20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nøkkelsesong for Newcastle?  (Lest 3912 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Nøkkelsesong for Newcastle?
« på: 25. Juli 2006, 10:38 »
Den siste tiden har jeg begynt å bli virkelig nervøs for hva som skjer hvis vi ikke oppnår suksess denne sesongen heller. Da tenker jeg først og fremst på kvalifikasjon for UEFA eller CL.

Vi har nå spyttet ut nærmere 600millioner på spillere under Souness og det ser ut som det kommer til å bli brukt 2-300millioner(?) i sommer også!? Og med den mangelen på sportslig suksess vi har hatt de siste årene må man jo begynne å spørre seg selv om vi kommer til å ende opp som mange andre klubber før oss LES: Tottenham, Leeds. Pengekassa kan jo ikke vare for evig.. Og i følge utenlandske forum har vi MYE gjeld allerede.

I tillegg til å kjøpe dyrt og selge billig er vi eksperter på å bytte mangere. Når Souness og han stab fikk med seg en sluttpakke på nærmere 50millioner kr for den møkkajobben de gjorde begynner man å lure.

Og toppen av kransekaka er de vanvittige lønningene vi spytter ut. Dyer som spiller 10kamper i året har en ukelønn på ca 960.000kr i UKA!! Owen tjener enda mer, også han sitter på benk og er tidligst klar til jul.

Hvor lenge klarer vi å holde på slik som det her?

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 25. Juli 2006, 14:38 »
Det er helt klart enormt viktig at vi kommer oss langt i UEFAcupen i år, samt at vi blir stabilt bedre i Premier League, og blander oss inn i kampen med de 4 store igjen. Både på grunn av økonomien, som du sier, men også når det gjelder spillerne. Gode spillere vil spille i Europa, og dersom vi ikke klarer å sikre spillerne våre europacupspill i sesongene fremover, frykter jeg at flere av de gode spillerne kan forsvinne, samt at vi får problemer med å sikre oss nye, gode spillere. Vi ser det allerede med Klose, som Roeder har sagt at kanskje er "for god" for NUFC.

Når det gjelder lønna til Owen, er det viktig å huske at FA betaler den så lenge han er skadet.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25. Juli 2006, 22:07 »
Newcastle United har den 11. største profitten av fotballklubbar på verdsbasis, så det med den økonomiske situasjonen bør i alle høve vere brukbart klarert. Men sjølvsagt; dersom vi ikkje byrjar å stabilisere oss både i toppen av PL, og ikkje minst i Europa, spørst det kor attraktivt det blir å spele for oss.

Når det gjeld transfermarkedet, må vi nok rekne Roeder som svakare enn Souness. Skotten drog med seg fleire store namn til ein klubb med ein manager uten taktisk plan. Det står stor respekt av det nettverket og det ryktet Souness har når det gjeld transferbiten. Roeder er meir anonym, har meir tilhørigheit til ungdommane på akademiet og har eit langt mindre namn enn Souness.

Eg trur vi har god sjanse til å stabilisere oss høgt oppe. Manchester United har ikkje utvikla seg på fleire år, og hadde aldri endt på 2. plass i fjor utan Rooney, Van Nistelrooy og det solide defensive fundamentet. Med nederlendaren på veg vekk og ingen nye innkjøp i sikte, trur eg det er eit tidspørsmål før nedturen blir synleg.

Tottenham har styrka stallen sin betrakteleg dei siste åra og er ein up-coming klubb. Likevel bør ikkje Spurs ha eit nevneverdig betre lag enn     Newcastle. Små marginar vil nok avgjere favøret mellom desse to klubbane.  

Eg tippar at Chelsea, Arsenal og Liverpool vil utgjere topp 3 i år, og at Newcastle, Manchester United og Tottenham vil kjempe om den siste CL-plassen.

Klubben vår blir nok ikkje driven heilt optimalt, med tanke på tilsetjingar, spelarkjøp og diverse kompensasjonar, men i år meinar eg, med handa på boka, at det ser unekteleg lyst ut.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 25. Juli 2006, 22:31 »
Sitat fra: "Hans J"
Newcastle United har den 11. største profitten av fotballklubbar på verdsbasis.

Hvor har du lest dette? hadde vært interesant å lese litt...

Det er godt mulig vi tjener mye penger, men vi bruker mer.Vi gikk ganske så mange millioner i minus ved siste "opptelling".

Chris

• Supersub
    • Vis profil
    • girls and corpses
« Svar #4 på: 25. Juli 2006, 22:46 »
Det er verdt å nevne at Newcastle tjener stort på billettsalget iom. at de har blandt de høyeste prisene i PL, om ikke den høyeste?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 25. Juli 2006, 22:56 »
Sant. Men igjen ikke nok til at vi har gått i pluss det siste året...

