20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Emre selges for 4-5mp i januar?

Ja
Nei
For minst 6mp

Skrevet av Emne: Emre  (Lest 82531 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Emre
« Svar #285 på: 15. April 2008, 20:36 »
Jeg mener da han har hatt en god del hamstring-plager opp i gjennom også.. Eller?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 15. April 2008, 22:44 »
Jeg mener da han har hatt en god del hamstring-plager opp i gjennom også.. Eller?

Var ihvertfall det første han pådro seg i Newcastle-trøya.
Syns forøvrig det er en rimelig dårlig unnskyldning for Emres skadehistorikk, dette. Da burde Zog vært betraktelig mer injury prone, Kristine likeså, og flere med.
Det blir feil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 15. April 2008, 23:02 »
Emre er så vilt god og blandt verdens beste midtbanespelarar at han er eit mareritt for einkvar midtbanekollega i Premier League. Det at han blir skada fort gjer jo ingenting så lenge han blir skada pga. motstandarens frustrasjons som heilt klart mest blir retta mot Emre. Han er akkurat ikkje rask nok til å hoppe vekk fra skadene, som Ronaldo gjer. Han er også såpass gammal (27) at det er klart han blir ekstra skadeutsatt. Det blir feil å sammenligne han med Fabregas, Ronaldo og Arteta fordi dei har ikkje Emres unike talent for å skjerme ballen.[/ironi]

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 16. April 2008, 00:27 »
Det at folk ikke tar etterslengere på Ronaldo må være det dummeste jeg har hørt. Han er vel den spilleren som blir meid ned flest ganger i løpet av en kamp av alle i PL.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #289 på: 16. April 2008, 01:24 »
Hehe ja.Gud veit hvor mange ganger de type spillerne får frispark i løpet av en kamp.Hadde vært artig å sett det gjennomsnittet på C. Ronaldo pr kamp for eks!.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 16. April 2008, 19:21 »
Jeg må bare tilbake til det jeg skrev om at Emre hadde vært spennende å sett som sentral midtbane i 4-3-3.

Jeg fikk kritikk fordi vi ikke kan spille 4-3-3 uten å ha en taklingssterk, robust fighter sentralt.

Jeg ser ingen grunn til at vi MÅ ha en sterk, robust spiller som ikke er redd for å takle i knehøyde sentralt på midten i et 4-3-3-system. Rosenborg har aldri hatt det. Rosenborg har til og med brukt Ørjan Berg sentralt i treeren, som kanskje er det nærmeste vi kommer en norsk versjon av Emre. Ørjan var liten av vekst, kjapp med ballen, og rask på små flater, men ikke noe olja lyn. Ørjan hadde brilliant teknikk, meget god til å skjerme ballen. Han hadde i tillegg et blikk for spillet og gode pasninger. Hvis vi kombinerer Ørjan med Runars langt bedre playmakeregenskaper og pasninger, så har vi den perfekte kopien av Emre.

På 80-tallet og helt i starten på 90-tallet var det den offensive midtbanespilleren Sverre Brandhaug med sin gode teknikk og utsøkte overblikk og pasninger som styrte Rosenborg spill. Bak seg hadde han ingen klare defensive midtbanespillere. På 90-tallet var det Bent Skammelsrud som ikke var noen Nicky Butt, og som heller ikke var noen stor playmaker, men som gjorde ting enkelt, og hadde den ekstreme roen i stressede situasjoner. Ingen av de to RBK-legendene har noensinne vært noen type ala Nicky Butt. Og ved siden av seg hadde Skammelsrud en mer teknisk, ballbesittende og pasningssterk spiller i tillegg til Roar "Fido" Strand ("Fido" har vært et av Roars kallenavn opp gjennom årene, nettopp fordi han løp, løp og løp).

Vi har Joey Barton til å fylle rollen til Roar Strand, som den som skal løpe motstanderen i senk. Vi har flere muligheter på den andre indreløperplassen. Geremi er en mulighet. Han er en roligere type, mer ballbesittende. Men som jeg nevner er det, med playmakeren Emre sentralt, kanskje bedre med en som kan rydde opp for Emre defensivt, en som beveger seg mye, en type Scott Parker, på den andre indreløperplassen.

På hvilken måte er det umulig at dette hadde fungert i Newcastle? Rosenborgs forsvar var ikke akkurat stort bedre enn Newcastles forsvar har vært. Poenget var å score flere mål enn motstanderen. Vi har gjort det før under Kevin Keegan. Det er ikke umulig å gjøre det igjen.

