20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nøkkelsesong for Newcastle?  (Lest 3952 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Nøkkelsesong for Newcastle?
« Svar #15 på: 27. Juli 2006, 22:49 »
Ja, selvfølgelig håper vi det Kristoffer. Og det er litt dette jeg egentlig hadde hintet frempå tidligere. De ideelle ville sikkert vert en meritert manager med et stort navn i både inn- og utland. Men som jeg hintet frempå så mange ganger i "Hvem blir den nye manager" tråden (ja bare gå å sjekk den som vil dersom de tror jeg er etterpåklok nå), så ville det vert morsomt om en relativt ukjent kunne gjort seg kjent og skaffet seg et stort navn gjennom det han gjorde med Newcastle. Håper virkelig Roeder kan bli den overraskelsen.

Ellers syns jeg Rolfern sitt innlegg her er bra! Kan bare tilføye til den historien om West Ham nedrykket at Roeder ble satt ut av spill i siste del av sessongen pga sykdom og derfor ikke kunne lede laget sitt. Enden på visa ble vel at assistenten tok over, hvis jeg ikke husker feil(?). Nå skal jeg alikevel ikke si sikkert hvor mye det betydde for West Ham sin situasjon det året.

I forhold til hvem som blir for dyre og ikke vet ikke jeg hvor Carr ligger på lønnsstigen vår. Men det var vel først og fremst fjorårs-sessongen som ble så ødelagt for ham? Han var ikke like mye skadeplaget før, eller var han? Men konklusjonen er som du sier at de som skal stå på lønningslista vår må gjøre en jobb for å fortjene det.
Strengt tatt vil jeg også legge til Owen på den lista! I forhold til hva han har kostet klubben har vi fått altfor lite igjen til nå, og han har mye å forsvare, og det forventer jeg at han gjør etterhvert. Hvis ikke er det ingen grunn til at han skal behandles penere enn noen andre bare fordi han heter Michael Owen. Og da holder det heller ikke å si at det er ikke hans skyld at han blir skadet. Det er det riktignok ikke, men det forsvarer ikke det faktum at han blir altfor dyr i forhold til de klubben får igjen av ham. Kan han ikke spille mer enn 11 kamper i snitt per sessong er bare summern vi kjøpte ham for, ALTFOR høy. Skal Newcastle bli en toppklubb igjen som man ønsker, har man ikke råd til å gjøre dårlige investeringer. Og ser vi på Owens tilfelle har han ikke vert noe annet til nå, så får vi krysse fingrer og tær for at det bedrer seg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 27. Juli 2006, 22:56 »
Hehe. Vel, vi skal huske på at vi får dekt Owens lønn av FA og av forsikringer, ihvertfall store deler av den. Men det som er forskjellen, er jo at Owen faktisk produserer når han spiller.
Det gjør i mer eller mindre grad ikke de Rolfern nevner. Carr har aldri sett ut som den han var i Spurs, og er alt for variabel i prestasjonene. Nå syns jeg da Dyer faktisk har prestert bedre når han har vært frisk siden Souness tok over faktisk. Under Sir Bobby, ihvertfall de siste sesongene, var ikke Dyer i nærheten så mye skadeplaget, men underpresterte også veldig sammen med Goldfish.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 27. Juli 2006, 23:12 »
Joda, jeg er fullt klar over det. Og det hjelper. Det hjelper veldig også! Men alikevel er overgangssummern fortsatt diskuterbar. Det er VELDIG mye penger som kanskje kunne vert brukt på andre forsterkninger (tilogmed flere?), jeg lurer på om ikke det kunne tjent klubben bedre. Men som sagt: Owen har mye å forsvare, og jeg også håper han vil gjøre det. Men til nå kan han ikke betraktes som noe annet enn en dårlig investering! Så får vi heller spørre oss selv hvor lenge vi har tid til å vente på at spillerne vi henter skal gi klubben noe tilbake. I stående stund kan det se ut som begge de to første sessongene blir magre for Owen. Og til den prisen.... (en smule fortvilet).

Ellers ser jeg til en viss grad forskjellen fra Owen og de andre som Rolfern nevner. Men bare til en viss grad! 7 mål på 11 kamper er bra det, men man trenger ikke kjøpe spillere til £15 mill(?) for at de skal score såpass mot de lagene som Owen scoret sine mål mot! En så dyr spiller skal løfte og lede laget mot de sterkere motstanderne også. De har den godeste Owen fortsatt til gode å gjøre! Undertegnede venter i spenning!

Ellers er jeg enig i det du sier om Dyer. Egentlig litt merkelig at det er sånn, men som sagt: sier ikke imot den!

Så et spørsmål som det lukter "gammel treig mann" av: hvem refererer vi til som "goldfish"?! -Ja, jeg vet...  :roll:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 28. Juli 2006, 00:54 »
Hehe, ja, der er jeg enig med deg. Investeringa har vært elendig. Men jeg vil slettes ikke overhodet vurdere å selge Owen. Nå tapte vi vel kun en kamp med Owen på banen!? Souness tok jo så og si alle poengene sine i PL forrige sesong mens Owen spilte. Vi vant jo en glimrende seier over Arsenal, faktisk en av de beste kampene som ble spilt under Souness, og blant endel sett på som vår beste seier forrige sesong. Owen var ihvertfall på banen i den, om jeg ikke husker feil.
Den godeste Goldfish, er Jermaine Jenas :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida