20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem blir nestemann ut?  (Lest 6935 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #15 på: 24. Aug. 2006, 23:56 »
Sitat fra: "Åsmund"
Luque bør selges. I dag viste han hvorfor han ikke kommer inn på laget. Han mangler vilje, fart og duellstyrke. Kan vi få £5m for han mener jeg han bør selges. Igjen viser det seg at Souness betalte langt over markedspris for en spiller! Vi trenger sårt en sterk og stor spiss. Hadde faktisk vært bedre med Taylor og Milner på topp i dag!

100% enig. Vi bør selge Luque og heller invistere i en som virkelig er spiss.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #16 på: 25. Aug. 2006, 08:12 »
Som jeg skrev i kamptråden i går. Luque duger rett og slett ikke... Ikke rart han ikke får spille fast. Selg!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #17 på: 25. Aug. 2006, 09:54 »
Jeg lurer på om det fortsatt er noen her som mener vi skal beholde Luque? Han har nå vært i klubben i 1 år og ikke utrettet noe som helst... Vi har sett ham spille spiss og der er han rett og slett ikke god nok. Han er for treig, puslete og lat og får ikke til noe som helst. På venstrekant har vi 2 spillere som er mye, mye bedre enn ham og han kommer aldri til å spille seg inn der. Som spisser har vi bare Ameogi og Martins som holder mål. Jeg synes ikke det er noe som helst tvil om at vi bør selge Luque, nesten samme hva vi måtte for ham. (men helst 4 mill ++) Som erstatter burde vi kjøpt inn en spiss. Helst en stor, sterk, rutinet targetman som er god nok til å danke ut Ameobi, eller en ung og lovende spiss som backup for Ameobi.

Vi har absolutt ingenting å tjene på å beholde Luque. Prisen synker etter som han blir eldre og spiller mindre og mindre, i tillegg til at vi må betale ham en ganske høy lønn. Selger vi ham fortest mulig vil vi i allefall ikke kaste alle pengene ut av vinduet...

Det er absolutt på tide at Roeder og Fat Fred gjør en innsats for å bli kvitt den spanjolen!!!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #18 på: 25. Aug. 2006, 10:05 »
Til tross for at vi nettop har signert Martins har vi faktisk altfor tynn dekning på spissplass. Å selge en eneste spiller som KAN operere som spiss før vi har hentet en ny en, er galskap. Det gjelder tilogmed for Alberto Luque. Kan vi få inn enda en spiss før første september kan vi vurdere et salg av Luque, men ikke før!

Selv lever jeg fortsatt i håpet om at vi kan få se Luque som den han var i Deportivo da han herjet med nesten samtlige forsvar i Primera Division, men det håpet blir tynnere og tynnere. Og etter det jeg så igår så skjønner jeg hvorfor han ikke får mer spilletid. Så får vi bare fortsette (i det uendelige?) å håpe at det kan forbedre seg sålenge han er Newcastle spiller...

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #19 på: 25. Aug. 2006, 10:30 »
Sitat fra: "chickenman"
Til tross for at vi nettop har signert Martins har vi faktisk altfor tynn dekning på spissplass. Å selge en eneste spiller som KAN operere som spiss før vi har hentet en ny en, er galskap. Det gjelder tilogmed for Alberto Luque. Kan vi få inn enda en spiss før første september kan vi vurdere et salg av Luque, men ikke før!

Hadde du sett kampen igår tror jeg aldri du hadde sagt at Luque kan operere som spiss. Skal love deg at Taylor hadde gjort en bedre jobb der fremme. Chopra hadde danket ut Luque glatt. Syns det blir feil å beholde han for det han har gjort før, da på lik linje med Butt.
Luque er vel knapt god nok til å bruke som superreserve. Med alle skadefrie hadde Luque vært LANGT borte fra benken. Laget vi spilte mot i går var så elendig at en spiller til nesten ti millioner pund burde driblet forsvaret på ræva slik som spillere som Emre, Duff, Zoggie og Milner gjorde gang på gang!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #20 på: 25. Aug. 2006, 10:40 »
For min del så ser jeg heller at Ameobi, Martins, Milner, Dyer eller Duff spiller spiss i stedet for Luque. Men vi trenger en spiss til før vi kan selge Luque med trygghet. Problemet er vel det at nettopp et salg av Luque kan finansiere en ny spiss. Kanskje et bytte med en spansk klubb hadde vært noe. Nå har hvertfall Luque kostet oss mye penger, 9,5mp i transfer og sikkert 60-70 tusen pund i uka.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #21 på: 25. Aug. 2006, 11:03 »
Sitat fra: "Åsmund"
Sitat fra: "chickenman"

Hadde du sett kampen igår tror jeg aldri du hadde sagt at Luque kan operere som spiss. Skal love deg at Taylor hadde gjort en bedre jobb der fremme. Chopra hadde danket ut Luque glatt. Syns det blir feil å beholde han for det han har gjort før, da på lik linje med Butt.
Luque er vel knapt god nok til å bruke som superreserve. Med alle skadefrie hadde Luque vært LANGT borte fra benken. Laget vi spilte mot i går var så elendig at en spiller til nesten ti millioner pund burde driblet forsvaret på ræva slik som spillere som Emre, Duff, Zoggie og Milner gjorde gang på gang!

