20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs. Mackems - tråden  (Lest 325225 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle vs. Mackems - tråden
« Svar #285 på: 08. Mars 2009, 19:24 »
Vi kan ikke sammenligne situasjonen i fjor, med situasjonen i år.
I fjor kom Kevin Keegan inn i januar, og etter mye prøving og feiling, så fant han endelig suksessformelen like før påske.
Men i år har vi en kjegleflytter og vannbærer som manager. En klassisk assistent. En som ikke har det lille ekstra som er i stand til å få oss til å vinne kamp etter kamp med ett taktisk brilliant grep.

Det går bare ikke an å sammenligne.

Eg skreiv vi er i CA same situasjon som i fjor. Og det står eg ved. Det er jo veldig mange likheitsteikn. Ja på manager sida er det ulikt, men det kan godt hende vi får ein "ny manager effekt" når Kinnear kjem tilbake. Men uansett då må kampen mot Hull vinnast... Å samenligna KK med Hughton vert for dumt, sopass skjønnar vel du og.
Jeg synes ikke det går an å sammenligne overhodet jeg. Og da tanker jeg altså på mars 2008 kontra mars 2009.
Det eneste som er likt er at vi har slitt veldig mye i januar og februar.

Men det er mye mer som er ulikt. I fjor var ikke nedrykksspøkelset i nærheten av å være like skummelt. Vi hadde en relativt nyansatt manager som hadde stor støtte i store deler av supporterskaren. Mannen het Kevin Keegan og er milevis bedre enn de to managerene våre denne sesongen. Det var ingen ny manager-effekt som slo inn i fjor. Det var rett og slett bare et resultat av en trener som jobbet iherdig med å finne svaret på lagets problemer, og som til slutt fant den ultimate løsningen. Det var en manager som hele tiden jobbet aktivt for å holde spillernes humør oppe og hver eneste dag fortalte dem at de var verdens beste fotballspillere, helt til de begynte å tro på det.
Hva har vi i år? En manager som for en måneds tid siden ble lagt inn på sykehus med hjerteinnfarkt, en assistent som blir midlertidig manager for andre gang i sesongen, og som begge gangene har gått fra tap til tap, og aldri greid å vinne en kamp. Uansett hvor dårlig motstanderen er.

Hvordan kan du si at situasjonen er ganske lik?

Nok ein gong får du ikkje med deg alt. Eg seier situasjonen er ca den same. Og eg er heilt einig i at manager-situasjonen ikkje er samenlignbar. Alt det du ramsar opp går på manager-situasjonen.
Hugsa du ikkje kor dårlege kampar vi spelte under Big Sam og kor mange som meinte vi kom til å rykka ned? Dessuten hadde vi ca same poengsum som i år.
Men men eg meinar ein ting, du meinar ein annan. Er ikkje vits prøva overtala kvarandre.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 08. Mars 2009, 20:02 »
Situasjonen er mye verre denne sesongen føler jeg. Under Big Sam lå vi tross alt også på en 11. plass da han ble sparka, så jeg følte meg vel aldri så redd for nedrykk da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Having A Laugh

• Supersub
  • Tyne-Wear 2010-2011
    • Vis profil
« Svar #287 på: 09. Mars 2009, 12:37 »
Er det Hull er det håp.

Hvordan gikk det omvendte møtet???

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 09. Mars 2009, 12:46 »
Det tror jeg du veit meget godt at gikk helt for jævlig dårlig!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Having A Laugh

• Supersub
  • Tyne-Wear 2010-2011
    • Vis profil
« Svar #289 på: 09. Mars 2009, 13:15 »
Ja he he det var på grunnlag av den kampen denne fantastiske tråden ble startet:)

Neida seriøst så møter dere et Hull som virkelig sliter om dagen.Både borte og hjemme.Tipper det blir en knokkelkamp,som NFUCK vinner.

(Irriterer meg fremdeles at Hull ikke kjøpte McShame.De var fornøyd med han,men ville ikke putte penger på bordet!)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 09. Mars 2009, 17:16 »
Situasjonen er mye verre denne sesongen føler jeg. Under Big Sam lå vi tross alt også på en 11. plass da han ble sparka, så jeg følte meg vel aldri så redd for nedrykk da.

Situasjonen er helt klart verre nå ja. Jeg har aldri vært så redd som jeg er for nedrykk nå, selv om det så skummelt i fjor også.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 09. Mars 2009, 17:44 »
NUWFC ville kanskje klart å vinne.
Men NUFC har jeg langt mindre tro på, dessverre.

Og ja, jeg mener klubbens kvinnelag.

Jeg har aldri tidligere vært spesielt redd for nedrykk. Eneste gangen jeg kan huske jeg var virkelig bekymret var under Souness. Men det ble raskt snudd til optimisme straks Roeder trådte inn i manesjen. Situasjonen er så mye, mye, mye verre nå. Jeg har vært livredd for nedrykk siden lenge før jul. Optimismen blir ikke akkurat større ettersom månedene går, og vi ligger stadig verre til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Having A Laugh

• Supersub
  • Tyne-Wear 2010-2011
    • Vis profil
« Svar #292 på: 13. Mars 2009, 18:18 »

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #293 på: 13. Mars 2009, 18:42 »
Hyggelig av deg å dele dine private feriebilder med oss,  er jo gøy å vite hvordan folk her inne ser ut :-*
sunt pueri pueri puerilia tractant

Having A Laugh

• Supersub
  • Tyne-Wear 2010-2011
    • Vis profil
« Svar #294 på: 13. Mars 2009, 18:44 »
Hyggelig av deg å dele dine private feriebilder med oss,  er jo gøy å vite hvordan folk her inne ser ut :-*

:)

Så du drar ikke kjensel på noen spesiell?

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #295 på: 13. Mars 2009, 18:50 »
jo, men syns jo det er koselig at du har valgt en av våre gutter
sunt pueri pueri puerilia tractant

Having A Laugh

• Supersub
  • Tyne-Wear 2010-2011
    • Vis profil
« Svar #296 på: 13. Mars 2009, 18:54 »
jo, men syns jo det er koselig at du har valgt en av våre gutter

Ha ha Jan Thomas på vei til Newcastle

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 13. Mars 2009, 19:51 »
Man kan si mye om Jan Thomas. Men per dags dato vil han være en solid forsterkning, uansett om han blir tribunesliter, benkevarmer, ytre høyre, keeper eller manager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 13. Mars 2009, 20:26 »
Hvem er vår gutt?  :-[

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 13. Mars 2009, 20:28 »
Xisco er det ik ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]