20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle in takeover talks  (Lest 23337 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Newcastle in takeover talks
« Svar #90 på: 20. Des. 2006, 13:32 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Siste nytt etter gårsdagens møte.

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,293-2512410,00.html

http://www.mirror.co.uk/sport/football/tm_headline=we-don%2Dt-need-millions-to-be-great%2D-we-need-billions%26method=full%26objectid=18289692%26siteid=94762-name_page.html

Interessant lesning det der. Inntrykket jeg sitter igjen med er at et oppkjøp virker veldig fjernt. Penger har Freddy S. & co mer enn nok av, så om det er det som skal lokke dem må budet være vanvittig høyt. Noe Sheperd så og si sier i klartekst selv. Jobben som styreformann i NUFC er prestisjefull. Når man i tillegg sitter i posisjon til å kunne skrive seg inn i historiebøkene med å bringe et trofé eller to til SJP, så blir det som Visareklamen; Ubetalelig!
-Sheperd sine uttallelser om fortiden, bl.a. påstand om at han ikke har blandet seg inn i managere sin aktivitet på transfermarkedet, tror jeg lite på. Men med det fokus hans rolle har fått nå, så blir han i det minste nødt til å etterleve sine uttalelsene i fremtiden.
Det gjør at jeg kan leve med Freddy som styreformann videre. Jeg tviler ikke på at han vil klubbens beste, men han bør holde seg til det forretningsmessige, og la manageren og hans team få styre det sportslige.
Hva penger angår; Freddy (og fam. Hall) er god for milliarder. Skulle kassa til NUFC bli for slunken til nødvendige spillerkjøp får han/de være greie og låne klubben litt inntil det kan tilbakebetales med inntekter fra Champions League  8) .
Som Times konkluderte:
It was not the response of a cowed man preparing to bid farewell.
Livet er svart/hvitt!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #91 på: 20. Des. 2006, 13:41 »
Newcastle har da ikke flust med penger. Gjeld på 80 millioner pund og går mot et underskudd på 12 millioner pund denne sesongen!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 20. Des. 2006, 14:04 »
Sitat fra: "Åsmund"
Newcastle har da ikke flust med penger. Gjeld på 80 millioner pund og går mot et underskudd på 12 millioner pund denne sesongen!

Og det sier han vel heller ikke? Han sier at Freddy Sheperd har mye penger, noe som er helt korrekt.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #93 på: 20. Des. 2006, 14:57 »
Han er flink til å tjene penger på nufc når det går bra. Men han er nok ikke den rette til å lede klubben opp igjen!

My bad!

Brewcastle

• Supersub
  • Toon Angel
    • Vis profil
Ja: Nei....
« Svar #94 på: 20. Des. 2006, 15:20 »

Nei, det er ikke flust med penger i klubben. Men året i år er ekstraordinært dårlig, og det har vært forholdsvis god butikk tidligere. Kvalifisering til CL ++ vil snu økonomien raskt. Så jeg tror ikke det er tilfeldig at oppkjøpere melder seg akkurat nå med de regnskapstallene. De øyner en mulighet til en god handel. Men Sheperd er nok bedre på business enn det sportslige, og legger opp til høy pris. For Newcastle skal i høyeste grad være å regne med i Europa i tiden fremover. Og da kommer også inntektene.
Men Sheperds holdning forplikter. Motarbeider han oppkjøp må han selv ha en plan for hvordan man skal ha kapital til å være med i kampen om f.eks. Champions League.
Livet er svart/hvitt!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Ja: Nei....
« Svar #95 på: 20. Des. 2006, 17:57 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #96 på: 20. Des. 2006, 18:25 »
Ja da ser det endelig ut som noe kan ordne seg før overgangsvinduet!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 20. Des. 2006, 19:31 »

Sa ikke du nettopp at det lovte bra foran januarvinduet, nå som Shepherd og Roeder har snakket sammen om kommende overganger?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 20. Des. 2006, 19:42 »

Det er vel uansett sånn at dersom Newcastle nå plutselig skulle komme til å skifte eiere så vil ikke klubben få muligheten til å bruke de nye eiernes midler uansett i Januar fordi det formelle ikke vil gå i orden i tide. Det lød det iallfall i begynnelsen av Desember angående et mulig bud fra Belgravia, og jeg kan egentlig ikke tenke meg at det har forandret seg noe særlig nå. Alternativet måtte vel i såfall være at de nye eierne ville låne klubben penger i Januar?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 20. Des. 2006, 19:50 »
Jeg er langt fra sikker på at Newcastle vil bli noen bedre fotballklubb om noen amerikanere kommer inn å tar over klubben. Er heller ikke så sikker på at det vil bli så mye mer penger tilgjengelig for Roeder eller våre neste managere. Mulig at det vil bli litt penger til å begynne med for å blidgjøre fansen, men etterhvert tviler jeg på at de får noe mer enn det de seneste managerene har fått til rådighet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #100 på: 20. Des. 2006, 20:00 »
Problemet til Shepherd er at han handler i bølger. Vi må bli mer like Man U, Liverpool og Arsenal som invisterer jevnt og hele tiden. Vi må slutte med skippertaks metoden på overgangsmarkedet!

Tror derfor det vil bli bedre med noen investorer som har litt mer kontroll på ting.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 20. Des. 2006, 22:31 »
Jeg vet ikke hvor mye vi tjener på å bli kjøp opp, men jeg er av den klare oppfatning at vi har null og niks å tape på et oppkjøp, slik som Shepherd rævkjører klubben. Og da er det ganske så greit.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 20. Des. 2006, 23:20 »
Et oppkjøp vil nok bety slutten for Roeder, og det er jo det minste positivt. I dag ser vi nok en gang hvor handlingslammet han er på benken.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #103 på: 20. Des. 2006, 23:45 »
Hva driver Polygon med? Jeg tenker på hva de selger osv.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #104 på: 21. Des. 2006, 11:26 »
Investeringsfirma de og tror jeg. Det samme som Belgravia.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.