Da burde du vite at jeg faktisk så kampen igår. Og jeg ble ikke veldig imponert over Luque. Han var faktisk kveldens skuffelse for min del. Alikevel er ikke stallen så stor som den burde være og det er fortsatt knapt med alternativer framover. I vente på noe bedre bør vi beholde Luque. Det var det jeg argumenterte med, og ikke det han har gjort før. LES! At jeg håper vi kan få se ham i godt gammelt slag er noe ganske annet. Selger vi Luque har vi ikke en spiss på benken dersom vi skal spille med Ameobi og Martins sammen på topp.
Det er ingen dum tanke å flytte opp en av midtbanespillerne som spisser i nødens stund, men da kan det fort bli tynt på midten som en følge av det. Dyer derimot bør kanskje vurderes som ett spissalternativ da vi allerede har bra dekning på midten og dårlig i angrep. Men så spørs det hvor mye man kan regne med ham også da. Jeg for min del tør ikke sette min lit til ham

Meget mulig Chopra ville vert et bedre alternativ igår. Men spekulere i om vi fortsatt trenger de vi har solgt, nei det gidder jeg ikke, for det er poengløst. Nå syns jeg også at det salget var litt dumt slik situasjonen var da. Og i tillegg bare forverret den seg etterpå

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #22 på: 25. Aug. 2006, 11:05 »
Sitat fra: "kesse"
For min del så ser jeg heller at Ameobi, Martins, Milner, Dyer eller Duff spiller spiss i stedet for Luque. Men vi trenger en spiss til før vi kan selge Luque med trygghet. Problemet er vel det at nettopp et salg av Luque kan finansiere en ny spiss. Kanskje et bytte med en spansk klubb hadde vært noe. Nå har hvertfall Luque kostet oss mye penger, 9,5mp i transfer og sikkert 60-70 tusen pund i uka.

Skal vi delta i Ligacupen, FA Cupen, UEFA Cupen og i tillegg ha ambisjoner om en respektabel plassering i ligaen i år kan ikke troppen tynnes ut noe mer nå!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #23 på: 25. Aug. 2006, 12:50 »
Du så jo ikke første omgang! Han var faktisk bedre i andre

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #24 på: 25. Aug. 2006, 15:04 »
Jeg er til en viss grad enig i at så lenge vi bare har to spisser, så er vi dessverre nødt til å beholde Luque. Men det må sies at det er bare såvidt. Åsmund har i grunnen et like godt poeng som deg, chickenman. For den som virkelig så gårdagens kamp bør ha sett det samme som alle andre så.

Mannen kan ikke bevege seg uten ball. Han står bom fast, og tror at han skal kunne score mål uten å være i nærheten av mål. Han tror visstnok at innleggene vil havne på foten hans, selv om han ikke er på noen av stolpene eller foran keeper. Og de få gangene Luque er borti ballen, så skjer det ingen verdens ting. Første pasningen hans i kampen var upresis. Ballberøringene var upresise. Alt var upresist. Han får ikke et eneste pluss av meg. Eller jo, han kan få pluss for faktisk å ha nådd opp i lufta og headet en ball. Selv om han headet langt over der begge midtstopperne, Ameobi og også Chopra, om han hadde vært her, hadde satt i mål.

Men så er det sånn at vi trenger Luque likevel, som en nødbackup. Inntil videre. Jeg er usikker på om vi kan tillate oss å selge Luque før vi kjøper en ny spiss. Men igjen. Både Duff og Dyer er bedre spissalternativer enn Luque. Kanskje også Milner. Selv om jeg tror Dyer og Duff vil være mer bevisste på sin rolle, og ikke i like stor grad som Milner trekke utover for å slå innlegg. Som forøvrig er det samme som Luque alltid prøver på.
Men i en kamp der samtlige av Luques rivaler (av de som var tilgjengelige) rundspilte motstanderens backer, både på høyre og venstre side, så fikk ikke Luque til noen verdens ting.

Det så faktisk ut som om han ikke engang prøvde.

Og hvis det stemmer, da er det like greit å kaste mannen på huet og ræva ut. Om vi får penger eller ikke gir jeg blanke i. Jeg betaler gjerne for å slippe å ha den mannen på laget mitt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #25 på: 25. Aug. 2006, 18:31 »
Han er nok ikke billig. Unge gode engelskmenn er en sjelden vare... Og de koster. Hvis Ashton ligger på 10mp, så ligger nok Harewood på samme pris ca.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem blir nestemann ut?
« Svar #26 på: 28. Aug. 2006, 20:29 »
Harewood imponerte meg i fjor, men liker at de gjør minst 2 gode sesonger for å vise stabilitet... Alle husker vel Michael Ricketts..