-------------------------------------------------------

Jeg ser egentlig ingen grunn til at Emre på grunn av hans spillestil skal være mer utsatt for skader enn andre. Han er ikke spesielt rask uten ball. Det er på små flater at Emre har sin forse. Dermed ser jeg ikke at han skulle være spesielt utsatt for type strekkskader (hamstring, groin).
Han er heller ikke mer utsatt enn andre spillere i forhold til å få slag og spark mot beina. Ronaldo er mye kjappere, både på små og store flater, både med og uten ball, at han burde være mye mer utsatt for begge typer skader. Emre har vel ikke vært spesielt utsatt for verken den ene eller andre typen skader i løpet av sin tid i Newcastle. I en alder av 27 år burde han være langt mindre skadeutsatt enn en spiller over 30 år (eller tar jeg fullstendig feil her?), og ikke nødvendigvis så mye mer sårbar enn en spiller mellom 20 og 25 (Jeg bare gjetter).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #291 på: 29. April 2008, 23:47 »
helt ening.. einaste grunne til at folk vil se butt istedefor emre der er men den grunnen at det er premier league og det er alltid sånn at det skal vere en defansiv midtbanespiller som kan knekke folk i 2.. det som vil skje med newcastle om de tar ut butt og setter inn emre er at de vil få masse meir direkte spill gjennom midten, muligheten til å stå høgare med kontroll på ball og masse meir ballbesittelse generelt..
- carry on!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 30. April 2008, 14:49 »
Nei, det som skjer hvis vi setter innpå Emre er at han vil hinke av banen etter 30 min.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #293 på: 30. April 2008, 14:57 »
Human, det blir så håløst å diskutere med deg når Emre tydeligvis er din store helt. Det virker i dine øyne ikke har noen feil. Emre er uten tvil en god spiller på sitt beste, men for å sette det litt på spissen er han ikke på sitt beste mer enn et par kamper i året. Skulle likt å se Emre slå til i Newcastle-drakta, men det er bare å innse at det mest antagelig ikke kommer til å skje og derfor er det beste kanskje å selge ham mens vi enda kan få penger for ham.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 30. April 2008, 18:02 »
helt ening.. einaste grunne til at folk vil se butt istedefor emre der er men den grunnen at det er premier league og det er alltid sånn at det skal vere en defansiv midtbanespiller som kan knekke folk i 2.. det som vil skje med newcastle om de tar ut butt og setter inn emre er at de vil få masse meir direkte spill gjennom midten, muligheten til å stå høgare med kontroll på ball og masse meir ballbesittelse generelt..
Hvis vi bytter Butt med Emre slik midtbanen fremstår i dag, tror jeg midtbanen vil bli dårlig balansert. Geremi løper ikke særlig fort lenger, og han løper heller ikke spesielt mye. Ergo vil jeg neppe sette min lit til at Geremi er den som skal løpe bakover og dekke rommene Emre etterlater seg når han går fremover. Som jeg mener å ha sagt, Parker hadde vært ypperlig å satt i en slik rolle, med en mer ballsikker type som Emre sentralt.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #295 på: 30. April 2008, 20:05 »
begrunnelsen min er viss du ser på kvaliteten emre har oppimot det andre midtbanespillerene vi har.. ingen her kan komme å sei at _noken_ har større overblikk, bedre driv, bedre teknik, bedre passninger og klarer å holde på ballen bedre enn emre, greit nok butt jobber meir defansivt, men han mister og roter vekk ball + sikkert 10% meir feilpasninger viss ikkje meir per kamp.. barton jobber meir.. ellers så er geremi dårligere på alle kvaliteter uten om i lufta.. seier ikkje at vi skal beholde geremi heller.. meiner vi skal spille butt på indreløper å jage, mens emre får den posisjonen på midten der han kan diktere spillet der newcastle virkelig har bruk for han og der han kan vise nettopp ka han er god for... seier ikkje at emre er verdens beste spiller.. men tatt i betraktning det vi har tigjengelig er han i en klasse over alle..
- carry on!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 30. April 2008, 20:06 »
begrunnelsen min er viss du ser på kvaliteten emre har oppimot det andre midtbanespillerene vi har.. ingen her kan komme å sei at _noken_ har større overblikk, bedre driv, bedre teknik, bedre passninger og klarer å holde på ballen bedre enn emre, greit nok butt jobber meir defansivt, men han mister og roter vekk ball + sikkert 10% meir feilpasninger viss ikkje meir per kamp.. barton jobber meir.. ellers så er geremi dårligere på alle kvaliteter uten om i lufta.. seier ikkje at vi skal beholde geremi heller.. meiner vi skal spille butt på indreløper å jage, mens emre får den posisjonen på midten der han kan diktere spillet der newcastle virkelig har bruk for han og der han kan vise nettopp ka han er god for... seier ikkje at emre er verdens beste spiller.. men tatt i betraktning det vi har tigjengelig er han i en klasse over alle..
Men hva hjelper det når han aldri kan spille?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 30. April 2008, 20:29 »
Ikke bare det, han viser seg altfor sjelden fra sin beste side. Jeg vil ha en mer stabil spiller. Jeg liker å vite hva jeg får. Synes det er mer enn nok med Martins, som gjør det vanskelige enkelt, og det enkle vanskelig.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 30. April 2008, 20:46 »
Men hva hjelper det når han aldri kan spille?

Emre har spilt nesten like mykje som Owen da.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 30. April 2008, 20:48 »
Ikke bare det, han viser seg altfor sjelden fra sin beste side. Jeg vil ha en mer stabil spiller. Jeg liker å vite hva jeg får. Synes det er mer enn nok med Martins, som gjør det vanskelige enkelt, og det enkle vanskelig.

Greit, jeg tar innlegget ditt litt bokstavelig nå. Men du vil altså ikke ha spillere med det lille ekstra, som kan gjøre det uventede? Du vil ha et kjedelig fotballag uten entertainere? Jeg setter pris på artister og uforutsigbare fotballspillere, stabiliteten kan være et problem hos noen, men så lenge hardt arbeid ligger i bunnen så skal de få lov til å svinge litt i prestasjonene! Og hardt arbeid produserer både Martins og Emre HVER kamp..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM