Nå er det altså klart at Martins ble Roeders andre kjøp for sessongen. Men tråden er langt fra død for det. Man har hintet til at det er flere på vei inn, og mens jeg skriver dette tidlig fredag morgen så forventer jeg faktisk at Roeder og Fat Fred å resten av apperatet i skrivende stund arbeider reva av seg med nettop flere spillere.
Jeg har hele tiden antydet at vi bør hente Gravesen, men bare sålenge det IKKE går på bekostning av forsterkninger i andre ledd som trengs mere. Jeg mener vi kan trenge både en kvalitetsstopper og en back og ideelt sett enda en spiss. Legger vi da til Gravesen der, regner vi 4 spillere. Det tviler jeg på at vi kan klare før transfervinduet stenger (altfor snart). Derfor er det viktig at man nå bruker det lille som er igjen av tid mest mulig effektivt og mot de områdene som trenger forsterkninger mest.
Har også merket meg at ryktene om Robert Huth har blusset opp igjen. Han er jeg sterkt imot, han har sikkert alle forutsetninger for å bli veldig god. Men jeg føler at vi allerede har to stoppere i den kategorien. Skal vi ha en stopper bør vi gå for en som kan gå inn på laget umiddelbart og heve nivået der bak og være den lederen som våre unge fremmadstormende ser ut til å trenge. Stallen har strengt tatt ikke vert stor nok, og i tillegg går man hen å selger Boumsong. Resultat: vi trenger forsterkninger i forsvaret. Helst både en back og en stopper.