krigen mellom USA og "USSR"  :lol: - alle klubbene om den senere tiden er kjøpt opp er jo kjøpt av enten russere eller amerikanere...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 20. Aug. 2006, 13:42 »
Siste nytt:

Newcastle could be the latest Premiership club to be the subject of a takeover battle.

A Jersey-based investment company, Belgravia Group, have reportedly made an approach to buy the north-east club.

According to The Sunday Times, the club are in talks with Belgravia, which runs a range of investments including property and equity funds.

A spokesman for the group told the paper they saw the possible acquisition of Newcastle as "an attractive opportunity" and added: "It is at an early stage and nothing is finalised."

The paper claims the group have held talks with former club chairman Sir John Hall, who controls 28.8% of the quoted club. His son Douglas owns 12% of the company with Magpies chairman Freddy Shepherd owning a 28% stake.

Shepherd has recently been adding to his interest in the club which is believed to be worth around £81million.

Belgravia Group are thought to manage more than £1billion for wealthy investors.

Aston Villa have been the subject of a takeover bid with American billionaire Randy Lerner having tabled a £62.6million offer for the club. He could, however, face opposition from other groups.

Premiership clubs have become attractive targets for moguls.

Russian billionaire Roman Abramovich owns Chelsea, the Glazer family control Manchester United and Alexandre Gaydamak owns Portsmouth.

http://www.thisislondon.co.uk
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #5 på: 20. Aug. 2006, 22:43 »
Worst case scenario er at Newcastle blir som Chelsea. Det som ikke hadde vært så dumt, er å få seg en eier som holder seg i bakgrunnen, men so jevnt og trutt spytter inn litt penger til kjøp nå og da. Akkurat som de eierne NUFC har i dag. Og de har jo faktisk gitt managerne masse penger de siste årene.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #6 på: 21. Aug. 2006, 10:37 »
Dette er faktisk noe jeg er veldig skeptisk til. Syns klubben blir styrt på en fornuftig måte i dag. Om det blir ett oppkjøp på linje med Chelsea tror jeg det vil være veldig usunt for Newcastle på lang sikt. Ved slike store eierskap blir man naturligvis mer påvirket av hvordan eierne klarer seg utenom klubbsammenheng.
Nei la oss inderlig håpe at eierskapet forblir slik det er i dag. Vil hverken at klubben skal styres som Man U eller Chelski!

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 21. Aug. 2006, 15:27 »
En talsmann for Belgravia skal ha uttalt dette:

"It's probably around about the best brand in football in terms of fan base, stadium and history.

"Investment on the pitch could lead to the club becoming even more successful off it."
[/b]

Med andre ord virker det som at det skal spyttes penger inn til spillerkjøp, selv om det selvsagt er altfor tidlig å si noe om.

I tillegg påpeker FInancial Times at et kjøp av en fotballklubb vil være stikk i strid med investeringer Belgravia har gjort i løpet av sin historie. Belgravia forvalter penger for noen styrtrike enkeltpersoner, og antyder mellom linjene at et kjøp av Newcastle egentlig kan være kjøp for en enkeltperson. Som for eksempel Sheikh Ahmed bin Saeed al-Maktoum.

Huff og huff...

Agurksaft

• Gjest
« Svar #8 på: 21. Aug. 2006, 16:36 »
Eg seier ja takk til ein kompis av Ambramovic.
Verste scenarioet er jo sjølvsagt Glazer.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 21. Aug. 2006, 18:04 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_1433319,00.html

ser ikke ut som Sheperd er så gira...

Vil du bli som CHELSEA????? En klubb helt uten sjel??

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21. Aug. 2006, 18:06 »
Syns det er bra at Shephard står frem og sier nei. Slike investorer ville nok melket mer penger ut av Nufc enn det fat fred og co gjør!

Mæggpai

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
blandede følelser..
« Svar #11 på: 21. Aug. 2006, 18:12 »
Jeg er litt usikker, men jeg tror ikke dette er noe som er helt bra for klubben. Saken er jo den at Newcastle har jo ikke dårlig med penger, og hvis Newcastle skal bli et kjøpelag som Chelsea så blir jeg lei meg.
Ikke det at jeg kommer til å slutte å holde med drømmeklubben min som jeg har holdt med i 12-13 år, men klubben vil nok miste litt av sjarmen er jeg redd. Lenge leve Newcastle

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21. Aug. 2006, 18:14 »
Syns gutta som styrer nå, styrer bra... Og blir vi et nytt Chelsea, henger jeg meg...

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #13 på: 21. Aug. 2006, 19:20 »
Sitat fra: "Agurksaft"

Vil heller bli Glazer enn slik Chelsea fremstår nå faktisk. Totalt uten sjel. Men håper selvsagt dette budet blir avslått av Freddy Shepherd.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 21. Aug. 2006, 20:09 »
Sitat fra: "Gonzalez"
Sitat fra: "Agurksaft"

Vil heller bli Glazer enn slik Chelsea fremstår nå faktisk. Totalt uten sjel. Men håper selvsagt dette budet blir avslått av Freddy Shepherd.

Enig