Er kanskje bare jeg som er litt over nervøs og ser klare tendenser til hva som skjedde med Leeds. Men en ting er helt sikkert; Newcastle skal være forsiktig i fremtiden og må bli flinkere til å disponere pengene sine.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #6 på: 25. Juli 2006, 23:27 »
Sitat fra: "Chris"
Det er verdt å nevne at Newcastle tjener stort på billettsalget iom. at de har blandt de høyeste prisene i PL, om ikke den høyeste?

Det er nok mange lag som tar høyere priser enn oss. London-lagene har svært høye priser. Er ganske sikker på at både Spurs og Chelsea er verstingene.

Men at vi tjener godt på billettsalg er det nok liten tvil om.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26. Juli 2006, 00:38 »
Sitat fra: "kesse"
Er kanskje bare jeg som er litt over nervøs og ser klare tendenser til hva som skjedde med Leeds. Men en ting er helt sikkert; Newcastle skal være forsiktig i fremtiden og må bli flinkere til å disponere pengene sine.

Jeg tror ikke vi trenger å fryket at vi ender opp som et nytt Leeds. Freddie Shepherd er en dykti forretningsmann, og selv om han noen ganger kan virke gnien, tror jeg egentlig vi skal være ganske glade for at han er litt mer forsiktig med pengene enn f.eks den gjøken som styrte Leeds var.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Svenno

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26. Juli 2006, 13:22 »
Shepherd gnien!!? :shock:

koolert

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26. Juli 2006, 14:51 »
Enig med Mikael her, selv om Shepherd kan virke rimelig tett noen ganger, så kan man ikke legge skjul på at han er en bra businessmann, jeg har troen på at han holder borte fra samme skjebne som Leeds fikk.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26. Juli 2006, 16:20 »
Jeg har også inntrykket av at vi ikke står i fare for det.
Lønningene er vel også slik at de ikke overstuger 50% av utgiftene, eller hvordan det nå er.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #11 på: 27. Juli 2006, 16:23 »
Jeg har tro på at Shepherd til syvende og sist har et hjerte som brenner såpass for Newcastle at han lar Roeder gjøre noenlunde som han vil. Glenn ga ham en ønskeliste på hvilke spillere han vil ha, og Freddie jobbet utfra den. Egentlig en veldig grei arbeidsfordeling.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 27. Juli 2006, 20:41 »
Stallen er en av de beste i Premier League. Det er få lag som har klart sterkere stall enn Newcastle. Mulighetene er store for at Newcastle de kommende årene er en seriøs kandidat til medaljer i serie og cup.

Når det gjelder Roeder så må jeg si at jeg er en smule i tvil. Gullitt og Souness hadde jeg null tro på. Dalglish, Keegan og Robson hadde jeg derimot tro på. For å skryte litt av meg selv så er det bare Dalglish jeg tok feil av.

Et av problemene med Roeder er som nevnt ovenfor; at han ikke har navnet til å trekke til seg storspillere og jeg stiller spørsmålstegn ved det nettverket han har. Han har gode skussmål fra noen av de store spillerene i dag, men å rykke ned med et meget godt West Ham-lag er ikke akkuratt sterkt. Nå skal det nevnes at det var en av de høyeste poengscorene et lag har rykket ned på i PL.(Om ikke den høyeste?) Roeder bør i alle fall denne sesongen vise at han duger, jeg ble midlertidig beroliget etter å ha snudd nedturen under klovnen Souness. De spillerene Roeder kan skilte med bør i alle fall være nok til å kjempe om plassering som gir UEFA-cup.

Når det gjelder spillerstallen så er det først og fremst Luque, Ameobi, Bramble, Boumsong, Dyer og Carr som må bevise at de har noe å gjøre i fremtidens Newcastle-lag. De to sistnevnte blir for dyre å ha i stallen når de skal gå skadet over halve sesongen.
Carr har altfor få landskamper for England!

Magpie84

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 på: 27. Juli 2006, 21:54 »
Sitat fra: "Rolfern"
Stallen er en av de beste i Premier League. Det er få lag som har klart sterkere stall enn Newcastle. Mulighetene er store for at Newcastle de kommende årene er en seriøs kandidat til medaljer i serie og cup.

Men fem lag er det som har bedre stall enn Newcastle pr.dags dato. Men med få skader (kunne vært hyggeleg for ein gong skuld) og nokre spelerar til inn, så bør me kunne konkurere rundt om den 5.plassen ihvertfall, og då mest sannsynleg ein kamp saman med Tottenham.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27. Juli 2006, 22:29 »
Jeg har også vært bekymret for Roeders evner til å trekke storspillere. Men Duff er jo en av ligaens aller beste vinger, og valgte altså å spille i Newcastle og under Roeder, når han kunne valgt Inter, LFC, Spurs eller Valencia.
Roeder var en gamble, men jeg har troa. Kanskje dette blir hans store gjennombrudd som manager, internasjonalt også! La oss håpe det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida